Gå til innhold

Prøverør 2022 ❤

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

GRATULERER SÅ MYE!! 🥰

Anonymkode: 62fef...a28

Takk :hjerte:

Anonymkode: 63af2...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blodprøven var på 105, og det er visstnok kjempebra, så da er det hvertfall bekreftet 🤞

/ 🐼 AnonymPanda

Så bra!!❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer !

Jeg har holdt på med ivf nå i over ett år, husker ikke hvor mange innsett jeg har hatt.. tror jeg har fortrengt hele greia men det har vært en del runder med mange nedturer. 
Jeg har ett egg på frys og to uttak igjen før vi gir oss, men det blir litt mer og mer realistisk for meg at det ikke går den veien vi ønsker det. 
Er det noen som har erfaring merd mange innsett og så satt det plutselig ? Ble det gjort noe annerledes den gangen det satt ? Jeg har brukt 10 mg progynova og blodfortynnende nå de siste rundene. 
Hadde blitt superglad for svar ❤️
Jeg er på rugedag 11 i dag og testen er negativ, nok en gang .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Væ, begynner på sprøyter i morgen😬 Gruer meg! Er det fler her inne som er i samme fase mtp IVF nå? 

Ser det er mange rugere og til og med noen som har fått pos.test her inne allerede🙌🏼🤩

Håper det blir gode nyheter for oss alle i år❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (24 minutter siden):

Hei damer !

Jeg har holdt på med ivf nå i over ett år, husker ikke hvor mange innsett jeg har hatt.. tror jeg har fortrengt hele greia men det har vært en del runder med mange nedturer. 
Jeg har ett egg på frys og to uttak igjen før vi gir oss, men det blir litt mer og mer realistisk for meg at det ikke går den veien vi ønsker det. 
Er det noen som har erfaring merd mange innsett og så satt det plutselig ? Ble det gjort noe annerledes den gangen det satt ? Jeg har brukt 10 mg progynova og blodfortynnende nå de siste rundene. 
Hadde blitt superglad for svar ❤️
Jeg er på rugedag 11 i dag og testen er negativ, nok en gang .. 

Har du prøvd naturlig syklus? 

Rent statistisk sett er det ingen forskjell på styrt eller naturlig, men fertilitet er jo så sykt sammensatt, kanskje er det ene "mer riktig" for din kropp. 

Noen må bare ha masse innsett før det lykkes. Naturlig variasjon i syklus det var uttak som gjør at de embryo kanskje ikke er de beste, ting de ikke ser gjennom mikroskop. Ved neste uttak er det kanskje helt andre resultater igjen ❤ 

Har de sett på livmoren din? Vannscanning eller hysteroskopi?

Kan jeg spørre hvordan dere har slått dere til ro med at det blir to uttak til før dere setter strek? Vi synes dette er kjempevanskelig, men det er så belastende at jeg aner ikke hvor mye mer vi orker. Opplever å miste ennå en gang, 8. Gang vi er gravide nå uten barn. Det er faktisk umenneskelig å stå I over tid. Men, hva om vi gir oss og så føler om X år anger fordi vi ikke prøvde alt?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (23 minutter siden):

Har du prøvd naturlig syklus? 

Rent statistisk sett er det ingen forskjell på styrt eller naturlig, men fertilitet er jo så sykt sammensatt, kanskje er det ene "mer riktig" for din kropp. 

Noen må bare ha masse innsett før det lykkes. Naturlig variasjon i syklus det var uttak som gjør at de embryo kanskje ikke er de beste, ting de ikke ser gjennom mikroskop. Ved neste uttak er det kanskje helt andre resultater igjen ❤ 

Har de sett på livmoren din? Vannscanning eller hysteroskopi?

Kan jeg spørre hvordan dere har slått dere til ro med at det blir to uttak til før dere setter strek? Vi synes dette er kjempevanskelig, men det er så belastende at jeg aner ikke hvor mye mer vi orker. Opplever å miste ennå en gang, 8. Gang vi er gravide nå uten barn. Det er faktisk umenneskelig å stå I over tid. Men, hva om vi gir oss og så føler om X år anger fordi vi ikke prøvde alt?

Å så trist å høre @Neutral90  det er nesten umulig å sette seg inn i hvordan du har har det,  for det du har vært igjennom er så utrolig tungt. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver at jeg er redd for å slutte med ivf for tenk om jeg angrer senere.  Jeg ble skikkelig lei meg når jeg leser historien din. Du er jammen tøff ! Det koster mye. 

