AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Del Skrevet 29. desember 2021 Du som giftet deg som " godt voksen" , hvem fulgte deg opp kirkegulvet? Eller gikk du alene? Går det an at voksne unger følger en opp? Anonymkode: eec22...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løpegærn Skrevet 29. desember 2021 #2 Del Skrevet 29. desember 2021 I Norge er det vel vanligst at brudeparet går inn sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Del Skrevet 29. desember 2021 Vi skal gå sammen. Ingen fan av at noen skal «gi meg bort». Jeg er ikke en gjenstand. Og dette gjør vi sammen, derfor naturlig å komme sammen også. For oss… Anonymkode: fb08b...a4b 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 29. desember 2021 #4 Del Skrevet 29. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du som giftet deg som " godt voksen" , hvem fulgte deg opp kirkegulvet? Eller gikk du alene? Går det an at voksne unger følger en opp? Anonymkode: eec22...031 Definer «godt voksen». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Del Skrevet 29. desember 2021 Vi gikk sammen inn. Anonymkode: 1e410...ed7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #6 Del Skrevet 29. desember 2021 Løpegærn skrev (27 minutter siden): I Norge er det vel vanligst at brudeparet går inn sammen. Har vært i en del brylupp, kun én gang sett de gå inn sammen. Og det var fordi de bærte hver sin unge (tvillinger) som også skulle døpes. Anonymkode: 765a3...69a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løpegærn Skrevet 30. desember 2021 #7 Del Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har vært i en del brylupp, kun én gang sett de gå inn sammen. Og det var fordi de bærte hver sin unge (tvillinger) som også skulle døpes. Anonymkode: 765a3...69a La meg omformulere, da. Den norske tradisjonen er at man går inn sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #8 Del Skrevet 30. desember 2021 Gikk ikke opp kirkegulvet da vi ikke giftet oss i kirka, men jeg gikk sammen med mamma og pappa inn i lokalet hvor mannen og gjestene ventet. Anonymkode: d049d...878 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2022 #9 Del Skrevet 1. januar 2022 Vi skal gå sammen ☺️ Anonymkode: 78fa4...558 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 29.12.2021 den 13.26): Du som giftet deg som " godt voksen" , hvem fulgte deg opp kirkegulvet? Eller gikk du alene? Går det an at voksne unger følger en opp? Anonymkode: eec22...031 Pappa følget meg opp kirkegulvet. Svogeren min følge søstrene(mine kusiner) sine opp kirkegulvet, siden faren hadde gått bort. Fin ting å gjøre hvem som helst kan følge deg opp kirkegulvet ❤️ Anonymkode: 7fba4...3b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 4. januar 2022 #11 Del Skrevet 4. januar 2022 Løpegærn skrev (På 29.12.2021 den 23.26): I Norge er det vel vanligst at brudeparet går inn sammen. Nei, det «vanligste» er brudens far som ledsager. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zooey Skrevet 4. januar 2022 #12 Del Skrevet 4. januar 2022 Har vært i en del bryllup og de fleste par gikk opp sammen. Ei ble "gitt bort" av faren sin, men de er også konservative kristne, så var ikke akkurat sjokkert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Del Skrevet 4. januar 2022 43 år, ble fulgt opp av min far som jeg har et godt forhold til. Et veldig fint øyeblikk synes jeg. Anonymkode: 07a4c...fbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PallePalle Skrevet 4. januar 2022 #14 Del Skrevet 4. januar 2022 Akkurat det der, gå inn sammen med far, er noe av teiteste jeg vet om (I tilfelle kverulanter: unntatt slemme ting) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #15 Del Skrevet 6. januar 2022 Jeg har aldri vært i et bryllup der bruden går opp med faren sin. Paret har stort sett gått opp sammen, noen ganger med begge foreldrene til bruden, en gang sammen med ungeflokk. Anonymkode: 2728d...962 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #16 Del Skrevet 6. januar 2022 Gikk opp sammen, det var det eneste naturlige for oss. Anonymkode: 87346...698 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 6. januar 2022 #17 Del Skrevet 6. januar 2022 Kaisada skrev (På 4.1.2022 den 10.38): Nei, det «vanligste» er brudens far som ledsager. Det er ikke tradisjonen i Norge. Som så mye annet er det en importert skikk, og nå tror vi at det er tradisjon. Men også i den norske kirken er det minimal begeistring for skikken, som i motsetning til det mange tror, er av forholdsvis ny dato.– Det er et paradoks at vi ser stadig mer av det, etter år med kvinnefrigjøring, sier førstelektor Merete Thomassen ved Det praktisk teologiske seminar. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #18 Del Skrevet 6. januar 2022 On 1/4/2022 at 11:47 AM, Zooey said: Har vært i en del bryllup og de fleste par gikk opp sammen. Ei ble "gitt bort" av faren sin, men de er også konservative kristne, så var ikke akkurat sjokkert. Skulle til å si det. Jeg kommer fra en konservativ kristen slekt, og alle i min slekt har blitt fulgt til alters av sin far. Anonymkode: 1e056...d7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #19 Del Skrevet 9. januar 2022 Her jeg bor er det helt vanlig å bli fulgt opp av sin far og det hadde jeg også ønsket . Dessverre døde min far før jeg fikk giftet meg. Og det får meg til å angre på at vi ikke bare giftet oss og ikke ventet på " den perfekte tidspunktet" . Jeg ønsker å gå opp mot han som skal bli min mann, men ønsker ikke å gå alene. TS Anonymkode: eec22...031 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #20 Del Skrevet 9. januar 2022 Jeg er 33 år, tror jeg vil gå alene elsker pappa Anonymkode: 89ea7...dfc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå