mbetv Skrevet 31. januar 2022 #301 Del Skrevet 31. januar 2022 Hei! Er nå på dag 7 av Progynova, skal ha ultralyd kontroll på fredag for å måle tykkelse på slimhinnen. Dere som har vært gjennom fryseforsøk før, hvor lenge har dere typisk måttet gå på Progynova? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #302 Del Skrevet 31. januar 2022 prøver89 skrev (4 timer siden): Hvordan gikk innsettet? Jeg har også hatt, og det var jo null stress! Tok 2 minutt❄️😱😍 Det gikk SÅ fort. Jeg følte jeg var ferdig før jeg rakk og tenke på hva som skulle skje. Det var så absurd og spennende, det rareste jeg har vært gjennom. Tenkte på det i etterkant, at nå har de befruktet meg og alt er så merkelig Merket nesten ingenting, det var en bitteliten «prikking» når kateteret gikk inn, det kunne likesågodt vært hva som helst. Uttak var en hel annen verden, som gjorde at jeg gruet meg litt til idag. Det føles for meg personlig, veldig godt at det skjer i en kropp som er oppegående med egen syklus uten alle hormoner. Nå føler jeg meg forberedt, uansett hvordan det går. Tror det skal gå ganske greit og leve som normalt 10 dager også, fysisk er det som om absolutt ingenting har skjedd idag. Må minne meg selv på hvor jeg var 🙈 Når skal du teste? / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #303 Del Skrevet 31. januar 2022 Er det flere her som ikke reagerer på Progynova? Eller Estradot? Jeg har tatt to tabletter Progynova 2mg morgen og kveld, altså 8mg om dagen, men det har ingen effekt på meg. Skal opp i 10mg om dagen nå de neste syv dagene for å se hva som skjer, men legen var ikke veldig optimistisk. Hvilken medisin byttet du til, du som måtte prøve noe annet? Anonymkode: 62fef...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nittifem Skrevet 31. januar 2022 #304 Del Skrevet 31. januar 2022 mbetv skrev (2 timer siden): Hei! Er nå på dag 7 av Progynova, skal ha ultralyd kontroll på fredag for å måle tykkelse på slimhinnen. Dere som har vært gjennom fryseforsøk før, hvor lenge har dere typisk måttet gå på Progynova? Hei! Har selv gått på Progynova i 12 dager, var på UL i dag- slimhinnen såg fin ut. Innsett neste mandag 🙏🏼 Fikk beskjed om at dersom jeg vart gravid så skulle jeg gå på Progynova frem til uke 10 i svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 31. januar 2022 #305 Del Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det gikk SÅ fort. Jeg følte jeg var ferdig før jeg rakk og tenke på hva som skulle skje. Det var så absurd og spennende, det rareste jeg har vært gjennom. Tenkte på det i etterkant, at nå har de befruktet meg og alt er så merkelig Merket nesten ingenting, det var en bitteliten «prikking» når kateteret gikk inn, det kunne likesågodt vært hva som helst. Uttak var en hel annen verden, som gjorde at jeg gruet meg litt til idag. Det føles for meg personlig, veldig godt at det skjer i en kropp som er oppegående med egen syklus uten alle hormoner. Nå føler jeg meg forberedt, uansett hvordan det går. Tror det skal gå ganske greit og leve som normalt 10 dager også, fysisk er det som om absolutt ingenting har skjedd idag. Må minne meg selv på hvor jeg var 🙈 Når skal du teste? / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Så enig! Var ingenting i forhold til uttak😅 Og jeg føler meg også mer klar for innsett nå etter en pause fra uttak, og også deilig å gjøre det i naturlig syklus😍 Jeg merker heller ikke noe fysisk. Men tenker mye på det, så psykisk er det nervepirrende! Får finne på masse så tiden går fort! Jeg har testdato 13.2, to uker etter innsett. Hva med deg?😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 31. januar 2022 #306 Del Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det flere her som ikke reagerer på Progynova? Eller Estradot? Jeg har tatt to tabletter Progynova 2mg morgen og kveld, altså 8mg om dagen, men det har ingen effekt på meg. Skal opp i 10mg om dagen nå de neste syv dagene for å se hva som skjer, men legen var ikke veldig optimistisk. Hvilken medisin byttet du til, du som måtte prøve noe annet? Anonymkode: 62fef...a28 Dersom progynova alene ikke funker, kan enten estradot alene eller i kombinasjon med progynova funke. Fordi plaster gir jevn opptak og piller gir "bølger" av opptak kan man respondere bedre på estradot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #307 Del Skrevet 31. januar 2022 prøver89 skrev (17 minutter siden): Så enig! Var ingenting i forhold til uttak😅 Og jeg føler meg også mer klar for innsett nå etter en pause fra uttak, og også deilig å gjøre det i naturlig syklus😍 Jeg merker heller ikke noe fysisk. Men tenker mye på det, så psykisk er det nervepirrende! Får finne på masse så tiden går fort! Jeg har testdato 13.2, to uker etter innsett. Hva med deg?😊 Jeg har 09.02 (blodprøve) og 11.02 (urinprøve). Er det vanlig med forskjeller i når man tester? Trodde vi skulle teste sammen 🤞 / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #308 Del Skrevet 31. januar 2022 Neutral90 skrev (7 minutter siden): Dersom progynova alene ikke funker, kan enten estradot alene eller i kombinasjon med progynova funke. Fordi plaster gir jevn opptak og piller gir "bølger" av opptak kan man respondere bedre på estradot. Jeg spurte om å kombinere de to, men da sa legen som gjorde kontrollen i dag at jeg ikke kan blande de to medisinene. En annen lege jeg har hatt tidligere (går offentlig, så har aldri samme lege) sa at hun anbefalte å blande legemidlene, men fordi jeg nå ikke hadde denne legen så ble svaret annerledes. Utrolig frustrerende at jeg får så mange ulike beskjeder... Kanskje jeg bare skal smelle på et par plastre? 🙈 Anonymkode: 62fef...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #309 Del Skrevet 31. januar 2022 Neutral90 skrev (12 minutter siden): Dersom progynova alene ikke funker, kan enten estradot alene eller i kombinasjon med progynova funke. Fordi plaster gir jevn opptak og piller gir "bølger" av opptak kan man respondere bedre på estradot. Estradot alene fungerte heller ikke... 😳 Anonymkode: 62fef...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 1. februar 2022 #310 Del Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg spurte om å kombinere de to, men da sa legen som gjorde kontrollen i dag at jeg ikke kan blande de to medisinene. En annen lege jeg har hatt tidligere (går offentlig, så har aldri samme lege) sa at hun anbefalte å blande legemidlene, men fordi jeg nå ikke hadde denne legen så ble svaret annerledes. Utrolig frustrerende at jeg får så mange ulike beskjeder... Kanskje jeg bare skal smelle på et par plastre? 🙈 Anonymkode: 62fef...a28 Hehe høres veldig ut som det offentlige, dessverre! 😕 Aner heller ikke om det vil ha effekt å starte "midt i". Der jeg går privat foreslo å bruke lavdose menopur eller bemfola for å gi eggløsning, kanskje det kan være noe for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 1. februar 2022 #311 Del Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har 09.02 (blodprøve) og 11.02 (urinprøve). Er det vanlig med forskjeller i når man tester? Trodde vi skulle teste sammen 🤞 / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Ok, du har etter 10 dager altså?