Gå til innhold

Oppbevaring av mel


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan oppbevarer dere mel? Jeg har opplevd at det kom små svarte dyr i melet. :kvalm: Da har jeg bare oppbevart det i posen som er brettet igjen...

Har noen gode råd om hvordan man kan unngå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har hatt melbiller må alt som stod i samme skap kastes!

Jeg oppbevarer mel i en glassbeholder fra IKEA. Den står alltid på kjøkkenbenken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du får melbiller, må du kaste alt de liker å spise (pasta, kakao, melprodukter, grøtpulver osv). Jeg hadde det og kjøpte glassbeholdere på IKEA etterpå. Men hvis man ikke har problemer med melbiller, kan man bare ha det i posene sine. Der vi bor nå, har vi det.

Men melbiller kan følge med posen, så det kan skje med hvem som helst. Billene er bittesmå, og man finner dem oftest døde, jeg husker jeg fant egg nederst i posen og i kakaoen. URK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de farlige? De jeg fant var svarte biller. De var ganske store, for jeg så dem godt. Kanskje ikke dette var melbiller, men andre ulumskheter som var kommet seg oppi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de farlige?  De jeg fant var svarte biller. De var ganske store, for jeg så dem godt. Kanskje ikke dette var melbiller, men andre ulumskheter som var kommet seg oppi?

Nei, da hadde du hørt mye mer om dette i aviser og media. Min erfaring er at de lettere følger med i sammalt mel enn vanlig hvetemel. Mulig det har med fremstillingsprosessen eller det at fint hvetemel males mye mer før det er ferdig slik at alle dyr pulveriseres i stykker før de havner opp i posen.

Håper jeg ikke det ødela matlysten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det har med fremstillingsprosessen eller det at fint hvetemel males mye mer før det er ferdig slik at alle dyr pulveriseres  i stykker før de havner opp i posen.

Uhu... føler ikke for å bruke hvetemel nå altså. Kan man lage mat på bare grovt mel tro

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...