Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frk.Pøls skrev (2 timer siden):

Fått bekreftet negativt forsøk og i dag har jeg fullstendig akseptert det. Klarer til og med å glede meg over at oppstart med nytt forsøk kan starte allerede i januar! Eller, forhåpentligvis, er vel mer riktig 😛 Nå føler jeg meg bare glad for at hele runden er overstått for denne gang og både hodet og kroppen kan roe litt ned. Jeg står på venteliste for uttak i uke 4, så de ringer om det blir plass ang oppstart med lang protokoll. Ellers er jeg uansett garantert uttak i uke 8 🙂 Så da blir det oppstart rundt 2. uken i januar, eller rundt 2. uken i februar, og det er jeg veldig fornøyd med! Trodde vi måtte vente enda litt til, så synes det er fint at det ikke er like lang ventetid denne gangen 🙂

Hvordan går det med dere andre?  Hvor er dere i løypa? ❤️

Hadde kjemisk for 2 uker siden.

Skal igang igjen med fryseforsøk i januar, forhåpentligvis får jeg mensen i uke 2. Desember i år er ekstremt stressende, så det er deilig å ikke tenke på dette i tillegg. I fjor gikk jeg på hormoner i adventstiden og det var ikke noe gøy. Da det i tillegg ble avbrutt 22.desember eller hva det var så ble det ekstra sårt fordi det var jul. Det slipper jeg å tenke på nå heldigvis.

Det kjipe er at jeg har lagt på meg og burde gå ned i vekt igjen. Det kan jo bli interessant over jula. 😅

Anonymkode: 8e1d5...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hadde kjemisk for 2 uker siden.

Skal igang igjen med fryseforsøk i januar, forhåpentligvis får jeg mensen i uke 2. Desember i år er ekstremt stressende, så det er deilig å ikke tenke på dette i tillegg. I fjor gikk jeg på hormoner i adventstiden og det var ikke noe gøy. Da det i tillegg ble avbrutt 22.desember eller hva det var så ble det ekstra sårt fordi det var jul. Det slipper jeg å tenke på nå heldigvis.

Det kjipe er at jeg har lagt på meg og burde gå ned i vekt igjen. Det kan jo bli interessant over jula. 😅

Det var leit å lese. Å ha stimulering før jul var mye tøffere enn jeg forestilte meg. SKulle gjerne bare vært borte fra jobb en stund oppi alt dette, men jeg kan ikke da det er jul og jeg har en lederstilling. Er alt for mye nå før jul. Som du iser, veldig deilig og ikke tenke noe mer på akkurat det resten av året.

Det har jeg også gjort 😂Er "bare" 4 kilo, så er under bmi kravet enda, men målet er å klare å gå ned 10 kilo før nytt forsøk. Så spørs det da, om jeg klarer det om jeg skal starte i januar, da hadde februar vært bedre 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått innsett tid! Det blir på onsdag. Første fryseforsøk for min del vi har to blastoer til på frys etter dette forsøket. Vi hadde ferskforsøk i 2020 som vi var så heldige at det ble barn av. 

jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente eller kjenne med dette forsøket som er veldig merkerverdig. Føler meg egentlig mer utslått og deppa. Måtte sjekke bivirkninger på crinone i natt som viste at man kan bli deprimert. Litt lettende å se det,  fordi nedstemtheten kom litt ut av det blå. Håper følelsen snur litt etter innsett. Det er jo egentlig superspennende og fint, men litt som om kroppen ikke vil være ned på den følelsen.

så ja det kanskje gjør at ventetiden før testing går litt fortere siden jeg er litt flatet ut emosjonelt. Så håper jeg at det blir mer spenning og kilende følelse.

har noen andre blitt nedstemt av crinone? Har blitt svimmel også. Og veldig sulten.

Endret av Spunkys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spunkys skrev (4 minutter siden):

Da har jeg fått innsett tid! Det blir på onsdag. Første fryseforsøk for min del vi har to blastoer til på frys etter dette forsøket. Vi hadde ferskforsøk i 2020 som vi var så heldige at det ble barn av. 

jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente eller kjenne med dette forsøket som er veldig merkerverdig. Føler meg egentlig mer utslått og deppa. Måtte sjekke bivirkninger på crinone i natt som viste at man kan bli deprimert. Litt lettende å se det,  fordi nedstemtheten kom litt ut av det blå. Håper følelsen snur litt etter innsett. Det er jo egentlig superspennende og fint, men litt som om kroppen ikke vil være ned på den følelsen.

så ja det kanskje gjør at ventetiden før testing går litt fortere siden jeg er litt flatet ut emosjonelt. Så håper jeg at det blir mer spenning og kilende følelse.

har noen andre blitt nedstemt av crinone? Har blitt svimmel også. Og veldig sulten.

Så spennende ❤️ jeg ble selv gravid på fryseinnsett i januar men mistet dessverre. Jeg startet med stimulering igjen i dag og får beskjed under uttaket om jeg kan sette inn fersk ( blasto) eller om jeg må sette inn frys som de 2 siste, ved første ble jeg overstimulert og andre gangen måtte livmora ha litt hvile. Masse lykke til med innsett ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, jenta1983 said:

Så spennende ❤️ jeg ble selv gravid på fryseinnsett i januar men mistet dessverre. Jeg startet med stimulering igjen i dag og får beskjed under uttaket om jeg kan sette inn fersk ( blasto) eller om jeg må sette inn frys som de 2 siste, ved første ble jeg overstimulert og andre gangen måtte livmora ha litt hvile. Masse lykke til med innsett ❤️

Takk. :)  Håper du kommer det greit igjennom stimulering. Intense greier det her hormonkjøret

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenforsøk etter nr 1, som kom på første ferskforsøk i 2019.

Går på Progynova. Var inne til kontroll denne uka, og slimhinnen ser bra ut og ingen store follikler, så da fikk jeg OK til innsett. Innsett neste uke, så får vi se om de to eggene overlever opptiningen og om det blir satt inn ett eller to egg. Vet ikke om vi er helt klare for eventuelle tvillinger, men vi tar i mot det vi kan få 🤭

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, California said:

Søskenforsøk etter nr 1, som kom på første ferskforsøk i 2019.

Går på Progynova. Var inne til kontroll denne uka, og slimhinnen ser bra ut og ingen store follikler, så da fikk jeg OK til innsett. Innsett neste uke, så får vi se om de to eggene overlever opptiningen og om det blir satt inn ett eller to egg. Vet ikke om vi er helt klare for eventuelle tvillinger, men vi tar i mot det vi kan få 🤭

Så spennnende! Masse lykke til. Jeg hadde insett av ett embryo i dag. Så nå er det bare å vente.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg får sikkert masse hat nå, men dette forsøket har jeg lyst å leve helt normalt! Ikke tenkte på hva jeg bør og ikke bør gjøre. Jeg er så lei av prøvingen og å aldri lykkes. Jeg har levd helt etter boka i flere forsøk, uten å lykkes, så nå hadde jeg lyst å prøve noe nytt. Nemlig å leve som om jeg ikke er gravid. Bare gjøre som jeg vil. Vet at alkohol og koffein er frarådet, men jeg har ikke lykkes når jeg har holdt meg unna, så nå har jeg lyst å ikke bruke så mye energi på å «ikke gjøre ditt og datt». Kanskje det er nettopp det som gjør at jeg lykkes denne gangen? Å bare leve som normalt? Jeg hadde innsett av fryst blactossyst i dag, så det fester seg innen et døgn, maks to i følge klinikken. Jeg er invitert på fest på fredag og har lyst å bli med å bare kose meg uten å tenke på mengden alkohol.. Og jeg har hørt om så mange før som har vært gravide uten å ha visst det og som har vært på skikkelig fylla og det gikk veldig fint med ungen. Legen min har også sagt jeg skal prøve slappe av og ikke stresse så mye over det. Jeg er ikke gravid før jeg er gravid.. Jeg tror man etterhvert blir litt motløs og prøver alt mulig i denne prosessen... 

Anonymkode: 470d0...e76

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei! 

Jeg får sikkert masse hat nå, men dette forsøket har jeg lyst å leve helt normalt! Ikke tenkte på hva jeg bør og ikke bør gjøre. Jeg er så lei av prøvingen og å aldri lykkes. Jeg har levd helt etter boka i flere forsøk, uten å lykkes, så nå hadde jeg lyst å prøve noe nytt. Nemlig å leve som om jeg ikke er gravid. Bare gjøre som jeg vil. Vet at alkohol og koffein er frarådet, men jeg har ikke lykkes når jeg har holdt meg unna, så nå har jeg lyst å ikke bruke så mye energi på å «ikke gjøre ditt og datt». Kanskje det er nettopp det som gjør at jeg lykkes denne gangen? Å bare leve som normalt? Jeg hadde innsett av fryst blactossyst i dag, så det fester seg innen et døgn, maks to i følge klinikken. Jeg er invitert på fest på fredag og har lyst å bli med å bare kose meg uten å tenke på mengden alkohol.. Og jeg har hørt om så mange før som har vært gravide uten å ha visst det og som har vært på skikkelig fylla og det gikk veldig fint med ungen. Legen min har også sagt jeg skal prøve slappe av og ikke stresse så mye over det. Jeg er ikke gravid før jeg er gravid.. Jeg tror man etterhvert blir litt motløs og prøver alt mulig i denne prosessen... 

Ingen hat herifra, jeg er helt på bølgelengde 😅🥳 ikke tenk på det. Evnt embryo deler ikke blodstrøm med deg før flere uker etter du har fått positiv test. Haters gonna hate

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (17 minutter siden):

Ingen hat herifra, jeg er helt på bølgelengde 😅🥳 ikke tenk på det. Evnt embryo deler ikke blodstrøm med deg før flere uker etter du har fått positiv test. Haters gonna hate

Thank God! 😂Var livredd for at jeg skulle bli slakta nå😂 Det er nettopp det jeg tenker også. Har hørt at alkohol kan påvirke sjansen for å bli gravid, men når det ikke hjelper å være super nøye heller, så skal jeg fader meg gjøre et forsøk med å bare leva livet 😆🥳 Jeg 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei! 

Under de tre første innsettene gjorde jeg alt riktig. På fjerde forsøk gjorde jeg alt feil og da kom det i det minste helt til kjemisk.

Jeg drakk, løftet tungt, spiste sukker, hoppet, beveget meg raskt (hoppet ned fra steiner på tur, osv osv.

Null hat herfra! Jeg skal leve normalt under neste innsett også. Er veldig lei. 😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spunkys skrev (6 timer siden):

Så spennnende! Masse lykke til. Jeg hadde insett av ett embryo i dag. Så nå er det bare å vente.

Lykke til! Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og telle ned dagene frem til testdag 🌼

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Jeg har ikke vært aktiv på en stund her, men nå begynner jeg å ta litt mer innover meg at det blir et nytt fryseforsøk etter jul. Forhåpentligvis i februar. Det blir mitt fjerde innsett totalt, jeg har hatt tre det siste året og ingen av de har dessverre satt seg. Jeg er 38 og gjør dette alene med donor. 

Det har vært ganske tungt i høst og jeg kjenner på utrolig mye misunnelse overfor alle som lykkes med å bli gravid og får babyer. Jeg tåler så dårlig å se venner og bekjente poste innlegg om sånt på sosiale medier. Jeg klarer ikke å kjenne glede på deres vegne lenger, føler nesten bare avsky. Likevel klarer jeg ikke alltid å la være å gå inn på en story eller lese på et innlegg, akkurat som jeg søker bekreftelse på at det å få barn bare lykkes for alle andre, og ikke for meg. Jeg skammer litt meg over å føle det sånn😔 Men det føles så utrolig urettferdig at det fortsatt ikke har skjede for meg, jeg føler virkelig det er min tur nå. Jeg har ønsket dette så lenge og gått gjennom mye. Jeg har mye å tilby, et liv som er i orden og masse kjærlighet inni meg som jeg har så lyst til å gi som mamma.. Er det flere som kjenner på denne misunnelsen? Del gjerne, så jeg ikke føler meg så alene om å kjenne på dette❤️ takk for at du leste og at jeg får dele noen tanker her. 

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertespar skrev (2 timer siden):

Hei dere. Jeg har ikke vært aktiv på en stund her, men nå begynner jeg å ta litt mer innover meg at det blir et nytt fryseforsøk etter jul. Forhåpentligvis i februar. Det blir mitt fjerde innsett totalt, jeg har hatt tre det siste året og ingen av de har dessverre satt seg. Jeg er 38 og gjør dette alene med donor. 

Det har vært ganske tungt i høst og jeg kjenner på utrolig mye misunnelse overfor alle som lykkes med å bli gravid og får babyer. Jeg tåler så dårlig å se venner og bekjente poste innlegg om sånt på sosiale medier. Jeg klarer ikke å kjenne glede på deres vegne lenger, føler nesten bare avsky. Likevel klarer jeg ikke alltid å la være å gå inn på en story eller lese på et innlegg, akkurat som jeg søker bekreftelse på at det å få barn bare lykkes for alle andre, og ikke for meg. Jeg skammer litt meg over å føle det sånn😔 Men det føles så utrolig urettferdig at det fortsatt ikke har skjede for meg, jeg føler virkelig det er min tur nå. Jeg har ønsket dette så lenge og gått gjennom mye. Jeg har mye å tilby, et liv som er i orden og masse kjærlighet inni meg som jeg har så lyst til å gi som mamma.. Er det flere som kjenner på denne misunnelsen? Del gjerne, så jeg ikke føler meg så alene om å kjenne på dette❤️ takk for at du leste og at jeg får dele noen tanker her. 

Kjenner meg så igjen ❤️ du er ikke alene ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i går etter én ukes stimulering, 22 folikkler, 5- 6 stk var rundt 4-5 mm, ny ultralyd fredag, da har jeg vel over 30 folikkler og må gjennom totalfrys nok engang :( hadde så lyst på fersk forsøk før jul ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jenter! Er det sånn at dere lager ny tråd for 2023 etter hvert? Tenkte å henge meg på der i så fall. Helt nytt for meg, dette her :huff:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fame skrev (13 minutter siden):

Hei hei, jenter! Er det sånn at dere lager ny tråd for 2023 etter hvert? Tenkte å henge meg på der i så fall. Helt nytt for meg, dette her :huff:

Ja, det blir dessverre en ny tråd for 2023. 💔 Pleier å opprettes siste uka i desember.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (1 time siden):

Skal du i gang etter nyttår?  :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer går inn i julen med tidenes fineste julegave. Var på TUL i dag og IVF-babyen vår har hjertelyd og er 7+5 uker gammel. Det føles absurd.

Jeg har ikke skrevet så mye her inne, men jeg har funnet mye trøst i det dere andre har skrevet mens vi har holdt på med behandlingen. 

Jeg krysser fingrene for at alle dere her inne får den samme gaven som vi har fått. Det var verdt ethvert sprøytestikk og smertefull overstimulering.

Anonymkode: 804ca...fe8

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...