Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

prøver89 skrev (9 minutter siden):

Takktakk! Føler meg priveligiert😂 er tampong mulig?🤔

Fikk beskjed om å ikke bruke tampong, den suger til seg mer enn det som evt skal komme ut 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

prøver89 skrev (1 time siden):

Lykke til på fredag! Jeg synes ikke uttaket var ille i det hele tatt, man kjenner et stikk men ikke så mye etter det. Du får medisiner, og de er så snille og flinke og snakker med deg hele veien slik at du glemmer litt alt rundt😊 Då får følge med på skjermen også og du får oppdateringer løpende fra laben mens de teller opp, og poff så er det over. Alt i alt synes jeg faktisk det er en fin opplevelse. ☺️Gjort det 3 ganger og gjør det gjerne igjen(om det trengs). Du har jo kjempegode tall!!🤩

Tusen takk for svar 🥰 Er så spent at det ble lite søvn i natt og sikkert enda mindre denne natten. Er så redd for at det skal være tomme eggposer og ingen egg, men man skal vel ikke ta noen sorger på forskudd. Det blir spennende tider framover, godt å vite at man er flere som er i samme båt her inne når man føler seg ganske alene oppi alt dette. Krysser fingrene for i morgen og for alle dere andre som er i tilsvarende situasjon🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (14 timer siden):

Hei og velkommen 🙂 her er det flere i samme situasjon. Jeg er på min første runde med ivf nå, og hadde egguttak for snart to uker siden og innsett for en uke siden. Selve uttaket gikk veldig greit, man får godt med smertestillende og beroligende, så da var jeg litt nummen og merket ikke altfor mye. Det gikk fort og man får jo beskjed underveis hvor mange egg som hentes ut - det er jo litt spennende å følge med på! 

Personlig var det mer smertefullt etter uttak enn jeg var forberedt på, jeg hadde en del smerter i timene etterpå når lokalbedøvelsen ga seg. Ble også svimmel og kvalm, men det kan også ha hatt med at jeg tok Paralgin forte å gjøre og fikk i meg lite mat. Jeg var sengeliggende stort sett i to dager. Men så gikk det bedre..og jeg gjør det igjen hvis jeg må!💪🏻☺️Har skrevet litt mer om det i min prøverdagbok og i denne tråden. Jeg vil ikke skremme deg, og det virker som det ikke er så vanlig å ha så vondt etterpå. Likevel kan det kanskje være greit å være forberedt på noe smerter. Det er jo et inngrep og eggstokkene blir irritert, i tillegg til at eggposene fylles opp igjen med væske og blod rett etter man har tatt ut eggene. Dette kan gjøre at man blir veldig oppblåst og hoven, det kjennes litt ut som at det «sprenger» i magen. Ha smertestillende tilgjengelig, mat i huset og varmeflaske! Og ikke tenk at du skal jobbe etterpå, da vil du nok trenge hvile. Det er mine beste tips☺️

Innsett var knapt merkbart, så det er ingenting å grue seg til🥰 bare prøv å slapp av i stolen og senk bekkenet, pust rolig og så går det veldig raskt! Lykke til i en spennende periode, hold oss oppdatert!🤞🏻

Tusen takk for utfyllende svar 🥰 håper det går relativt smertefritt etter å ha fått medisiner og bedøvelse. Også krysser jeg fingrene for at de får ut egg som blir befruktet. Alt er så nytt og skremmende for meg at det er vanskelig å ta alt innover seg 😢 skal holde dere oppdatert ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen av dere som har fått tabletter som skal taes oralt i stedet for lutinus? Jeg har fått duphaston i tablettform og da skal man slippe alt det «griseriet» som kommer fra lutinus. Ifølge nyere studier så skal disse være like gode. Jeg går hos privat klinikk i Trondheim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alisa90 skrev (25 minutter siden):

Tusen takk for utfyllende svar 🥰 håper det går relativt smertefritt etter å ha fått medisiner og bedøvelse. Også krysser jeg fingrene for at de får ut egg som blir befruktet. Alt er så nytt og skremmende for meg at det er vanskelig å ta alt innover seg 😢 skal holde dere oppdatert ❤️ 

Bare hyggelig☺️Ser du har fått litt ulike svar, også fra andre som opplevde uttak som mindre vondt i etterkant. Men da er du litt forberedt på ulike opplevelser. Det kommer nok til å gå fint, men klart det blir veldig spennende!🙊lykke til!!🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte28    11  121

Hei alle sammen! Veldig kjekt å lese andres erfaringer. Vi er også prøvere, ingen barn fra før, jeg er 32 og min mann er 40. Vi er nå på prøveforsøk nr 2. Hadde første forsøk høsten 2021. Første runde tok jeg gonal f 225 denne runden har jeg gått på pergoveris 250 i 9 dager. 
Første forsøk fikk vi ut 6 egg, der ett ble satt inn og ett blasto på frys. Negativt forsøk på ferskforsøk men ble gravid på 5 dagers blasto , men mistet i uke 6+6 😩 På tirsdag var vi inne for egguttak, der vi  fikk 4 egg ut. Men ringte haugesund i dag å de kunne vertfall si at 3 av dem er befruktet🥚🤞 men fy søren så stressende å vente på innsett dag som forhåpentligvis er i morgen, So close but so far away!
Er det noen flere som kun har hatt 3 egg som er befruktet å greide likevel å dele seg slik det skal? Er sååå nervøs! Vi snakker telefonangst🙈

Endret av lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lotte28 skrev (38 minutter siden):

lotte28    11  121

Hei alle sammen! Veldig kjekt å lese andres erfaringer. Vi er også prøvere, ingen barn fra før, jeg er 32 og min mann er 40. Vi er nå på prøveforsøk nr 2. Hadde første forsøk høsten 2021. Første runde tok jeg gonal f 225 denne runden har jeg gått på pergoveris 250 i 9 dager. 
Første forsøk fikk vi ut 6 egg, der ett ble satt inn og ett blasto på frys. Negativt forsøk på ferskforsøk men ble gravid på 5 dagers blasto , men mistet i uke 6+6 😩 På tirsdag var vi inne for egguttak, der vi  fikk 4 egg ut. Men ringte haugesund i dag å de kunne vertfall si at 3 av dem er befruktet🥚🤞 men fy søren så stressende å vente på innsett dag som forhåpentligvis er i morgen, So close but so far away!
Er det noen flere som kun har hatt 3 egg som er befruktet å greide likevel å dele seg slik det skal? Er sååå nervøs! Vi snakker telefonangst🙈

Hos meg ble også fire egg hentet ut, tre av dem ble befruktet og ett av dem holdt seg og ble til en blastocyst som ble satt inn for en drøy uke siden ☺️ Håper det blir en blasto av dine egg også!🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alisa90 skrev (2 timer siden):

Er det forresten noen av dere som har fått tabletter som skal taes oralt i stedet for lutinus? Jeg har fått duphaston i tablettform og da skal man slippe alt det «griseriet» som kommer fra lutinus. Ifølge nyere studier så skal disse være like gode. Jeg går hos privat klinikk i Trondheim. 

Det hørtes jo mye bedre ut! Ikke hørt om 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (2 timer siden):

Fikk beskjed om å ikke bruke tampong, den suger til seg mer enn det som evt skal komme ut 😅

Ok, takk for svar😊 Gir jo mening det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte28 skrev (1 time siden):

lotte28    11  121

Jeg er egentlig ikke med her lenger da jeg ble gravid i høst ved hjelp av prøverør. Men jeg kan fortelle at jeg fikk ut kun 5 egg, alle ble befruktet, 4 overlevde til dag 2 og da ble 1 satt inn og 3 fryst ned. Er nå i uke 26. Jeg husker jeg tenkte "kun 5 egg!" men viste seg for min del at antallet ikke hadde noe å si. De viktigste er jo kvaliteten på de man får ut. Ønsker deg masse lykke til i morgen 🥰

jeg vet hvor tung denne prosessen er😭Ønsker også alle dere andre masse lykke til 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, hjema said:

Jeg er egentlig ikke med her lenger da jeg ble gravid i høst ved hjelp av prøverør. Men jeg kan fortelle at jeg fikk ut kun 5 egg, alle ble befruktet, 4 overlevde til dag 2 og da ble 1 satt inn og 3 fryst ned. Er nå i uke 26. Jeg husker jeg tenkte "kun 5 egg!" men viste seg for min del at antallet ikke hadde noe å si. De viktigste er jo kvaliteten på de man får ut. Ønsker deg masse lykke til i morgen 🥰

jeg vet hvor tung denne prosessen er😭Ønsker også alle dere andre masse lykke til 💗

Gratulerer så mye!! Så  gøy å høre at dere lykkes!!🥰 får håpe det er kvalitet fremfor kvantitet 🤞🥚 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her igjen, etter en MA oppdaget i uke 12. 💔 Noen her som har opplevd MA? Og kan fortelle litt gangen i det? Fosteret døde i uke 9, jeg startet å blø litt i dag og fikk det bekreftet med UL i dag. Legen håper at kroppen ordner opp selv i og med at jeg har begynt å blø, men har en henvisning til sykehuset på mandag om det Ikkje ordner seg. 

Verden er blodig urettferdig. Håper at 2022 blir alle i gruppen her sitt år ❤️

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høydepunkt1234 skrev (27 minutter siden):

Melder meg inn her igjen, etter en MA oppdaget i uke 12. 💔 Noen her som har opplevd MA? Og kan fortelle litt gangen i det? Fosteret døde i uke 9, jeg startet å blø litt i dag og fikk det bekreftet med UL i dag. Legen håper at kroppen ordner opp selv i og med at jeg har begynt å blø, men har en henvisning til sykehuset på mandag om det Ikkje ordner seg. 

