Gå til innhold

Sykemeldt men ta ekstravakter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 50 prosent sykemeldt pga oppkast og kvalme i en 100 prosent stilling.

Enkelte dager er jeg bedre enn andre mens noen dager er verre. Men kan jeg ta på meg vakter en dag jeg har fri, og jeg føler meg bra? Eller er det lov?

Anonymkode: d9e37...e64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er lov å jobbe mer enn graden du er sykemeldt, men du vil ikke få noe mer penger for det. 

• Liker 3
Skrevet
neon_sun skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det er lov å jobbe mer enn graden du er sykemeldt, men du vil ikke få noe mer penger for det. 

Sjefen min har jo strøket ut dager, men hva om det er en dag jeg har fri? Om det er krise på jobb og jeg har mulighet tenker jeg på. 

Men det spiller kanskje ingen rolle? Får jeg ikke betalt for det da nei?

Skrevet

Du får jo betalt utover det du jobber 100%. Men du får ikke ekstra betalt for å jobbe i tillegg til sykepenger :)

Anonymkode: 63cd9...a68

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sjefen min har jo strøket ut dager, men hva om det er en dag jeg har fri? Om det er krise på jobb og jeg har mulighet tenker jeg på. 

Men det spiller kanskje ingen rolle? Får jeg ikke betalt for det da nei?

Jeg kan veldig lite om dette her, men vet en venninne av meg jobbet mer enn de prosentene hun var sykemeldt en stund og at dette var helt innafor. Men nei, du får ikke betalt for å ta på deg ekstravakter når du er sykemeldt og får sykepenger. Det er jeg rimelig sikker på. Det hadde jo vært rein svindel. 

• Liker 2
Skrevet
neon_sun skrev (4 minutter siden):

Jeg kan veldig lite om dette her, men vet en venninne av meg jobbet mer enn de prosentene hun var sykemeldt en stund og at dette var helt innafor. Men nei, du får ikke betalt for å ta på deg ekstravakter når du er sykemeldt og får sykepenger. Det er jeg rimelig sikker på. Det hadde jo vært rein svindel. 

Ja jeg forstår det. Måtte bare høre. Takk for svar :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...