Gå til innhold

Valp alene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når valpen er alene hjemme, er det best å la de se ut, eller dekke for? Har en verandadør mot hagen han kan se ut (også den jeg går inn og ut av). Bør jeg trekke for persiennen der? Den er hvit, så han får lys altså 

Anonymkode: 2a41e...412

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SE.

Anonymkode: 73d35...b35

Skrevet

Jeg ville ikke hatt persiennen ned. Han kan vikle seg inn i den og kveles. Drar du persiennen opp, så må du knyte opp tauet så han ikke vikler seg inn i den.

Om valpen er veldig ung, så er en valpebinge det tryggeste

Anonymkode: aa54e...85e

Skrevet

Det er best om du dekker til slik at de ikke får se ut. Mange hunder kan begynne å bjeffe på de som passerer, om ikke annet så av kjedsomhet. 

• Liker 1
Skrevet
Tabris skrev (1 minutt siden):

Det er best om du dekker til slik at de ikke får se ut. Mange hunder kan begynne å bjeffe på de som passerer, om ikke annet så av kjedsomhet. 

Ikke alltid. Det spørs litt på rase. Mine føler seg tryggest når de kan se ut, og liker ikke å føle seg "innestengt" når de er hjemme alene, som er typisk for denne rasen. Men er enig i at for de fleste hunder, så kan man godt dekke for. 

Men, ikke dekk for vinduet med persienner. En valp kan fort surre seg inn og kveles. Dekk for med gardiner istedenfor. 

Skrevet

Gammel er valpen?

Lenge skal den være alene?

Vi bruker å ha våre i bur hvor de føler seg trygge

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke alltid. Det spørs litt på rase. Mine føler seg tryggest når de kan se ut, og liker ikke å føle seg "innestengt" når de er hjemme alene, som er typisk for denne rasen. Men er enig i at for de fleste hunder, så kan man godt dekke for. 

Men, ikke dekk for vinduet med persienner. En valp kan fort surre seg inn og kveles. Dekk for med gardiner istedenfor. 

Nei, ikke alltid. Derfor skrev jeg "mange". :)

Gardiner kan vel en valp lett gå under? Jeg ville fysisk sperret av, evt hatt valpen i et annet rom.

Skrevet
Tabris skrev (4 minutter siden):

Nei, ikke alltid. Derfor skrev jeg "mange". :)

Gardiner kan vel en valp lett gå under? Jeg ville fysisk sperret av, evt hatt valpen i et annet rom.

Med grind da eller?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Med grind da eller?

Ja, kan f.eks bruke grind og så trekke for gardiner/persienner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg ville ikke hatt persiennen ned. Han kan vikle seg inn i den og kveles. Drar du persiennen opp, så må du knyte opp tauet så han ikke vikler seg inn i den.

Om valpen er veldig ung, så er en valpebinge det tryggeste

Det er en persienne man drar foran døra, er ikke tau :)

Anonymkode: 2a41e...412

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...