Verden er blodig urettferdig. Håper at 2022 blir alle i gruppen her sitt år ❤️

😢😢 styrkeklem💞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Hjertespar said:

Hos meg ble også fire egg hentet ut, tre av dem ble befruktet og ett av dem holdt seg og ble til en blastocyst som ble satt inn for en drøy uke siden ☺️ Håper det blir en blasto av dine egg også!🤞🏻

Såå spennende!😍 krysse fingrene for blastocyst! Var så digg å få det på vårt 1 forsøk. 
Spennende tid i vente!

Hvordan føler du deg? 
er vel en liten uke til du får teste deg😍🤞 Håper spiren sitter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte28 skrev (8 minutter siden):

Såå spennende!😍 krysse fingrene for blastocyst! Var så digg å få det på vårt 1 forsøk. 
Spennende tid i vente!

Hvordan føler du deg? 
er vel en liten uke til du får teste deg😍🤞 Håper spiren sitter!

Ja det er en veldig spennende tid nå for mange av oss!🥰🤞🏻Så nå venter du på siste telefon fra klinikken i morgen tidlig? Det var sånn med meg, at de ga meg en siste beskjed samme dag om hva som ble klart til innsett den dagen. 

Jeg føler meg veldig trøtt og slapp, oppblåst og spent i magen, rar ømhet bakover mot korsryggen og kribling/kiling i magen. Har hatt forsøk med inseminasjon og ikke blitt gravid tidligere, men det føles annerledes denne gangen…nervepirrende! (jeg skriver mer i min prøverdagbok, der kan du lese alle detaljene hvis du er interessert😄🌸). Testdato med blodprøve er på mandag, og jeg fikk beskjed om at urinprøven nok vil slå ut dagen før. Det virker som noen stusser over at det går så lang tid før jeg skal teste, men har også lest og hørt at det kan ta litt lengre tid å få utslag på test etter IVF🧐🤷🏼‍♀️ jeg tok riktignok en tidligtest i går som var negativ (ble så utålmodig), men det var jo mange dager før anbefalt test. Så nå skal jeg prøve å vente til søndag😌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Veldig deilig og kunne inn her og lese om andre i samme situasjon som meg! Vi har vært prøvere siden 2020, og nå i januar fikk vi oppstart på offentlig fertilitetsklinikk. Jeg har tatt Menopur siden 5.januar og skal sette siste sprøyte i kveld før ny ul. i morgen. Tanken var å modne ett egg slik at vi kunne gjøre «resten» hjemme, men på forrige ultralyd sa legen at det kunne se ut som om flere egg ble modne samtidig, og at vi da måtte over på IVF. Har pcos og har vært vanskelig å stimulere. Noen andre som har lignende erfaring eller kan komme med innspill?😊

#babydrømmen2022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Alisa90 skrev (4 timer siden):

Tar denne som anonym, jeg. 

Jeg har prøvd de en syklus og de skal jeg aldri ta igjen. Jeg ble så skjør psykisk at jeg endte opp med å bli sykemeldt og jeg kjente knapt igjen meg selv. Til vanlig blir jeg ganske nedstemt og tynnhudet et par dager før mensen, men dette var som pms på crack, kokain og speed.

Har nå prøvd en syklus til med cyclogest og denne gangen er jeg meg selv og ikke minst i vater :) Med cyclogest var det også mye mindre hodepine. 

Nå er jo dette en tøff prosess vi står i og jeg har gjort flere tiltak siden sist gang for å få det bedre. Det er derfor vanskelig å vite hva som er hva, om det var bivirkning fra medisinen, situasjonen, eller en kombinasjon? Men når forskjellen for meg var så ekstrem, så tenker jeg at det hovedsakelig var medisinen. 

Håper dette ikke har skremt deg, for det går sikkert veldig bra for de aller, aller fleste. Men om du som meg har kraftig pms som går utover humøret, så ville jeg stilt noen kontrollspørsmål. 

Anonymkode: 0091b...18f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hjertespar said:

Ja det er en veldig spennende tid nå for mange av oss!🥰🤞🏻Så nå venter du på siste telefon fra klinikken i morgen tidlig? Det var sånn med meg, at de ga meg en siste beskjed samme dag om hva som ble klart til innsett den dagen. 

Jeg føler meg veldig trøtt og slapp, oppblåst og spent i magen, rar ømhet bakover mot korsryggen og kribling/kiling i magen. Har hatt forsøk med inseminasjon og ikke blitt gravid tidligere, men det føles annerledes denne gangen…nervepirrende! (jeg skriver mer i min prøverdagbok, der kan du lese alle detaljene hvis du er interessert😄🌸). Testdato med blodprøve er på mandag, og jeg fikk beskjed om at urinprøven nok vil slå ut dagen før. Det virker som noen stusser over at det går så lang tid før jeg skal teste, men har også lest og hørt at det kan ta litt lengre tid å få utslag på test etter IVF🧐🤷🏼‍♀️ jeg tok riktignok en tidligtest i går som var negativ (ble så utålmodig), men det var jo mange dager før anbefalt test. Så nå skal jeg prøve å vente til søndag😌 

Vi tilhører Haugesund sykehus så dei ringe kun viss det ikke er gode nok egg til innsett. Så dagene mellom egguttak og innsett syns jeg er verste delen🙈 greide ikke å roe meg i dag så måtte ringe opp i dag tidlig for å høre hvordan stå var 🥚🤞 så håper ikke på telefon i morgen tidlig. Hører vi ingenting blir det innsett kl 1300 i morgen😍 

Så spennende! Hvor kan jeg lese din prøvedagbok?😍  

Dei dagene før testing eg grusomme. Da jeg ble gravid høst 2021 fikk jeg en rask følelse på at denne gangen klaffet det, synd det ble MA! 

Vent til søndag! Har også hørt at dei sier det går lengre tid før utslag på test ved ifv!

Da jeg satt inn ett blastocyst fryseegg i naturlig syklus, våknet jeg en morgen 0600 å bare følte jeg måtte ta test, å det var 4 eller 5 dager før testdato. 
krysser fingrene for positiv test!❤️

Endret av lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte28 skrev (26 minutter siden):

Vi tilhører Haugesund sykehus så dei ringe kun viss det ikke er gode nok egg til innsett. Så dagene mellom egguttak og innsett syns jeg er verste delen🙈 greide ikke å roe meg i dag så måtte ringe opp i dag tidlig for å høre hvordan stå var 🥚🤞 så håper ikke på telefon i morgen tidlig. Hører vi ingenting blir det innsett kl 1300 i morgen😍 

Så spennende! Hvor kan jeg lese din prøvedagbok?😍  

Dei dagene før testing eg grusomme. Da jeg ble gravid høst 2021 fikk jeg en rask følelse på at denne gangen klaffet det, synd det ble MA! 

Vent til søndag! Har også hørt at dei sier det går lengre tid før utslag på test ved ifv!

Da jeg satt inn ett blastocyst fryseegg i naturlig syklus, våknet jeg en morgen 0600 å bare følte jeg måtte ta test, å det var 4 eller 5 dager før testdato. 
krysser fingrene for positiv test!❤️

Åja, jeg skjønner. Jeg går til privat klinikk i Oslo. Der ringte til meg flere ganger for å gi meg oppdatering om utviklingen til de befruktede eggene. Da krysser vi fingrene for at du IKKE hører noe i morgen og får satt inn en fin blastocyst!🥰🤞🏻Leit å høre om din MA forresten, håper det lykkes snart igjen og at den lille spiren blir sittende💕

Fint å få bekreftet at flere har hørt/lest at det kan ta lenger tid med ivf. Ja, jeg skal prøve å vente til søndag nå… her er det bare å fordrive tiden best mulig. Det blir en sosial helg, jeg skal prøve å avlede meg selv så godt som mulig😄

Prøverdagboka mi finner du her (flere som har dette, du kan trykke på brukernavnet og finne innleggene man har skrevet): 

Du får oppdatere her i morgen da!☺️

Endret av Hjertespar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hjertespar said:

Åja, jeg skjønner. Jeg går til privat klinikk i Oslo. Der ringte til meg flere ganger for å gi meg oppdatering om utviklingen til de befruktede eggene. Da krysser vi fingrene for at du IKKE hører noe i morgen og får satt inn en fin blastocyst!🥰🤞🏻Leit å høre om din MA forresten, håper det lykkes snart igjen og at den lille spiren blir sittende💕

Fint å få bekreftet at flere har hørt/lest at det kan ta lenger tid med ivf. Ja, jeg skal prøve å vente til søndag nå… her er det bare å fordrive tiden best mulig. Det blir en sosial helg, jeg skal prøve å avlede meg selv så godt som mulig😄

Prøverdagboka mi finner du her (flere som har dette, du kan trykke på brukernavnet og finne innleggene man har skrevet): 

Du får oppdatere her i morgen da!☺️

Takk. Da skal jeg inn å sjekke😍 det er ulempen me å gå offentlig, men står en på selv så får en som oftes svar på den en lurer på. 
Nyt helgen din! Det hjelper å være sosial å finne på ting, plutselig er søndagen her. 🤞 

Jeg oppdaterer i morgen😍 i kveld er det hjemmespa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...