nittifem Skrevet 10. februar 2022 #561 Del Skrevet 10. februar 2022 Hjertespar skrev (42 minutter siden): Jeg så dette innlegget når det ble publisert, og har tenkt litt på det..jeg har behov for å si at jeg synes det er litt vanskelig å gå inn i prøverør-tråden nå, når feeden er full av positive graviditetstester og gratulasjoner. Ikke misforstå, jeg synes det er kjempehyggelig for alle som lykkes i å bli gravide!❤️😌 men akkurat nå har jeg inntrykk av at nesten alle (mange i hvertfall) som er aktive i denne tråden for tiden har blitt gravide, og da er det faktisk litt vondt å være innom og ikke være en av dem😔Det gjør at jeg føler meg litt utenfor i denne tråden nå, og føler ikke for å dele så mye tanker om neste forsøk og så videre her. Jeg støtter @Neutral90 i at man gjerne kan bruke tolketråd for graviditetstester og gjerne også egne graviditetsdagbøker. Der kan man dele mer detaljer fra sin prosess med de som vil følge med. Dette skal jo være en tråd for alle som prøver, og da lurer jeg på hvordan dere andre tenker om dette? Jeg håper tråden kan fortsette å ha rom for alle i prøveprosessen, og at man kanskje kan diskutere graviditet og stigning på hcg-tester i andre tråder? Hva tenker dere? ❤️ Jeg skjønner veldig godt hva du mener og er i utgangspunktet enig. Det er sårt å se så mange lykkes med det man selv jobber så hardt med å få til ❤️ Ikke misforstå- jeg er veldig glad for dere som har lykkes med å bli gravide. Samtidig synes jeg det er oppløftende å lese om lykkehistorier der andre får det til! Det gir meg et håp om at det kommer til å funke for oss en dag og. Et vanskelig dilemma.. Graviditetstestene er både til hjelp for meg selv senere en gang (forhåpentligvis), samme med symptom osv.. Er uansett takknemlig for denne gruppen, den gir meg mye, føler meg mindre alene og jeg kan koble av når jeg vil.. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #562 Del Skrevet 10. februar 2022 Hjertespar skrev (1 time siden): ... Jeg håper tråden kan fortsette å ha rom for alle i prøveprosessen, og at man kanskje kan diskutere graviditet og stigning på hcg-tester i andre tråder? Hva tenker dere? ❤️ Veldig enig med deg! Jeg som startet denne tråden burde skrevet noe om det i HI, men fordi 2021-tråden ikke ble fyllt opp av så mange som ble gravide samtidig så var det ikke et problem (som jeg husker). Jeg kan forstå at det er veldig godt for de som endelig har lykkes å dele sin nyhet, problemet er jo som du er inne på at man burde se an publikummet sitt litt. Jeg vet ikke om en moderator kunne lagt til noe om dette i HI, eller om vi skulle laget en ny tråd med klarere retningslinjer? For denne tråden har blitt enormt vond å følge den siste tiden... Med det sagt vil jeg si at jeg unner graviditet til hver og en av de som har lykkes å bli gravide. Virkelig! Det må føles så uendelig deilig å endelig klare det, endelig se to streker, endelig tørre å håpe og endelig vite at det er mulig for dem! Men nettopp disse gode følelsene er det de som fortsatt prøver å bli gravide går glipp av... Det gjør vondt. Så uendelig vondt! Det er ingen motsetning i det å ønske det beste for andre og føle at det stikker i hjertet for egen del når man ikke oppnår den samme lykken, håper de som er gravide og som har postet det i tråden her forstår det. Vil ikke at dere skal føle dere angrepet eller noe. Dere er velkomne, men pass litt på hva som postes her. Drømmer knuses for mange, ofte gjentatte ganger, i en aktiv prøverprosess og det burde det være forståelse for at vi gjør oppmerksom på. Det er helt fint å poste at man er gravid, for det gir håp, men tester finnes det egne tråder for inne på gravidunderforumet. Her er det åpent for alle, men det må være rom for å si ifra når noe føles ugreit, så kan vi gjøre endringer som er det beste for de fleste. Anonymkode: 62fef...a28 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #563 Del Skrevet 10. februar 2022 Hei! Skal begynne med kort protokoll fra neste mens, har hatt regelmessig mens de siste 10 årene på 30 dager. Er andre stimulering med ivf. Skulle hatt blødning for 13 dager siden, men ingen mens enda 🥲 skulle begynne med sprøyter på dag 2. St. Olavs ringer meg ikke opp igjen over callback, og aner ikke hva jeg skal gjøre🤷🏼♀️ Har tatt graviditetstester med clearblue hver dag i en uke med negativ test. Noen som har erfaringer? Anonymkode: 4b30c...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 10. februar 2022 #564 Del Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei! Skal begynne med kort protokoll fra neste mens, har hatt regelmessig mens de siste 10 årene på 30 dager. Er andre stimulering med ivf. Skulle hatt blødning for 13 dager siden, men ingen mens enda 🥲 skulle begynne med sprøyter på dag 2. St. Olavs ringer meg ikke opp igjen over callback, og aner ikke hva jeg skal gjøre🤷🏼♀️ Har tatt graviditetstester med clearblue hver dag i en uke med negativ test. Noen som har erfaringer? Anonymkode: 4b30c...b7f Så lenge du tester negativ er du ikke gravid og jeg ville antatt forsinket eggløsning. Det hender av og til selv om to uker er lenge. Kan du tenke det er en grunn til det? Mye (uvanlig) stress? Vaksine? Har du pcos? Vet de er veldig bakpå med callback, men ikke stress, får du mensen melder du fra på crypho. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #565 Del Skrevet 10. februar 2022 Beklager hvis jeg tråkker på noen tær nå, men jeg er uenig i at man skal ikke være velkommen her fordi man har fått en positiv test eller en bekreftelse på en blodprøve. Jeg føler meg fortsatt like mye som en prøver, frem til det er bekreftet at jeg er gravid «nok». Da kan jeg forlate denne tråden. For min del er det ikke en glede og få noen streker på en test, for jeg vet hvor lave sannsynlighetene er. Selv om jeg ikke har behov for og skrive mer om graviditet i seg selv for min del, syns jeg det er helt greit at det er andre som søker råd. Så jeg syns ikke det er greit at noen skal definere at fordi man har fått en positiv test så er du ikke en prøver lenger. Alle som er prøvere, og spesielt med prøverør, vet det ikke er noen dans på røde roser. Så jeg beklager, men jeg mener man må tåle at andre får positive tester og det er rom for det også. / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2022 #566 Del Skrevet 10. februar 2022 PS. Jeg vil ikke starte noen diskusjon eller ta opp plass i denne tråden, men jeg mener at en del av prøveprosessen med prøverør er også og bli gravid, mange ganger, og miste mange ganger - eller gå ut hvis man får til det. Jeg er enig i at vi kan droppe graviditetstester og svangerskap, men så lenge man er i de tidlige ukene, mener jeg at det er fremdeles en prøveprosess. Så ja, jeg syns ikke de som har fått satt inn et befruktet egg som har kanskje klamrer seg fast, skal slutte og dele, for det er en verdifull del av prosessen. Selv før ville jeg gjerne høre om alt og alle, for det gir meg selv trygghet og lære mer om prosessen og prøverør. Jeg har kunnet mentalt forberede meg til alle scenarioer som kan skje, og det ønsker hvertfall jeg at tråden skal være med på og fylle. / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisa90 Skrevet 10. februar 2022 #567 Del Skrevet 10. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Beklager hvis jeg tråkker på noen tær nå, men jeg er uenig i at man skal ikke være velkommen her fordi man har fått en positiv test eller en bekreftelse på en blodprøve. Jeg føler meg fortsatt like mye som en prøver, frem til det er bekreftet at jeg er gravid «nok». Da kan jeg forlate denne tråden. For min del er det ikke en glede og få noen streker på en test, for jeg vet hvor lave sannsynlighetene er. Selv om jeg ikke har behov for og skrive mer om graviditet i seg selv for min del, syns jeg det er helt greit at det er andre som søker råd. Så jeg syns ikke det er greit at noen skal definere at fordi man har fått en positiv test så er du ikke en prøver lenger. Alle som er prøvere, og spesielt med prøverør, vet det ikke er noen dans på røde roser. Så jeg beklager, men jeg mener man må tåle at andre får positive tester og det er rom for det også. / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Jeg er enig med innlegget over her. Føler meg truffet av disse innleggene, da jeg er én av dem som i den siste uken har publisert bilde av tester. Det har vært av usikkerhet knyttet til resultatet av testen, og for å meddele graviditet. Jeg er ny i IVF-verden og ny her på kvinneguiden og i dette forumet. Hadde jeg visst at så mange føler seg såret og trigget av positive tester, så hadde jeg aldri postet det. Selv har jeg kun blitt glad når jeg har sett andre har lyktes da det har gitt håp om at det også skulle lykkes for min del. Jeg har allikevel full forståelse for at andre føler det annerledes. Samtidig så tenker jeg at det også bør være rom for å dele dette, da det faktisk er målet for oss alle som er med i denne tråden. Det er fortsatt mye usikkerhet knyttet til en tidlig graviditet, og mye galt kan skje etter en positiv test. Jeg venter på svar på blodprøve og er overhodet ikke sikker på at alt er som det skal. Så for meg blir det litt rart å ikke skulle kunne være en del av gruppen etter én positiv test, men hvis det i neste uke går galt skal være hjertelig velkommen tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #568 Del Skrevet 11. februar 2022 Da snakker vi alle om det samme egentlig, at man selvfølgelig kan henge her hvis man fortsatt er i de usikre ukene (og lenger, hvis man ikke bruker prøvertråden som graviditetsdagbok) men at man er forsiktig med å poste bilder av positive tester. Det finnes det en egen tråd for. Og jeg skjønner godt at det føles godt å dele slike bilder! Men det kan taes i egen tråd, så kan man diskutere usikkerheten og alt det vonde og gode videre her. Dessverre er bilder ekstremt "in your face", ellers hadde ikke folk reagert. Og til deg som følte deg truffet så håper jeg du ikke føler så mye på det, for dette er en oppfordring til "alle". Det var/er ingen informasjon om å ikke dele bilder her, så det var helt ok å gjøre det, vi vet du ikke gjorde det for å være slem liksom. Men så må det være rom for å si ifra når man føler det er vanskelig også. Vi skal alle ha det godt i denne tråden og all den tid det er egne tråder for tolking av graviditetstester så kan man kanskje prøve å unngå det akkurat i denne tråden? Anonymkode: 62fef...a28 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #569 Del Skrevet 11. februar 2022 Alisa90 skrev (1 time siden): Jeg er ny i IVF-verden og ny her på kvinneguiden og i dette forumet. Hadde jeg visst at så mange føler seg såret og trigget av positive tester, så hadde jeg aldri postet det. Selv har jeg kun blitt glad når jeg har sett andre har lyktes da det har gitt håp om at det også skulle lykkes for min del. Jeg har allikevel full forståelse for at andre føler det annerledes. Samtidig så tenker jeg at det også bør være rom for å dele dette, da det faktisk er målet for oss alle som er med i denne tråden. Det er fortsatt mye usikkerhet knyttet til en tidlig graviditet, og mye galt kan skje etter en positiv test. Jeg venter på svar på blodprøve og er overhodet ikke sikker på at alt er som det skal. Så for meg blir det litt rart å ikke skulle kunne være en del av gruppen etter én positiv test, men hvis det i neste uke går galt skal være hjertelig velkommen tilbake. Det er ikke så godt å vite hvordan andre reagerer, og selvfølgelig gjorde du det ikke for å være slem. Men nå som du vet at det trigger så kan du, og alle, kanskje være forsiktige med å poste bilder fremover. Så blir tråden god å være i for alle, når vi tar hensyn til hverandre. Anonymkode: 62fef...a28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #570 Del Skrevet 11. februar 2022 Neutral90 skrev (3 timer siden): Så lenge du tester negativ er du ikke gravid og jeg ville antatt forsinket eggløsning. Det hender av og til selv om to uker er lenge. Kan du tenke det er en grunn til det? Mye (uvanlig) stress? Vaksine? Har du pcos? Vet de er veldig bakpå med callback, men ikke stress, får du mensen melder du fra på crypho. Har ikke pcos, ingen sykdommer ellers. Tok tredje dose vaksine (covid) i november, har hatt normal mens etter dette. Ikke noe stress, lever som normalt 😅 Har som sagt alltid hatt regelmessig syklus, så veldig spesielt at jeg plutselig skal gå så lenge å vente på menstruasjon 🤷🏼♀️ Får håpe medisinene jeg har kjøpt inn til 16.000 ikke går ut på dato før jeg har fått mensen ((: Anonymkode: 4b30c...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #571 Del Skrevet 11. februar 2022 Billiegirl skrev (På 9.2.2022 den 20.46): Hei damer ! Jeg har holdt på med ivf nå i over ett år, husker ikke hvor mange innsett jeg har hatt.. tror jeg har fortrengt hele greia men det har vært en del runder med mange nedturer. Jeg har ett egg på frys og to uttak igjen før vi gir oss, men det blir litt mer og mer realistisk for meg at det ikke går den veien vi ønsker det. Er det noen som har erfaring merd mange innsett og så satt det plutselig ? Ble det gjort noe annerledes den gangen det satt ? Jeg har brukt 10 mg progynova og blodfortynnende nå de siste rundene. Hadde blitt superglad for svar ❤️ Jeg er på rugedag 11 i dag og testen er negativ, nok en gang .. Hei, Det gikk på det 10. innsettet her, etter veldig mange kjemiske med svake streker. Holdt på med IVF i to år, og hadde virkelig mistet troen på at det skulle gå. Vi gikk gjennom det meste av utredninger: vannskanning og utredning for habituell abort, og sto til slutt igjen med endometritt, altså betennelse i livmorslimhinnen, som siste alternativ. Vi lykkes på første forsøk etter endt antibiotikakur. Gitt min historikk gir det mening at det var det som feilet meg, kunne ønske vi hadde funnet ut av det før. Forstår deg så inderlig godt, det er så vondt når man aldri vet om man vil lykkes ❤️ Anonymkode: d23ea...8fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellepelle Skrevet 11. februar 2022 #572 Del Skrevet 11. februar 2022 Begynner å miste troa på dette forsøket nå. Satte inn to 3-dagers for 9 dager siden, og helt negative tester. På dette tidspunktet testet jeg positivt den ene gangen jeg har blitt gravid (2 dagers på dag 10). Er ikke noe motivert for å sette i gang med tredje og siste forsøk offentlig, og nye runder med uutholdelig venting på ledig plass. 😢 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 11. februar 2022 #573 Del Skrevet 11. februar 2022 Alisa90 skrev (11 timer siden): Jeg er enig med innlegget over her. Føler meg truffet av disse innleggene, da jeg er én av dem som i den siste uken har publisert bilde av tester. Det har vært av usikkerhet knyttet til resultatet av testen, og for å meddele graviditet. Jeg er ny i IVF-verden og ny her på kvinneguiden og i dette forumet. Hadde jeg visst at så mange føler seg såret og trigget av positive tester, så hadde jeg aldri postet det. Selv har jeg kun blitt glad når jeg har sett andre har lyktes da det har gitt håp om at det også skulle lykkes for min del. Jeg har allikevel full forståelse for at andre føler det annerledes. Samtidig så tenker jeg at det også bør være rom for å dele dette, da det faktisk er målet for oss alle som er med i denne tråden. Det er fortsatt mye usikkerhet knyttet til en tidlig graviditet, og mye galt kan skje etter en positiv test. Jeg venter på svar på blodprøve og er overhodet ikke sikker på at alt er som det skal. Så for meg blir det litt rart å ikke skulle kunne være en del av gruppen etter én positiv test, men hvis det i neste uke går galt skal være hjertelig velkommen tilbake. Skjønner om du føler deg truffet, men jeg hadde i hvert fall ingen konkrete i tankene når jeg skrev det jeg skrev. Har bare merket at det har vært utrolig mye bilder av positive tester i det siste, og som nevnt her av trådstarter er det nok veldig triggende, dessverre. Det minner så veldig om alle testene man selv har tatt og hvor mye man skulle ønske at man så den andre streken. Jeg har ikke noe mot at folk skriver om at de har fått positive tester, og det er litt lettere å skumme gjennom tekst uten å ta det så veldig innover seg. Det er litt vanskeligere når det gjelder bilder. ❤️ og så er jeg helt enig med deg i at det blir rart om man ikke skal kunne være noe mer aktiv her i tråden så snart man har fått en positiv test. Skjønner at ting er usikkert i begynnelsen og at det ikke er naturlig å gå over til graviditetstråder med en gang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 11. februar 2022 #574 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da snakker vi alle om det samme egentlig, at man selvfølgelig kan henge her hvis man fortsatt er i de usikre