AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #421 Del Skrevet 4. februar 2022 Frøken_lurepave skrev (2 minutter siden): Hei. Vi har prøvd på nr. 2 nå I snart 2 år og gyn hae så vidt snakket med oss angående det å tenke på IVF. det sitter langt inne hos meg da vi klarte å få nr.1 med hormonkur og Ovitrelle. Forstår ikke hvorfor det skal ta enda lengere tid med nr. 2. Føler meg skikkelig mislykka😔 skal ikke klage så mye her, måtte bare få ut frustrasjonen litt. Uansett, det jeg ville spørre dere fine her er om noen av dere har fått hjelp med en bmi over 33, eller om dere måtte ned i vekt først? Fint om noen med erfaring kan forklare meg litt. Jeg har bmi på 39 og har i over 1 år prøvd å gå ned. Klart 17kg, men lang vei igjen😪 Jeg fikk beskjed om å gå ned i vekt, har BMI på 26. Anonymkode: 62fef...a28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 4. februar 2022 #422 Del Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg fikk beskjed om å gå ned i vekt, har BMI på 26. Anonymkode: 62fef...a28 Du måtte ned til bmi på 33? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #423 Del Skrevet 4. februar 2022 Frøken_lurepave skrev (8 minutter siden): Du måtte ned til bmi på 33? Nei, jeg hadde BMI på 26 da jeg fikk beskjed om å gå ned i vekt i forbindelse med IVF. Jeg var allerede godkjent for behandling da jeg fikk denne beskjeden, men det sier jo kanskje noe om hva de ønsker at folk skal ha av BMI/vekt? Anonymkode: 62fef...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 4. februar 2022 #424 Del Skrevet 4. februar 2022 Frøken_lurepave skrev (10 minutter siden): Du måtte ned til bmi på 33? De er dessverre nokså rigide på dette med vekt. En gang kjørte jeg 5 t til Trondheim, måtte på vekta, fikk beskjed om å ikke bry meg med å melde inn mens igjen før jeg hadde gått ned 3 kg (tror jeg det var, kanskje det bare var 2 kg til og med). Så, temmelig rigid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 4. februar 2022 #425 Del Skrevet 4. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, jeg hadde BMI på 26 da jeg fikk beskjed om å gå ned i vekt i forbindelse med IVF. Jeg var allerede godkjent for behandling da jeg fikk denne beskjeden, men det sier jo kanskje noe om hva de ønsker at folk skal ha av BMI/vekt? Anonymkode: 62fef...a28 Bmi på under 26??😳 Trodde grensa var 33.. Kan jeg spørre hvor dette var? Kan bare glemme ivf, hvis jeg må ned til under 26. Da er jeg gammel og grå innen den tid Endret 4. februar 2022 av Frøken_lurepave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 4. februar 2022 #426 Del Skrevet 4. februar 2022 Neutral90 skrev (6 minutter siden): De er dessverre nokså rigide på dette med vekt. En gang kjørte jeg 5 t til Trondheim, måtte på vekta, fikk beskjed om å ikke bry meg med å melde inn mens igjen før jeg hadde gått ned 3 kg (tror jeg det var, kanskje det bare var 2 kg til og med). Så, temmelig rigid. Jøsses! Hva måtte din bmi være på da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 4. februar 2022 #427 Del Skrevet 4. februar 2022 Frøken_lurepave skrev (Akkurat nå): Bmi på under 26??😳 Trodde grensa var 33.. Kan jeg spørre hvor dette var? Kan bare glemme ivf, hvis jeg må ned til under 26. Da er jeg gammel og grå innen den tid Grensa er 33! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 4. februar 2022 #428 Del Skrevet 4. februar 2022 Vektgrensen handler ikke om ivf sånn sett. Studier viser at det ikke er forskjell på antall egg eller kvalitet på egg ut ifra vekt. Det handler om at dersom man blir gravid er det ansett som risikosvangerskap over en viss bmi og jeg forstår jo det med at man ikke skal bruke offentlige penger på å skape en graviditet der det kreves ekstra oppfølging. Derav også begrunnelsen til å ikke sette inn flere embryo på en gang. Man er også mer utsatt for abort rent statistisk sett ved høy vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 4. februar 2022 #429 Del Skrevet 4. februar 2022 Neutral90 skrev (1 time siden): Vektgrensen handler ikke om ivf sånn sett. Studier viser at det ikke er forskjell på antall egg eller kvalitet på egg ut ifra vekt. Det handler om at dersom man blir gravid er det ansett som risikosvangerskap over en viss bmi og jeg forstår jo det med at man ikke skal bruke offentlige penger på å skape en graviditet der det kreves ekstra oppfølging. Derav også begrunnelsen til å ikke sette inn flere embryo på en gang. Man er også mer utsatt for abort rent statistisk sett ved høy vekt. Ja, det forstår jeg veldig godt og er enig i det. Samtidig som at det er ikke alltid lett for alle å gå ned i vekt. Sånn som meg som har blant annet pco, er det veldig vanskelig å gå ned i vekt. Man blir ekstra sliten og frustrert når bmi også må tenkes på og fikses på, når man fra før sliter med å bli gravid. Pluss at tida renner ut.. Med nr.1 gikk svangerskapet veldig fint. Ingen komplikasjoner heldigvis, men det kan man jo selvfølgelig ikke garantere at det skjer hver gang. Men oppgitt er jeg, må jeg ærlig innrømme😪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2022 #430 Del Skrevet 4. februar 2022 Frøken_lurepave skrev (2 timer siden): Bmi på under 26??😳 Trodde grensa var 33.. Kan jeg spørre hvor dette var? Kan bare glemme ivf, hvis jeg må ned til under 26. Da er jeg gammel og grå innen den tid Som sagt var jeg allerede godkjent for IVF så jeg snakker ikke om grensen for å få hjelp, men de sa jeg hadde for høy BMI og ba meg gå ned i vekt. Så de virker opptatt av det dessverre ja. 😶 Anonymkode: 62fef...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken_lurepave Skrevet 4. februar 2022 #431 Del Skrevet 4. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som sagt var jeg allerede godkjent for IVF så jeg snakker ikke om grensen for å få hjelp, men de sa jeg hadde for høy BMI og ba meg gå ned i vekt. Så de virker opptatt av det dessverre ja. 😶 Anonymkode: 62fef...a28 Okei, takk for at du ville dele! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte28 Skrevet 5. februar 2022 #432 Del Skrevet 5. februar 2022 God morgen. 4 dager til testdag og jeg blir helt gal av all tenkingen. Er jeg gravid eller er jeg ikke?! 😳 Sist gang jeg opplevde positiv test våknet jeg tidlig å bare følte på meg at nå må jeg ta test, å da var den positiv. Har ikke fått denne følelsen enda, men sist gang satt jeg inn blastocyst, denne gangen fersk forsøk, så kan jo være forskjell fra graviditet. Å denne gangen kan nok symptomer være cycoglesten. såå er det noen av dere som ikke har fått følelsen av å være gravid men allikevel være det? Jeg var så dum å tok graviditetstest rgd 5 men den var negativ. Da var jaffal eggløsningsprøyta ute av kroppen. Jeg tok clearblue digital. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #433 Del Skrevet 5. februar 2022 lotte28 skrev (50 minutter siden): God morgen. 4 dager til testdag og jeg blir helt gal av all tenkingen. Er jeg gravid eller er jeg ikke?! 😳 Sist gang jeg opplevde positiv test våknet jeg tidlig å bare følte på meg at nå må jeg ta test, å da var den positiv. Har ikke fått denne følelsen enda, men sist gang satt jeg inn blastocyst, denne gangen fersk forsøk, så kan jo være forskjell fra graviditet. Å denne gangen kan nok symptomer være cycoglesten. såå er det noen av dere som ikke har fått følelsen av å være gravid men allikevel være det? Jeg var så dum å tok graviditetstest rgd 5 men den var negativ. Da var jaffal eggløsningsprøyta ute av kroppen. Jeg tok clearblue digital. Jeg har testdag (blodprøve) om 5 dager. Jeg har aldri vært gravid før, så jeg vet ikke hva slags følelse eller symptomer man får, men jeg tror Cyclogest har begynt og gjøre meg veldig trøtt, og har fått ømme bryster siden igår kveld. / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #434 Del Skrevet 5. februar 2022 Noen av dere som har hatt innsett, er gravid og har brun utflod? Anonymkode: 82535...ea7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 5. februar 2022 #435 Del Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen av dere som har hatt innsett, er gravid og har brun utflod? Anonymkode: 82535...ea7 Ja 😏 det er kjedelig. Har