Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ThessyB skrev (2 timer siden):

Ja, det gikk bare fint! Fort gjort! Fikk kompliment for livmora mi - litt sånn; eh javel, er det noe jeg setter opp på CV’en det da eller? 😂 Så nå bare krysser jeg fingrene.  Enda fem egg som så bra ut, så krysser fingrene for de så vi kanskje får noen på frys! Men blir lange to uker før testing. 🥴 Prøver å ikke tenke på det, men er helt merkelig å tenke at nå er liksom «alt» lagt til rette, men likevel kan det hende det ikke går! 

😂🥰 vi tar imot alle komplimenter vi kan få!

Hva var det med livmoren de skrøt av? Ble nysgjerrig!

Jeg fikk høre at «det var et veldig bra og fint bilde» når de la på ultralyden. Litt usikker på hva de mente med det men🤔😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ThessyB
prøver89 skrev (7 minutter siden):

😂🥰 vi tar imot alle komplimenter vi kan få!

Hva var det med livmoren de skrøt av? Ble nysgjerrig!

Jeg fikk høre at «det var et veldig bra og fint bilde» når de la på ultralyden. Litt usikker på hva de mente med det men🤔😅😂

Haha, ja, det er sant! 😂 Aner ikke hva de mente, antagelig at den så ut som den hadde gjort jobben mtp tykkelse før innsett? 🤷‍♀️ haha, litt i samme gate. Sikkert noe fagfolk-nerdesnakk. Som når jeg ser en fin hest og kommenterer at den er fin, men mannen min bare ser en hest - kunne vært hvilken som helst hest. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (10 timer siden):

Hehe høres veldig ut som det offentlige, dessverre! 😕

Aner heller ikke om det vil ha effekt å starte "midt i". 

Der jeg går privat foreslo å bruke lavdose menopur eller bemfola for å gi eggløsning, kanskje det kan være noe for deg?

Vi vurderer å gå privat neste forsøk, virker som de er mer åpne for andre behandlingsforløp.

Dette begynner å bli skikkelig kjipt, det her blir mest sannsynlig mitt sjette avsbrutte forsøk. Hadde vi i det minste kommet til innsett så hadde det jo vært et lite håp hver gang, men nå er graviditet 100% usannsynlig.

Er så lei av å ta masse hormoner som ikke fungerer og stresse med å huske de og bare føle at man tar de forgjeves...

Problemet er at jeg modner egg uansett hvilke medisiner jeg tar, og denne gangen kom det i tillegg til for tynn slimhinne.

Hvorfor kan man ikke ha innsett når slimhinnen er tykk nok men man har et modent egg? Noen som vet? 

Anonymkode: 62fef...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vi vurderer å gå privat neste forsøk, virker som de er mer åpne for andre behandlingsforløp.

Dette begynner å bli skikkelig kjipt, det her blir mest sannsynlig mitt sjette avsbrutte forsøk. Hadde vi i det minste kommet til innsett så hadde det jo vært et lite håp hver gang, men nå er graviditet 100% usannsynlig.

Er så lei av å ta masse hormoner som ikke fungerer og stresse med å huske de og bare føle at man tar de forgjeves...

Problemet er at jeg modner egg uansett hvilke medisiner jeg tar, og denne gangen kom det i tillegg til for tynn slimhinne.

Hvorfor kan man ikke ha innsett når slimhinnen er tykk nok men man har et modent egg? Noen som vet? 

Det skjønner jeg veldig godt! Såklart er det veldig surt!

Vet du hva, er jeg kjenner gikk omgjort fra styrt til naturlig når hun modnet en follikel på progynova! Men det lot st Olavs aldri meg gjøre iaf. 

Men hvis du modner follikel, hvorfor har du ikke innsett I naturlig syklus da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har vært gravid som hadde så sinnsykt rare å inntense drømmer? 

Sist jeg var gravid som ente i SA:/ ,drømte jeg så masse rart å våknet sikkert 100 ganger om natten. Detta var dagene før jeg testet meg. 

Nå er det snart 5 dager etter innsett, å i natt startet det igjen. 100 forskjellige drømmer å så sinnsykt rare🙈 

Kan nok være alle hormonene, men krysser fingrene for at detta kan være tildige symptomer.

Disse dagene er helt grusomme. Begynte å grine på jobb i dag  av ingen grunn🙈 jobber i barnehage å ett barn kom å gav meg en klem🥺❤️

Endret av lotte28
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Forsøk nr. 5 hos meg. 

Fikk min første positive test i livet.

Tok blodprøve i går og gleden varte ikke så lenge. Hcg på 52 (15 dpo). Fikk beskjed om at den burde være over 70 på denne tiden. 

Andre erfaringer med Hcg? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annetteand skrev (10 minutter siden):

Tok blodprøve i går og gleden varte ikke så lenge. Hcg på 52 (15 dpo). Fikk beskjed om at den burde være over 70 på denne tiden. 

Dessverre så har hcg mye å si, til tross for hva mange mener på forum. All statistikk tilsier at hcg under en viss sum ikke vil gi levendefødt baby, dessverre. Jeg har vært gravid mange ganger, og det er sykt vondt å miste, men for meg personlig har det vært lettest psykisk de gangene hcg tidlig har avslørt at det ikke er liv laga. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (8 minutter siden):

Dessverre så har hcg mye å si, til tross for hva mange mener på forum. All statistikk tilsier at hcg under en viss sum ikke vil gi levendefødt baby, dessverre. Jeg har vært gravid mange ganger, og det er sykt vondt å miste, men for meg personlig har det vært lettest psykisk de gangene hcg tidlig har avslørt at det ikke er liv laga. 

Ja ikke sant. Jeg er litt enig med deg og vil gjerne bare få dette unna slik at jeg kan prøve igjen snart :)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere merket at menstruasjon har blitt vondere etter eggutakk? 
har hatt 3 egg utakk, etter føste merket jeg ikke noe. 
Etter andre hadde jeg blødninger i eggstokkene og eggløsningen ble smertefull etter det.

må når mensen kom etter 3 uttak har eg har ufattelig vondt i livmoen men ikke de “vanlige” mensen smerter. Dag 3 av menstrasjon å livmoeren er øm å mye kramper enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 timer siden):

Det skjønner jeg veldig godt! Såklart er det veldig surt!

Vet du hva, er jeg kjenner gikk omgjort fra styrt til naturlig når hun modnet en follikel på progynova! Men det lot st Olavs aldri meg gjøre iaf. 

Men hvis du modner follikel, hvorfor har du ikke innsett I naturlig syklus da?

I naturlig syklus utviklet ikke slimhinnen seg den gangen vi prøvde. Typisk. 🤷‍♀️ Føler kroppen min jobber mot meg.

Kan du fortelle litt om årsaken til at du gikk over til privat (trenger bare stikkord altså). Og, føler du at det var verdt det? Tok dere pakkeforløp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I naturlig syklus utviklet ikke slimhinnen seg den gangen vi prøvde. Typisk. 🤷‍♀️ Føler kroppen min jobber mot meg.

Kan du fortelle litt om årsaken til at du gikk over til privat (trenger bare stikkord altså). Og, føler du at det var verdt det? Tok dere pakkeforløp?

Fordi vi hadde brukt opp de offentlige forsøkene. Mindre stress privat fordi de er mer tilgjengelig, men var veldig fornøyd med den medisinske behandlingen på st Olavs. 

Jeg slet også med tynn slimhinne i de første syklusene etter første uttak. Var så frustrerende. Prøvde "alt", og ble anbefalt høydose e-vitamin. Tips i tilfelle du ikke har prøvd. Et forsøk på naturlig er jo "ingenting" når styrt tydeligvis ikke funker - skjønner frustrasjon din! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (17 minutter siden):

Fordi vi hadde brukt opp de offentlige forsøkene. Mindre stress privat fordi de er mer tilgjengelig, men var veldig fornøyd med den medisinske behandlingen på st Olavs. 

Jeg slet også med tynn slimhinne i de første syklusene etter første uttak. Var så frustrerende. Prøvde "alt", og ble anbefalt høydose e-vitamin. Tips i tilfelle du ikke har prøvd. Et forsøk på naturlig er jo "ingenting" når styrt tydeligvis ikke funker - skjønner frustrasjon din! 

Tusen takk for svar og tips! ❤

Kjøpte dere pakkeforløp 2 for 3 privat, eller tar dere det som det kommer? Jeg synes det er litt kjipt gjort av de private å selge inn 2 for 3 forsøk når man ikke aner om man trenger mye behandling eller om spiren sitter på første forsøk. 🤷‍♀️ Ender det i graviditet er pengene glemt, men her vi sitter og må bestemme oss er det vanskelig å bare kaste 80 tusen på bordet og vite at man kan slippe unna med 20... 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjøpte dere pakkeforløp 2 for 3 privat, eller tar dere det som det kommer? Jeg synes det er litt kjipt gjort av de private å selge inn 2 for 3 forsøk når man ikke aner om man trenger mye behandling eller om spiren sitter på første forsøk. 🤷‍♀️ Ender det i graviditet er pengene glemt, men her vi sitter og må bestemme oss er det vanskelig å bare kaste 80 tusen på bordet og vite at man kan slippe unna med 20... 🙈

Enig! Vi kjøpte bare enkelt forsøk. Fordi vi alltid har hatt greie resultater så bare antok vi noen blastoer på frys 😛 så dum kan man være. Jeg gikk på medisin for lenge og eggløsning hadde skjedd før uttak. Låg an til 19 ut tror jeg det var, de fikk bare ut 8 som var av dårlig kvalitet og bare to lot seg befrukte. Vårt dårligste forsøk så langt ble det dyreste 😂 så angrer nå da. Nå skal det sies at av de to befruktet ble vi faktisk gravid og det andre ble fryst ned, men det såg veldig dårlig ut der en stund. Kom jo da i et etisk dilemma - vi var pasienter, men også betalende kunder som ikke fikk det vi betalte for, følte vi. Så det er masse både moralsk og økonomisk å vurdere før en går privat... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (14 timer siden):

Ok, du har etter 10 dager altså?🤔

Det vet jeg ikke, i Trondheim ber de deg bare ta en blodprøve også tror jeg man tar en blodprøve etter hvert hvis testen er positiv😊

Ja, 10 dager etter, og jeg skal ta blodprøve før urinprøven. Det er en 5 dagers blasto. Hos deg også? :) Da føler jeg nesten man kan teste før, men det er jo alltid greit og vente så man ikke blir skuffet. Nå føler jeg at jeg kan hvertfall ikke teste før, jeg er allerede på laveste minimum dager føles det ut som :ler:

/ 🐼 AnonymPanda

Anonymkode: 63af2...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte28 skrev (4 timer siden):

Er det flere som har vært gravid som hadde så sinnsykt rare å inntense drømmer? 

Sist jeg var gravid som ente i SA:/ ,drømte jeg så masse rart å våknet sikkert 100 ganger om natten. Detta var dagene før jeg testet meg. 

Nå er det snart 5 dager etter innsett, å i natt startet det igjen. 100 forskjellige drømmer å så sinnsykt rare🙈 

Kan nok være alle hormonene, men krysser fingrene for at detta kan være tildige symptomer.

Disse dagene er helt grusomme. Begynte å grine på jobb i dag  av ingen grunn🙈 jobber i barnehage å ett barn kom å gav meg en klem🥺❤️

Ikke opplevd og være gravid før, så jeg vet ikke om det er vanlig med mye drømmer, men jeg kan anta det er alle tankene og stresset som spiller inn! Sender varme tanker og en klem :) 

Annetteand skrev (3 timer siden):

Leit og høre ♥️

lillespire2022 skrev (2 timer siden):

Har dere merket at menstruasjon har blitt vondere etter eggutakk? 
har hatt 3 egg utakk, etter føste merket jeg ikke noe. 
Etter andre hadde jeg blødninger i eggstokkene og eggløsningen ble smertefull etter det.

må når mensen kom etter 3 uttak har eg har ufattelig vondt i livmoen men ikke de “vanlige” mensen smerter. Dag 3 av menstrasjon å livmoeren er øm å mye kramper enda. 

Jeg har ikke merket noen forskjell, men jeg hadde veldig få symptomer under mensen fra før. Har du merket det rett etter uttak, den første i etterkant, eller alle sykluser? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns ikke at vi ble lurt. De var usikre på hvordan IVF ville fungere hos meg, pga dårlige prøver, om de ville få noen egg ut - og de anbefalte oss og gå med ett forsøk og ikke kjøpe pakke. Jeg opplevde de var veldig flinke til og veilede, og ikke selge inn det ene eller det andre. Jeg opplever ikke at det er en så stor forskjell i prisen heller, om man betaler for hver gang eller tar en pakkepris. Du får jo noe rabatt, men jeg opplevde ikke at det er ikke et helt forsøk gratis. Det koster masse uansett hvor mye det ender på, så jeg tenkte når vi bestemte oss at om det ble 40.000kr ekstra, så ble det det, og man får ikke gjort noe med det. Kan like godt ende i 200.000kr for alt man vet. 

/ 🐼 AnonymPanda 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Neutral90 skrev (3 timer siden):

Enig! Vi kjøpte bare enkelt forsøk. Fordi vi alltid har hatt greie resultater så bare antok vi noen blastoer på frys 😛 så dum kan man være. Jeg gikk på medisin for lenge og eggløsning hadde skjedd før uttak. Låg an til 19 ut tror jeg det var, de fikk bare ut 8 som var av dårlig kvalitet og bare to lot seg befrukte. Vårt dårligste forsøk så langt ble det dyreste 😂 så angrer nå da. Nå skal det sies at av de to befruktet ble vi faktisk gravid og det andre ble fryst ned, men det såg veldig dårlig ut der en stund. Kom jo da i et etisk dilemma - vi var pasienter, men også betalende kunder som ikke fikk det vi betalte for, følte vi. Så det er masse både moralsk og økonomisk å vurdere før en går privat... :)

Dette skal ikke være enkelt, det er helt sikkert! 🙄🥰

Hva mente du med at du ikke fikk det du betalte for? Fordi de gjorde en feil og burde visst når eggløsningen din var så du fikk ut mest mulig egg? Bare spør mye jeg, du trenger selvfølgelig ikke svare. 🤗 Jeg hadde også følt meg snytt for mange fine potensielle blastoer hvis det hadde skjedd meg!

Edit - jeg gikk tilbake i tråden for å se hva du har skrevet (jeg går surr i hvem som skriver hva), og skjønner godt at du ble skuffet. Jeg hadde også forventet mer.., service, av klinikken. Hvertfall at de var på tilbudssiden når det kommer til nytt forsøk. Men det er kanskje ikke økonomisk bærekraftig å gi bort behandlinger når de selv gjør feil. Føler ofte det er sånn, at den økonomiske byrden blir lagt på kundene dersom store firmaer gjør feil. De satser vel på at ingen setter advokater på saken og da slipper de også unna. Litt kynisk drift.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette skal ikke være enkelt, det er helt sikkert! 🙄🥰

Hva mente du med at du ikke fikk det du betalte for? Fordi de gjorde en feil og burde visst når eggløsningen din var så du fikk ut mest mulig egg? Bare spør mye jeg, du trenger selvfølgelig ikke svare. 🤗 Jeg hadde også følt meg snytt for mange fine potensielle blastoer hvis det hadde skjedd meg!

Edit - jeg gikk tilbake i tråden for å se hva du har skrevet (jeg går surr i hvem som skriver hva), og skjønner godt at du ble skuffet. Jeg hadde også forventet mer.., service, av klinikken. Hvertfall at de var på tilbudssiden når det kommer til nytt forsøk. Men det er kanskje ikke økonomisk bærekraftig å gi bort behandlinger når de selv gjør feil. Føler ofte det er sånn, at den økonomiske byrden blir lagt på kundene dersom store firmaer gjør feil. De satser vel på at ingen setter advokater på saken og da slipper de også unna. Litt kynisk drift.

Uten at jeg vet alt rundt denne historien, så har jeg reflektert litt rundt det, og jeg tror de tenker at i slike situasjoner er det ingen som har eller gjør feil. Det er en syklus man skal forholde seg til, som skal klaffe, akkurat som både uttak, innsett og baby ikke er noe de kan garantere. På klinikken min ville vi uansett betalt fullt pris om det ble egg eller ikke, for det er jo ikke deres feil om jeg ikke produserer nok. Det er hvertfall det jeg har tenkt, selv om det ikke er noen trøst, men at det kan føles ut som et sjansespill, for alle parter. Selv om man kan tenke det er kontrollerte forhold ting skjer under, så er kroppen veldig merkelig har jeg innsett. Den lever litt sitt eget liv :) 

/ 🐼 AnonymPanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Uten at jeg vet alt rundt denne historien, så har jeg reflektert litt rundt det, og jeg tror de tenker at i slike situasjoner er det ingen som har eller gjør feil. Det er en syklus man skal forholde seg til, som skal klaffe, akkurat som både uttak, innsett og baby ikke er noe de kan garantere. På klinikken min ville vi uansett betalt fullt pris om det ble egg eller ikke, for det er jo ikke deres feil om jeg ikke produserer nok. Det er hvertfall det jeg har tenkt, selv om det ikke er noen trøst, men at det kan føles ut som et sjansespill, for alle parter. Selv om man kan tenke det er kontrollerte forhold ting skjer under, så er kroppen veldig merkelig har jeg innsett. Den lever litt sitt eget liv :) 

/ 🐼 AnonymPanda

Jeg er enig i det du skriver, men jeg er ikke enig i at det er slik 😅 i alle fall ikke min situasjon der det tross alt burde ha blitt oppdaget at ved å la meg gå 4 dager mer på stimulering før ovitrelle ville være minst to dager for lenge. Rent matematisk burde klinikken innsett at da ville for mange av eggposene være så store (20 mm +) at man risikerte å miste de. Men det passet dårlig med helg så da ble det tatt en sjanse. 

Så her er det ikke snakk om at vi ikke er fornøyd fordi kroppen ikke responderte som vi håpte og forventet, men at klinikken hadde for få kontroller underveis (hadde de hatt ultralyd nr 2 ville dette blitt avdekt) og de justerte ikke behandlingen etter meg, pasienten.

Når det er sagt, hadde de tatt ut eggene for tidlig ville vi vært like skuffet så det er ikke lett å være klinikk heller. Men vi betaler for en tjeneste og den tjenesten innebærer medisinsk kunnskap, jeg mener å la meg ha eggløsning før uttak etter å ha brukt 17.000 på medisiner og betalt 36.000 for ivf og 3900 for oppstartsamtale er hårreisende dårlig utbytte av den medisinske tjenesten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ha pausemnd etter mislykket forsøk i naturlig syklus? Kun brukt lutinus.. 

Slik jeg forsto det så trengte jeg ikke det, men ble usikker når noen på forumet sier ja og noen andre sier nei 🙈

Anonymkode: 39ee2...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...