Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjertespar skrev (22 minutter siden):

Det er jo individuelt også sikkert, og vanskelig å si så mye om hva symptomene kan være. I hvertfall for meg som ikke har vært gjennom dette før, jeg har ikke noe å sammenlikne med. Etter inseminasjonen føltes hadde jeg litt murring og stikking, litt kvalm (som sikkert var av Crinone) osv. Nå føles det annerledes, men så er det jo også noe annet når et "ferdig" embryo settes inn.. Krysser fingrene for oss begge, hold oss oppdatert! :) 

Formen er grei ellers ja, den kom seg et par dager etter egguttaket. Jeg gjør det igjen hvis jeg må, men håper jeg slipper 🤞🏼

Det er sant, er jo første innsett så har jo ikke peiling på hva man skal «forvente» seg.. men vi krysser fingrene 🤞🏼❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Csjja2022 skrev (6 timer siden):

Jeg har også et fem dagers på frys, som jeg håper å få satt inn slutten av feb / begynnelsen av mars. Hadde et tilsvarende innsett før jul, som var vellykket, men som dessverre endte i SA 5+4. Håper å kunne starte nytt forsøk snart, men må på medisiner for å få mensen først. Får du mensen av deg selv? Blir spennende å følge deg og håper det lykkes for dere! 

Huff, det var leit å høre. Blir spennende med innsett og håper dere får starte nytt ganske snart 🙏🏼 Jeg får mensen av meg selv ja, men har pcos så det er ikke alltid at den kommer regelmessig. Syklusen er alt i fra 29 - 83 dager… Heldigvis kom den fort denne gangen slik at vi fikk startet. Tusen takk, blir spennende å følge deg og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen blir det UL, begynte teste idag :) Spent på og høre når de tror innsett kan skje og om alt virker greit i morgen. 

/ 🐼 AnonymPanda

Anonymkode: 63af2...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Imorgen blir det UL, begynte teste idag :) Spent på og høre når de tror innsett kan skje og om alt virker greit i morgen. 

/ 🐼 AnonymPanda

Spennende!🤗🤗 Jeg var på UL nr. 2 på torsdag, slimhinnen var 6,5 mm og ledende follikel var 14 mm. Startet å teste på fredag. Fikk blinkende smilefjes i dag, så tipper det blir positiv test i morgen eller tirsdag.🤩

Endret av prøver89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (2 timer siden):

Spennende!🤗🤗 Jeg var på UL nr. 2 på torsdag, slimhinnen var 6,5 mm og ledende follikel var 14 mm. Startet å teste på fredag. Fikk blinkende smilefjes i dag, så tipper det blir positiv test i morgen eller tirsdag.🤩

Wii!! Spennendeee 😁  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

/ 🐼 AnonymPanda

Spennende!🤞🏻 Fryseforsøk, ikke sant? Som skal gjøres i naturlig syklus når eggløsning kommer, eller skal du sette Ovitrelle el.l?  Er ikke kjent med fryseforsøk og hvordan det fungerer  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertespar skrev (1 time siden):

Spennende!🤞🏻 Fryseforsøk, ikke sant? Som skal gjøres i naturlig syklus når eggløsning kommer, eller skal du sette Ovitrelle el.l?  Er ikke kjent med fryseforsøk og hvordan det fungerer  😊

Fryseforsøk i naturlig syklus, men det er min første gang med det, så jeg aner ikke hva som skal skje. Vi valgte og fryse alt etter uttak for jeg var så sykt dårlig, og måtte ha en pause. Jeg deler etter i morgen 🤞 

prøver89 skrev (4 timer siden):

Såå spennende @prøver89! Har du fått instruksjoner hva som skjer når du får positiv test? Blir det innsett samme dag? 

/ 🐼 AnonymPanda 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fryseforsøk i naturlig syklus, men det er min første gang med det, så jeg aner ikke hva som skal skje. Vi valgte og fryse alt etter uttak for jeg var så sykt dårlig, og måtte ha en pause. Jeg deler etter i morgen 🤞 

Såå spennende @prøver89! Har du fått instruksjoner hva som skjer når du får positiv test? Blir det innsett samme dag? 

/ 🐼 AnonymPanda 

Skjønner, lykke til i morgen!☺️🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

/ 🐼 AnonymPanda 

Jeg har 5-dagers(blasto) på frys, så da blir det innsett 5 dager etter positiv eggløsningstest. Ringer inn positiv test når jeg får det, så fåe jeg beskjed om tidspunkt for innsett og når jeg skal starte på Lutinus🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (22 minutter siden):

Jeg har 5-dagers(blasto) på frys, så da blir det innsett 5 dager etter positiv eggløsningstest. Ringer inn positiv test når jeg får det, så fåe jeg beskjed om tidspunkt for innsett og når jeg skal starte på Lutinus🤗

Takk for svar, det gir jo helt mening. Min er også 5 dagers, da vet jeg hva som venter meg, og det føles litt mer forutsigbart! Dette blir spennende 🤗