hatt det ved alle svangerskapene, denne gangen får jeg østrogen for å prøve å forhindre spotting, men det har ikke effekt dessverre. Trenger absolutt ikke bety noe negativt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte28 Skrevet 5. februar 2022 #436 Del Skrevet 5. februar 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har testdag (blodprøve) om 5 dager. Jeg har aldri vært gravid før, så jeg vet ikke hva slags følelse eller symptomer man får, men jeg tror Cyclogest har begynt og gjøre meg veldig trøtt, og har fått ømme bryster siden igår kveld. / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Samme her! Er så trøtt at jeg må gå å legge meg kl 9 på kvelden🙈 ømme bryster kommer å går litt hos meg.🤷🏻♀️ Føler jeg ikke kan sammenligne med sist kan da det var fryseforsøk, å så mistet jeg i uke 6+6. Har dere gått privat eller offentlig? Jeg skal ikke ta blodprøve kun graviditetstest. Spennende og nervepirrende dager! Dette er mitt 2 forsøk å ingen på frys. Så håper det klaffer denne gangen, skummelt å begynne på 3 forsøk. Fikk du egg på frys?🥚🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annetteand Skrevet 5. februar 2022 #437 Del Skrevet 5. februar 2022 Neutral90 skrev (44 minutter siden): Ja 😏 det er kjedelig. Har hatt det ved alle svangerskapene, denne gangen får jeg østrogen for å prøve å forhindre spotting, men det har ikke effekt dessverre. Trenger absolutt ikke bety noe negativt Huff. Jeg blir så nervøs. Har det kommet på papiret hver gang du var på do liksom? Føles som det er litt for mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.bie Skrevet 5. februar 2022 #438 Del Skrevet 5. februar 2022 Frøken_lurepave skrev (18 timer siden): Bmi på under 26??😳 Trodde grensa var 33.. Kan jeg spørre hvor dette var? Kan bare glemme ivf, hvis jeg må ned til under 26. Da er jeg gammel og grå innen den tid Jeg har BMI på 28, og ble godkjent på St.Olavs. Fikk beskjed om å passe vekta underveis, ble veid ved første ul kontroll under stimulering og hørte aldri mer snakk om vekt. Jeg slet en del med matlyst underveis så gikk ned 4 kg og det bemerket de ikke heller 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #439 Del Skrevet 5. februar 2022 lotte28 skrev (1 time siden): Samme her! Er så trøtt at jeg må gå å legge meg kl 9 på kvelden🙈 ømme bryster kommer å går litt hos meg.🤷🏻♀️ Føler jeg ikke kan sammenligne med sist kan da det var fryseforsøk, å så mistet jeg i uke 6+6. Har dere gått privat eller offentlig? Jeg skal ikke ta blodprøve kun graviditetstest. Spennende og nervepirrende dager! Dette er mitt 2 forsøk å ingen på frys. Så håper det klaffer denne gangen, skummelt å begynne på 3 forsøk. Fikk du egg på frys?🥚🤞 Vi har gått privat, og første forsøk. Hadde uttak i høst, og fikk 4 på frys. Jeg har nevnt det før i tråden, men det har vært deilig og ha innsett i egen syklus ♥️ men fortsatt symptomer fra cyclogesten, som jeg håper gir seg etterhvert. Krysser fingrene for at dette er gullegget for dere 🤞 Har dere snakket om dere vil gå for et uttak til? Nå har jeg noen sjanser til på frys, men jeg har tenkt mye på hvor mange forsøk jeg skal ha, og om jeg skal sette en grense tidlig. Kan jeg også spørre hva som føles forskjellig ut mellom fersk og frys på kroppen? Spennende og høre litt erfaringer! / 🐼 AnonymPanda Anonymkode: 63af2...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 5. februar 2022 #440 Del Skrevet 5. februar 2022 Annetteand skrev (1 time siden): Huff. Jeg blir så nervøs. Har det kommet på papiret hver gang du var på do liksom? Føles som det er litt for mye Jeg har brukt mye energi på å uroe meg for dette opp gjennom årene. "Alle" steder står det at så lenge det er brunt og uten smerter er det "ok". Men, såklart, det kan være starten på en abort og at det etter noen dager blir rosa og så rødt med smerter. Skikkelig ekkelt, men ingenting å gjøre med ❤ jeg hadde brunt fra 3+4 til 4+1. Typisk har det vart 3-4 dager, så ingenting i 3-4 dager og så brunt like lenge igjen. Er 4+5 i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå