Gå til innhold

Spør en psykopat - tråden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke den diagnosen selv, men er redd jeg er det. 

Kan dere som er diagnostisert som psykopater gråte? 

Kan dere synes synd på andre mennesker? 

Er dere sjarmerende og har mange venner? 

Anonymkode: eeed2...c86

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja absolutt alle kan dras under en kam. Som deg, du er en sau, som alle andre "sheeple". Sant?

Skrevet

Kan psykopater bli lei seg og såra av en slem kommentar på nettet? 

Skrevet

Psykopater kan fint gråte ja. De elsker å spille på følelsene til folk. Nei, de syns ikke synd på andre mennesker, og ja, de kan gjerne være sjarmerende. Kan ha venner, men dem er det synd på. Det går nok mer på bekjente og kontakter. 

De bryr seg ikke om fornærmelser eller kritikk. For i deres hode er det jo de som kommer med det sitt problem . Det kan jo forsåvidt stemme på nett 😄 , men poenget er at alle tar feil, unntatt psykopaten. 

• Liker 2
Skrevet
SoWhat? skrev (9 minutter siden):

Psykopater kan fint gråte ja. De elsker å spille på følelsene til folk. Nei, de syns ikke synd på andre mennesker, og ja, de kan gjerne være sjarmerende. Kan ha venner, men dem er det synd på. Det går nok mer på bekjente og kontakter. 

De bryr seg ikke om fornærmelser eller kritikk. For i deres hode er det jo de som kommer med det sitt problem . Det kan jo forsåvidt stemme på nett 😄 , men poenget er at alle tar feil, unntatt psykopaten. 

De er jo redd for å tape ansikt, så da bryr de seg jo om fornærmelser og kritikk?

Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (Akkurat nå):

De er jo redd for å tape ansikt, så da bryr de seg jo om fornærmelser og kritikk?

De taper jo ikke ansikt all den tid de tenker at de som kommer med det, er idioter 🙂

Selv vanlige mennesker lar kritikk osv prelle av. Så psykopater har ihvertfall null problem med det. 

• Liker 1
Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

De taper jo ikke ansikt all den tid de tenker at de som kommer med det, er idioter 🙂

Selv vanlige mennesker lar kritikk osv prelle av. Så psykopater har ihvertfall null problem med det. 

Ok. Men de er i hvert fall svært redd for å tape ansikt og kan reagere skikkelig dårlig på det. 

Min tidligere stefar ble et troll rett som det var, og ekstremt hårsår. Da skulle han hevne seg. Ydmyke den andre for å heve seg selv. For han var jo perfekt må vite, og nåde den som mente noe annet.

Skrevet

Vet psykopater at de egentlig er sosiopater?

Av gresk, psycho, sjel, pathos, syk i. Syk i sjelen. Det kan beskrive alt mulig av diagnoser (schizofreni, depresjon, angst, etc.).

Sosio, det som har med det sosiale å gjøre, pathos, syk i. Det vil si, syk i det som har med det sosiale å gjøre. Noe som kan høres rart ut, men sosiopater mangler den egenskapen som gjør at de føler empati.

Kan sosiopater føle glede på noen annen sine vegne? Nei. Der andre føler glede over at en venn som har forsøkt å få til noe, si ta sertifikat, gjennom flere år og endelig lykkes, så gledes en over den vennen, nesten like meget som om en selv hadde lykkes, der føler sosiopaten ingenting. For sosiopaten er andre mennesker bare kjøttroboter, leker som vedkommende bruker.

Kan en sosiopat elske? Ja. Seg selv. Men ingen andre. Ikke en gang egne barn. En sosiopat får barn for å ha noen de kan forme, ha total kontroll over, 100%. Noen som ser opp til de, gjør som sosiopaten vil.

Kan sosiopaten slappe av blant venner? Nei, en sosiopat er alltid en sosiopat. De vil alltid holde folk på en armlengdes avstand, alltid forsøk å forsikre seg om at de kan kutte forbindelsen til noen, samme hvem, ved å ha ting de kan si om enkeltpersoner som vil fremstille den personen som dårlig, slem, fæl, for å kunne fremstille seg selv som den som måtte kutte forbindelsen av ren godhet.

Kan sosiopater forandre seg? Ja. Hvis det fanges opp tidlig nok, som i "Child of rage". I tenårene er det veldig vanskelig å gjøre noe med det, da er det ganske satt. Vanskelig ikke umulig. Umulig er det først i voksen alder.

Anonymkode: 427c4...ff7

• Liker 1
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (4 minutter siden):

Ok. Men de er i hvert fall svært redd for å tape ansikt og kan reagere skikkelig dårlig på det. 

Min tidligere stefar ble et troll rett som det var, og ekstremt hårsår. Da skulle han hevne seg. Ydmyke den andre for å heve seg selv. For han var jo perfekt må vite, og nåde den som mente noe annet.

Det høres mer ut som en narssisist.

Psykopater taper ikke ansikt. Derimot gjør narssisisten alt for å ødelegge andre.

Anonymkode: 20fc7...017

• Liker 2
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (3 minutter siden):

Ja, ok. Er mer kjent med at de ignorer, og så hevner seg i skjul om noen krenker dem. Det er ikke bare én fasit på alt. Kjipt at du hadde en sånn far! 

Skrevet

Vet dere at dere er psykopatiske og oppblåste?

Anonymkode: 9d5af...1a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det høres mer ut som en narssisist.

Psykopater taper ikke ansikt. Derimot gjør narssisisten alt for å ødelegge andre.

Anonymkode: 20fc7...017

Hm. Jeg er usikker på hva han var, men han var en farlig mann i hvert fall, høye tanker om seg selv osv. Han ble dømt i retten da. 

SoWhat? skrev (12 minutter siden):

Ja, ok. Er mer kjent med at de ignorer, og så hevner seg i skjul om noen krenker dem. Det er ikke bare én fasit på alt. Kjipt at du hadde en sånn far! 

Okei. Jeg er nok ikke helt stodig på begrepene her. Men en psykopat har vel et meget grandios selvbilde og mener alle andre er svake og brikker i et spill, men narsissisten har vel innerst inne et dårlig selvbilde og spiller et spill for galleriet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En psykopat vil aldri tro eller erkjenne at han er psykopat. En psykopat er feilfri i psykopatens øyne. 

Psykopater kan gråte, men som regel når de imiterer følelser fordi de tror det er forventet at de gråter. 

Psykopater kan på overfladisk måte syntes synd på andre mennesker, for eksempel forstå at det er kjipt og kjedelig å være hjemløs eller ha døende kreft men ikke kjenne empati eller sympati for de. Psykopatens hovedskade er at hen er født uten evnen til empati, det senteret i hjernen fungerer rett og slett ikke og vises som inaktivt på undersøkelser av aktivitet hjernen. 

Psykopater er som regel svært sjarmerende og har en stor bekjentskapskrets og "fanbase", men få nære langtidsvenner og dårlig forhold med familie og andre nære relasjoner fordi det er disse som lider mest av psykopatens ondskap mens andre personer brukes mer som brikker i psykopatens liv. 

Hilsen en som har studert psykopati og gått kurs om denne personlighetsforstyrrelsen. 

Anonymkode: a3347...e02

• Liker 2
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (9 minutter siden):

Hm. Jeg er usikker på hva han var, men han var en farlig mann i hvert fall, høye tanker om seg selv osv. Han ble dømt i retten da. 

Okei. Jeg er nok ikke helt stodig på begrepene her. Men en psykopat har vel et meget grandios selvbilde og mener alle andre er svake og brikker i et spill, men narsissisten har vel innerst inne et dårlig selvbilde og spiller et spill for galleriet?

Du har nok helt rett i dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Kan psykopater bli lei seg og såra av en slem kommentar på nettet? 

Nei. 

Purple_Pixiedust skrev (38 minutter siden):

Nei, de tar ikke kritikk og fornærmelser innover seg men de er opptatt av at andre ikke skal påvirkes av kritikken om dem selv så de gjør at for å svekke troverdigheten til den personen som kritiserer eller fornærmer de slik at andre tror at det er den personen som er gal og slem og ikke psykopaten. 

• Liker 1
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (14 minutter siden):

en psykopat har vel et meget grandios selvbilde og mener alle andre er svake og brikker i et spill, men narsissisten har vel innerst inne et dårlig selvbilde og spiller et spill for galleriet?

Nei dette er også feil. Narsissistisk personlighetsforstyrrelse deles inn i to typer narisssister. Den ene og mest utbredte typen narsissist er den grandiose som oppriktig føler seg bedre enn alle andre og trykker andre ned fordi hen oppriktig ser ned på andre og syns andre mennesker er søppel som ikke fortjener å bli behandlet bedre, mens den andre og mye mye mer sjeldne typen narsissist er den som trykker andre ned for å heve seg selv og som innerst inne har lavt selvbilde. Den typen narsissist er for eksempel mer gjenkjentbart på å være sykelig opphengt i utseendet og kritisere andres utseende mens den vanligste typen narsissist er mer ondsinnet og grandios. Felles for begge er at de bak fasaden er egoistiske, beregnende, sadistiske, kontrollerende, sinte og hevngjerrige.

https://illvit.no/mennesket/psykologi/hva-er-en-narsissist

https://psykopaten.info/2020/05/30/den-skjulte-narsissisten-blant-oss/

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei, de tar ikke kritikk og fornærmelser innover seg men de er opptatt av at andre ikke skal påvirkes av kritikken om dem selv så de gjør at for å svekke troverdigheten til den personen som kritiserer eller fornærmer de slik at andre tror at det er den personen som er gal og slem og ikke psykopaten. 

Nettopp! I sosiopatens øyne er det ingenting som er sosiopatens feil, alt er alltid alle andres feil. Derfor blir en sosiopat aldri deprimert, for eksempel. Ja da, de kan si de er det, de kan si de har selvmordstanker. De kan rent av gråte. Det handler om å vinne sympati, støtte, manipulere.

Men i sosiopatens øyne er ingenting sosiopatens feil, alt er alle andres feil.

Anonymkode: 427c4...ff7

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva er det som gjør at du har fått det for deg at du er en psykopat? Og hvorfor er du redd for at du er det?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Nei dette er også feil. Narsissistisk personlighetsforstyrrelse deles inn i to typer narisssister. Den ene og mest utbredte typen narsissist er den grandiose som oppriktig føler seg bedre enn alle andre og trykker andre ned fordi hen oppriktig ser ned på andre og syns andre mennesker er søppel som ikke fortjener å bli behandlet bedre, mens den andre og mye mye mer sjeldne typen narsissist er den som trykker andre ned for å heve seg selv og som innerst inne har lavt selvbilde. Den typen narsissist er for eksempel mer gjenkjentbart på å være sykelig opphengt i utseendet og kritisere andres utseende mens den vanligste typen narsissist er mer ondsinnet og grandios. Felles for begge er at de bak fasaden er egoistiske, beregnende, sadistiske, kontrollerende, sinte og hevngjerrige.

https://illvit.no/mennesket/psykologi/hva-er-en-narsissist

https://psykopaten.info/2020/05/30/den-skjulte-narsissisten-blant-oss/

Okei. Takk. :)

Jeg blir svært forvirret av alt dette. Jeg har vært utsatt for tre menn, men klarer ikke skille akkurat hva slags type de er. Men det er ikke så viktig i grunn. Han ene havner nok på forvaringsdom og godt er det. :)

• Liker 1
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (45 minutter siden):

Okei. Takk. :)

Jeg blir svært forvirret av alt dette. Jeg har vært utsatt for tre menn, men klarer ikke skille akkurat hva slags type de er. Men det er ikke så viktig i grunn. Han ene havner nok på forvaringsdom og godt er det. :)

Har du sett de 3 psykopatene gråte? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...