/ 🐼 AnonymPanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (På 22.1.2022 den 17.25):

Jeg fikk beskjed om en spray i hvert nesebor morgen og kveld, reduserte til et nesebor morgen og kveld når jeg begynte på sprøytene. når du har fått beskjed om tre ganger daglig både skriftlig og muntlig fra de som kan dette vil jeg nok ha hørt på det kontra en farmasøyt 😅 Jeg har fått mange rare tips fra farmasøyter oppigjennom som ikke stemmer overens med det legen har sagt 🙈

Ja, eg tenker jo eg har fått rett beskjed :) Dei sa også på apoteket at det er i strid med opplysningane i Felleskatalogen, men at det godt kan hende legen har gjort ei vurdering likevel.

AnonymBruker skrev (På 23.1.2022 den 11.32):

Jeg hadde lang protokoll på Riksen i nov/des, og hadde da 1 spray i hvert nesebor tre ganger om dagen. Fikk også standardskriv der det sto at de hadde økt til tre ganger dagen fordi de hadde sett noe redusert effekt av Synarela. Gikk ned til 1 spray i hvert nesebor to ganger dagen da jeg begynte med Gonal-F.

Anonymkode: 6f9a4...055

Ok, eg skjønner! Da er det kanskje noko dei har begynt med nyleg.Takk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, er det andre som har opplevd at det kiler/kribler i magen og at det liksom kommer sånne «sug» i magen mens man går og ruger??🙊🙃  Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette,  men det kjennes som nervøs kribling, litt sånn som man kan få når man blir nervøs for å ta en berg-og-dal-bane 😄Sånn kjenner jeg nå veldig mye og har gjort siden igår! Jeg er ikke nervøs for noe som helst egentlig, det er rolige og fredelige dager her, bare venting 😌 Idag er antatt 10DPO (12 dager siden jeg tok Ovitrelle). Har aldri kjent dette før, det føles veldig merkelig og dere kan tenke dere at jeg lurer fælt på hva dette er🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 19.1.2022 den 20.07):

Ja! På mandag, faktisk. Helt utrolig forferdelig og jeg er helt ærlig kjempefint. Hadde 18 eggposer, 9 egg ut (de andre 8 hadde sluppet, folliklene var kjempestore). Kun 2 befruktet og jeg har 0 håp om de eggene. 

Føles veldig frustrerende. Så mye tid og penger rett i dass. 

Hei :)

satte å tenkte på deg å hvodan det går sålangt ?
Vi fikk telefon fredag før vi skulle på innsett at det ikke va noe å sette tilbake.

Hadde noen egg som så bra ut i starten men så gikk celledelingen inne som den skulle.

Vi får ett nytt forsjøk, denne gang  skal jeg ha lang protokoll så starter allerede i slutten av feb på medesiner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillespire2022 skrev (46 minutter siden):

Hei :)

satte å tenkte på deg å hvodan det går sålangt ?
Vi fikk telefon fredag før vi skulle på innsett at det ikke va noe å sette tilbake.

Hadde noen egg som så bra ut i starten men så gikk celledelingen inne som den skulle.

Vi får ett nytt forsjøk, denne gang  skal jeg ha lang protokoll så starter allerede i slutten av feb på medesiner.

Så leit! Samtidig bra det ikke ble noe halvårlig inn og et forsøk oppbrukt.  Masse lykke til med ny stimulering. 

Vi fikk faktisk en blasto på frys.  Helt uventa siden kvaliteten tilsynelatende var så dårlig. Vet ikke gradering på den, men håper og tror de ikke ville fryst noe uten at det var godt nok...

Føler meg skikkelig snytt og synes egentlig klinikken burde vært mer på tilbudsiden ifht nytt forsøk. Dette er det jeg synes er vanskelig, vi er pasienter men også betalende kunder. Jeg hadde forventet at en slik feil ikke skulle oppstå, for å si det lett.

Veldig glad du slipper lang ventetid før nytt forsøk forresten 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (23 timer siden):

Skjønner, lykke til i morgen!☺️🤞🏻

Da var første UL gjennomført, alt så bra ut, og jeg har lært litt nytt, og senket skuldrene.

Jeg skal tilbake til ny UL på torsdag, uansett om det blir positiv test før dette. Skal melde inn om den blir positiv før. Torsdag skal vi kontrollere om egget har sluppet, eller om vi må få satt en eggløsningsprøyte.

Jeg har stresset aller mest med at vi skal «miste vinduet», at eggløsning skal komme for tidlig eller for sent, men det var visst ikke så presist på dagen som jeg trodde. Innsett blir tirsdag eller torsdag neste uke, avhengig av hva vi ender med på andre UL. 

Hun nevnte at det var helt greit vi ventet, at jeg var overstimulert sist, og at det kan være best i naturlig syklus og naturlig styrt fra kroppen uten alle hormonene, men jeg hadde ikke tid til og forhøre meg mer om dette! Vi var heldig og fikk fryst alle 4 befruktede egg til blastocyster. 

/ 🐼 AnonymPanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (3 minutter siden):

Så leit! Samtidig bra det ikke ble noe halvårlig inn og et forsøk oppbrukt.  Masse lykke til med ny stimulering. 

Vi fikk faktisk en blasto på frys.  Helt uventa siden kvaliteten tilsynelatende var så dårlig. Vet ikke gradering på den, men håper og tror de ikke ville fryst noe uten at det var godt nok...

Føler meg skikkelig snytt og synes egentlig klinikken burde vært mer på tilbudsiden ifht nytt forsøk. Dette er det jeg synes er vanskelig, vi er pasienter men også betalende kunder. Jeg hadde forventet at en slik feil ikke skulle oppstå, for å si det lett.

Veldig glad du slipper lang ventetid før nytt forsøk forresten 🤩

Takk, vi føler oss veldig heldig som fikk det av sykehuset. for da legen kom inn på rommen stresset å sa at noe har skjedd å at det ikke va noe vi har gjort gal.
De opplyste og med en gang at vi skulle bli prioritert og få nytt forsjøk om det ikke gikk.

Synnes det er litt skynisk av klinikken å ikke komme med noen form for tilbud, det koster dem så lite.

krysser fingrene for dere 🤞

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da var første UL gjennomført, alt så bra ut, og jeg har lært litt nytt, og senket skuldrene.

Jeg skal tilbake til ny UL på torsdag, uansett om det blir positiv test før dette. Skal melde inn om den blir positiv før. Torsdag skal vi kontrollere om egget har sluppet, eller om vi må få satt en eggløsningsprøyte.

Jeg har stresset aller mest med at vi skal «miste vinduet», at eggløsning skal komme for tidlig eller for sent, men det var visst ikke så presist på dagen som jeg trodde. Innsett blir tirsdag eller torsdag neste uke, avhengig av hva vi ender med på andre UL. 

Hun nevnte at det var helt greit vi ventet, at jeg var overstimulert sist, og at det kan være best i naturlig syklus og naturlig styrt fra kroppen uten alle hormonene, men jeg hadde ikke tid til og forhøre meg mer om dette! Vi var heldig og fikk fryst alle 4 befruktede egg til blastocyster. 

/ 🐼 AnonymPanda

Så godt å vite litt mer om dagene framover og ha noen holdepunkter for prosessen videre 😌 Skal du bruke progresteronstøtte etter innsett, og ikke andre hormoner i forkant foruten kanskje Ovitrelle el.l? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (38 minutter siden):

Så godt å vite litt mer om dagene framover og ha noen holdepunkter for prosessen videre 😌 Skal du bruke progresteronstøtte etter innsett, og ikke andre hormoner i forkant foruten kanskje Ovitrelle el.l? 

Skal ta Cyclogest etter innsett. Ingenting i forkant foruten evt Otrivelle hvis ikke det er blitt positiv eggløsningstest til torsdag. Hun sa de ønsker styre det litt hvis ingenting skjer slik at det helst ikke havner i helgen :)

Du skal teste nå snart? Jeg forstår ikke hvordan man klarer vente de to ukene man skal vente.. det må føles som de lengste ukene noensinne.

/ 🐼 AnonymPanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal ta Cyclogest etter innsett. Ingenting i forkant foruten evt Otrivelle hvis ikke det er blitt positiv eggløsningstest til torsdag. Hun sa de ønsker styre det litt hvis ingenting skjer slik at det helst ikke havner i helgen :)

Du skal teste nå snart? Jeg forstår ikke hvordan man klarer vente de to ukene man skal vente.. det må føles som de lengste ukene noensinne.

/ 🐼 AnonymPanda

Ok, samme som meg da - Ovitrelle + Cyclogest. Den vagitorien blir det mye gris ut av, mye rester som kommer ut igjen 🙈🤨😄 bare så du er forberedt, hvis du ikke var klar over det! 

Blodprøven skal tas på mandag om en uke, men jeg kan nok ta urinprøve litt før. Klinikken mente at den ville slå ut dagen før, altså søndag, men det virker som de er forsiktig med å si at man kan teste tidlig. De vil sikkert ikke at man skal få falsk positive tester og sånn. Men jeg tror nok jeg må ta en tidligtest nærmere helgen, i tilfelle den skulle slå ut.. begynner å bli litt utålmodig nå ja🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg hiver meg med her i år! 

Har barn fra før, fått på "naturlig" måte. Vi har prøvd på egenhånd i 2.5 år nå. I fjord på med enkel hornonstimulering pga lang ventetid på ivf og covid. Skal starte opp med ivf nå, da det er oppdaget tette/trange eggledere som trolig er årsaken til at det ikke har gått for oss frem til nå. Årsaken til tette eggledere sier de trolig skyldes flere operasjoner i magen som har gitt sammenvoksninger og arrvev. Så nå håper vi at vi vil lykkes med ivf 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...