🤔 Det vet jeg ikke, i Trondheim ber de deg bare ta en blodprøve også tror jeg man tar en blodprøve etter hvert hvis testen er positiv😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 1. februar 2022 #312 Del Skrevet 1. februar 2022 prøver89 skrev (24 minutter siden): Ok, du har etter 10 dager altså?🤔 Det vet jeg ikke, i Trondheim ber de deg bare ta en blodprøve også tror jeg man tar en blodprøve etter hvert hvis testen er positiv😊 Kommer du til å teste før testdato? Her er det to laaaaaaange dager igjen til testing! Har mye murringer så føler jeg bare venter på mens egentlig 🙈 Håper jeg evt får nytt innsett i februar, orker ikke vente en hel mnd til 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 1. februar 2022 #313 Del Skrevet 1. februar 2022 frk.bie skrev (37 minutter siden): Kommer du til å teste før testdato? Her er det to laaaaaaange dager igjen til testing! Har mye murringer så føler jeg bare venter på mens egentlig 🙈 Håper jeg evt får nytt innsett i februar, orker ikke vente en hel mnd til 😞 Jeg mente selvsagt at det er urinprøve man tar!😊 uff, har ikke helt bestemt meg enda! Men når jeg hører at enkelte får testdato etter 10 dager, frister det å teste noen dager før🙈🙈 må tygge litt på den. Hva med deg? Jeg kjenner på litt murringer/mageknip jeg også. Vanskelig å si om det føles som vanlige premenstruelle symptom eller om det er annerledes🤔 og om det evt er Lutinus. Men hadde ikke noe bivirkninger av Lutinus før innsett. Virker som kapasiteten er ok på St. Olavs nå😊 Men spørs om de kan sette inn med en gang, eller om man bør hoppe over en syklus?🤔 Nok en ventemnd blir hardt! Vi får🤞🏼🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 1. februar 2022 #314 Del Skrevet 1. februar 2022 prøver89 skrev (7 minutter siden): Jeg mente selvsagt at det er urinprøve man tar!😊 uff, har ikke helt bestemt meg enda! Men når jeg hører at enkelte får testdato etter 10 dager, frister det å teste noen dager før🙈🙈 må tygge litt på den. Hva med deg? Jeg kjenner på litt murringer/mageknip jeg også. Vanskelig å si om det føles som vanlige premenstruelle symptom eller om det er annerledes🤔 og om det evt er Lutinus. Men hadde ikke noe bivirkninger av Lutinus før innsett. Virker som kapasiteten er ok på St. Olavs nå😊 Men spørs om de kan sette inn med en gang, eller om man bør hoppe over en syklus?🤔 Nok en ventemnd blir hardt! Vi får🤞🏼🤞🏼 Ja det er fristende!! Var på nippet til å teste i dag, bare for å få det overstått - men venter til torsdag. Og får jeg mens så sparer jeg meg for en test 🤣 Jeg hadde litt murringer før innsettet men nå har det tatt seg opp og det er skikkelig kjipt for jeg tror ikke det klaffet denne gangen 😏 Jeg spurte sykepleier om jeg fikk nytt forsøk dersom det ikke gikk denne gang, og hun sa det ikke var noe problem men at det var en lege som måtte vurdere det.. Så krysser fingrene for nytt forsøk 🤞🏼 Blir litt lettere å komme seg videre å se fremover når mens kommer 🙈 Krysser fingrene for deg 🤞🏼 Blir spennende å høre hvordan det går 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisa90 Skrevet 1. februar 2022 #315 Del Skrevet 1. februar 2022 ThessyB skrev (På 29.1.2022 den 19.59): Ja, i Trondheim. Skal på innsett mandag, regner ikke med jeg hører noe før da. De har vel kontroll, tenker jeg. 🙂 Hei! Gikk innsett fint til deg i går? Her er det insett av fem-dagers i morgen. Spent på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThessyB Skrevet 1. februar 2022 #316 Del Skrevet 1. februar 2022 Alisa90 skrev (16 minutter siden): Hei! Gikk innsett fint til deg i går? Her er det insett av fem-dagers i morgen. Spent på det! Ja, det gikk bare fint! Fort gjort! Fikk kompliment for livmora mi - litt sånn; eh javel, er det noe jeg setter opp på CV’en det da eller? 😂 Så nå bare krysser jeg fingrene. Enda fem egg som så bra ut, så krysser fingrene for de så vi kanskje får noen på frys! Men blir lange to uker før testing. 🥴 Prøver å ikke tenke på det, men er helt merkelig å tenke at nå er liksom «alt» lagt til rette, men likevel kan det hende det ikke går! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisa90 Skrevet 1. februar 2022 #317 Del Skrevet 1. februar 2022 ThessyB skrev (6 minutter siden): Ja, det gikk bare fint! Fort gjort! Fikk kompliment for livmora mi - litt sånn; eh javel, er det noe jeg setter opp på CV’en det da eller? 😂 Så nå bare krysser jeg fingrene. Enda fem egg som så bra ut, så krysser fingrene for de så vi kanskje får noen på frys! Men blir lange to uker før testing. 🥴 Prøver å ikke tenke på det, men er helt merkelig å tenke at nå er liksom «alt» lagt til rette, men likevel kan det hende det ikke går! Så bra! Ikke det verste å få kompliment for det 😂😅 krysser fingrene for deg! Da ser det ut til at vi ligger likt i løypa nå også. Jeg hadde 6 stk som hadde overlevd til i dag med topp kvalitet og en som var litt usikker. Så ser ut som det kanskje blir fem på frys! Blir noen lange uker med venting før man kan teste ja, gruer meg! Håper for oss begge 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2022 #318 Del Skrevet 1. februar 2022 Hei! Vi skal begynne med kort syklus nå ved neste mens, har vært igjennom det en gang tidligere. Har kjøpt inn alt av medisiner. Men nå har det seg sånn at både jeg og mannen min jobber som sykepleiere på to forskjellige steder, hvor det er mye smitte blant kolleger! Vi tar så klart alle forhåndsregler. Men hva skjer dersom en av oss eller begge blir smittet mens jeg tar medisiner? Mister man forsøket og i tillegg taper 15-20.000 kroner?😩 Vurderer nesten å utsette, men det blir jo sikkert ikke mindre smitte fremover.. Anonymkode: 4b30c...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThessyB Skrevet 1. februar 2022 #319 Del Skrevet 1. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Vi skal begynne med kort syklus nå ved neste mens, har vært igjennom det en gang tidligere. Har kjøpt inn alt av medisiner. Men nå har det seg sånn at både jeg og mannen min jobber som sykepleiere på to forskjellige steder, hvor det er mye smitte blant kolleger! Vi tar så klart alle forhåndsregler. Men hva skjer dersom en av oss eller begge blir smittet mens jeg tar medisiner? Mister man forsøket og i tillegg taper 15-20.000 kroner?😩 Vurderer nesten å utsette, men det blir jo sikkert ikke mindre smitte fremover.. Anonymkode: 4b30c...b7f Vi var i samme situasjon! Og ja, da hadde vi mistet forsøket, mulig forsikring hadde dekket noe! Vi slapp heldigvis finne ut av det, mannen holdt seg frisk til han hadde levert sædprøve, og jeg er fortsatt frisk. 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ThessyB Skrevet 1. februar 2022 #320 Del Skrevet 1. februar 2022 Alisa90 skrev (1 time siden): Så bra! Ikke det verste å få kompliment for det 😂😅 krysser fingrene for deg! Da ser det ut til at vi ligger likt i løypa nå også. Jeg hadde 6 stk som hadde overlevd til i dag med topp kvalitet og en som var litt usikker. Så ser ut som det kanskje blir fem på frys! Blir noen lange uker med venting før man kan teste ja, gruer meg! Håper for oss begge 😊 Spennende! 🙌🏼🤞🏻🤞🏻 Tar du cyclogest? Vet ikke om det er tablettene eller hele prosessen, men føles som hele kjelleretasjen «står i spenn» etter all hormonstimulering. Mye info, men nesten som å være skikkelig gira på sengekos og bare bli erta. 😂 hvis det er sånn mannfolka har det hele tida så stakkars de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå