Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må man ha pausemnd etter mislykket forsøk i naturlig syklus? Kun brukt lutinus.. 

Slik jeg forsto det så trengte jeg ikke det, men ble usikker når noen på forumet sier ja og noen andre sier nei 🙈

Anonymkode: 39ee2...90d

Dersom du ikke har tatt annet enn Lutinus skal det ikke være behold for en pausemåned

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neutral90 skrev (18 timer siden):

Fordi vi hadde brukt opp de offentlige forsøkene. Mindre stress privat fordi de er mer tilgjengelig, men var veldig fornøyd med den medisinske behandlingen på st Olavs. 

Jeg slet også med tynn slimhinne i de første syklusene etter første uttak. Var så frustrerende. Prøvde "alt", og ble anbefalt høydose e-vitamin. Tips i tilfelle du ikke har prøvd. Et forsøk på naturlig er jo "ingenting" når styrt tydeligvis ikke funker - skjønner frustrasjon din! 

Hvor mange forsøk har man offentlig?

Anonymkode: d7b4e...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da har jeg akkurat fått satt inn en fem dagers perfekt blacosyst. Så da er det bare å vente i spenning i 10 dager 🤞🏻 Det var forsinkelser og travelt på klinikken så fikk ikke stilt noen spørsmål til legen. Eneste sykepleier sa var at jeg ikke skulle drikke noe alkohol. Er det ellers noe man skal unngå i de første dagene eller frem til testdag? Kan man gå seg en tur i kveld feks ?🤷🏼‍♀️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alisa90 skrev (3 minutter siden):

Hei! Da har jeg akkurat fått satt inn en fem dagers perfekt blacosyst. Så da er det bare å vente i spenning i 10 dager 🤞🏻 Det var forsinkelser og travelt på klinikken så fikk ikke stilt noen spørsmål til legen. Eneste sykepleier sa var at jeg ikke skulle drikke noe alkohol. Er det ellers noe man skal unngå i de første dagene eller frem til testdag? Kan man gå seg en tur i kveld feks ?🤷🏼‍♀️❤️

Først, gratulerer med rugetiden ❤️ Du skal leve som normalt fram til positiv test, det eneste du skal tenke på er alkohol og unngå å drikke så mye koffein 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du får 3 forsøk offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alisa90 skrev (50 minutter siden):

Krysser fingrene 🤞🏼🤞🏼 Gir du en oppdatering underveis? 

lurer litt på det samme som deg - skal ha innsett av 5dagers blacosyst på mandag 😬🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

3 forsøk.

Ett forsøk = egguttak, befruktning og innsett.

Man har så mange innsett som man har befruktede egg fra uttaket. Noen har dermed mange flere muligheter for graviditet enn andre. Men antall befruktede egg på frysern har ikke alt å si, for noen sitter det på første innsett og man trengte bare det ene egget man fikk ut for å bli gravid.

Befruktede egg som blir igjen etter graviditet kan brukes i søskenforsøk senere.

Kommer man ikke til befruktning av eggene eller innsett så regnes det ikke som et forsøk selv om man har hatt uttak.

Jeg som er igang med fryseforsøk og sier at jeg er på sjette avbrutte forsøk nå kan kanskje forvirre deg. Jeg har gjennomgått ett egguttak med påfølgende befruktning av to egg og ett ferskt innsett. Det jeg snakker om er at jeg skal sette inn det befruktede egget jeg fikk på frysern, for jeg ble ikke gravid på ferskforsøket. Litt dumt at man bruker samme ord for to ganske ulike ting kanskje. Burde sikkert si fryseforsøk for å ikke forvirre.

Anonymkode: 62fef...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alisa90 skrev (1 time siden):

Gratulerer 🤗 Krysser fingrene for positiv test på deg om to uker da ❤️ 

Jeg fikk beskjed om å leve som normalt men unngå koffein, alkohol og snus/røyk ☺️ Og å spise sunt og variert + være i bevegelse slik helsedirektoratet anbefaler gravide 👌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynte jeg å blø. Var visst som jeg fryktet da jeg bare hadde hcg på 52 :(

Er så lei meg og frustrert. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alisa90 skrev (2 timer siden):

Jeg fikk beskjed om å leve som normalt mtp. jobb/ trening osv, men leve som gravid med tanke på alkohol/matvarer og røyk og kaffe😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen til alle! Er en stund siden jeg har vært aktiv her, fikk en ufrivillig pause og benyttet muligheten til å koble helt ut. Men i dag har jeg fått satt inn to 3-dagers embryo fra frys❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annetteand skrev (29 minutter siden):

Da begynte jeg å blø. Var visst som jeg fryktet da jeg bare hadde hcg på 52 :(

Er så lei meg og frustrert. 

Stor klem til deg. Kjenner følelsen, den ene gangen jeg fikk positiv test etter innsett hadde jeg hcg på bare 36, og det gikk ikke veien. Selv om man skjønner at det ikke ser bra ut får man jo et håp. Ta deg tid til å være lei deg, og se fremover etter hvert❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når i syklusen det er vanlig å få festeblødning? 🤔 hadde innsett søndag, og har hatt svaaak rosa farge i dag. Håper det er festeblødning🤞🏼 Er det evt. mulig å få dette av Lutinus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

prøver89 skrev (2 minutter siden):

Noen som vet når i syklusen det er vanlig å få festeblødning? 🤔 hadde innsett søndag, og har hatt svaaak rosa farge i dag. Håper det er festeblødning🤞🏼 Er det evt. mulig å få dette av Lutinus?

Jeg hadde noe rødt på papiret 3 dager etter innsett i noen dager. Dette var blastocyst, det gikk over etter 2 dager. Ble fortalt at det var normalt med tanke på at de er inne «å roter» 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (8 minutter siden):

Hei igjen til alle! Er en stund siden jeg har vært aktiv her, fikk en ufrivillig pause og benyttet muligheten til å koble helt ut. Men i dag har jeg fått satt inn to 3-dagers embryo fra frys❤️

Så kjekt 😄 Kan jeg spør om hvorfor du fikk satt inn 2 embryo og ikke bare ett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 🙋‍♀️
Ja, da var det blitt et nytt år og ny tråd 🙈 Jeg skal i gang med mitt 4 forsøk (3 fryseforsøk, 1 avbrutt), UL for å sjekke slimhinnen er 11 Februar 🤞  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Saschi skrev (1 time siden):

Så kjekt 😄 Kan jeg spør om hvorfor du fikk satt inn 2 embryo og ikke bare ett? 

Det var frosset to i samme strå, og de vurderer at kroppen min vil tåle en eventuell tvillinggraviditet godt, så da setter de inn begge.😊 De gjorde det samme i forrige fryseforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellepelle skrev (23 minutter siden):

Det var frosset to i samme strå, og de vurderer at kroppen min vil tåle en eventuell tvillinggraviditet godt, så da setter de inn begge.😊 De gjorde det samme i forrige fryseforsøk. 

Ahh. Sånn ja, da forstår jeg 😄 Krysser fingrene for at begge klarer seg 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testdag i morgen, men fikk litt rosa på papiret nå 😞 Er vell bare å innstille seg på negativ test 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (37 minutter siden):

Testdag i morgen, men fikk litt rosa på papiret nå 😞 Er vell bare å innstille seg på negativ test 😢

Det var leit å høre 😔 Du får se hva testen sier da..noen opplever jo beskjeden festeblødning litt før forventet mens. Men du har kanskje en følelse av at det ikke lyktes denne gangen? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...