Gå til innhold

Hjemme alene trening

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Siden valpen var ca 9 uker har vi øvd på å være alene hjemme. Et sekund i starten, og økt gradvis. Idag prøvde jeg 2 timer, og har et spørsmål. Han piper alltid litt når jeg drar, men ligger samtidig og biter på kongen. Virker egentlig som han sutrer litt, og virker absolutt ikke redd. (Har video og lydovervåking på han). Han sutrer litt fra og til en halvtimes tid, før han spiser litt mat og legger seg og sover. Er det da greit med 2 timer selvom han piper litt av og til, eller må jeg senke tiden igjen? Han er 15 uker og en veldig trygg valp.

Endret av _ems
Måtte legge til noe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil legge til at han alltid får lang tur, blir lekt med og mentalt stimulert før jeg drar - så han er alltid sliten når han skal være alene. 

Skrevet

Helt ærlig, jeg har ikke lagt så mye i det med mine hunder. Ja, vi har tatt det gradvis, men ikke fem minutter lenger hver dag. Først mens jeg var på do, i dusjen, på handling og så en arbeidsdag. Har aldri hatt noen form for overvåking og kommer heller aldri til å ha det med fremtidige hunder.

Den ene liker ikke at jeg går men lager ikke noe nummer ut av det, jeg ser at de har sovet når jeg kommer hjem. 

Jeg syns det er bra og ta det relativt gradvis, men man må også huske på at det er en hund, ikke et barn. 

Anonymkode: cac49...de5

Skrevet

Så lenge pipingen ikke eskalerer og han for det meste er rolig, så tenker jeg det går fint. Du kan kaste noen godbiter i det du går ut døren for å gjøre akkurat det at du går litt mindre kjipt. Se om det kan få bort noe av pipingen.

Skrevet
Tabris skrev (17 minutter siden):

Så lenge pipingen ikke eskalerer og han for det meste er rolig, så tenker jeg det går fint. Du kan kaste noen godbiter i det du går ut døren for å gjøre akkurat det at du går litt mindre kjipt. Se om det kan få bort noe av pipingen.

Neida, det eskalerer ikke. Småpiping her og der, til han finner roen og sovner. :) Skal prøve det med godbiter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...