Du er  en god del yngre enn meg, så du har bedre tid. 

Jeg ble 40 år i november og kan ikke holde på med ivf i så mange flere år. Det blir disse to forsøkene og da tenker jeg at jeg har prøvd det jeg kunne. Hadde jeg vært yngre hadde jeg sikkert prøvd mer. 
Jeg har hatt ørten hystroskopier for å lage livmoren min til igjen etter sammenvoksninger, og føler livmoren min er studert mer enn godt nok 😅 jeg tror vi begynte med det prosjektet for snart fire år siden. Hystroskopi, så vente og se, ny hystro også vente å se. Slik var det i mange omganger. 

Men naturlig syklus skal jeg snakke med spiren om. De ville muligens ta en vevsprøve av slimhinnen om det ikke gikk den gangen her. Da kan det være jeg hopper over en syklus og kroppen kan komme seg litt til hektene. 
Skal du i gang med nytt forsøk ? 
Hvor lenge har du holdt på med ivf ? 

Ønsker deg en fin kveld 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/8/2022 at 6:37 PM, AnonymBruker said:

Det er fryseforsøk, så det er kroppen min som ikke samarbeider. Får eggløsning selv om jeg tar Progynova eller Estradot, og tynn slimhinne på Progynova og i naturlig syklus. Har fått høye doser hormoner, likevel går det ikke.

Ja, man må bare håpe videre. Blir en 3 måneders pause for vår del nå. Vet ikke helt hvordan jeg skal klare å holde ut ventetiden. Kanskje ikke lese så mye her inne, dagen i dag var virkelig hard når så mange fine positive tester popper opp.

Håper det samme for deg! 🥰

Anonymkode: 62fef...a28

Så sinnsykt frustrerende! Du har liksom eggene som ligger klar å venter🥺Håper dei finner utav det!! 🤞
Jeg snakket med sykehuset i dag etter negativ forsøk nr 2. så vi skal i gang igjen i mai! Så da er vi i gang på samme tid! Jeg er en veldig utålmodig sjel, men nå skal jeg prøve å bare leve livet, ta meg ett glass rødvin når jeg ønsker å bare kose meg! 

Har lest meg litt opp på akupunktur så vurderer å prøve det før 3 prøveperiode.

Jeg skal også prøve å holde meg litt unna forum i denne perioden. Godt å koble litt ut også. 

Har en venninne som snart skal i gang med forsøk nr 2 å kjenner det også er litt vansklig, en vil jo at dei også skal lykkes men en vil lykkes på samme tid om du skjønner🙈❤️ 

Endret av lotte28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (1 minutt siden):

Å så trist å høre @Neutral90  det er nesten umulig å sette seg inn i hvordan du har har det,  for det du har vært igjennom er så utrolig tungt. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver at jeg er redd for å slutte med ivf for tenk om jeg angrer senere.  Jeg ble skikkelig lei meg når jeg leser historien din. Du er jammen tøff ! Det koster mye. 

Du er  en god del yngre enn meg, så du har bedre tid. 

Jeg ble 40 år i november og kan ikke holde på med ivf i så mange flere år. Det blir disse to forsøkene og da tenker jeg at jeg har prøvd det jeg kunne. Hadde jeg vært yngre hadde jeg sikkert prøvd mer. 
Jeg har hatt ørten hystroskopier for å lage livmoren min til igjen etter sammenvoksninger, og føler livmoren min er studert mer enn godt nok 😅 jeg tror vi begynte med det prosjektet for snart fire år siden. Hystroskopi, så vente og se, ny hystro også vente å se. Slik var det i mange omganger. 

Men naturlig syklus skal jeg snakke med spiren om. De ville muligens ta en vevsprøve av slimhinnen om det ikke gikk den gangen her. Da kan det være jeg hopper over en syklus og kroppen kan komme seg litt til hektene. 
Skal du i gang med nytt forsøk ? 
Hvor lenge har du holdt på med ivf ? 

Ønsker deg en fin kveld 🌺

Ja, herlighet, beklager. Husker godt historien din. Veldig greit med slik vevsprøve da, det kan jo være betennelse i livmorslimhinnen som bør behandles. I så fall er jo det absolutt noe som kan forårsake at embryo ikke fester seg. 

