Gå til innhold

Hva er det med min datter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du møtt en med adhd, har du møtt en med adhd. Vi formes alle av personligheten vår i tillegg. Og noen har enkelte symptomer mer fremme enn andre. Noen får utløp for det, andre bærer det inni seg. Her i huset er vi tre med adhd. Noen fellestrekk, noen ulikheter. 

vi med adhd blir fort overstimulert og lyder er nesten det som trigger mest hos mange. Noen lyder er verre enn andre. Vi er ikke blant de mest tålmodigste, og filter er noe vi mangler til tider. Spesielt når følelsene løper løpsk. Å straffe hjelper ikke. Det fører ikke til at vi lærer. Heller det motsatte. At vi blir opposisjonelle. Spesielt i tenårene. Igjen… ingen regel uten unntak. Men veldig ofte, handler det ikke om at vi ikke forstår, men der og da når følelsene løper og impulsene tar over, så klarer vi ikke å kontrollere det, eller huske det. Medisiner kan hjelpe. Men man må ha ro til å prøve de ut på en ordentlig måte. Ikke tro at alt fikses med en tablett. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormoner. Tror det der er ganske vanlig for tenåringer. Har man hatt en tenåring som ikke er sånn har man vært heldig 

Anonymkode: ade5f...1ed

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis medisinene ikke fungerer bør dere vurdere muligheten for at diagnosen er feil/sørge for en ny utredning (fortrinnsvis privat og uten å fortelle at hun har fått diagnosen hos en annen). Hvordan vil du beskrive deg og din mann som omsorgspersoner?

Anonymkode: b50fd...ff2

Dobbeldiagnose, som aspergers+ADHD slår ofte feil ut når det medisineres. Det er heller ikke alle med ADHD som reagerer bra på medisiner. Noen forbrenner medisinen for fort. Dette kan man ta en test for hos psykiater. Jeg hadde dette. ADHD-medisinen virka kjempebra et par timer, jeg ble sylskarp og klar, men så brøt jeg sammen etterpå.

Anonymkode: 81f36...dd0

Skrevet

Høres akkurat ut som min 8 år gamle jente. som skal inn under bupa nå . 

Anonymkode: 8248b...8b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...