Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rosenkvarts skrev (20 timer siden):

Hei alle sammen!

Det er nå en stund siden jeg postet her sist, og lurer på om dere har noen svar!

Jeg har straks avrundet mitt første forsøk og har time på tirsdag for blodprøve, da er den evige lange ventetiden endelig over! Det jeg lurer på er om man kan belage seg på testresultatet av en tidlig hjemmetest, 3 dager før testdag? Det ble satt inn et to-dagers for 9 dager siden, om det er relevant!

Det har vært veldig fint å kunne lese av andres erfaringer gjennom prosessen, når man ikke har noen rundt seg som kan relatere, så takk for at dere deler😊

Alle har nok ulike erfaringer, er forskjellig fra person til person, og fra graviditet til graviditet. Jeg fikk svaaak positiv hjemmetest tre dager før blodprøven, fikk også satt inn to-dagers. Du kan jo teste, jeg hadde ikke greid å unngå testing uansett😆 men husk at negativ test i dag nødvendigvis ikke betyr gameover! Krysser fingrene for deg🤞🏼

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøken I skrev (1 time siden):

De har klart å gjøre en feil som har kostet oss ekstra tid, krefter og penger, og i stedet for å legge seg flate og prøve å rette opp i feilen er de bare arrogante og ufølsomme… Vi opplever å møte en vegg i alle forsøk på dialog. Legene har underveis kommet med fryktelig sårende kommentarer, og jeg sliter veldig med å stole på dem etter feilen de har gjort. (Feks, da jeg ble veldig bekymret for hvordan det skulle gå videre, og ikke lot meg trøste av legen som mente vi hadde gode sjanser, så sa hun til slutt «Men hvorfor VIL du ikke at det skal gå bra?».)

Sykehuset inviterte oss til et møte om hva som hadde skjedd, men legen vi møtte hadde ikke satt seg inn i saken på forhånd, og fulgte slavisk manuset sitt om at «jeg skjønner at dette er leit for dere» og «jeg kan ikke si ja til dette, men jeg kan ta det opp på fellesmøte». Etter (det fullstendig ubrukelige) møtet, som DE kalte inn til fordi DE har gjort en alvorlig feil, så måtte VI betale for «timen»…! 

Før denne feilen skjedde hadde jeg et helt ok inntrykk av Riksen. Sykepleierene er veldig hyggelige, og noen av legene også. Og jeg skjønner at de må være effektive. Men nå føler jeg meg ikke godt tatt vare på, og jeg sliter som sagt med å stole på at de gjør det de skal. Føler meg veldig i veien for dem, på en måte, og en angst for hva det neste blir…

Det var leit å lese ❤️ Håper inderlig at dere får et bedre støttesystem neste gang, uansett hvor det blir. Heier på deg! ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (2 timer siden):

Det var leit å lese ❤️ Håper inderlig at dere får et bedre støttesystem neste gang, uansett hvor det blir. Heier på deg! ❤️

Tusen takk❤️ Hele dette prosjektet føles så utrolig håpløst og urettferdig, og som om det aldri vil ta slutt😣 For hver nedtur kommer det noe enda værre, sånn føles det i hvert fall nå for tiden…😢

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken I skrev (6 timer siden):

De har klart å gjøre en feil som har kostet oss ekstra tid, krefter og penger, og i stedet for å legge seg flate og prøve å rette opp i feilen er de bare arrogante og ufølsomme… Vi opplever å møte en vegg i alle forsøk på dialog. Legene har underveis kommet med fryktelig sårende kommentarer, og jeg sliter veldig med å stole på dem etter feilen de har gjort. (Feks, da jeg ble veldig bekymret for hvordan det skulle gå videre, og ikke lot meg trøste av legen som mente vi hadde gode sjanser, så sa hun til slutt «Men hvorfor VIL du ikke at det skal gå bra?».)

Sykehuset inviterte oss til et møte om hva som hadde skjedd, men legen vi møtte hadde ikke satt seg inn i saken på forhånd, og fulgte slavisk manuset sitt om at «jeg skjønner at dette er leit for dere» og «jeg kan ikke si ja til dette, men jeg kan ta det opp på fellesmøte». Etter (det fullstendig ubrukelige) møtet, som DE kalte inn til fordi DE har gjort en alvorlig feil, så måtte VI betale for «timen»…! 

Før denne feilen skjedde hadde jeg et helt ok inntrykk av Riksen. Sykepleierene er veldig hyggelige, og noen av legene også. Og jeg skjønner at de må være effektive. Men nå føler jeg meg ikke godt tatt vare på, og jeg sliter som sagt med å stole på at de gjør det de skal. Føler meg veldig i veien for dem, på en måte, og en angst for hva det neste blir…

Dessverre kan du ikke forvente særlig emosjonell støtte, de bedriver samlebånd og man har vel knapt 10minutter på seg til undersøkelse og info om videre opplegg.

Jeg har også reagert på hvor liten tid de har, men så ville vel ventetiden være enorm hvis hver pasient fikk bedre tid. Jeg har privat psykolog som jeg tar alt det emosjonelle med.

Problemet mitt med Riksen er at de hele tiden tar feil av hva jeg skal ta av medisiner og når jeg skal ta dem. Jeg må alltid dobbelt og trippelsjekke og be de sjekke journalen flere ganger for å få det riktig. Frustrerende, men har blitt vant til det etter 9 forsøk og avbrutte forsøk.

Anonymkode: 8e1d5...0bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken I skrev (2 timer siden):

Tusen takk❤️ Hele dette prosjektet føles så utrolig håpløst og urettferdig, og som om det aldri vil ta slutt😣 For hver nedtur kommer det noe enda værre, sånn føles det i hvert fall nå for tiden…😢

Vil du si litt om hva feilen var? Som sagt gjør de mye feil med meg. Jeg har mistet mange mange måneder pga det. 

Masse lykke til videre, håper det ordner seg til slutt for dere! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vil du si litt om hva feilen var? Som sagt gjør de mye feil med meg. Jeg har mistet mange mange måneder pga det. 

Masse lykke til videre, håper det ordner seg til slutt for dere! ❤️

Har ikke så veldig lyst til å si akkurat hva det var, annet enn at et helt forsøk gikk i vasken… Så nå venter jeg bare på å få begynne på nytt, men de mener jeg må stå i kø for det, selv om det var de som gjorde feil… 

Jeg skjønner godt at de ikke har tid til å snakke masse med alle sammen, og det passer meg egentlig fint at de er effektive. Men har fått noen kommentarer nå som jeg synes de burde vite at er helt feil å si til noen som holder på med ivf… De som jobber på den avd. burde jo vite at de fleste som kommer dit allerede er lei seg fordi de ikke har fått barn, de kunne hatt det i bakhodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dessverre kan du ikke forvente særlig emosjonell støtte, de bedriver samlebånd og man har vel knapt 10minutter på seg til undersøkelse og info om videre opplegg.

Jeg har også reagert på hvor liten tid de har, men så ville vel ventetiden være enorm hvis hver pasient fikk bedre tid. Jeg har privat psykolog som jeg tar alt det emosjonelle med.

Problemet mitt med Riksen er at de hele tiden tar feil av hva jeg skal ta av medisiner og når jeg skal ta dem. Jeg må alltid dobbelt og trippelsjekke og be de sjekke journalen flere ganger for å få det riktig. Frustrerende, men har blitt vant til det etter 9 forsøk og avbrutte forsøk.

Ganske sykt at du må holde styr på medisinene, det høres jo absolutt ikke bra ut!!! Er du fortsatt på Riksen…? 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken I skrev (6 timer siden):

Ganske sykt at du må holde styr på medisinene, det høres jo absolutt ikke bra ut!!! Er du fortsatt på Riksen…? 🙈

Jeg fortsetter ja, føler det er for stress å bytte til Porsgrunn. 😊 Skal sies at jeg ikke følger normalt opplegg og at det de sier er forenlig med det vanlige forløpet, de er ikke helt på viddene liksom. Men det hjelper jo ikke meg kan du si. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken I skrev (På 18.9.2022 den 22.47):

Stor klem til deg ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man ruger blitt🤞🏼 

Fryseforsøk med to-dagers egg, testdato 3. oktober. Fikk beskjed om at i neste runde kunne vi få satt inn to egg, fordi eggene var fryst ned i samme rør. Trodde ikke at de satte inn to egg samtidig med mindre historikk og alder talte for det 🤔 Vi tar uansett det vi får, og forhåpentligvis slipper vi en neste runde🤞🏼

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kontaktet en privat klinikk etter avslaget i juni fra St.Olavs. Hadde 1 fullstendig forsøk og 2 avbrutte da de sa de ikke lenger kunne hjelpe oss med barneønske. Siden vi bare har drevet med ivf siden januar synes vi det var verdt å ta kontakt med det private for en "2nd opinion". 

Ender derfor med å kjøre et forsøk etter en lengre samtale med lege. Skal faktisk justere ned medisinene jeg har prøvd tidligere og få lengre tid på stimuleringen. Veldig spent på hva som skal skje og om dette går veien for oss ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ny IVFer her 👋 Fikk beskjed i dag om oppstart med nesespray og sprøyter allerede neste uke. Lang protokoll, men er allerede nedregulert med Procren. Er så nervøs! Hormonene gleder jeg meg ikke til, men det verste er at jeg er redd for sprøyter.. Skal ha opplæring to dager før oppstart. Noen som har tips og råd i forhold til sprøyteskrekk, og ellers for prosessen? 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testdato tidlig neste veke. Kvar dag går så ufattelig sakte og samtidig så fort. Kjenner eg må holde meg i nakkeskinnet for å ikkje ryke på en tidligtest, men denne runden vil eg at mannen skal føle han er like med som meg. Han vil ikkje teste før testdag, så får bare holde meg så vi kan dele gleden eller sorgen, whichever it is. Det verste er å vite at en test mest sannsynlig ville slått ut allerede... Men det kan jo vere kjemisk🤷‍♀️. Endelig en måned med håp, det er jo det fine ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellisimo skrev (8 timer siden):

Hei! Ny IVFer her 👋 Fikk beskjed i dag om oppstart med nesespray og sprøyter allerede neste uke. Lang protokoll, men er allerede nedregulert med Procren. Er så nervøs! Hormonene gleder jeg meg ikke til, men det verste er at jeg er redd for sprøyter.. Skal ha opplæring to dager før oppstart. Noen som har tips og råd i forhold til sprøyteskrekk, og ellers for prosessen? 🌸

Jeg var veldig nervøs for bivirkninger, men det gikk overaskende bra!!! Ikke ta sorgene på forskudd, det er ikke sikkert det blir så ille som du tror🥰 Det samme gjelder sprøytene - treffer du riktig sted på magen så kjenner du ikke nåla (helt utrolig, men sant!). På meg lærte jeg meg at hvis det gjorde litt vondt der jeg stakk, så prøvde jeg bare et annet sted. Hvis jeg fullførte et sted der det gjorde vondt, så fikk jeg blåmerke, så jeg tror det som var vondt var blodårer…? Masse lykke til❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellisimo skrev (20 timer siden):

Jeg har ikke sprøyteskrekk, men syntes det var skummelt å skulle sette sprøyter på seg selv. Det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd, gjorde langt i fra så vondt som jeg fryktet! Veldig rart, men fikk en mestringsfølelse av å sette sprøytene etterhvert. 

Hadde lest på forhånd at det hjelper å sette isbit på området du skal sette sprøyte. Og holde så hardt rundt huden at du «overdøver sprøytesmeren». Jeg gjorde ingen av delene, men kanskje det hjelper for deg? 

Masse lykke til🤞🏼 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Miss_pancake skrev (18 timer siden):

Testdato tidlig neste veke. Kvar dag går så ufattelig sakte og samtidig så fort. Kjenner eg må holde meg i nakkeskinnet for å ikkje ryke på en tidligtest, men denne runden vil eg at mannen skal føle han er like med som meg. Han vil ikkje teste før testdag, så får bare holde meg så vi kan dele gleden eller sorgen, whichever it is. Det verste er å vite at en test mest sannsynlig ville slått ut allerede... Men det kan jo vere kjemisk🤷‍♀️. Endelig en måned med håp, det er jo det fine ❤️

Kjenner følelsen. Jeg har ikke testdato før om litt over 1 uke og er allerede rastløs😅 må greie å holde meg til neste helg bare, det er målet. 
Jeg prøver hvertfall å holde meg passe opptatt den neste uken, for å få dagene til å gå bittelitt fortere. 

Lykke til!🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken I skrev (På 22.9.2022 den 22.05):

Jeg var veldig nervøs for bivirkninger, men det gikk overaskende bra!!! Ikke ta sorgene på forskudd, det er ikke sikkert det blir så ille som du tror🥰 Det samme gjelder sprøytene - treffer du riktig sted på magen så kjenner du ikke nåla (helt utrolig, men sant!). På meg lærte jeg meg at hvis det gjorde litt vondt der jeg stakk, så prøvde jeg bare et annet sted. Hvis jeg fullførte et sted der det gjorde vondt, så fikk jeg blåmerke, så jeg tror det som var vondt var blodårer…? Masse lykke til❤️

Takk ❤️ Så godt å høre det kan gå bedre enn forventet! Kan man avbryte/bytte, og stikke et annet sted, hvis det gjør vondt på første stikk? Selv om man har begynt å sprøyte inn? Skal nok få stilt spørsmål på sykepleiersamtale også, men føles uendelig lenge å vente på svar på ting 😂 

Evigoptimisg skrev (På 23.9.2022 den 9.29):

Jeg har ikke sprøyteskrekk, men syntes det var skummelt å skulle sette sprøyter på seg selv. Det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd, gjorde langt i fra så vondt som jeg fryktet! Veldig rart, men fikk en mestringsfølelse av å sette sprøytene etterhvert. 

Hadde lest på forhånd at det hjelper å sette isbit på området du skal sette sprøyte. Og holde så hardt rundt huden at du «overdøver sprøytesmeren». Jeg gjorde ingen av delene, men kanskje det hjelper for deg? 

Masse lykke til🤞🏼 

Høres ut som du taklet det veldig fint. Kanskje det er håp for meg og, hvis jeg overlever de første dagene 🤭 Takk for gode tips ❤️ De skal jeg notere meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss_pancake skrev (På 22.9.2022 den 15.12):

Så fint at du tar hensyn til mannens ønsker, og vil dele hele prosessen med han ❤️ Må være vanskelig å holde seg, men blir nok fint å dele opplevelsen også.

Masse lykke til ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellisimo skrev (På 22.9.2022 den 13.04):

Det var ganske ekkelt å sette sprøytene de første gangene, men så gikk det mye bedre☺️ Jeg la meg ned i sengen istedenfor å sitte og det funket bra. Har satt 2 sprøyter om dagen fordi nesespray funket ikke på meg. Og de Gonalsprøytene jeg satt merket jeg nesten ikke. Mindre vondt enn å klype seg i armen og man kjenner dem bare akkurat når de bryter huden. 
Og de oppregulerende hormone var mye bedre enn nedregulering! Litt trøtt og sliten bare, men alle andre plager ble borte. Bortsett fra stoooore eggstokker, de er litt ekkelt😂

Anonymkode: b2ac6...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...