AnonymBruker Skrevet 28. september 2022 #1641 Del Skrevet 28. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Snakket med riksen på tlf i dag (de ringte meg for noe annet), og de sa jeg skulle melde inn mens via helsenorge. Jeg logget meg inn og sjekket der nå, og kan ikke skjønne hvor jeg kan kontakte dem der🙈 Håper det er noe med at det dukker opp en sånn innkalling der ganske straks…! Anonymkode: 6831a...956 Jeg har heller ikke noe sted å kontakte dem der. Har sjekket alt. Føles litt utrygt på en måte å ikke kunne kontaktet stedet man får behandling. Anonymkode: b2ac6...0b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bhglærerstudent Skrevet 28. september 2022 #1642 Del Skrevet 28. september 2022 20 hours ago, Frøken I said: Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive dine erfaringer, det var veldig interessant og nyttig å lese! Jeg lurer på hvordan man får en gynekolog her jeg bor som kan gjøre undersøkelsene ifm forsøk...? Er det en man for gjennom ordningen, eller må man skaffe en selv privat? Og hvor mange ganger måtte du til Porsgrunn, og hvilke ting kunne du sjekke i hjemkommunen? Vi har ca 1 time og 40 minutter til Porsgrunn, så det vil bli veldig mye fravær på jobb, og skjønner ikke hvordan jeg skal få til det når det også gjerne blir på kort varsel... Hei og så bra at mine erfaringer var nyttig! Siden det var.min gynekolog som henviste meg til Porsgrunn er det han som gjør alle undersøkelse relatert til behandlingen. Dvs at de sender henvisninger til ultralyd etc til han og han informerer dem tilbake. Jeg regner med at du har en gynekolog der du bor? Hvem henviste deg til riksen? Den som henviste deg må være den undersøker deg. Jeg har aldri sjekket hjemkommunen så jeg vet ikke hva det er 🤷🏻♀️ Vi bor i Oslo og har ikke bil. Begge to har jobb som er vanskelig å gå fra (barnehagen og kontor) likevel har dette fungert bra: når du mottar innkallingsbrev får dere noe som heter første samtale eller noe sånn,der blir dere intervjuet av legen, den tar ca. 30 min, etter det hvis han gir klarsignal for å starte med et forsøk blir dere møtt av en sykepleier som forklarer dere om medisinene dere skal bruke og hele opplegg. Når du har startet med forsøk blir det noen ultralyder før egguttak men dette gjør du hos din lege (gynekolog, evt fastlege?) min gynekolog får henvisning elektronisk fra Porsgrunn og jeg får time med en gang, de prioriterer meg. Dagen til ultralyd får vi resultatene og vi sender dem via crypho appen (scannet eller tar bilde). Når de ser på resultatene vurderer de når dere møter i Porsgrunn til egguttak, etter det får dere time for å komme tilbake til innsett. Så totalt var vi borte fra jobb 3 dager (første samtale, uttak og innsett) på første forsøk, etter det har de andre forsøk var kun 2 dager (uttak og innsett) siden ultralyden foregår der du bor trenger du ikke å være borte, de vil at ultralyd skal være tidligst mulig på morgenen, etter det kan du dra på jobb som vanlig eller komme noen minutter/timer seinere. Jeg har en jobb som kreves å være tilstede og i tillegg har vi ikke bil 😅 Så vi reiser med tog etter jobb og overnatter der, vi møter på sykehus dagen til uttak/innsett og etter det reiser vi tilbake hjem, dette har fungert bra og vi har ikke vært mye borte fra jobb, så vi ser ikke dette som et problem. Håper at det var litt avklarende, norsk er ikke mitt språk så beklager hvis det var noen feil☺️ Masse lykke til!!💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bhglærerstudent Skrevet 28. september 2022 #1643 Del Skrevet 28. september 2022 3 minutter siden, Bhglærerstudent said: Hei og så bra at mine erfaringer var nyttig! Siden det var.min gynekolog som henviste meg til Porsgrunn er det han som gjør alle undersøkelse relatert til behandlingen. Dvs at de sender henvisninger til ultralyd etc til han og han informerer dem tilbake. Jeg regner med at du har en gynekolog der du bor? Hvem henviste deg til riksen? Den som henviste deg må være den undersøker deg. Jeg har aldri sjekket hjemkommunen så jeg vet ikke hva det er 🤷🏻♀️ Vi bor i Oslo og har ikke bil. Begge to har jobb som er vanskelig å gå fra (barnehagen og kontor) likevel har dette fungert bra: når du mottar innkallingsbrev får dere noe som heter første samtale eller noe sånn,der blir dere intervjuet av legen, den tar ca. 30 min, etter det hvis han gir klarsignal for å starte med et forsøk blir dere møtt av en sykepleier som forklarer dere om medisinene dere skal bruke og hele opplegg. Når du har startet med forsøk blir det noen ultralyder før egguttak men dette gjør du hos din lege (gynekolog, evt fastlege?) min gynekolog får henvisning elektronisk fra Porsgrunn og jeg får time med en gang, de prioriterer meg. Dagen til ultralyd får vi resultatene og vi sender dem via crypho appen (scannet eller tar bilde). Når de ser på resultatene vurderer de når dere møter i Porsgrunn til egguttak, etter det får dere time for å komme tilbake til innsett. Så totalt var vi borte fra jobb 3 dager (første samtale, uttak og innsett) på første forsøk, etter det har de andre forsøk var kun 2 dager (uttak og innsett) siden ultralyden foregår der du bor trenger du ikke å være borte, de vil at ultralyd skal være tidligst mulig på morgenen, etter det kan du dra på jobb som vanlig eller komme noen minutter/timer seinere. Jeg har en jobb som kreves å være tilstede og i tillegg har vi ikke bil 😅 Så vi reiser med tog etter jobb og overnatter der, vi møter på sykehus dagen til uttak/innsett og etter det reiser vi tilbake hjem, dette har fungert bra og vi har ikke vært mye borte fra jobb, så vi ser ikke dette som et problem. Håper at det var litt avklarende, norsk er ikke mitt språk så beklager hvis det var noen feil☺️ Masse lykke til!!💕 Må også si at dagen til ultralyd får du mer spesifikke datoer som dere skal være borte fra jobb. Men jeg har en veldig god dialog med min avdeling i barnehagen, de vet om min situasjon og jeg informerer dem med en gang jeg har en dato slik at de kan få en vikar dagen jeg skal være borte. Det blir ikke mye fravær egentlig, men veldig viktig at du har en gynekolog eller kanskje fastlege som kan gjøre disse undersøkelsene mellom førstegangssamtale og uttak/innsett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiger Skrevet 29. september 2022 #1644 Del Skrevet 29. september 2022 Ultralyd idag viste en slimhinne på 9 mm så da blir det endelig innsett av blasto på onsdag ❤️ Vårt 4. innsett, fryseforsøk i styrt syklus denne gang. Ønsk oss lykke til 🤞🏻🥰 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 30. september 2022 #1645 Del Skrevet 30. september 2022 Stiger skrev (16 timer siden): Ultralyd idag viste en slimhinne på 9 mm så da blir det endelig innsett av blasto på onsdag ❤️ Vårt 4. innsett, fryseforsøk i styrt syklus denne gang. Ønsk oss lykke til 🤞🏻🥰 Lykke til, krysser fingrene for dere 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 30. september 2022 #1646 Del Skrevet 30. september 2022 Stiger skrev (På 29.9.2022 den 21.35): Ultralyd idag viste en slimhinne på 9 mm så da blir det endelig innsett av blasto på onsdag ❤️ Vårt 4. innsett, fryseforsøk i styrt syklus denne gang. Ønsk oss lykke til 🤞🏻🥰 Lykke til!! 🥰🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellisimo Skrevet 1. oktober 2022 #1647 Del Skrevet 1. oktober 2022 Stiger skrev (På 29.9.2022 den 21.35): Ultralyd idag viste en slimhinne på 9 mm så da blir det endelig innsett av blasto på onsdag ❤️ Vårt 4. innsett, fryseforsøk i styrt syklus denne gang. Ønsk oss lykke til 🤞🏻🥰 Så spennende! Lykke til 😍🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #1648 Del Skrevet 1. oktober 2022 Bhglærerstudent skrev (På 27.9.2022 den 2.14): Også må jeg si. I Porsgrunn får du ikke opplæring. Jeg fikk kun ved første forsøk og bare fordi heldigvis for meg, startet jeg med forsøket akkurat en dag etter første samtale, fordi det var dag 20 i min syklus og det var den dagen jeg skulle starte med synarela. Men ellers har jeg fått ingen opplæring fra dem, de sender bare uforståelig og kompliserte brosjyrer som de synes er nok for pasienten. Jeg har hatt 2 lang protokoll. Nå går jeg på kort protokoll med kun sprøyter og medisiner som jeg må blande selv 🤯 (menopur), så sendte de meg bare på felleskatalogen for å se på en video 🤦🏻♀️ Jeg vet at på riksen får man opplæring på alle medisiner, noe som jeg synes er veldig bra og viktig! Kanskje dette er noe dere må vite hvis dere vurderer å byte. Det oppleves litt skummelt å være helt alene med kun en video som viser deg hvordan du skal gjøre noe så viktig. Jeg fikk opplæring både ved første samtale og ved oppstart av sprøyter i Porsgrunn😊 Anonymkode: d7b4e...217 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken I Skrevet 2. oktober 2022 #1649 Del Skrevet 2. oktober 2022 Er det noen som har fått til å sende melding til riksen inne på helsenorge…? Begynner å bli litt stresset. Skal ha tinforsøk nå i oktober, og skal melde fra om mens. Ifølge syklusappen min kommer den på onsdag, så tror jeg må prøve å ringe dem i morgen. Har jeg flaks ringer de meg opp igjen på onsdag…🙈 Har heller ikke fått lagt inn resept på alt jeg trenger. Blir litt nervøs for om sjansen går fra meg denne mnd om jeg ikke får kontakt med dem😧 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1650 Del Skrevet 2. oktober 2022 Frøken I skrev (46 minutter siden): Er det noen som har fått til å sende melding til riksen inne på helsenorge…? Begynner å bli litt stresset. Skal ha tinforsøk nå i oktober, og skal melde fra om mens. Ifølge syklusappen min kommer den på onsdag, så tror jeg må prøve å ringe dem i morgen. Har jeg flaks ringer de meg opp igjen på onsdag…🙈 Har heller ikke fått lagt inn resept på alt jeg trenger. Blir litt nervøs for om sjansen går fra meg denne mnd om jeg ikke får kontakt med dem😧 Ikke ring før du faktisk har fått menstruasjon, du er holdt av for behandling. Kommer mensen på dagen dere har planlagt ut ifra så trenger du ikke bekymre deg om du ikke får tak i de på noen dager. Jeg har uregelmessig mens og har alltid ringt dem selv om jeg ikke har fått mensen den dagen vi antok, men de ber meg alltid bare om å ringe når blødningen faktisk har startet. Jeg skulle blødd i går men har ikke gjort det, og jeg ringer den ikke i morgen fordi jeg vet at de bare ber meg om å ringe når mensen kommer. En gang kom mensen 2 uker for sent i forhold til hva vi hadde planlagt, det var ikke noe problem og jeg beholdt plassen min uansett og fikk behandling den syklusen. Men jeg forstår at du er stresset og det er langt ifra optimalt at de har så få ressurser. Anonymkode: 8e1d5...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1651 Del Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke ring før du faktisk har fått menstruasjon, du er holdt av for behandling. Kommer mensen på dagen dere har planlagt ut ifra så trenger du ikke bekymre deg om du ikke får tak i de på noen dager. Jeg har uregelmessig mens og har alltid ringt dem selv om jeg ikke har fått mensen den dagen vi antok, men de ber meg alltid bare om å ringe når blødningen faktisk har startet. Jeg skulle blødd i går men har ikke gjort det, og jeg ringer den ikke i morgen fordi jeg vet at de bare ber meg om å ringe når mensen kommer. En gang kom mensen 2 uker for sent i forhold til hva vi hadde planlagt, det var ikke noe problem og jeg beholdt plassen min uansett og fikk behandling den syklusen. Men jeg forstår at du er stresset og det er langt ifra optimalt at de har så få ressurser. Anonymkode: 8e1d5...0bf Kanskje jeg var for bastant der på at det ikke er et problem. Jeg får heller si, det har ikke vært et problem for meg. Lykke til! Anonymkode: 8e1d5...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken I Skrevet 2. oktober 2022 #1652 Del Skrevet 2. oktober 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ikke ring før du faktisk har fått menstruasjon, du er holdt av for behandling. Kommer mensen på dagen dere har planlagt ut ifra så trenger du ikke bekymre deg om du ikke får tak i de på noen dager. Jeg har uregelmessig mens og har alltid ringt dem selv om jeg ikke har fått mensen den dagen vi antok, men de ber meg alltid bare om å ringe når blødningen faktisk har startet. Jeg skulle blødd i går men har ikke gjort det, og jeg ringer den ikke i morgen fordi jeg vet at de bare ber meg om å ringe når mensen kommer. En gang kom mensen 2 uker for sent i forhold til hva vi hadde planlagt, det var ikke noe problem og jeg beholdt plassen min uansett og fikk behandling den syklusen. Men jeg forstår at du er stresset og det er langt ifra optimalt at de har så få ressurser. Anonymkode: 8e1d5...0bf Det jeg er redd for er om jeg får startet på tablettene på syklusdag 1. Hvis jeg ikke får tak i dem den dagen mens starter, så får jeg jo ikke startet, jeg har ikke engang fått resept på medisinene… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evigoptimisg Skrevet 2. oktober 2022 #1653 Del Skrevet 2. oktober 2022 Testdag i morgen, men hjemmetesten i dag var så negativ som den kan bli. Så da er det bare å innstille seg på at det ikke gikk denne gangen heller💔 Denne runden har vært psykisk tung. I dag skal jeg bare tillate meg selv å føle alt, og i morgen våkner jeg forhåpentligvis med en fornyet energi igjen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1654 Del Skrevet 2. oktober 2022 Frøken I skrev (1 time siden): Det jeg er redd for er om jeg får startet på tablettene på syklusdag 1. Hvis jeg ikke får tak i dem den dagen mens starter, så får jeg jo ikke startet, jeg har ikke engang fått resept på medisinene… Du har ikke fått resept? Hvorfor ligger ikke dette bare klart til deg? Det gikk jeg glipp av, beklager! Resept må man jo ha så fort man vet at man skal igang. Pga uforutsette ting som leveringsproblemer o.l er det greit at man har hentet ut medisinene i god tid. Så da er det bare å ringe i morgen! Anonymkode: 8e1d5...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2022 #1655 Del Skrevet 2. oktober 2022 Evigoptimisg skrev (1 time siden): Testdag i morgen, men hjemmetesten i dag var så negativ som den kan bli. Så da er det bare å innstille seg på at det ikke gikk denne gangen heller💔 Denne runden har vært psykisk tung. I dag skal jeg bare tillate meg selv å føle alt, og i morgen våkner jeg forhåpentligvis med en fornyet energi igjen. Jeg føler virkelig med deg, bra at du tillater deg å føle det du føler! 💔 Anonymkode: 8e1d5...0bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 2. oktober 2022 #1656 Del Skrevet 2. oktober 2022 Skal straks i gang med synarela og skal ta en dose i hvert nesebor 3 ganger om dagen. Når tar dere deres? Husker fra sist at jeg var ekstremt nøye med og alltid ta alle medisiner på samme tidspunkt hver dag, men har det noe å si når det kommer til synarela? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellisimo Skrevet 2. oktober 2022 #1657 Del Skrevet 2. oktober 2022 Frk.Pøls skrev (6 timer siden): Skal straks i gang med synarela og skal ta en dose i hvert nesebor 3 ganger om dagen. Når tar dere deres? Husker fra sist at jeg var ekstremt nøye med og alltid ta alle medisiner på samme tidspunkt hver dag, men har det noe å si når det kommer til synarela? Hver 8.time, og skulle være nøye med at jeg tar til rett tid, var beskjeden jeg fikk. Valgte 8, 16 og midnatt, siden det passer best for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Pøls Skrevet 3. oktober 2022 #1658 Del Skrevet 3. oktober 2022 Bellisimo skrev (18 timer siden): Hver 8.time, og skulle være nøye med at jeg tar til rett tid, var beskjeden jeg fikk. Valgte 8, 16 og midnatt, siden det passer best for meg. tusen takk for svar! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humledronning Skrevet 4. oktober 2022 #1659 Del Skrevet 4. oktober 2022 Uttak fullført og det ble 13 egg ut i dag😍🍀 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bellisimo Skrevet 4. oktober 2022 #1660 Del Skrevet 4. oktober 2022 Humledronning skrev (25 minutter siden): Uttak fullført og det ble 13 egg ut i dag😍🍀 Håper ett av de er gullegget! 💛 Hvordan gikk uttaket ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå