Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
mbetv skrev (1 time siden):

Da ble det nok spontanabort dette forsøket :( 

Begynte med små blødninger søndag i tillegg til smerter, av og på med blødning og smerter. I dag helt sinnsyke smerter og mye mengder med koagulert blod ut. Fikk målt hcg på igår, men har ikke fått svar enda... Regner med at det ikke er noe håp...:( Hadde MA i november i fjor og nå SA... Har 3 egg igjen på frys, men tenker å ta et nytt fersk forsøk og "spare" på eggene mtp. lav AMH.

Er det noen som har noen erfaring med flere MA/SA, endring i støttemedisiner etc? Jeg har kun gått på cyclogest og progynova etter innsett. Kan blodfortynnende være noe?

Så leit! Hvor langt var du kommet? Jeg er 6+5 idag og har hatt brun utflod i dag, så er redd det ikke går veien her heller. Tidlig UL på mandag, virker som en evighet til.

Anonymkode: 540cb...762

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mbetv skrev (3 timer siden):

Er det noen som har noen erfaring med flere MA/SA, endring i støttemedisiner etc? Jeg har kun gått på cyclogest og progynova etter innsett. Kan blodfortynnende være noe?

Så trist å lese, sender masse klemmer til deg :klem:

Jeg er ikke lege men jeg gikk på de samme medisinene som deg men ble satt på metformin (diabetes medisin) og Klexane (blodfortynnende sprøyter) sammen med cyclogest (dobbeldose, rektum og vaginalt) og progynova, noe som har hjulpet veldig for meg. Kanskje dette er noe du burde nevne for dem at du ønsker å prøve?

Endret av Saschi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så leit! Hvor langt var du kommet? Jeg er 6+5 idag og har hatt brun utflod i dag, så er redd det ikke går veien her heller. Tidlig UL på mandag, virker som en evighet til.

Brun utflod eller mindre vaginal blødning når du er gravid er ikke uvanlig og skyldes i mange tilfeller ikke at noe alvorlig er på gang som for eksempel en spontanabort. Likevel kan det være lurt at du kontakter lege eller jordmor, spesielt ved blødning under svangerskapet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi i gang med forsøk nummer 3 i mai. Har de tidligere forsøkene gått på gonal f 200 ml og pergoveris 250 ml. Nå skal jeg ta pergoveris dose 350. Noen som har gjort det samme å greit å få flere egg på dette? Skal også for første gang ta klexane hver dag sammen med pergoveris. Blir en dyr å hormonell måned 🙈 

Jeg krevde fra sykehuset om flere blodprøver, de skulle sjekke hvordan blodet koagulerer?! Har ikke fått svar på disse testenw men hva vil det si om dei prøvene ikke er gode? Noen med erfaringer? 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (59 minutter siden):

Jeg er ikke lege men jeg gikk på de samme medisinene som deg men ble satt på metformin (diabetes medisin) og Levaxin (blodfortynnende) sammen med cyclogest (dobbeldose, rektum og vaginalt) og progynova, noe som har hjulpet veldig for meg. Kanskje dette er noe du burde nevne for dem at du ønsker å prøve?

Levaxin er ikke blodfortynnende men for stoffskiftet. Om du mener blodfortynnende sprøyter så er det Klexane 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (21 minutter siden):

Levaxin er ikke blodfortynnende men for stoffskiftet. Om du mener blodfortynnende sprøyter så er det Klexane 😊

Stemmer, blandet dem 😅 mente Klexane🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, det er skikkelig tungt :( jeg  var 5+1.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (10 timer siden):

Jeg er ikke lege men jeg gikk på de samme medisinene som deg men ble satt på metformin (diabetes medisin) og Klexane (blodfortynnende sprøyter) sammen med cyclogest (dobbeldose, rektum og vaginalt) og progynova, noe som har hjulpet veldig for meg. Kanskje dette er noe du burde nevne for dem at du ønsker å prøve?

Tusen takk for det ❤️ Det skal jeg nevne ved neste samtale :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Saschi skrev (12 timer siden):

Brun utflod eller mindre vaginal blødning når du er gravid er ikke uvanlig og skyldes i mange tilfeller ikke at noe alvorlig er på gang som for eksempel en spontanabort. Likevel kan det være lurt at du kontakter lege eller jordmor, spesielt ved blødning under svangerskapet 😊

Fikk hcg-svar  i dag, 97000 på tirsdag og 124000 i går, så det skal vel godt gjøres at det går bra. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Fikk hcg-svar  i dag, 97000 på tirsdag og 124000 i går, så det skal vel godt gjøres at det går bra. 😔

Det er jo kjempebra tall! Det stiger ikke like mye når du er nærmer deg 7 uker, skal du ta en TUL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Saschi skrev (7 minutter siden):

Det er jo kjempebra tall! Det stiger ikke like mye når du er nærmer deg 7 uker, skal du ta en TUL? 

Er det? Skal det ikke fortsette å doble seg? Tidlig UL på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det? Skal det ikke fortsette å doble seg? Tidlig UL på mandag. 

Nei, doblingen stopper rundt slutten av uke 5, stigning skjer veldig tregt fra uke 6 og utover. I uke 6 er hcg-nivå  fra 1.080 til 56.600 normalt. Uke 7-8 76590 til 229,000.

Det er vanligvis mellom uker fem og seks at den første betydelige spissen i hCG-produksjonen skjer. 

Ved seks til syv uker fortsetter nivåene å doble hver 5 til 6 dager, og når til slutt en topp en gang mellom uker syv og elleve Mange opplever at den når en topp i uke 7 og stiger sakte etter dette, så ditt hCG nivå er veldig bra 😊

Utover uke 7 punktet blir hCG mindre nyttig ved overvåking av graviditet, og leger vil vende seg til andre verktøy (for eksempel en transvaginal ultralyd ) for å fastslå graviditetens status.

Håper dette hjelper å roe ned nervene dine ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! 
Kaster meg på dette forumet. Godt å ha noen å dele med! Er mitt første forsøk 😊

Hadde egguttak onsdag 2 mars, fikk ut 8 egg der 6 av dem ble befruktet. 
Fikk satt inn ett flott 4 delt egg idag🤩🤞🏼
nå er det vell bare å vente, kjenner jeg er urolig for de neste ukene. Tiden går sent og ventetiden er altoppslukende!

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Perle94 skrev (13 minutter siden):

Heisann! 

nå er det vell bare å vente, kjenner jeg er urolig for de neste ukene. Tiden går sent og ventetiden er altoppslukende!

Gratulerer med den første rugetiden din, hold deg opptatt så går tiden fort 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei :) Pleier rikshospitalet å ha egguttak på morgen eller ettermiddag

Anonymkode: 0091b...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei :) Pleier rikshospitalet å ha egguttak på morgen eller ettermiddag

Anonymkode: 0091b...18f

Jeg hadde på morgen. :) tror innsett er på ettermiddag. :)

Anonymkode: 62fef...a28

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 11.11):

Det gikk greit, lå å gråt fordi jeg var så redd smerter 😅 fikk litt mye smertestillende så følte meg litt i opiodrus. Fikk ut 18 egg og ble overstimulert, så blir totalfrys! (Dersom noen blir befruktet) Ble enda flere tårer da jeg fikk beskjed om det 😅

Krysser fingrene for oss begge med masse gode egg og at vi slipper å gå gjennom dette så mye lenger 🤞🏼

//anonymspl

Anonymkode: 4b30c...b7f

Uff, godt å vere ferdig med det for no! Men flott resultat med 18 egg, då.

Eg fekk beskjed om å komme på innsett i morgon per telefon på tirsdag. Dei sa at eg skulle få ei melding med timen i dag, men eg har ikke fått noko? Kan det bety at det ikkje er noko å sette inn? :( Når får eg ev. beskjed om det? Dette er på Riksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perle94 skrev (3 timer siden):

Heisann! 

Hei! 

Gratulerer med første forsøk! 😊 Nå er det bare å vente og la naturen bestemme ❤ 

Gjør hyggelige ting sammen de neste 2 ukene og prøv å ikke tenk så mye på det (vet det er hardt). Du har jo et kjempe fint utgangspunkt for nytt innsett hvis det ikke skulle klaffe i denne runden. Lykke til 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (4 timer siden):

Hei! 

Gratulerer med første forsøk! 😊 Nå er det bare å vente og la naturen bestemme ❤ 

Gjør hyggelige ting sammen de neste 2 ukene og prøv å ikke tenk så mye på det (vet det er hardt). Du har jo et kjempe fint utgangspunkt for nytt innsett hvis det ikke skulle klaffe i denne runden. Lykke til 😊

Skal prøve! 
akkurat idag er man jo livredd for at egget skal sprette ut, selv om jeg vet det ikkje går an 😃 

får beskjed på tirsdag hvor mange egg som blir fryst, håper på gode resultater 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Hopper på her. 

Jeg var så heldig å bli gravid på første fersk forsøk etter å ha prøvd ca 1,5 år uten hell, prøvde vi ivf. Det var til og med kun to måneder etter min søster døde, så jenta vår var en regnbue jente vil jeg si, og har gitt så mye glede mitt i all sorgen. Ingen ting er som når er nytt liv kommer og gir håp når man mistet sin uendelig kjøre søster... Uendelig takknemlig for at jeg ble gravid med jenta vår..!!♥️♥️♥️♥️ Hun er en stor glede !! (min søster døde etter en tragisk ulykke)

Nå er vi i gang med fryseforsøk og håper på et søsken for vår lille Jente. Men tenker egentlig det er en bonus om vi får en til. Men kan ikke annet enn å være forsiktig optimist siden det gikk forrige gang. ♥️♥️ 

jeg er 9dpo i dag (satte inn embryo på mandag 28.2). Er så spent nå...men klarer liksom ikke helt tro vi skal være så heldige igjen.  !!  Vi har heldigvis to til embyro i tillegg på frys. Så håper en av de går..

Ber og håper... 🙏♥️ Noen i samme situasjon? 

Endret av Ginger83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...