Gå til innhold

Har du et kjerringnavn/gubbenavn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke det foreløpig. Navnet mitt er mer populært nå enn da jeg ble født. Men ikke super populært heller. Tviler på at navnet er gubbete når jeg blir 80.

Anonymkode: 09449...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usikker på om mitt er definert som et «kjerringnavn». Aldri tenkt på det sånn i alle fall. Jeg er 30 år og er oppkalt etter min oldemor - som kanskje oppfattes som en kjerringgenerasjon..? Heter Nikoline. 

Anonymkode: 7998f...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Usikker på om mitt er definert som et «kjerringnavn». Aldri tenkt på det sånn i alle fall. Jeg er 30 år og er oppkalt etter min oldemor - som kanskje oppfattes som en kjerringgenerasjon..? Heter Nikoline. 

Anonymkode: 7998f...07d

Katten min heter det

Anonymkode: acb80...e84

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har et fjorten-på-dusinet-navn for oss som er født på tidlig åttitall, så jeg vil tro det blir et kjerringnavn når vi blir gamle. 

Anonymkode: eafba...c9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet mitt blir aldri et populært navn eller et kjerring navn. Heter Bettina. 

Anonymkode: 49088...f41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men ønsket meg et mer «kjerringnavn» da jeg var liten, siden nesten ingen het det samme som meg. 

Anonymkode: 73662...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Jeg har et fjorten-på-dusinet-navn for oss som er født på tidlig åttitall, så jeg vil tro det blir et kjerringnavn når vi blir gamle. 

Anonymkode: eafba...c9c

Hehe, heter du det samme som meg? Jeg heter Hanne, og det føles som det er mangfoldige hundrede Hanner som er omtrent like gamle som meg. Er temmelig sikker på at det blir et kjerringnavn om noen tiår, ja 😅

Anonymkode: 907bd...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av navnene mine er sånn "dame på 80 år" navn, mens det andre er en avstikker fra et populærnavn på 90-tallet. 4 stk i Norge som heter nøyaktig det samme som meg. 😅

Anonymkode: 62b52...bb2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men ser noen nevner navnet mitt i tråder som handler om harry navn😆 Marita. 

Anonymkode: 3291d...ba0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei tror ikke det. Er bare 9 andre som heter nøyaktig det samme som meg i Norge

Anonymkode: 07ed6...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange eldre damer som heter det samme som meg. Da jeg fikk navnet for 30 år siden hadde ikke presten hørt det før, så litt uvanlig. Flere som heter det i dag 😃

Anonymkode: 6ec94...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er nok på vei til å bli det i hvert fall. Heter Kathrine. 

Kathrine, Hege, Monica, Berit, Hanne, Silje, Trine osv. er vel snart de nye kjerringnavna😆

Anonymkode: ad5e7...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et navn som var veldig vanlig på 60- og 70-tallet, men som knapt noen født etter 1980 heter. Det er kanskje ikke et skikkelig kjerringnavn enda, men er på god vei til å bli det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...