Alisa90 Skrevet 19. februar 2022 #661 Del Skrevet 19. februar 2022 Hjertespar skrev (43 minutter siden): Hei og velkommen til forumet ☺️ Spennende med hormonrunde, og ja de sprøytene merkes etterhvert...personlig synes jeg Gonal F var ok å ta - den tok jeg ca 7 dager. Fyremadel synes jeg sved og gjorde huden ganske øm og vondt etterpå. Glad for at jeg ikke trengte å ta den så mange dager - det var 5 dager tror jeg. Føler med deg, og det er lov til å synes litt synd på seg selv! Og så er det jo fint at vi er flere her med lignende erfaringer vi kan dele med hverandre ☺️ Brukte dere ivf når dere fikk sønnen deres også? Jeg har selv vært aktiv her siden desember, og kikker innom ukentlig. Akkurat nå har jeg hatt en liten pause fra å dele så mye her, fordi jeg har en "pausesyklus" etter inseminasjonsforsøk før jul (med donorsæd) og ivf i januar, hvor ingen av forsøkene resulterte i graviditet. Jeg er singel og har bestemt meg for å prøve å få barn på egen hånd ❤️Nå venter jeg på å starte med ivf-forsøk nr 2 om ca halvannen uke, når mensen kommer igjen. Ser litt fram til å komme i gang igjen nå🙂🤞 Hei, leste denne tilfeldigvis og har bare et lite tips angående fyremadel og for så vidt de andre sprøytene. Jeg er en person som får MEGET lett blåmerker, men under denne prosessen fikk jeg utrolig nok ingen blåmerker etter alle sprøytene. Jeg har aldri satt en sprøyte før, så vet ikke om det var noe jeg gjorde riktig her. Men jeg valgte å ise ned området hvor jeg stakk alle sprøytene i ca 5 min før og 15 min etterpå. Da kjente jeg nesten ikke stikkene, og det lindret veldig. Kanskje kan det fungere for noen andre også ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 19. februar 2022 #662 Del Skrevet 19. februar 2022 Alisa90 skrev (15 minutter siden): Hei, leste denne tilfeldigvis og har bare et lite tips angående fyremadel og for så vidt de andre sprøytene. Jeg er en person som får MEGET lett blåmerker, men under denne prosessen fikk jeg utrolig nok ingen blåmerker etter alle sprøytene. Jeg har aldri satt en sprøyte før, så vet ikke om det var noe jeg gjorde riktig her. Men jeg valgte å ise ned området hvor jeg stakk alle sprøytene i ca 5 min før og 15 min etterpå. Da kjente jeg nesten ikke stikkene, og det lindret veldig. Kanskje kan det fungere for noen andre også ❤️ Takk for tipset! Det kan jeg prøve neste gang❤️☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #663 Del Skrevet 19. februar 2022 Frk.Milliusen skrev (1 time siden): Ja 😂 Var det jeg mente i farten 😂😅 Kanskje du kan redigere det tidligere innlegget ditt? 🤗 Er redd for at folk leser det og tror at det skal være sånn og så leverer de død sædprøve. 😬 Selv om klinikken opplyser folk om hvordan prøven skal leveres så er det greit at det står riktig i denne tråden, folk har jo spurt fordi de ikke har fått det med seg. 🤗 Det er ikke alle menn som klarer å levere sædprøve 2 ganger på under en time. 😅 Og ikke blir den særlig god eller representativ heller vil jeg tro, ettersom det helst skal gå 4 dager fra sist utløsning før prøven taes. 🤣 Huff! 😅 Anonymkode: 62fef...a28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #664 Del Skrevet 19. februar 2022 Hjertespar skrev (36 minutter siden): Takk for tipset! Det kan jeg prøve neste gang❤️☺️ Vær forsiktig med slike ting, for det vil kanskje kunne påvirke medisinene. Gonal skal vel oppbevares kjølig og det blir derfor ikke et problem, men både opptaket til kroppen og medisiner kan påvirkes av "feil" temperatur der medisinen settes. Anonymkode: 62fef...a28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisa90 Skrevet 19. februar 2022 #665 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vær forsiktig med slike ting, for det vil kanskje kunne påvirke medisinene. Gonal skal vel oppbevares kjølig og det blir derfor ikke et problem, men både opptaket til kroppen og medisiner kan påvirkes av "feil" temperatur der medisinen settes. Anonymkode: 62fef...a28 Jeg spurte på klinikken om dette og det gikk helt fint. Spøytespissene går jo noen cm under huden, og det ville ikke påvirke på noen annen måte enn å redusere smerte/blåmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøver89 Skrevet 19. februar 2022 #666 Del Skrevet 19. februar 2022 Pillowtalk skrev (19 timer siden): Lite spm ang. sædprøven som skal leveres ved egguttak: kan mannen gjøre den hjemme før vi ankommer, eller må den gjøres på sykehuset?🤷🏼♀️ Vi går i Porsgrunn og skal ha uttak på mandag morgen. Han fikk ta prøven hjemme før sædprøven skulle sjekkes før vi startet IVF-beh. Min man fikk ta den hjemme så lenge den var under 1 time gammel og holdt så varm som mulig i mellomtiden. Men, han måtte bruke et glass som vi fikk utlevert av St. Olavs, kunne ikke bruke uringlass fra andre plasser😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jennni Skrevet 19. februar 2022 #667 Del Skrevet 19. februar 2022 No er eg i gang med første IVF-runde etter omtrent to år med prøving. Skikkeleg spent! Har ei god kjensle så langt, men det hadde eg jo då vi starta prøvinga også, haha. Er på dag tre med Gonal-F etter eit par veker med spray, og har ikkje kjent nokre biverknadar så langt. Kanskje litt meir gløymsk enn vanleg, men ærleg talt er eg rimeleg distré til vanleg også, så spørs om eg eigentleg kan skulde på den sprayen. Kva har de fått beskjed om når det gjeld alkohol? Eg tok eit glas vin i går sjølv om eg har fått beskjed om å ikkje drikke etter sprøyte - vi har ikkje sagt til nokon at vi gjer dette, og eg havna i ein situasjon der det blei vanskeleg å takke nei. Det var jo dumt, men det verkar som om klinikkane har litt ulik praksis, så tenker at det eine glaset ikkje kan vere verdas undergang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 19. februar 2022 #668 Del Skrevet 19. februar 2022 Jennni skrev (36 minutter siden): No er eg i gang med første IVF-runde etter omtrent to år med prøving. Skikkeleg spent! Har ei god kjensle så langt, men det hadde eg jo då vi starta prøvinga også, haha. Er på dag tre med Gonal-F etter eit par veker med spray, og har ikkje kjent nokre biverknadar så langt. Kanskje litt meir gløymsk enn vanleg, men ærleg talt er eg rimeleg distré til vanleg også, så spørs om eg eigentleg kan skulde på den sprayen. Kva har de fått beskjed om når det gjeld alkohol? Eg tok eit glas vin i går sjølv om eg har fått beskjed om å ikkje drikke etter sprøyte - vi har ikkje sagt til nokon at vi gjer dette, og eg havna i ein situasjon der det blei vanskeleg å takke nei. Det var jo dumt, men det verkar som om klinikkane har litt ulik praksis, så tenker at det eine glaset ikkje kan vere verdas undergang? Spennende! Jeg fikk ingen beskjed om å ikke drikke alkohol når jeg tok hormonene (Gonal F + Fyremadel). Det var kun etter innsett at jeg forsto at jeg ikke skulle drikke alkohol i det hele tatt. Tror ikke det skal gjøre noe at du tok et glass mens du går på hormoner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbetv Skrevet 21. februar 2022 #669 Del Skrevet 21. februar 2022 (endret) Hei! Jeg fikk en svak positiv graviditetstest i går, og litt sterkere i dag. Testdato er i dag. Satte inn 5-dagers fryst blasto 11.feb. Jeg har imidlertid absolutt INGEN symptomer og det skremmer meg litt, siden jeg har vært gravid i fjor høst og hadde da veldig mange symptomer sammenlignet med nå. Er det noen som har opplevd det samme? Livredd for at det skal være kjemisk... Endret 21. februar 2022 av mbetv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #670 Del Skrevet 21. februar 2022 mbetv skrev (15 minutter siden): Hei! Jeg fikk en svak positiv graviditetstest i går, og litt sterkere i dag. Testdato er i dag. Satte inn 5-dagers fryst blasto 11.feb. Jeg har imidlertid absolutt INGEN symptomer og det skremmer meg litt, siden jeg har vært gravid i fjor høst og hadde da veldig mange symptomer sammenlignet med nå. Er det noen som har opplevd det samme? Livredd for at det skal være kjemisk... Klinikken min har sagt det er like vanlig og ikke merke så mye tidlig i forløpet som det er og ha en del symptomer. Skal du ta blodprøve? / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbetv Skrevet 21. februar 2022 #671 Del Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Klinikken min har sagt det er like vanlig og ikke merke så mye tidlig i forløpet som det er og ha en del symptomer. Skal du ta blodprøve? / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Håper det! Nei, skal på ultralyd i uke 7 som blir 15 mars... Lenge å vente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alisa90 Skrevet 21. februar 2022 #672 Del Skrevet 21. februar 2022 mbetv skrev (1 time siden): Hei! Jeg fikk en svak positiv graviditetstest i går, og litt sterkere i dag. Testdato er i dag. Satte inn 5-dagers fryst blasto 11.feb. Jeg har imidlertid absolutt INGEN symptomer og det skremmer meg litt, siden jeg har vært gravid i fjor høst og hadde da veldig mange symptomer sammenlignet med nå. Er det noen som har opplevd det samme? Livredd for at det skal være kjemisk... Hei! Jeg er 5+4 og har ingen symptomer bortsett fra ømme bryster. Har tatt blodprøve to ganger for å sjekke hcg-stigning, og skal ta ny blodprøve igjen i morgen. Ville absolutt tatt en blodprøve eller to for å sjekke hcg-nivået og ikke vente til ultralyd i uke 7😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 21. februar 2022 #673 Del Skrevet 21. februar 2022 mbetv skrev (1 time siden): Hei! Jeg fikk en svak positiv graviditetstest i går, og litt sterkere i dag. Testdato er i dag. Satte inn 5-dagers fryst blasto 11.feb. Jeg har imidlertid absolutt INGEN symptomer og det skremmer meg litt, siden jeg har vært gravid i fjor høst og hadde da veldig mange symptomer sammenlignet med nå. Er det noen som har opplevd det samme? Livredd for at det skal være kjemisk... Hei! Jeg hadde ingen symptomer på graviditet da jeg var gravid forrige gang (som resulterte i baby). Symptomene kom ikke før i uke 6 tror jeg. Lykke til og gratulerer med pos. test 🙌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 22. februar 2022 #674 Del Skrevet 22. februar 2022 Mitt ene egg delte seg ikke riktig etter egguthenting i går🥺 Veldig kjedelig 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Csjja2022 Skrevet 22. februar 2022 #675 Del Skrevet 22. februar 2022 Noen som har erfaring med gonal-f ifm fryseforsøk som alternativ til progynova? Hvor mange dager med stimulering før klart for innsett? Har til vanlig ingen ikke syklus pga pcos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 22. februar 2022 #676 Del Skrevet 22. februar 2022 Pillowtalk skrev (6 timer siden): Mitt ene egg delte seg ikke riktig etter egguthenting i går🥺 Veldig kjedelig Det var leit å høre 😔❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #677 Del Skrevet 22. februar 2022 Venter i spenning på resultatet etter uttak (totalfrys). Iiiik Anonymkode: c1e54...e5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #678 Del Skrevet 22. februar 2022 Pillowtalk skrev (8 timer siden): Mitt ene egg delte seg ikke riktig etter egguthenting i går🥺 Veldig kjedelig Så leit og høre! Hvordan blir veien videre? AnonymBruker skrev (1 time siden): Venter i spenning på resultatet etter uttak (totalfrys). Iiiik Anonymkode: c1e54...e5b 🤞Lykke til! Når får du svar? / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #679 Del Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så leit og høre! Hvordan blir veien videre? 🤞Lykke til! Når får du svar? / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Imorgen Veldig nervøs Anonymkode: c1e54...e5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #680 Del Skrevet 22. februar 2022 Pillowtalk skrev (11 timer siden): Mitt ene egg delte seg ikke riktig etter egguthenting i går🥺 Veldig kjedelig Så leit å høre! Føler virkelig med deg. 💔 Anonymkode: 62fef...a28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå