AnonymBruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Hei Jeg sliter med å få vist tydelig når jeg er lei meg. Kjæresten min sier jeg virker iskald uten følelser, men det er ikke tilfelle. Kan av og til være kjæmpelei meg, men det viser ikke. Gråter aldri uansett situasjon. Var nettopp i begravelse som var helt grusomt. Stort tap for meg og di rundt meg. Alle sto å hulka å tårene sto.. Men på meg… Nei! Stoneface. Akkurat som jeg kjeda meg. Dette synses jeg er veldig trist og lit flaut. Siden jeg ble født har jeg fått høre at en ekte man gråter ikke. Og hsr vel kanskje levd lit sånn.. Har jo forstått i voksen alder at dette bare er tull, men siste 10 år har dette vært veldig slitsomt til tider. Alle tror jeg er en følelsesløs iskald idiot. Føler jeg må jobbe intenst for å vise at jeg er lei meg… Er det noen tips og triks for å få ut tårer? Kan det hjelpe å drikke mer? Kan man fokusere på enkelte ting? Andre ting? Bare jeg som sliter med dette? /Jonny 40år Anonymkode: 9fec6...27c
Sdkkds Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 (endret) Du er nok ikke den eneste som "sliter" med dette, for det er mange som ikke gråter, og det er ikke sånn at det å gråte er noe alle må gjøre. Hvordan vil du si at du viser at du er lei deg? Eller hvordan skulle du ønske at du kunne vise det? Og da mener jeg hva du skulle ønske, ikke hvordan kjæresten eller resten av verden mener at du bør vise det. Føler du på tristhet/sorg annerledes når du er alene? For det å være sårbar kan være mye vanskeligere sammen med andre. Og det er ikke sånn at ekte menn ikke gråter, akkurat som at det ikke er sånn at ekte menn gråter. Prøv og legg vekk ideen om at andre har krav på å se din sorg, og at du skal sørge på en "riktig" måte. Men det jeg hadde gjort om jeg var deg, var å forsøke å finne andre måter å vise at du sørger med de, så slipper du å føle at alle tror du ikke bryr deg, og de slipper å føle at du ikke gjør det. Og det er veldig lett og si at jeg har innsett at det bare er tull at menn ikke gråter. For menn blir absolutt fortalt at vi skal være sterke, modige og selvoppofrende, og det å forene den ideen med å være myk og trist er ikke bare enkelt, uansett hvor logisk det er at alle gråter måtte være. Og nei det hjelper ikke å drikke mer, nå vet ikke jeg om du mener alkohol eller vann, men ingen av delene vil funke. Og om det vil hjelpe å fokusere på enkelte ting er det bare du som kan svare på. Endret 29. desember 2021 av Sdkkds
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå