Humledronning Skrevet 4. oktober 2022 #1661 Del Skrevet 4. oktober 2022 4 hours ago, Bellisimo said: Håper ett av de er gullegget! 💛 Hvordan gikk uttaket ellers? Tusen takk🥰 Det håper jeg også🍀 Uttaket gikk over all forventning i dag. Både raskt og tilnærmet smertefritt 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 4. oktober 2022 #1662 Del Skrevet 4. oktober 2022 Back in business 😁 Startet på Menopur i dag. Vi går privat denne gangen og håper de klarer å trylle frem gullegg 🤞🏼 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellisimo Skrevet 5. oktober 2022 #1663 Del Skrevet 5. oktober 2022 Tips før, under og etter uttak? Har kommet smått over kneiken med å ta sprøyter (bare kvalm og skjelven i noen timer etter 😂), men nå gruer jeg meg voldsomt til uttak.. Den lange nålen og sprøyteskrekk går ikke helt overens.. I tillegg har jeg ofte veldig lav smerteterskel i "det området", sannsynligvis pga endometriose, slit at feks en innvendig ultralyd kan være veldig smertefull. Jeg vet at man får noe smertestillende på forhånd, i tillegg til lokalbedøvelse. Men tips og triks for å komme seg igjennom dette, fra dere kloke damer, mottas med stor takk 😅💛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken I Skrevet 5. oktober 2022 #1664 Del Skrevet 5. oktober 2022 Bellisimo skrev (3 timer siden): Tips før, under og etter uttak? Har kommet smått over kneiken med å ta sprøyter (bare kvalm og skjelven i noen timer etter 😂), men nå gruer jeg meg voldsomt til uttak.. Den lange nålen og sprøyteskrekk går ikke helt overens.. I tillegg har jeg ofte veldig lav smerteterskel i "det området", sannsynligvis pga endometriose, slit at feks en innvendig ultralyd kan være veldig smertefull. Jeg vet at man får noe smertestillende på forhånd, i tillegg til lokalbedøvelse. Men tips og triks for å komme seg igjennom dette, fra dere kloke damer, mottas med stor takk 😅💛 Jeg grudde meg også veldig, og syns det var vondt, men ikke værre enn at jeg kommer til å gjøre det igjen når jeg må. Grudde meg nok mer enn det faktisk gjorde vondt! Men av hva jeg har lest så er det jo forskjellig fra person til person og fra gang til gang, så kanskje du kjenner mindre enn meg også Det er jo de som skriver at det ikke var noe vondt! Håper det går bra for deg, masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiger Skrevet 5. oktober 2022 #1665 Del Skrevet 5. oktober 2022 Bellisimo skrev (4 timer siden): Tips før, under og etter uttak? Har kommet smått over kneiken med å ta sprøyter (bare kvalm og skjelven i noen timer etter 😂), men nå gruer jeg meg voldsomt til uttak.. Den lange nålen og sprøyteskrekk går ikke helt overens.. I tillegg har jeg ofte veldig lav smerteterskel i "det området", sannsynligvis pga endometriose, slit at feks en innvendig ultralyd kan være veldig smertefull. Jeg vet at man får noe smertestillende på forhånd, i tillegg til lokalbedøvelse. Men tips og triks for å komme seg igjennom dette, fra dere kloke damer, mottas med stor takk 😅💛 Jeg har vært gjennom 4 uttak, det siste nå med narkose (noe som var fantastisk og som anbefales!), men det jeg prøvde å gjøre og som de sa på klinikken var det lureste var å puste rolig og jevnt. Prøve så godt en kan å slappe av og finne best mulig liggestilling i stolen. Merket stor forskjell i smertenivå om jeg ikke slappet skikkelig av, selv om det er lettere sagt enn gjort 😅 Masse lykke til 🥰 Hadde selv innsett idag av en fin blasto og er herved ruger nok en gang 💕 Så spørs det hvor lenge jeg klarer å gå før jeg tester 🙈 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 5. oktober 2022 #1666 Del Skrevet 5. oktober 2022 Stiger skrev (34 minutter siden): Jeg har vært gjennom 4 uttak, det siste nå med narkose (noe som var fantastisk og som anbefales!), men det jeg prøvde å gjøre og som de sa på klinikken var det lureste var å puste rolig og jevnt. Prøve så godt en kan å slappe av og finne best mulig liggestilling i stolen. Merket stor forskjell i smertenivå om jeg ikke slappet skikkelig av, selv om det er lettere sagt enn gjort 😅 Masse lykke til 🥰 Hadde selv innsett idag av en fin blasto og er herved ruger nok en gang 💕 Så spørs det hvor lenge jeg klarer å gå før jeg tester 🙈 Masse lykke til i rugedagene, håper den klamrer seg fast! 🤞❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humledronning Skrevet 5. oktober 2022 #1667 Del Skrevet 5. oktober 2022 5 hours ago, Bellisimo said: Tips før, under og etter uttak? Har kommet smått over kneiken med å ta sprøyter (bare kvalm og skjelven i noen timer etter 😂), men nå gruer jeg meg voldsomt til uttak.. Den lange nålen og sprøyteskrekk går ikke helt overens.. I tillegg har jeg ofte veldig lav smerteterskel i "det området", sannsynligvis pga endometriose, slit at feks en innvendig ultralyd kan være veldig smertefull. Jeg vet at man får noe smertestillende på forhånd, i tillegg til lokalbedøvelse. Men tips og triks for å komme seg igjennom dette, fra dere kloke damer, mottas med stor takk 😅💛 Mine tips: -Gi beskjed til klinikken om at du har lav smerteterskel i området, så kanskje du får ekstra smertestillende 😊 -De gir i utgangspunktet bare smertestillende og lokalbedøvelse på min klinikk, men jeg ba om beroligende i tillegg siden jeg var så nervøs. Det var ikke noe problem å få det👏 -Prøv å slappe av så godt du klarer. Jeg er kjempenervøs før uttak selv, så det er her de beroligende medikamentene er kjekke å ha innabords😅 For min del er det skummelt før de starter uttaket, men det går fint når det først er i gang. -Nålen er lang, men det er bare en liten del som stikkes inn i eggstokken. Det er ikke store avstander det er snakk om 😊 For min del hjalp det å Google bilder av nålen på forhånd, men her er vi mennesker ulike. -Ta med varmeflaske hvis ikke klinikken tilbyr dette😊 Den er god å ha etterpå mot evt menssmerter. -Ta med brus og snacks som du kan belønne deg med når du er ferdig❤️ Du har vært kjempeflink og kan være stolt av deg selv 👏 Jeg er sikker på at du kommer til å klare deg fint 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellisimo Skrevet 5. oktober 2022 #1668 Del Skrevet 5. oktober 2022 Frøken I skrev (5 timer siden): Jeg grudde meg også veldig, og syns det var vondt, men ikke værre enn at jeg kommer til å gjøre det igjen når jeg må. Grudde meg nok mer enn det faktisk gjorde vondt! Men av hva jeg har lest så er det jo forskjellig fra person til person og fra gang til gang, så kanskje du kjenner mindre enn meg også Det er jo de som skriver at det ikke var noe vondt! Håper det går bra for deg, masse lykke til! Takk for svar, og lykkeønskning! Håper jeg er en av de som ikke får så vondt, men alt pleier gjøre vondt i det området, så jeg har ikke særlig troen på det 😂 Stiger skrev (4 timer siden): Jeg har vært gjennom 4 uttak, det siste nå med narkose (noe som var fantastisk og som anbefales!), men det jeg prøvde å gjøre og som de sa på klinikken var det lureste var å puste rolig og jevnt. Prøve så godt en kan å slappe av og finne best mulig liggestilling i stolen. Merket stor forskjell i smertenivå om jeg ikke slappet skikkelig av, selv om det er lettere sagt enn gjort 😅 Masse lykke til 🥰 Hadde selv innsett idag av en fin blasto og er herved ruger nok en gang 💕 Så spørs det hvor lenge jeg klarer å gå før jeg tester 🙈 Det hørtes ganske luksus ut med narkose! Hadde glatt takket ja, om det var et alternativ 😅 Klarer ikke slappe av ved undersøkelse en gang, men skal gjøre en ekstra innsats der skjønner jeg.. Takk for det 🥰 Lykke til med rugetiden! Håper det sitter 💛 Humledronning skrev (3 timer siden): Mine tips: -Gi beskjed til klinikken om at du har lav smerteterskel i området, så kanskje du får ekstra smertestillende 😊 -De gir i utgangspunktet bare smertestillende og lokalbedøvelse på min klinikk, men jeg ba om beroligende i tillegg siden jeg var så nervøs. Det var ikke noe problem å få det👏 -Prøv å slappe av så godt du klarer. Jeg er kjempenervøs før uttak selv, så det er her de beroligende medikamentene er kjekke å ha innabords😅 For min del er det skummelt før de starter uttaket, men det går fint når det først er i gang. -Nålen er lang, men det er bare en liten del som stikkes inn i eggstokken. Det er ikke store avstander det er snakk om 😊 For min del hjalp det å Google bilder av nålen på forhånd, men her er vi mennesker ulike. -Ta med varmeflaske hvis ikke klinikken tilbyr dette😊 Den er god å ha etterpå mot evt menssmerter. -Ta med brus og snacks som du kan belønne deg med når du er ferdig❤️ Du har vært kjempeflink og kan være stolt av deg selv 👏 Jeg er sikker på at du kommer til å klare deg fint 🥰 Mange gode tips! Tusen takk! 🥰 Skal nevne disse tingene for de på kontroll, og høre om mulighetene. Kanskje jeg må ty til Google.. det hjalp litt å se instruksjonsvideo av hvordan Gonal-f settes hver dag før jeg skulle starte 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken I Skrevet 6. oktober 2022 #1669 Del Skrevet 6. oktober 2022 (endret) Nå kom det mld. om at riksen har stengt tlf igjen🤯 Jeg prøvde å ringe dem i går for å melde mens, jeg skulle startet på progynova i går, og nå blir jeg bare skikkelig redd for om jeg får hatt det planlagte tin-forsøket denne mnd😢 Er det noen som vet om man evt. kan starte med progynova på dag to eller tre…? Endret 6. oktober 2022 av Frøken I Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1670 Del Skrevet 6. oktober 2022 4 hours ago, Frøken I said: Nå kom det mld. om at riksen har stengt tlf igjen🤯 Jeg prøvde å ringe dem i går for å melde mens, jeg skulle startet på progynova i går, og nå blir jeg bare skikkelig redd for om jeg får hatt det planlagte tin-forsøket denne mnd😢 Er det noen som vet om man evt. kan starte med progynova på dag to eller tre…? Har hatt to fryseforsøk på Riksen tidligere i år, og har da i forkant fått beskjed om å begynne med progynova dagen jeg får mens, selv om jeg ikke får tak i de på telefon. Anonymkode: 6f9a4...055 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken I Skrevet 6. oktober 2022 #1671 Del Skrevet 6. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hatt to fryseforsøk på Riksen tidligere i år, og har da i forkant fått beskjed om å begynne med progynova dagen jeg får mens, selv om jeg ikke får tak i de på telefon. Anonymkode: 6f9a4...055 Det virker som de har glemt å gi meg resept på det… Har sjekket i reseptoversikten min i helsenorge, og den ligger ikke der. Fikk beskjed om å sende dem melding om mensen inne på helsenorge, men det går ikke hos meg😣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1672 Del Skrevet 6. oktober 2022 Frøken I skrev (1 time siden): Det virker som de har glemt å gi meg resept på det… Har sjekket i reseptoversikten min i helsenorge, og den ligger ikke der. Fikk beskjed om å sende dem melding om mensen inne på helsenorge, men det går ikke hos meg😣 Så utrolig frustrerende. Jeg vet ikke noe mer enn det de har sagt til meg og det er at oppstart av medisinene skal være dagen man får mens. Kanskje du kan finne en IVF gruppe på Facebook i nærheten av der du bor og så kan du få Progynova av noen? Vet at det er relativt vanlig. Selvfølgelig en risiko forbundet med det, men sjansen for at folk er idioter er så lav at jeg hadde tatt sjansen. Anonymkode: 8e1d5...0bf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2022 #1673 Del Skrevet 6. oktober 2022 Kan noen her fortelle hvordan man melder inn mens til Riksen/sykehuset inne på Helsenorge? Jeg får det heller ikke til. 😖 Anonymkode: 8e1d5...0bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken I Skrevet 7. oktober 2022 #1674 Del Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kan noen her fortelle hvordan man melder inn mens til Riksen/sykehuset inne på Helsenorge? Jeg får det heller ikke til. 😖 Anonymkode: 8e1d5...0bf Nei, og dette er skikkelig frustrerende🤯😣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken I Skrevet 7. oktober 2022 #1675 Del Skrevet 7. oktober 2022 Er det noen som har hatt fryseforsøk i naturlig syklus i det siste…? Er på dag 3, og har fortsatt ikke fått svar fra riksen for å få resept på progynova, men håper sånn å få satt inn denne syklusen…🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 7. oktober 2022 #1676 Del Skrevet 7. oktober 2022 Frøken I skrev (6 minutter siden): Er det noen som har hatt fryseforsøk i naturlig syklus i det siste…? Er på dag 3, og har fortsatt ikke fått svar fra riksen for å få resept på progynova, men håper sånn å få satt inn denne syklusen…🙄 Jeg synes det høres ut som et fint kompromiss, du har jo tross alt fått avsatt plass på denne syklusen håper det går i boks! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humledronning Skrevet 7. oktober 2022 #1677 Del Skrevet 7. oktober 2022 Det ruges 😍🍀 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1678 Del Skrevet 7. oktober 2022 Humledronning skrev (5 minutter siden): Det ruges 😍🍀 Gratulerer! Krysser fingrene! 🤩 Anonymkode: 8e1d5...0bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humledronning Skrevet 7. oktober 2022 #1679 Del Skrevet 7. oktober 2022 51 minutter siden, AnonymBruker said: Gratulerer! Krysser fingrene! 🤩 Anonymkode: 8e1d5...0bf Tusen takk 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiger Skrevet 9. oktober 2022 #1680 Del Skrevet 9. oktober 2022 9 dpo idag, 4 dager etter innsett av fryst blasto og negativ test. Klarte ikke holde meg lenger 🙈 Tiden går sååå sakte.. Har ferie i uka som kommer og det hjelper heller ikke på tankekjøret 😬 Skulle ønske jeg kunne vært i koma frem til testdag på fredag 🙈 Neida men joda. Tålmodighet mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå