Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Stiger skrev (6 minutter siden):

9 dpo idag, 4 dager etter innsett av fryst blasto og negativ test. Klarte ikke holde meg lenger 🙈 Tiden går sååå sakte.. Har ferie i uka som kommer og det hjelper heller ikke på tankekjøret 😬 Skulle ønske jeg kunne vært i koma frem til testdag på fredag 🙈 Neida men joda. Tålmodighet mottas med takk! 

4 dager er kort tid og mye kan skje heldigvis. 🤗

Men kjenner til følelsen av å leve i sirup. Det tar så lang tid å vente!

Anonymkode: 8e1d5...0bf

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å forbrede jobben at jeg blir borte i noen dager (må ha vikarer så er ikke bare bare å gå fra jobb) jeg har  kort protokol, hvilken dag må jeg si at jeg blir sykmeldt fra? Hvilken dag skjer som oftest uttaket? Og hvor lenge må jeg være hjemme fra jobb? "😊

(jeg har lest og lest papirene, men jeg blir ikke klok på all den informasjoen 🙈

Anonymkode: 9b70f...620

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg prøver å forbrede jobben at jeg blir borte i noen dager (må ha vikarer så er ikke bare bare å gå fra jobb) jeg har  kort protokol, hvilken dag må jeg si at jeg blir sykmeldt fra? Hvilken dag skjer som oftest uttaket? Og hvor lenge må jeg være hjemme fra jobb? "😊

(jeg har lest og lest papirene, men jeg blir ikke klok på all den informasjoen 🙈

Anonymkode: 9b70f...620

Ofte er uttak rundt cd 14 og innsett 2-5 dager etterpå :) så evt disse dagene. 

Anonymkode: e8cd1...5a2

• Hjerte 1
Skrevet
Humledronning skrev (På 7.10.2022 den 14.34):

Det ruges 😍🍀

Masse lykke til 🤞❤️

Stiger skrev (På 9.10.2022 den 12.53):

9 dpo idag, 4 dager etter innsett av fryst blasto og negativ test. Klarte ikke holde meg lenger 🙈 Tiden går sååå sakte.. Har ferie i uka som kommer og det hjelper heller ikke på tankekjøret 😬 Skulle ønske jeg kunne vært i koma frem til testdag på fredag 🙈 Neida men joda. Tålmodighet mottas med takk! 

En god dose tålmodighet send din vei! Ventetiden må være grusom 🙈 Lykke til! Håper det er positivt på testdag 🤞🥰

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Hei. Er det noen som har tatt gonal f og pergoveris og som kan fortelle erfaringer? 

Endret av tweety-1984
Skrevet
tweety-1984 skrev (1 time siden):

Hei. Er det noen som har tatt gonal f og pergoveris og som kan fortelle erfaringer? 

Gått på Gonal-f og det gikk egentlig veldig fint. Er som en penn, enkel å bruke og man kjenner så vidt stikket. Av bivirkninger så ble jeg nesten overstimulert, så var ekstremt oppblåst og tung en periode. Det er heldigvis ikke normalen, tror at mange kommer seg gjennom dette uten altfor ekstreme bivirkninger :) 

Skrevet

Hei dere. Kort oppsummert:

Prøvd på nr. 2 i over 2.5 år. Henvist IVF i august. I dag har jeg fått melding på helsenorge at det er opprettet digital dialog på meg. Betyr vel ikke noe annet enn at vi kan kommunisere via helsenorge når vi er i gsng?

Ellers så venter vi på dato for utredning. Fått kun et brev fra sykehuset for par mnder siden hvor det stod at vi skulle få time i uke 2 I januar 2023. Er det noen som vet ca. hvor lang tid i forveien man får tildelt en time? Litt utålmodig og spent her.. Offentlig IVF om det har noe å si. 

Heier på dere alle her inne💜

Skrevet

Innsett av 2-dagers i dag ❤️ Blir lange 2 uker!

Trodde jeg var ferdig med sprøyter (for nå i hvertfall), men må ta blodfortynnende i 1 uke.. Noen som har erfaring med det? Er den vond? Bivirkninger?

Mener å ha sett noen snakker om å teste ut Ovitrelle.. Hva menes med det? Vil en test være positiv nå, men etterhvert bli negativ når ELsprøyten går ut av kroppen? Har som mål å holde til testdag, men kjenner det er spennende å ha kommet over i en ny fase av opplegget 🤭

• Hjerte 3
Skrevet

Hadde uttak i dag, som gikk kjempe fint. Gruet meg noe sinnsykt og gråt en skvett før vi startet 😥 1 egg kom ut, noe vi håper er gullegget. Stimulering denne gang gikk superraskt. Har bare brukt Menopur og etter 7 dager var eggposen 18 mm! Mistenker at både Bemfola og Menopur i tidligere forsøk har vært for kraftig, og derfor har eggposene klappet sammen underveis. 

Nå krysser jeg fingre og tær for innsett på tirsdag 🤞🏼🤞🏼

• Hjerte 2
Skrevet

Hei 😊 Vi starter snart runde to med ivf (har en liten krabat fra før). Noen her som vet hvor lang ventetid det er på St Olavs for tiden? Både for utredning og behandling? Vi er utredet der for et par år siden, så håper vi kan hoppe rett til behandling. For to år siden var det vel bare en mnd ca fra vi ble henvist til vi fikk komme på utredning. 

Skrevet
LJo11 skrev (4 timer siden):

Hadde uttak i dag, som gikk kjempe fint. Gruet meg noe sinnsykt og gråt en skvett før vi startet 😥 1 egg kom ut, noe vi håper er gullegget. Stimulering denne gang gikk superraskt. Har bare brukt Menopur og etter 7 dager var eggposen 18 mm! Mistenker at både Bemfola og Menopur i tidligere forsøk har vært for kraftig, og derfor har eggposene klappet sammen underveis. 

Nå krysser jeg fingre og tær for innsett på tirsdag 🤞🏼🤞🏼

Huff uttak er det verste i dette gamet synes jeg. Bra jobba 🥰 Masse lykke til i dagene fremover til tirsdag 🤞🏻❤️

• Liker 1
Skrevet

Da var endelig testdagen her og jeg er gravid!!! Har testet positivt siden 10 dpo, 5 dager etter innsett av fryst blasto, og testene blir bare sterkere og sterkere ❤️ Har hatt litt brun utflod, men velger å tro det er pga cyclogest og såre slimhinner. Måtte denne spiren klore seg fast helt til juni! 🤞🏻🤞🏻 

• Liker 2
  • Hjerte 11
Skrevet
Stiger skrev (11 timer siden):

Da var endelig testdagen her og jeg er gravid!!! Har testet positivt siden 10 dpo, 5 dager etter innsett av fryst blasto, og testene blir bare sterkere og sterkere ❤️ Har hatt litt brun utflod, men velger å tro det er pga cyclogest og såre slimhinner. Måtte denne spiren klore seg fast helt til juni! 🤞🏻🤞🏻 

Fantastisk 😍😍❤️ gratulerer så mye! ❤️ Krysser fingrene for at den sitter helt til juni 🤞😍

• Hjerte 1
Skrevet
Stiger skrev (12 timer siden):

Gratulerer så mye! Godt med så gode nyheter! 🥰

• Hjerte 1
Skrevet
Stiger skrev (På 14.10.2022 den 9.14):

Så spennende! Gratulerer så mye ❤️ 

• Hjerte 1
Skrevet

Kan jeg spørre dere om noe, dere som er inni prosessen... 

Vi har fått brev med innkalling til utredning (første time) til riksen, og jeg lurer på om de da veier oss til denne første timen? 

Skrevet
Stiger skrev (På 14.10.2022 den 9.14):

Gratulerer så mye!! ❤️

Kan du gjenta litt hvilken prosess du har vært igjennom?; har dere fått vite noe om hvorfor dere sleit med å bli gravide? Hvor mange uttak og innsett har dere hatt? 🤗 Er dette første positive test?

Det gir håp å lese om vellykkede IVF-forsøk! 🤗

Anonymkode: 8e1d5...0bf

Skrevet
Frøken_lurepave skrev (3 timer siden):

Kan jeg spørre dere om noe, dere som er inni prosessen... 

Vi har fått brev med innkalling til utredning (første time) til riksen, og jeg lurer på om de da veier oss til denne første timen? 

Hei! Velkommen!
Vi holder på med søskenforsøk og jeg ble ikke veid første gangen vi var der, de spurte bare og sa at de anbefalte vektnedgang. Hadde da en bmi på 33 som er grensa, Så hadde vi ett fryseforsøk med det ene embryoet vi hadde fra sist. Det gikk ikke veien dessverre, og ble da satt opp til vektkontroll før planlagt oppstart  på nytt ferskforsøk. Hadde jeg ikke gått ned i vekt til da, så hadde vi ikke fått starte med en gang. Gikk ikke ned mye, men nok til at bmien er på 31. Da ble det oppstart med synarela under to uker etterpå 🙂 Er nå på dag 11 med spray. 
Hun som satte opp timen til vektkontrollen var kjempe jovial, fordi jeg spurte henne om hva som skjedde om jeg var akkurat på grensa eller litt over, så sa hun at det var opp til legen. Og satte kontrollen til 2 uker etter den egentlig var, sånn at jeg kunne gå ned litt mer 😊 Er veldig gla d for det!

Skrevet
Frk.Pøls skrev (11 minutter siden):

Hei! Velkommen!
Vi holder på med søskenforsøk og jeg ble ikke veid første gangen vi var der, de spurte bare og sa at de anbefalte vektnedgang. Hadde da en bmi på 33 som er grensa, Så hadde vi ett fryseforsøk med det ene embryoet vi hadde fra sist. Det gikk ikke veien dessverre, og ble da satt opp til vektkontroll før planlagt oppstart  på nytt ferskforsøk. Hadde jeg ikke gått ned i vekt til da, så hadde vi ikke fått starte med en gang. Gikk ikke ned mye, men nok til at bmien er på 31. Da ble det oppstart med synarela under to uker etterpå 🙂 Er nå på dag 11 med spray. 
Hun som satte opp timen til vektkontrollen var kjempe jovial, fordi jeg spurte henne om hva som skjedde om jeg var akkurat på grensa eller litt over, så sa hun at det var opp til legen. Og satte kontrollen til 2 uker etter den egentlig var, sånn at jeg kunne gå ned litt mer 😊 Er veldig gla d for det!

Er enig i dette, selv om jeg ikke hørte til riksen: de er strengere med vekt ved stimulering enn fryseforsøk.

Skrevet

Så kom meldingen fra klinikken i dag om at egget ikke ble befruktet 😔 Føler at vi har fått hele spekteret med uflaks og dårlig resultater. Heldigvis har vi 2 forsøk igjen privat 🙏🏻 Klorer meg fast til håp ❤️

• Hjerte 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...