Vi regnet på det og vi har faktisk blitt gravide på 60% av innsettene. Det er helt super statistikk. Vi har prøvd både styrt og naturlig, jeg har prøvd forskjellige homøopatiske midler for å bedre ditt og datt, akupunktur, div legemidler som prednisolon,  høydose vitaminer. Så, ikke noe konsekvent ifht når vi har blitt gravid eller ei. 

Vi hadde første uttak april 2019. Blir faktisk helt kvalm av å tenke på det 🥲🙉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (16 minutter siden):

Ja, herlighet, beklager. Husker godt historien din. Veldig greit med slik vevsprøve da, det kan jo være betennelse i livmorslimhinnen som bør behandles. I så fall er jo det absolutt noe som kan forårsake at embryo ikke fester seg. 

Vi regnet på det og vi har faktisk blitt gravide på 60% av innsettene. Det er helt super statistikk. Vi har prøvd både styrt og naturlig, jeg har prøvd forskjellige homøopatiske midler for å bedre ditt og datt, akupunktur, div legemidler som prednisolon,  høydose vitaminer. Så, ikke noe konsekvent ifht når vi har blitt gravid eller ei. 

Vi hadde første uttak april 2019. Blir faktisk helt kvalm av å tenke på det 🥲🙉 

Jeg husker godt deg også 😊 du spådde riktig dag på en eggløsning jeg hadde i fjor 😅 det var vel naturlig syklus når jeg tenker meg om.  Da tenkte jeg at her har jeg en ekspert på nett. 
2019 ja, det er en god stund. Jeg håper veldig på at du lykkes. 

Når jeg gir meg at jeg har prøvd det jeg kunne. Jeg har gått 100 % all in.
Det synker litt mer og mer inn at det kanskje ikke går. I starten var det umulig for meg  å tenke på det, og jeg kjente klumpen i halsen kom bare jeg tenkte tanken.  Det har forandret seg litt den siste tiden. Rart det der 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (9 timer siden):

Jeg husker godt deg også 😊 du spådde riktig dag på en eggløsning jeg hadde i fjor 😅 det var vel naturlig syklus når jeg tenker meg om.  Da tenkte jeg at her har jeg en ekspert på nett. 
2019 ja, det er en god stund. Jeg håper veldig på at du lykkes. 

Når jeg gir meg at jeg har prøvd det jeg kunne. Jeg har gått 100 % all in.
Det synker litt mer og mer inn at det kanskje ikke går. I starten var det umulig for meg  å tenke på det, og jeg kjente klumpen i halsen kom bare jeg tenkte tanken.  Det har forandret seg litt den siste tiden. Rart det der 😊

Haha  skulle bare hatt samme flaks med å gjette lottotall så hadde det blir bra 🤣 

Det er helt klart en mental prosess. Man må tørre å føle på det og tenke tankene ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThessyB
Spoiler

Positive tester

Fortsatt ikke sluppet jubelen løs her, men det er ikke ovitrelle og heller ikke kjemisk, synes testene blir finere for hver dag. 🥳

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (På 7.2.2022 den 23.03):

Tusen takk❤️❤️❤️ Er ikke gått opp for meg enda. Man blir på en måte så vant til å senke forventningene sine i det gamet at jeg aldri tør å håpe på at noe bra skal skje. Så jeg tør ikke slippe jubelen løs før testdato som er på søndag.

Jeg har ikke fått beskjed om å ta blodprøve. Skal bare melde inn test også ta UL i uke 7. kan jeg be om blodprøve?🤔

Nææ gratulerer 😍😍😍 For en god nyhet!! Nå ble jeg så glad! Måtte inn å snike å se om du hadde testet 🙈 

Du trenger ikke ta blodprøve hos St.Olavs , mem jeg har fått det gjort pga angst for å miste😏  Så jeg ringte legen min å fikk tatt prøvene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (3 timer siden):

Nææ gratulerer 😍😍😍 For en god nyhet!! Nå ble jeg så glad! Måtte inn å snike å se om du hadde testet 🙈 

Du trenger ikke ta blodprøve hos St.Olavs , mem jeg har fått det gjort pga angst for å miste😏  Så jeg ringte legen min å fikk tatt prøvene. 

Tuuusen takk, fine og gode du❤️❤️ Nå går det mer og mer opp for meg!😱

Aah skjønner. Da skal jeg prøve å få en time hos legen jeg også. Litt for lenge å vente til UL synes jeg😅

Håper det står bra til med deg🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ThessyB skrev (5 timer siden):
  Vis skjult innhold

Positive tester

Fortsatt ikke sluppet jubelen løs her, men det er ikke ovitrelle og heller ikke kjemisk, synes testene blir finere for hver dag. 🥳

image.jpg

Så bra ☺️ Tror det går veien her også! Fikk disse i dag 🤞🏻

E9788166-A3A5-4684-A416-8765DBF0D824.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver89 skrev (2 timer siden):

Tuuusen takk, fine og gode du❤️❤️ Nå går det mer og mer opp for meg!😱

Aah skjønner. Da skal jeg prøve å få en time hos legen jeg også. Litt for lenge å vente til UL synes jeg😅

Håper det står bra til med deg🥰

Såå gøy ❤️❤️

Det går greit, har noe rosa spotting så er redd det ikke går veien 😔 Legen sier det er normalt men jeg vet ikke. Har fin stigning på Hcg prøvene så prøver å holde motet oppe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (13 minutter siden):

Såå gøy ❤️❤️

Det går greit, har noe rosa spotting så er redd det ikke går veien 😔 Legen sier det er normalt men jeg vet ikke. Har fin stigning på Hcg prøvene så prøver å holde motet oppe. 

På klinikken sa de det er normalt og spotte, og at det er mange som gjør det tidlig, så man måtte ikke få panikk med en gang, det trenger ikke bety noe negativt :hug:

/ 🐼 AnonymPanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

På klinikken sa de det er normalt og spotte, og at det er mange som gjør det tidlig, så man måtte ikke få panikk med en gang, det trenger ikke bety noe negativt :hug:

/ 🐼 AnonymPanda

Takk for du sier i fra om det ❤️❤️ Klarer ikke å slappe av 🙈 Håper dette er normal spotting og ikke starten på SA😔 Er 5+6 i dag og tok blodprøve mandag og onsdag denne uke. der hcg var normal og stigningen var bra. 🤞🏼🤞🏼Vurderer å få tatt neste uke også, men spørs om det er nødvendig 😏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.bie skrev (50 minutter siden):

Takk for du sier i fra om det ❤️❤️ Klarer ikke å slappe av 🙈 Håper dette er normal spotting og ikke starten på SA😔 Er 5+6 i dag og tok blodprøve mandag og onsdag denne uke. der hcg var normal og stigningen var bra. 🤞🏼🤞🏼Vurderer å få tatt neste uke også, men spørs om det er nødvendig 😏 

Venninnen min blødde/spottet en del i de første ukene av svangerskapet. Hun visste ikke at hun var gravid, trodde det var mensen som var unormal. Hun tok en test og vipps to streker🙈 Om HCGen er normal og stiger så ville jeg ikke bekymret meg så mye, men forstår veldig godt at du blir det! Vil jo så gjerne at det skal gå ❤️ Gratulerer så mye 🥰 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 8.2.2022 den 18.09):

Vil gjerne minne om muligheten til å legge inn spoilerboks med trigger warning for tester. Flott at mange får positive tester, men vil forøvrig anbefale tolketråden for bilder. Det er mange hjelpsomme der dersom man er usikker osv :)

Jeg så dette innlegget når det ble publisert, og har tenkt litt på det..jeg har behov for å si at jeg synes det er litt vanskelig å gå inn i prøverør-tråden nå, når feeden er full av positive graviditetstester og gratulasjoner. Ikke misforstå, jeg synes det er kjempehyggelig for alle som lykkes i å bli gravide!❤️😌 men akkurat nå har jeg inntrykk av at nesten alle (mange i hvertfall) som er aktive i denne tråden for tiden har blitt gravide, og da er det faktisk litt vondt å være innom og ikke være en av dem😔Det gjør at jeg føler meg litt utenfor i denne tråden nå, og føler ikke for å dele så mye tanker om neste forsøk og så videre her.

Jeg støtter @Neutral90 i at man gjerne kan bruke tolketråd for graviditetstester og gjerne også egne graviditetsdagbøker. Der kan man dele mer detaljer fra sin prosess med de som vil følge med. Dette skal jo være en tråd for alle som prøver, og da lurer jeg på hvordan dere andre tenker om dette? Jeg håper tråden kan fortsette å ha rom for alle i prøveprosessen, og at man kanskje kan diskutere graviditet og stigning på hcg-tester i andre tråder? Hva tenker dere? ❤️

Endret av Hjertespar
  • Liker 1
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg @Hjertespar, men synes det er vanskelig å sette ord på. Synes du greide det på en fin måte 👍 dette er en prøverør tråd.

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...