Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

frk.bie skrev (2 timer siden):

Jeg hadde det slik i over 1 uke i uke 5. Var på UL på torsdag å fikk se hjerteslag(8+1) ❤️ De sa det kunne være festeblødningen. 

Så herlig @frk.bie🥰🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (2 timer siden):

Jeg hadde det slik i over 1 uke i uke 5. Var på UL på torsdag å fikk se hjerteslag(8+1) ❤️ De sa det kunne være festeblødningen. 

Håper det! Men kan festeblødningen komme så "sent"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mbetv skrev (2 timer siden):

Håper det! Men kan festeblødningen komme så "sent"? 

Tydeligvis 🙈 var faktisk ganske mye som kom til meg så var sikker på det var SA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! 

Vi er et par som har prøvd på egenhendig å få barn i 2 år, ivf 1 år. Er 23 og 28 år gamle! Finner ikke noe galt med noen av oss.. 

vi skal i gang med ivf, vårt andre uttak. Helt sykt nervøs da forrige gang var helt forferdelig smertefullt, og at det var «til ingen nytte»😔 skal på egguthenting i morgen tidlig. Krysser fingra for at det går denne gangen, men har dere noen solskinnshistorier å komme med? Jeg har ikke hørt om noen som helst som har klart å få barn ved ivf, så blir noe pessimist.

//Anonymspl

Anonymkode: 4b30c...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hei alle sammen! 

Vi er et par som har prøvd på egenhendig å få barn i 2 år, ivf 1 år. Er 23 og 28 år gamle! Finner ikke noe galt med noen av oss.. 

vi skal i gang med ivf, vårt andre uttak. Helt sykt nervøs da forrige gang var helt forferdelig smertefullt, og at det var «til ingen nytte»😔 skal på egguthenting i morgen tidlig. Krysser fingra for at det går denne gangen, men har dere noen solskinnshistorier å komme med? Jeg har ikke hørt om noen som helst som har klart å få barn ved ivf, så blir noe pessimist.

//Anonymspl

Hei! 

Masse lykke til i morgen, krysser fingrene for dere 🤞🏻 
vi forsøkte 8-9 måneder på egen hånd uten at det lyktes. Jeg fikk påvist nesten tette eggledere pga endometriose og det var så og si umulig å bli gravid naturlig … var derfor veldig stresset og redd for at det ikke skulle gå med IVF da dette var vår eneste mulighet .. startet med første IVF behandling 18 januar og ble gravid på første forsøk! Så det er absolutt mulig! Hadde aldri trodd det skulle gå, men det er store sjangser for at det kan skje❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei alle sammen! 

//Anonymspl

Hei!

Jeg ble gravid på første forsøk, resultatet er en vakker gutt på nesten 3 :) Skal nå i gang med søskenforsøk med det ene embryoet vi har på frys og har time i midten av mars for oppstart. Er spent på hvordan det går denne gangen, men det gikk heldigvis bra (tross alt) sist gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei alle sammen! 

//Anonymspl

Korleis gjekk det med deg i dag? Eg hadde også uttak i dag. Det gjekk heilt greitt - nokon stikk var ganske vonde, men heilt overkommeleg. Dei fekk ut 12 egg, som eg er veldig glad for! Håper berre dei har lyst til å la seg befrukte :)

Heile prosessen så langt har eigentleg gått bra. Har hatt lang protokoll, men ikkje nokon biverknader som eg har merka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en tidlig test i dag tidlig i håp om å få en svak positiv test, men den var dessverre helt hvit...Har testdag på fredag og føler selv at den burde vist noe allerede hvis jeg var gravid, men nei 😔 Er helt knust for det har blitt alt for mye baby-snakk i helgen og ble veldig ivrig etter å teste. 

Er alt håp ute nå eller kan den fortsatt være positiv på fredag? 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (28 minutter siden):

Jeg tok en tidlig test i dag tidlig i håp om å få en svak positiv test, men den var dessverre helt hvit...Har testdag på fredag og føler selv at den burde vist noe allerede hvis jeg var gravid, men nei 😔 Er helt knust for det har blitt alt for mye baby-snakk i helgen og ble veldig ivrig etter å teste. 

Er alt håp ute nå eller kan den fortsatt være positiv på fredag? 🙏🏻

Jeg tok tidlig test 6 dager før testdag og den var helt hvit. Dagen etter tok jeg en vanlig test og det var en veeeldig svak strek. Det er absolutt håp når testdag ikke er før fredag 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alisa90 skrev (3 minutter siden):

Jeg tok tidlig test 6 dager før testdag og den var helt hvit. Dagen etter tok jeg en vanlig test og det var en veeeldig svak strek. Det er absolutt håp når testdag ikke er før fredag 🙏🏻

Takk, krysser fingrene for at testen var dårlig og at det er for tidlig enda ❤ Holder pusten til fredag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (19 minutter siden):

Takk, krysser fingrene for at testen var dårlig og at det er for tidlig enda ❤ Holder pusten til fredag 😊

Krysser fingrene for deg❤️🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 3, dag 1 med stimulering 

I kveld kom jeg i gang med første dose Gonal F. 🥳 175 E denne gangen, og kontroll på fredag. Jeg er spent på hvor mye mer jeg kommer til å merke denne gangen, siden jeg får høyere dose hormoner. Føler at jeg har blitt litt oppblåst allerede. Men har spist en del godt og snop også, så det kan være det😄🙊deilig og være i gang i hvertfall 🙃

Lykke til til dere alle som prøver og venter! 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Jennni skrev (På 28.2.2022 den 10.49):

Korleis gjekk det med deg i dag? Eg hadde også uttak i dag. Det gjekk heilt greitt - nokon stikk var ganske vonde, men heilt overkommeleg. Dei fekk ut 12 egg, som eg er veldig glad for! Håper berre dei har lyst til å la seg befrukte :)

Heile prosessen så langt har eigentleg gått bra. Har hatt lang protokoll, men ikkje nokon biverknader som eg har merka. 

Det gikk greit, lå å gråt fordi jeg var så redd smerter 😅 fikk litt mye smertestillende så følte meg litt i opiodrus. Fikk ut 18 egg og ble overstimulert, så blir totalfrys! (Dersom noen blir befruktet) Ble enda flere tårer da jeg fikk beskjed om det 😅

Krysser fingrene for oss begge med masse gode egg og at vi slipper å gå gjennom dette så mye lenger 🤞🏼

//anonymspl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende det er på gruppen! Gratulerer til alle dere som har fått pos test! Masse lykke til dere alle uansett situasjon ♥️

Litten oppdatering: 

Vi skulle egentlig denne uken inn til haugesund for egguttak, men det drøyer og drøyer ut! Forrige fredag når jeg var hos GYN var det egentlig fint lite som hadde skjedd. De øket da dosen min fra 125 ie til 200 ie. Jeg syntes dette var mye, og var spendt på gyn timen jeg skulle ha idag. Men det var like skuffende idag som forrige gang, lite progresjon og stilumlering. Slimhinnen har startet prosessen, men det var også en vei igjen å gå der. Nå skal jeg fra idag starte med 250 ie. Jeg tar ellers Flyramadel en gang til dagen. Nå venter jeg spendt frem til fredag for en ny GYN time, og forhåpentligvis er det noe progresjon da 🤞🏻 Er så lei av å gå å grue meg till egguttak, nå vil jeg bare få det overstått! Noen som har vært i lignende situasjon? Kjenner meg litt redd for overstimulering😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Milliusen skrev (12 minutter siden):

Så spennende det er på gruppen! Gratulerer til alle dere som har fått pos test! Masse lykke til dere alle uansett situasjon ♥️

Litten oppdatering: 

Vi skulle egentlig denne uken inn til haugesund for egguttak, men det drøyer og drøyer ut! Forrige fredag når jeg var hos GYN var det egentlig fint lite som hadde skjedd. De øket da dosen min fra 125 ie til 200 ie. Jeg syntes dette var mye, og var spendt på gyn timen jeg skulle ha idag. Men det var like skuffende idag som forrige gang, lite progresjon og stilumlering. Slimhinnen har startet prosessen, men det var også en vei igjen å gå der. Nå skal jeg fra idag starte med 250 ie. Jeg tar ellers Flyramadel en gang til dagen. Nå venter jeg spendt frem til fredag for en ny GYN time, og forhåpentligvis er det noe progresjon da 🤞🏻 Er så lei av å gå å grue meg till egguttak, nå vil jeg bare få det overstått! Noen som har vært i lignende situasjon? Kjenner meg litt redd for overstimulering😅

Tusen takk❤️

Det ene av mine 3 egguttak var slik. Tok vanvittig lang tid. Men du må bare tenke at de vet hva de driver med, og hadde ikke ltt deg fortsette om det var stor sannsynlighet for overstimulering. Min erfaring var at det gikk i sneeglefart fremover, men plutselig løsnet det🐌👏🏼

Ellers kan jeg betrygge deg med at uttak ikke var ille, for min del i alle fall. Jeg grudde meg også, men det gikk så mye bedre enn forventet🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frk.Milliusen skrev (4 timer siden):

Litten oppdatering: 

Hei på deg 😊 

Det er helt normalt å være spent, redd og skuffa på en gang i denne prosessen. Jeg hadde treg respons på hormonene men kom i mål til slutt med egguttak. Jeg grua meg noe forferdelig fordi jeg har hatt smertefulle prosedyrer tidligere (ikke ivf) og gråt bare ved tanken. Sa i fra om dette på forhånd til sykepleier og de justerte litt på smertestillende jeg skulle ta hjemme. Ble god og rusa kan man si 😉 Egguttaket gikk kjempe fort og kjente nesten ingenting. Var selvfølgelig øm etterpå et par dager, men var på jobb dagen etter 😊 Selvfølgelig individuelt etter hvor mange egg man har og hvor de sitter, men dette kan de 👌🏼 

Du må også huske at vi er forskjellige og trenger ulik stimulering for å komme i mål. Jeg gikk i krisemodus da de avbrøt behandling på meg og jeg måtte starte opp på syklusen etterpå med nye medisiner. Legene må jo finne ut hva som funker best på deg, og det kan de ikke vite med en gang. Dette er jo en del av prosessen, noe slitsomt for hodet, men man må ta litt dag for dag. Vi fant ut ganske fort at det ikke kunne planlegges noe på forhånd og se for seg hva som skulle skje 😅 

Lykke til på gyn-time på fredag ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det nok spontanabort dette forsøket :( 

Begynte med små blødninger søndag i tillegg til smerter, av og på med blødning og smerter. I dag helt sinnsyke smerter og mye mengder med koagulert blod ut. Fikk målt hcg på igår, men har ikke fått svar enda... Regner med at det ikke er noe håp...:( Hadde MA i november i fjor og nå SA... Har 3 egg igjen på frys, men tenker å ta et nytt fersk forsøk og "spare" på eggene mtp. lav AMH.

Er det noen som har noen erfaring med flere MA/SA, endring i støttemedisiner etc? Jeg har kun gått på cyclogest og progynova etter innsett. Kan blodfortynnende være noe?

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mbetv skrev (1 minutt siden):

Da ble det nok spontanabort dette forsøket :( 

Begynte med små blødninger søndag i tillegg til smerter, av og på med blødning og smerter. I dag helt sinnsyke smerter og mye mengder med koagulert blod ut. Fikk målt hcg på igår, men har ikke fått svar enda... Regner med at det ikke er noe håp...:( Hadde MA i november i fjor og nå SA... Har 3 egg igjen på frys, men tenker å ta et nytt fersk forsøk og "spare" på eggene mtp. lav AMH.

Er det noen som har noen erfaring med flere MA/SA, endring i støttemedisiner etc? Jeg har kun gått på cyclogest og progynova etter innsett. Kan blodfortynnende være noe?

Så trist å lese! 💔

Går du privat? Jeg får ikke nytt ferskforsøk før alt i fryseren er brukt opp, offentlig... :(

Anonymkode: 62fef...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Så trist å lese! 💔

Går du privat? Jeg får ikke nytt ferskforsøk før alt i fryseren er brukt opp, offentlig... :(

Anonymkode: 62fef...a28

Jeg går privat ja! Står fremdeles på venteliste i det offentlige etter 1 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...