ukene (og lenger, hvis man ikke bruker prøvertråden som graviditetsdagbok) men at man er forsiktig med å poste bilder av positive tester. Det finnes det en egen tråd for. Og jeg skjønner godt at det føles godt å dele slike bilder! Men det kan taes i egen tråd, så kan man diskutere usikkerheten og alt det vonde og gode videre her. Dessverre er bilder ekstremt "in your face", ellers hadde ikke folk reagert. Og til deg som følte deg truffet så håper jeg du ikke føler så mye på det, for dette er en oppfordring til "alle". Det var/er ingen informasjon om å ikke dele bilder her, så det var helt ok å gjøre det, vi vet du ikke gjorde det for å være slem liksom. Men så må det være rom for å si ifra når man føler det er vanskelig også. Vi skal alle ha det godt i denne tråden og all den tid det er egne tråder for tolking av graviditetstester så kan man kanskje prøve å unngå det akkurat i denne tråden? Anonymkode: 62fef...a28 Støtter denne og håper det er enighet om dette 😌❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbetv Skrevet 11. februar 2022 #575 Del Skrevet 11. februar 2022 Innsett av 5-dagers blastocyst i dag, fryseforsøk! Skal fortsette med Progynova 3x daglig og Cyclogest morgen og kveld, frem til testdag 21/2. Så nå krysser vi fingrene her! Dette er 3. innsettet vårt, har hatt 2. uttak. Ble gravid i november i fjor, men MA i uke 9 dessverre. Noen som har noen gode kjerringråd? 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThessyB Skrevet 11. februar 2022 #576 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har ikke pcos, ingen sykdommer ellers. Tok tredje dose vaksine (covid) i november, har hatt normal mens etter dette. Ikke noe stress, lever som normalt 😅 Har som sagt alltid hatt regelmessig syklus, så veldig spesielt at jeg plutselig skal gå så lenge å vente på menstruasjon 🤷🏼♀️ Får håpe medisinene jeg har kjøpt inn til 16.000 ikke går ut på dato før jeg har fått mensen ((: Anonymkode: 4b30c...b7f Jeg fikk og masse klusj med mensen etter vaksinedose. Fikk til slutt primolout for å sette den igang igjen. Du kan jo spørre om du kan få det. Det var flere som plagdes med syklus etter vaksina, i følge klinikken jeg går hos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThessyB Skrevet 11. februar 2022 #577 Del Skrevet 11. februar 2022 Hjertespar skrev (15 timer siden): Jeg så dette innlegget når det ble publisert, og har tenkt litt på det..jeg har behov for å si at jeg synes det er litt vanskelig å gå inn i prøverør-tråden nå, når feeden er full av positive graviditetstester og gratulasjoner. Ikke misforstå, jeg synes det er kjempehyggelig for alle som lykkes i å bli gravide!❤️😌 men akkurat nå har jeg inntrykk av at nesten alle (mange i hvertfall) som er aktive i denne tråden for tiden har blitt gravide, og da er det faktisk litt vondt å være innom og ikke være en av dem😔Det gjør at jeg føler meg litt utenfor i denne tråden nå, og føler ikke for å dele så mye tanker om neste forsøk og så videre her. Jeg støtter @Neutral90 i at man gjerne kan bruke tolketråd for graviditetstester og gjerne også egne graviditetsdagbøker. Der kan man dele mer detaljer fra sin prosess med de som vil følge med. Dette skal jo være en tråd for alle som prøver, og da lurer jeg på hvordan dere andre tenker om dette? Jeg håper tråden kan fortsette å ha rom for alle i prøveprosessen, og at man kanskje kan diskutere graviditet og stigning på hcg-tester i andre tråder? Hva tenker dere? ❤️ Da har jeg behov for å si at jeg synes det er litt merkelig at man ikke heller kan heie på de som får positiv test - når det er veldig tidlig. Jeg tror så godt som alle i denne tråden er smertelig klar over at to streker på en test på ingen måte er garanti for det barnet man så sårt ønsker seg. På meg virker det som man må ha hengt i dette forumet i lang tid før man får «anerkjennelse» for verken det ene eller det andre. Vi er mange som har vært igjennom mye og vanskelig ting, selv om vi ikke nødvendigvis har delt det her. Kommer ikke til å poste mer her, uansett hvordan det får med mine så langt positive tester - for det føler jeg meg jammen ikke velkommen til. Ønsker dere alle lykke til, og kanskje det kan være til ettertanke å logge seg av dette forumet om man blir så påvirket av å se andres positive tester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Billiegirl Skrevet 11. februar 2022 #578 Del Skrevet 11. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei, Det gikk på det 10. innsettet her, etter veldig mange kjemiske med svake streker. Holdt på med IVF i to år, og hadde virkelig mistet troen på at det skulle gå. Vi gikk gjennom det meste av utredninger: vannskanning og utredning for habituell abort, og sto til slutt igjen med endometritt, altså betennelse i livmorslimhinnen, som siste alternativ. Vi lykkes på første forsøk etter endt antibiotikakur. Gitt min historikk gir det mening at det var det som feilet meg, kunne ønske vi hadde funnet ut av det før. Forstår deg så inderlig godt, det er så vondt når man aldri vet om man vil lykkes ❤️ Anonymkode: d23ea...8fc Å så kjekt ! Tusen takk ! Så du ble gravid til slutt ? Det er helt sykt godt å høre 😍 jeg tror de skal ta vevsprøve av slimhinnen, det er lov å håpe på at de finner noe som kan behandles. Mens kom i dag en dag før testdato, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #579 Del Skrevet 11. februar 2022 Ellepelle skrev (7 timer siden): Begynner å miste troa på dette forsøket nå. Satte inn to 3-dagers for 9 dager siden, og helt negative tester. På dette tidspunktet testet jeg positivt den ene gangen jeg har blitt gravid (2 dagers på dag 10). Er ikke noe motivert for å sette i gang med tredje og siste forsøk offentlig, og nye runder med uutholdelig venting på ledig plass. 😢 Når har du testdato? mbetv skrev (5 timer siden): Innsett av 5-dagers blastocyst i dag, fryseforsøk! Skal fortsette med Progynova 3x daglig og Cyclogest morgen og kveld, frem til testdag 21/2. Så nå krysser vi fingrene her! Dette er 3. innsettet vårt, har hatt 2. uttak. Ble gravid i november i fjor, men MA i uke 9 dessverre. Noen som har noen gode kjerringråd? 😄 Ingen gode kjerringråd, lev som vanlig! Eneste jeg fikk råd fra klinikken om var og bevege på meg, gå tur og være aktiv, da øker sirkulasjonen i kroppen og livmoren Om det hjelper eller gjør underverker, vet jeg ikke, men jeg deler det videre! / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2022 #580 Del Skrevet 11. februar 2022 Hei alle fine damer her inne ❤ Jeg har fulgt med på diskusjonen de siste par dagene og føler for å si min mening. Jeg er en av de heldige, jeg har blitt gravid gjennom IVF. Jeg brukte Prøverør 2021-tråden hyppig i fjor, men måtte rett og slett koble av da det i løpet av høsten ble annonsert flere og flere graviditeter på samme tid der inne. Det ble for vondt og sårt for meg som ikke hadde lykkes. Og selv om andres forsøk ikke påvirker ens eget forsøk så er der lett å tenke tanker som "ok, nå har 5 stykker der inne fått positiv test, da har jeg virkelig ikke sannsynligheten på min side ved mitt nylige innsett som jeg venter svar på". Det er så innmari lett å sammenligne seg selv og bli påvirket av andre i en slik prosess som IVF er. Jeg måtte til slutt holde meg unna forumet en stund, hadde nytt innsett som jeg ikke delte her inne, og graviditeten er heller ikke annonsert noen plass. For jeg vet det er tøft for andre å høre. Jeg har reagert på at det har vært mange annonseringer den siste uka, og jeg tenker med medfølelse på de som hadde innsett i samme periode og som ikke kan kjenne på den samme følelsen, det er grusomt. Man unner andre å bli gravid, men skulle ønske man var en del av statistikken selv også. Av åpenbare grunner blir jeg ikke berørt på samme måte lenger, men tenker mer på de som er i samme situasjon som jeg selv var i for en stund tilbake. Jeg vet ikke hva som er rett og galt her, men oppfordrer alle til å vise sunn fornuft og medfølelse. Bruk tolkningstrådene der det er naturlig, opprett prøverdagbok og meld deg inn i termingruppe her på KG. Ikke bruk denne tråden til stadige oppdateringer om din egen graviditet. Ellers heier jeg på alle her inne, jeg følger med selv om jeg ikke er aktiv og deler av erfaringer når noe treffer meg og jeg føler jeg kan bidra. ❤ Anonymkode: 2b980...779 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå