AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #201 Del Skrevet 24. januar 2022 lillespire2022 skrev (54 minutter siden): Takk, vi føler oss veldig heldig som fikk det av sykehuset. for da legen kom inn på rommen stresset å sa at noe har skjedd å at det ikke va noe vi har gjort gal. De opplyste og med en gang at vi skulle bli prioritert og få nytt forsjøk om det ikke gikk. Synnes det er litt skynisk av klinikken å ikke komme med noen form for tilbud, det koster dem så lite. krysser fingrene for dere 🤞 Så bra dere fikk tilbud med en gang, og at de vil prioritere dere. Likevel kjedelig og krysser fingrene det vil gå bedre denne gangen! Spurte dere noe mer rundt hvorfor det skjedde @Neutral90og om de ville gjøre noe annerledes neste gang? Beklager hvis du skrev lenger opp, jeg prøvde lese bakover. / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #202 Del Skrevet 24. januar 2022 Hjertespar skrev (1 minutt siden): Ok, samme som meg da - Ovitrelle + Cyclogest. Den vagitorien blir det mye gris ut av, mye rester som kommer ut igjen 🙈🤨😄 bare så du er forberedt, hvis du ikke var klar over det! Blodprøven skal tas på mandag om en uke, men jeg kan nok ta urinprøve litt før. Klinikken mente at den ville slå ut dagen før, altså søndag, men det virker som de er forsiktig med å si at man kan teste tidlig. De vil sikkert ikke at man skal få falsk positive tester og sånn. Men jeg tror nok jeg må ta en tidligtest nærmere helgen, i tilfelle den skulle slå ut.. begynner å bli litt utålmodig nå ja🤪 Jeg har kort erfaring med den etter uttaket sist, for vi var på sporet av innsett, og forberedte kroppen i tilfelle det ble noe av. Denne gangen skal jeg huske truseinnlegg; jeg husker jeg tenkte hver dag at «det blir sikkert ikke så mye idag», og jeg var like skuffet Jeg prøver tenke meg til hvordan følelsen er etter innsett; og vite det er et befruktet egg der inne, og at det kan bli noe. Det føles veldig rart ut akkurat nå! Forstår godt de prøver og holde tilbake, og unngå for mange falske positive, men det er jo så håpefull ventetid. / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2022 #203 Del Skrevet 24. januar 2022 Helene90 skrev (8 minutter siden): Hei. Jeg hiver meg med her i år! Har barn fra før, fått på "naturlig" måte. Vi har prøvd på egenhånd i 2.5 år nå. I fjord på med enkel hornonstimulering pga lang ventetid på ivf og covid. Skal starte opp med ivf nå, da det er oppdaget tette/trange eggledere som trolig er årsaken til at det ikke har gått for oss frem til nå. Årsaken til tette eggledere sier de trolig skyldes flere operasjoner i magen som har gitt sammenvoksninger og arrvev. Så nå håper vi at vi vil lykkes med ivf 🤞 Velkommen til tråden i år, krysser fingrene alt går seg til og dere lykkes raskt med IVF. Når starter dere reisen deres? / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 24. januar 2022 #204 Del Skrevet 24. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Velkommen til tråden i år, krysser fingrene alt går seg til og dere lykkes raskt med IVF. Når starter dere reisen deres? / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Takk for det! Vi er så smått startet. Hatt førstegangs konsultasjon, tatt alt av blodprøver og undersøkelser. Skal på sykehuset på ny time i morgen og legge en videre plan for når vi får starte. Blir det som tenkt så skal vi starte kort protokol neste syklus! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 25. januar 2022 #205 Del Skrevet 25. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har kort erfaring med den etter uttaket sist, for vi var på sporet av innsett, og forberedte kroppen i tilfelle det ble noe av. Denne gangen skal jeg huske truseinnlegg; jeg husker jeg tenkte hver dag at «det blir sikkert ikke så mye idag», og jeg var like skuffet Jeg prøver tenke meg til hvordan følelsen er etter innsett; og vite det er et befruktet egg der inne, og at det kan bli noe. Det føles veldig rart ut akkurat nå! Forstår godt de prøver og holde tilbake, og unngå for mange falske positive, men det er jo så håpefull ventetid. / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Ja huff, det er litt styr med den - og den skal man holde på med til uke 9 mener jeg jeg fikk beskjed om 🙈men herregud, det er det verdt☺️ Jeg teller ned dager til testing. 5 dager nå. Det skal jeg klare (i hvertfall nesten😄). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 25. januar 2022 #206 Del Skrevet 25. januar 2022 Helene90 skrev (8 timer siden): Hei. Jeg hiver meg med her i år! Har barn fra før, fått på "naturlig" måte. Vi har prøvd på egenhånd i 2.5 år nå. I fjord på med enkel hornonstimulering pga lang ventetid på ivf og covid. Skal starte opp med ivf nå, da det er oppdaget tette/trange eggledere som trolig er årsaken til at det ikke har gått for oss frem til nå. Årsaken til tette eggledere sier de trolig skyldes flere operasjoner i magen som har gitt sammenvoksninger og arrvev. Så nå håper vi at vi vil lykkes med ivf 🤞 Velkommen😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 25. januar 2022 #207 Del Skrevet 25. januar 2022 frk.bie skrev (På 21.1.2022 den 14.41): Det er jo litt gris 😅 Også har jeg fått en del kviser og ekstremt søtsug! Men usikker på om det er lutinus eller all spenningen som gjør det 🙈 Usj, jeg gruer meg litt til å begynne på Lutinus merker jeg. Håper kvisene og søtsuget roet seg! Hvordan går ventetiden mot testing? Vel en uke til testing nå på deg? Jeg fikk positiv test i dag, så nå blir det innsett på søndag 🤩 Takk og lov for at de har innsett i helg nå! 😅🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 25. januar 2022 #208 Del Skrevet 25. januar 2022 prøver89 skrev (40 minutter siden): Usj, jeg gruer meg litt til å begynne på Lutinus merker jeg. Håper kvisene og søtsuget roet seg! Hvordan går ventetiden mot testing? Vel en uke til testing nå på deg? Jeg fikk positiv test i dag, så nå blir det innsett på søndag 🤩 Takk og lov for at de har innsett i helg nå! 😅🙏 Jeg synes det går veldig greit, mulig mannen sier noe annet for jeg er visst veldig hissig i forhold til hva jeg bruker å være 😅 Merker det mer nå enn med sprøytene faktisk. Kvisene har roet seg, men har enda søtsug og hetetokter. Og noe mensmurringer!😏 Dagene går sakte men samtidig fort, prøver å ikke fokusere så mye på ventingen men det er jo umuulig 🙈 Testdag neste torsdag 😳🤞🏼 Ååh, endeliig 😁 ja daa blir man ekstra glad de er åpnet i helgene! Du trenger ikke grue deg til innsett i hvertfall, det var over før jeg merket at de var startet😅 «Er det på plass allerede, er du sikker» 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 25. januar 2022 #209 Del Skrevet 25. januar 2022 (endret) Spørsmål til som har vært gjennom IVF før: Hvor tidlig testet dere? Jeg er på 11DPO idag, og det er 6 dager siden innsett - snart en uke. På klinikken sa de at urinprøven nok ville slå ut nå på søndag. jeg spurte ikke om jeg kunne teste tidligere, men opplever at de er forsiktige med å oppfordre til tidlig testing.. Men nå begynner jeg å lure på om jeg klarer å vente så lenge!! Jeg føler meg gravid, selv om jeg ikke har vært gravid før😄🙈 jeg er så spent og oppblåst nederst i magen, og kjenner ømhet bakover mot korsryggen og nedover mot endetarmen..særlig når jeg går på do😂 Noen som har opplevd dette? Har også kriblinger/kiling i magen som jeg aldri har kjent på før. Vanskelig å forklare. Så nå begynner tålmodigheten min virkelig å svinne, kanskje jeg ryker på en tidlig test før helgen!!🙃 Endret 25. januar 2022 av Hjertespar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 25. januar 2022 #210 Del Skrevet 25. januar 2022 Hjertespar skrev (24 minutter siden): Spørsmål til som har vært gjennom IVF før: Hvor tidlig testet dere? Jeg er på 11DPO idag, og det er 6 dager siden innsett - snart en uke. På klinikken sa de at urinprøven nok ville slå ut nå på søndag. jeg spurte ikke om jeg kunne teste tidligere, men opplever at de er forsiktige med å oppfordre til tidlig testing.. Men nå begynner jeg å lure på om jeg klarer å vente så lenge!! Jeg føler meg gravid, selv om jeg ikke har vært gravid før😄🙈 jeg er så spent og oppblåst nederst i magen, og kjenner ømhet bakover mot korsryggen og nedover mot endetarmen..særlig når jeg går på do😂 Noen som har opplevd dette? Har også kriblinger/kiling i magen som jeg aldri har kjent på før. Vanskelig å forklare. Så nå begynner tålmodigheten min virkelig å svinne, kanskje jeg ryker på en tidlig test før helgen!!🙃 De aller fleste får positiv 11 dpo ved konsentrert urin, dersom de er gravide. Ovitrelle kan sitte i hvis du har tatt den. Den skal være ute etter 10 dager, men mange har erfaring med at den kan sitte i litt lengre. Lykke til! Altså, du kan trygt ta test i morgen og stole på svaret. Hcg 14 dpo bør være minst 60 for at det skal være levedyktig, dvs 30 hcg 12 dpo og 15 hcg 10 dpo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 25. januar 2022 #211 Del Skrevet 25. januar 2022 Neutral90 skrev (1 minutt siden): De aller fleste får positiv 11 dpo ved konsentrert urin, dersom de er gravide. Ovitrelle kan sitte i hvis du har tatt den. Den skal være ute etter 10 dager, men mange har erfaring med at den kan sitte i litt lengre. Lykke til! Altså, du kan trygt ta test i morgen og stole på svaret. Hcg 14 dpo bør være minst 60 for at det skal være levedyktig, dvs 30 hcg 12 dpo og 15 hcg 10 dpo. Ovitrelle har jeg tatt, men det er 13 døgn siden nå. Hhmm ja, kanskje jeg tar en tidlig test. Får sove på det til i morgen ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2022 #212 Del Skrevet 25. januar 2022 prøver89 skrev (8 timer siden): Usj, jeg gruer meg litt til å begynne på Lutinus merker jeg. Håper kvisene og søtsuget roet seg! Hvordan går ventetiden mot testing? Vel en uke til testing nå på deg? Jeg fikk positiv test i dag, så nå blir det innsett på søndag 🤩 Takk og lov for at de har innsett i helg nå! 😅🙏 Jeg fikk også positiv test idag, det er så spennende. Altfor spennende! Har fått tentativ tid for innsett mandag. Skal ta blodprøve og UL på torsdag for endelig tid Jeg merker det er litt stressende med tanke på jobb, at det må planlegges. Første beskjed var tirsdag eller torsdag. Hvordan løser dere det med jobb? Alle tips tas imot / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LJo11 Skrevet 26. januar 2022 #213 Del Skrevet 26. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg fikk også positiv test idag, det er så spennende. Altfor spennende! Har fått tentativ tid for innsett mandag. Skal ta blodprøve og UL på torsdag for endelig tid Jeg merker det er litt stressende med tanke på jobb, at det må planlegges. Første beskjed var tirsdag eller torsdag. Hvordan løser dere det med jobb? Alle tips tas imot / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Hurra for spennede tider for deg ❤ Angående jobb og planlegging: vær ærlig. Forstår at ikke alle har like godt forhold til lederen sin, men legg kortene på bordet og fortell hva som skal skje. Da er det lettere for arbeidsgiver/leder å gi fri til de dagene du ikke kan dukke opp på jobb. Innsett og uttak kan man ta egenmelding, andre avtaler kan du avtale med leder. Kanskje du har noen timer til avspasering, eller du kan jobbe andre tidspunkt senere? Jeg er nå selv leder og kan justere arbeidstidene mine selv, men har vært dønn ærlig med de andre på jobb hva jeg går igjennom. Det hjelper masse å møte forståelse når man har det tøft eller trenger å snakke. Opplever andre som svært fleksible hvis jeg trenger å komme sent på grunn av UL eller gå i lunsjen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisa90 Skrevet 26. januar 2022 #214 Del Skrevet 26. januar 2022 Hei! Jeg er ny her på forumet og ny i IVF-verden. Startet første forsøk 18 januar og har nå gått 8 dager på rekovelle og 5 dager på fyremadel. Har respondert godt og kunne stoppe med sprøyter allerede i dag. Om en time skal eggløsningssprøyten settes og uttak er fredag morgen. Ultralyd viste ca 15 follikler av «god» størrelse hvor de antar at ca 9 av disse har modne egg i på fredag. Forstod det slik at de ønsker mellom 6-12 og at dette derfor var bra. Spent på fredag og hvor mange egg de faktisk får ut. Er det flere her som er i samme situasjon i disse dager? Er egguttak noe å grue seg til? hilsen ei som ikke vet helt hva hun går til 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 26. januar 2022 #215 Del Skrevet 26. januar 2022 Alisa90 skrev (45 minutter siden): Hei! Jeg er ny her på forumet og ny i IVF-verden. Startet første forsøk 18 januar og har nå gått 8 dager på rekovelle og 5 dager på fyremadel. Har respondert godt og kunne stoppe med sprøyter allerede i dag. Om en time skal eggløsningssprøyten settes og uttak er fredag morgen. Ultralyd viste ca 15 follikler av «god» størrelse hvor de antar at ca 9 av disse har modne egg i på fredag. Forstod det slik at de ønsker mellom 6-12 og at dette derfor var bra. Spent på fredag og hvor mange egg de faktisk får ut. Er det flere her som er i samme situasjon i disse dager? Er egguttak noe å grue seg til? hilsen ei som ikke vet helt hva hun går til 😊 Hei og velkommen 🙂 her er det flere i samme situasjon. Jeg er på min første runde med ivf nå, og hadde egguttak for snart to uker siden og innsett for en uke siden. Selve uttaket gikk veldig greit, man får godt med smertestillende og beroligende, så da var jeg litt nummen og merket ikke altfor mye. Det gikk fort og man får jo beskjed underveis hvor mange egg som hentes ut - det er jo litt spennende å følge med på! Personlig var det mer smertefullt etter uttak enn jeg var forberedt på, jeg hadde en del smerter i timene etterpå når lokalbedøvelsen ga seg. Ble også svimmel og kvalm, men det kan også ha hatt med at jeg tok Paralgin forte å gjøre og fikk i meg lite mat. Jeg var sengeliggende stort sett i to dager. Men så gikk det bedre..og jeg gjør det igjen hvis jeg må!💪🏻☺️Har skrevet litt mer om det i min prøverdagbok og i denne tråden. Jeg vil ikke skremme deg, og det virker som det ikke er så vanlig å ha så vondt etterpå. Likevel kan det kanskje være greit å være forberedt på noe smerter. Det er jo et inngrep og eggstokkene blir irritert, i tillegg til at eggposene fylles opp igjen med væske og blod rett etter man har tatt ut eggene. Dette kan gjøre at man blir veldig oppblåst og hoven, det kjennes litt ut som at det «sprenger» i magen. Ha smertestillende tilgjengelig, mat i huset og varmeflaske! Og ikke tenk at du skal jobbe etterpå, da vil du nok trenge hvile. Det er mine beste tips☺️ Innsett var knapt merkbart, så det er ingenting å grue seg til🥰 bare prøv å slapp av i stolen og senk bekkenet, pust rolig og så går det veldig raskt! Lykke til i en spennende periode, hold oss oppdatert!🤞🏻 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 27. januar 2022 #216 Del Skrevet 27. januar 2022 Alisa90 skrev (13 timer siden): Hei! Jeg er ny her på forumet og ny i IVF-verden. Startet første forsøk 18 januar og har nå gått 8 dager på rekovelle og 5 dager på fyremadel. Har respondert godt og kunne stoppe med sprøyter allerede i dag. Om en time skal eggløsningssprøyten settes og uttak er fredag morgen. Ultralyd viste ca 15 follikler av «god» størrelse hvor de antar at ca 9 av disse har modne egg i på fredag. Forstod det slik at de ønsker mellom 6-12 og at dette derfor var bra. Spent på fredag og hvor mange egg de faktisk får ut. Er det flere her som er i samme situasjon i disse dager? Er egguttak noe å grue seg til? hilsen ei som ikke vet helt hva hun går til 😊 Lykke til på fredag! Jeg synes ikke uttaket var ille i det hele tatt, man kjenner et stikk men ikke så mye etter det. Du får medisiner, og de er så snille og flinke og snakker med deg hele veien slik at du glemmer litt alt rundt😊 Då får følge med på skjermen også og du får oppdateringer løpende fra laben mens de teller opp, og poff så er det over. Alt i alt synes jeg faktisk det er en fin opplevelse. ☺️Gjort det 3 ganger og gjør det gjerne igjen(om det trengs). Du har jo kjempegode tall!!🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 27. januar 2022 #217 Del Skrevet 27. januar 2022 prøver89 skrev (På 25.1.2022 den 14.20): Usj, jeg gruer meg litt til å begynne på Lutinus merker jeg. Håper kvisene og søtsuget roet seg! Hvordan går ventetiden mot testing? Vel en uke til testing nå på deg? Jeg fikk positiv test i dag, så nå blir det innsett på søndag 🤩 Takk og lov for at de har innsett i helg nå! 😅🙏 Da er jeg i gang med Lutinus🙋🏼♀️ Et litt ekkelt spørsmål(sorry). Men dere som har brukt/bruker Lutinus. Kommer det ganske fort ut igjen med dere? Ble redd for at for mye kom ut for fort, slik at tabletten ikke får virke😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 27. januar 2022 #218 Del Skrevet 27. januar 2022 prøver89 skrev (15 minutter siden): Da er jeg i gang med Lutinus🙋🏼♀️ Et litt ekkelt spørsmål(sorry). Men dere som har brukt/bruker Lutinus. Kommer det ganske fort ut igjen med dere? Ble redd for at for mye kom ut for fort, slik at tabletten ikke får virke😅 Det kommer mye ut ja, og det er helt normalt sa dem til meg 😅 Det fikk tid å virke før det kom ut. Velkommen i gjengen! Stor forbruk av truseinnlegg 🥳🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 27. januar 2022 #219 Del Skrevet 27. januar 2022 frk.bie skrev (3 minutter siden): Det kommer mye ut ja, og det er helt normalt sa dem til meg 😅 Det fikk tid å virke før det kom ut. Velkommen i gjengen! Stor forbruk av truseinnlegg 🥳🥳 Jeg bruker Cyclogest, men regner med de ligner på Lutinus - vagitoriene. Det kommer mye ut igjen hos meg også, selv om jeg ligger i minst 10 min etter jeg har tatt dem. På kvelden blir det jo lenger også. 🤷🏼♀️🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 27. januar 2022 #220 Del Skrevet 27. januar 2022 frk.bie skrev (31 minutter siden): Det kommer mye ut ja, og det er helt normalt sa dem til meg 😅 Det fikk tid å virke før det kom ut. Velkommen i gjengen! Stor forbruk av truseinnlegg 🥳🥳 Takktakk! Føler meg priveligiert😂 er tampong mulig?🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå