Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

:hug: Når har du testdato?

/ 🐼 AnonymPanda

Anonymkode: 63af2...668

Mandag 🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ThessyB skrev (5 timer siden):

Da har jeg behov for å si at jeg synes det er litt merkelig at man ikke heller kan heie på de som får positiv test - når det er veldig tidlig. Jeg tror så godt som alle i denne tråden er smertelig klar over at to streker på en test på ingen måte er garanti for det barnet man så sårt ønsker seg. På meg virker det som man må ha hengt i dette forumet i lang tid før man får «anerkjennelse» for verken det ene eller det andre. Vi er mange som har vært igjennom mye og vanskelig ting, selv om vi ikke nødvendigvis har delt det her. Kommer ikke til å poste mer her, uansett hvordan det får med mine så langt positive tester - for det føler jeg meg jammen ikke velkommen til.

Ønsker dere alle lykke til, og kanskje det kan være til ettertanke å logge seg av dette forumet om man blir så påvirket av å se andres positive tester. 

Jeg synes det er en viktig med diskusjon og åpen dialog. Det må være greit å si at man synes det er vanskelig å se positive tester, for hvordan ellers skal vi få til en tråd som oppleves god for de fleste? Det som spørres om er at man legger tester i spoilertags eller benytter seg av den aktuelle tråden for tolking av graviditetstester. Det betyr ikke at man ikke er velkommen. 

Det er selvfølgelig lov å være uenig i om spoilertags er nødvendig. Vi skal som sagt være her sammen alle sammen, og ulike synspunkter for å få en best mulig tråd for alle burde være velkomne -fra begge sider. Det kan være de fleste vil poste sine bilder uten spoilertags, og da blir det resultatet. Men diskusjonen i seg selv er veldig viktig i en tråd som dette.

Jeg som har skrevet som anonym føler meg ikke forskjellsbehandlet fra de med lang fartstid her inne. :)

Anonymkode: 62fef...a28

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hei alle fine damer her inne ❤ 

Jeg har fulgt med på diskusjonen de siste par dagene og føler for å si min mening. Jeg er en av de heldige, jeg har blitt gravid gjennom IVF. Jeg brukte Prøverør 2021-tråden hyppig i fjor, men måtte rett og slett koble av da det i løpet av høsten ble annonsert flere og flere graviditeter på samme tid der inne. Det ble for vondt og sårt for meg som ikke hadde lykkes. Og selv om andres forsøk ikke påvirker ens eget forsøk så er der lett å tenke tanker som "ok, nå har 5 stykker der inne fått positiv test, da har jeg virkelig ikke sannsynligheten på min side ved mitt nylige innsett som jeg venter svar på". Det er så innmari lett å sammenligne seg selv og bli påvirket av andre i en slik prosess som IVF er. Jeg måtte til slutt holde meg unna forumet en stund, hadde nytt innsett som jeg ikke delte her inne, og graviditeten er heller ikke annonsert noen plass. For jeg vet det er tøft for andre å høre. 

Jeg har reagert på at det har vært mange annonseringer den siste uka, og jeg tenker med medfølelse på de som hadde innsett i samme periode og som ikke kan kjenne på den samme følelsen, det er grusomt. Man unner andre å bli gravid, men skulle ønske man var en del av statistikken selv også. Av åpenbare grunner blir jeg ikke berørt på samme måte lenger, men tenker mer på de som er i samme situasjon som jeg selv var i for en stund tilbake. 

Jeg vet ikke hva som er rett og galt her, men oppfordrer alle til å vise sunn fornuft og medfølelse. Bruk tolkningstrådene der det er naturlig, opprett prøverdagbok og meld deg inn i termingruppe her på KG. Ikke bruk denne tråden til stadige oppdateringer om din egen graviditet. 

Ellers heier jeg på alle her inne, jeg følger med selv om jeg ikke er aktiv og deler av erfaringer når noe treffer meg og jeg føler jeg kan bidra. 

Anonymkode: 2b980...779

Det er ingen motsetning mellom å ikke ønske å se andres positive tester og å unne dem den største gleden i livet tenker jeg. 🥰 Alle som får oppleve dette mirakelet fortjener det! Og jeg håper virkelig at vi alle får oppleve det!

Jeg har gratulert alle som har annonsert graviditet og jeg har ikke sagt noe om bildene før det ble et tema. Da følte jeg at det var riktig å si hva jeg mente. Som jeg skrev i forrige post så vi må kunne kommunisere med hverandre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThessyB skrev (5 timer siden):

Da har jeg behov for å si at jeg synes det er litt merkelig at man ikke heller kan heie på de som får positiv test - når det er veldig tidlig. Jeg tror så godt som alle i denne tråden er smertelig klar over at to streker på en test på ingen måte er garanti for det barnet man så sårt ønsker seg. På meg virker det som man må ha hengt i dette forumet i lang tid før man får «anerkjennelse» for verken det ene eller det andre. Vi er mange som har vært igjennom mye og vanskelig ting, selv om vi ikke nødvendigvis har delt det her. Kommer ikke til å poste mer her, uansett hvordan det får med mine så langt positive tester - for det føler jeg meg jammen ikke velkommen til.

Ønsker dere alle lykke til, og kanskje det kan være til ettertanke å logge seg av dette forumet om man blir så påvirket av å se andres positive tester. 

Det er leit å høre at du ikke føler deg velkommen til å poste mer her, tror ingen av oss som har uttrykt tanker rundt dette ønsket en sånn reaksjon. Men det blir vel litt selvmotsigende å foreslå at vi som har reagert og uttrykt følelser rundt dette med å publisere gjentatte bilder av positive tester/utvikling i testing, logger oss av forumet?🧐🤷🏼‍♀️ Som nevnt av meg og andre her må det selvfølgelig være rom for at man deler nyheter om positive tester, men kanskje kan man publisere bilder og dele utviklingen i testingen/teststreker et annet sted. Det handler ikke om å ikke glede seg med andre, men at dette er et sensitivt og sårt tema for så mange av oss og lett trigger følelser. Og så handler det vel litt om hva som passer i denne tråden, og hva som med fordel kan flyttes til andre tråder. Hvis dette er vanskelig å enes om, må gjerne en moderator legge noen føringer? 

Jeg har heller ikke vært aktiv her veldig lenge, og føler ikke at det mangler på anerkjennelse eller respons på mine innlegg av den grunn. Jeg håper det kan fortsette å være rom for alle her. Dette er et følsomt tema for oss alle sammen og vi må prøve å ha forståelse for hverandre, og det skal selvsagt gå begge veier❤️

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mbetv skrev (8 timer siden):

Innsett av 5-dagers blastocyst i dag, fryseforsøk! Skal fortsette med Progynova 3x daglig og Cyclogest morgen og kveld, frem til testdag 21/2. Så nå krysser vi fingrene her! Dette er 3. innsettet vårt, har hatt 2. uttak. Ble gravid i november i fjor, men MA i uke 9 dessverre. 

Noen som har noen gode kjerringråd? 😄 

Skal krysse fingrene for deg! Dette er veldig spennende! 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 9.2.2022 den 22.03):

Ja, herlighet, beklager. Husker godt historien din. Veldig greit med slik vevsprøve da, det kan jo være betennelse i livmorslimhinnen som bør behandles. I så fall er jo det absolutt noe som kan forårsake at embryo ikke fester seg. 

Vi regnet på det og vi har faktisk blitt gravide på 60% av innsettene. Det er helt super statistikk. Vi har prøvd både styrt og naturlig, jeg har prøvd forskjellige homøopatiske midler for å bedre ditt og datt, akupunktur, div legemidler som prednisolon,  høydose vitaminer. Så, ikke noe konsekvent ifht når vi har blitt gravid eller ei. 

Vi hadde første uttak april 2019. Blir faktisk helt kvalm av å tenke på det 🥲🙉 

Hei igjen @Neutral90😇

Var det slik at  du tok en biopsi av livmorslimhinnen ? 
jeg skal begynne på igjen med progynova nå på mandag, ultralyd rundt 23 februar så skal jeg opp til Spiren for å ta biopsi av livmorslimhinnen.  Vet du om det er vondt ? Jeg syns egguttak var helt ok, værre å gå til tannlegen 😂 MEN jeg fulgte med på det programmet som gikk på nrk, tror det het da storken fløy forbi .. og der var en dame som måtte ta en sinnsykt vond prøve og det satt seg i beinmargen min 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forsøk 2 og ble erklært ferdigstimulert i dag 🥰 Skal ha uttak søndag morgen og føler meg meget klar for å få det unnagjort 💪🏼 Har 1 eggpose på UL ca 17,5 mm og slimhinne på 7 mm. Håper at dette er gullegget 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LJo11 skrev (3 minutter siden):

Forsøk 2 og ble erklært ferdigstimulert i dag 🥰 Skal ha uttak søndag morgen og føler meg meget klar for å få det unnagjort 💪🏼 Har 1 eggpose på UL ca 17,5 mm og slimhinne på 7 mm. Håper at dette er gullegget 😉

Lykke til 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei,

Det gikk på det 10. innsettet her, etter veldig mange kjemiske med svake streker. Holdt på med IVF i to år, og hadde virkelig mistet troen på at det skulle gå. Vi gikk gjennom det meste av utredninger: vannskanning og utredning for habituell abort, og sto til slutt igjen med endometritt, altså betennelse i livmorslimhinnen, som siste alternativ. Vi lykkes på første forsøk etter endt antibiotikakur. Gitt min historikk gir det mening at det var det som feilet meg, kunne ønske vi hadde funnet ut av det før. 

Forstår deg så inderlig godt, det er så vondt når man aldri vet om man vil lykkes ❤️

Anonymkode: d23ea...8fc

Tok du en bipopsi på livmorslimhinnen ? Var det vondt ?  Fikk bekreftet det i dag, det blir om ca to uker. Jeg syns egguttak gikk helt fint, men jeg er alltid så redd for nye ting 😂 helt tullete egentlig, men skulle likt å visst 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (8 timer siden):

Hei igjen @Neutral90😇

Var det slik at  du tok en biopsi av livmorslimhinnen ? 
jeg skal begynne på igjen med progynova nå på mandag, ultralyd rundt 23 februar så skal jeg opp til Spiren for å ta biopsi av livmorslimhinnen.  Vet du om det er vondt ? Jeg syns egguttak var helt ok, værre å gå til tannlegen 😂 MEN jeg fulgte med på det programmet som gikk på nrk, tror det het da storken fløy forbi .. og der var en dame som måtte ta en sinnsykt vond prøve og det satt seg i beinmargen min 😅 

Ja, to ganger! Jeg husker den scenen godt også 😅 du kjenner det jo, men jeg fikk lokalbedøvelse og det var helt ok. Det er som om noen kniper deg hardt i 2 sek.

Ingen funn hos meg, men greit å ha sjekka det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

:hug: Når har du testdato?

Ingen gode kjerringråd, lev som vanlig! Eneste jeg fikk råd fra klinikken om var og bevege på meg, gå tur og være aktiv, da øker sirkulasjonen i kroppen og livmoren :) Om det hjelper eller gjør underverker, vet jeg ikke, men jeg deler det videre!

/ 🐼 AnonymPanda

Anonymkode: 63af2...668

Takk for det! Jeg er veldig fysisk aktiv til vanlig og det hjelper veldig mentalt i denne prosessen. Men trener med lav intensitet uten høy puls. Håper tiden går raskt nå frem til testdag! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (13 timer siden):

Ja, to ganger! Jeg husker den scenen godt også 😅 du kjenner det jo, men jeg fikk lokalbedøvelse og det var helt ok. Det er som om noen kniper deg hardt i 2 sek.

Ingen funn hos meg, men greit å ha sjekka det ut!

Takk for svar igjen 😍

Jeg skulle aldri sett den scenen 😅 men når det er sagt så gruer jeg meg alltid mer til tannlege enn å gå til legen min på Spiren.  Ha en fin kveld 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (19 minutter siden):

Takk for svar igjen 😍

Jeg skulle aldri sett den scenen 😅 men når det er sagt så gruer jeg meg alltid mer til tannlege enn å gå til legen min på Spiren.  Ha en fin kveld 🌺

Haha jeg er så enig 😅 synes alt med ivf er så hjertevondt at jeg har gitt meg selv fri fra tannlegebesøk siden vi begynte med ivf, gruer meg til å ta det igjen :tannverk:🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (5 minutter siden):

Haha jeg er så enig 😅 synes alt med ivf er så hjertevondt at jeg har gitt meg selv fri fra tannlegebesøk siden vi begynte med ivf, gruer meg til å ta det igjen :tannverk:🙉

Samme her 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor klem til alle i dag ❤ en dag vil alt dette være et vagt minne som har gitt masse livserfaring :blomst:

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jo vanligvis pleid å vente til testdato før jeg tar en graviditetstest, men er litt nysgjerrig på å høre hvor tidlig dere evt. testet positivt? Jeg satt inn fryst blastocyst på fredag, og har testdato 21/2. Altså 1 uke til ca. Står på Progynova og Cyclogest. Vet ikke om jeg klarer å vente til testdato! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/10/2022 at 9:30 PM, Hjertespar said:

Jeg så dette innlegget når det ble publisert, og har tenkt litt på det..jeg har behov for å si at jeg synes det er litt vanskelig å gå inn i prøverør-tråden nå, når feeden er full av positive graviditetstester og gratulasjoner. Ikke misforstå, jeg synes det er kjempehyggelig for alle som lykkes i å bli gravide!❤️😌 men akkurat nå har jeg inntrykk av at nesten alle (mange i hvertfall) som er aktive i denne tråden for tiden har blitt gravide, og da er det faktisk litt vondt å være innom og ikke være en av dem😔Det gjør at jeg føler meg litt utenfor i denne tråden nå, og føler ikke for å dele så mye tanker om neste forsøk og så videre her.

Jeg støtter @Neutral90 i at man gjerne kan bruke tolketråd for graviditetstester og gjerne også egne graviditetsdagbøker. Der kan man dele mer detaljer fra sin prosess med de som vil følge med. Dette skal jo være en tråd for alle som prøver, og da lurer jeg på hvordan dere andre tenker om dette? Jeg håper tråden kan fortsette å ha rom for alle i prøveprosessen, og at man kanskje kan diskutere graviditet og stigning på hcg-tester i andre tråder? Hva tenker dere? ❤️

Jeg er så enig med deg! Er så glade på alle sine vegne, men greier ikke å glede meg så mye for andre om dagen.🥺❤️ 

Ser jeg par som går med barnevogn får jeg tårer i øynene. Alle mine venner har barn, å de fleste av dei er nå i gang eller skal starte med nummer 2. En venninne sa sist uke at dei skulle i gang med å lage barn i mai. Da greide jeg ikke å holde meg å kom med en spydig kommentar om at hun må passe seg for hva hun sier å selv om hun har 1 barn er det ikke sikkert en greier å lage barn nummer 2. off er nok full av hormoner som henger igjen etter mislykket forsøk nummer 2. 🙈

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, mbetv said:

Jeg har jo vanligvis pleid å vente til testdato før jeg tar en graviditetstest, men er litt nysgjerrig på å høre hvor tidlig dere evt. testet positivt? Jeg satt inn fryst blastocyst på fredag, og har testdato 21/2. Altså 1 uke til ca. Står på Progynova og Cyclogest. Vet ikke om jeg klarer å vente til testdato! :P 

Når jeg satt inn blastocyst i naturlig lyklus fikk jeg positiv test 5 dager etter innsett☺️ Fikk en følelse når jeg våknet av at jeg var gravid å da stemte det. 
Lykke til med testinga 🥰🤞

Endret av lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...