AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Har noen erfaringer med mensentruse? Vurderer å kjøpe et par, pleier vanligvis å bruke tøybind, men de kan føles litt store og synlige hvis jeg skal kle meg pent. Anonymkode: 5b100...a3b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Har på meg for første gnag bokstavligtalt akkurat nå. Er veldig spent på hvordan dette går 😅 Jeg har vært litt «æsj» på dem før (tror det kommer av tanken på å gå rundt med blodet der en hel dag, vs at man bytter bind etter noen timer). Jeg har valgt å prøve trusen ikke for å være grønn, men pga. komfort. Mensen er ikke komet enda, i går kveld var jeg sikker på at det ville skje i løpet av natten, men ser ut som jeg må vente litt til. Jeg har sovet veldig komfortabelt med trusen på. Den er stram, men ikke ukomfortabelt stram, men litt «jeg er ikke redd for at den skal bevege seg og jeg skal lekke stram» 😄 Jeg har sover veldig komfortabelt. Ikke sover kjempe godt, grunnet smerter, men vært veldig komfortabel med å ligge i alle slags stillinger. Jeg har kun 3 stk truser, får se om jeg ønsker å investere i flere 😄 Kan se om jeg husker å komme tilbake med en oppdatering når mensen faktisk dukker opp 😊 Anonymkode: 96432...a36
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 Er det ikke veldig upraktisk? Når man skal på do, skal man ta på seg samme trusen igjen etterpå da eller? Pleier å bytte bind hver gang jeg er på do. Anonymkode: 727df...ea4 1
Olaug Olsen Skrevet 28. desember 2021 #4 Skrevet 28. desember 2021 Jeg forsøkte å få tak i slike for noen år siden, men fant dem bare i USA. Tips til forhandlere i Europa?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #5 Skrevet 28. desember 2021 Olaug Olsen skrev (19 minutter siden): Jeg forsøkte å få tak i slike for noen år siden, men fant dem bare i USA. Tips til forhandlere i Europa? Jeg handlet på Wuka sine sider. Jeg var forberedt på å få regning med toll/mva, da det så ut som om det ikke var mva inkludert når jeg handlet. Men det kom aldri noen regning, og dette var tilbake juli jeg kjøpte dem. Snakket med posten også for å forsikre meg om at det ikke var noe å betale. Wuka holder til i England. Coolstuff.no har en type Wuka truse, men ikke den jeg ville ha. https://www.coolstuff.no/interesser/klar-tilbehor/wuka-menstruser-pid-18302?att=SGVhdnkgRmxvdyAtIFhM Anonymkode: 96432...a36 2
Gjest Pinnedyret21 Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 Olaug Olsen skrev (26 minutter siden): Jeg forsøkte å få tak i slike for noen år siden, men fant dem bare i USA. Tips til forhandlere i Europa? https://tisebasics.com/butikk/klaer-tekstil/basisplagg-undertoy/aisle-menstruse/ fant det her når jeg kjøpte tøybind. Men fyf** for en pris for EN truse 😳
Olaug Olsen Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 Pinnedyret21 skrev (7 minutter siden): https://tisebasics.com/butikk/klaer-tekstil/basisplagg-undertoy/aisle-menstruse/ fant det her når jeg kjøpte tøybind. Men fyf** for en pris for EN truse 😳 Hahha ja. det er et heftig moteprodukt. De har egne dignity prosjekter, så her er det mange som drar nytte av dine investeringer!! Takk for tipset, og jeg skal definitivt teste dette produktet på meg selv og døtrene.
Gjest Pinnedyret21 Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 Olaug Olsen skrev (Akkurat nå): Hahha ja. det er et heftig moteprodukt. De har egne dignity prosjekter, så her er det mange som drar nytte av dine investeringer!! Takk for tipset, og jeg skal definitivt teste dette produktet på meg selv og døtrene. Kanskje jeg vurderer å kjøpe det selv 🤔 evt som natttruse, selv om nattbindene aldri har sviktet meg så ser jo de trusene mye mer behagelig ut
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #9 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det ikke veldig upraktisk? Når man skal på do, skal man ta på seg samme trusen igjen etterpå da eller? Pleier å bytte bind hver gang jeg er på do. Anonymkode: 727df...ea4 Nei, poenget er at man skal kunne gå med de hele dagen. 😊 Anonymkode: 5b100...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #10 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg handlet på Wuka sine sider. Jeg var forberedt på å få regning med toll/mva, da det så ut som om det ikke var mva inkludert når jeg handlet. Men det kom aldri noen regning, og dette var tilbake juli jeg kjøpte dem. Snakket med posten også for å forsikre meg om at det ikke var noe å betale. Wuka holder til i England. Coolstuff.no har en type Wuka truse, men ikke den jeg ville ha. https://www.coolstuff.no/interesser/klar-tilbehor/wuka-menstruser-pid-18302?att=SGVhdnkgRmxvdyAtIFhM Anonymkode: 96432...a36 Pinnedyret21 skrev (8 timer siden): https://tisebasics.com/butikk/klaer-tekstil/basisplagg-undertoy/aisle-menstruse/ fant det her når jeg kjøpte tøybind. Men fyf** for en pris for EN truse 😳 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg handlet på Wuka sine sider. Jeg var forberedt på å få regning med toll/mva, da det så ut som om det ikke var mva inkludert når jeg handlet. Men det kom aldri noen regning, og dette var tilbake juli jeg kjøpte dem. Snakket med posten også for å forsikre meg om at det ikke var noe å betale. Wuka holder til i England. Coolstuff.no har en type Wuka truse, men ikke den jeg ville ha. https://www.coolstuff.no/interesser/klar-tilbehor/wuka-menstruser-pid-18302?att=SGVhdnkgRmxvdyAtIFhM Anonymkode: 96432...a36 Tusen takk for tips, disse må sjekkes ut. 😊 Anonymkode: 5b100...a3b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 Tenker du på menstruasjonstruse? Anonymkode: 3c812...442
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #12 Skrevet 30. desember 2021 Har da brukt trusene i 2 dager og 2 netter. Wuka High Waist Super Heavy Flow. https://wukawear.no/collections/high-waist/products/wuka-ultimate-high-waist-super-heavy-flow Jeg har ganske lette blødninger, pga. p-piller. Men jeg liker å føle meg «beskyttet», og derfor gikk jeg for den mest absorberende trusen som de hadde. Den er tykk, lager litt lyd. Jeg bruker stort sett kjole i hverdagen, så tror jeg helt fint kunne brukt denne gjennom en hel dag, men usikker på hvor godt den evt. ville syntes gjennom en bukse. Den har tykkest absorberende del i «midten» av trusen (altså mellom beina), men det går absorberende del helt opp både foran og bak, bare ikke like tykk som den midterste delen. Jeg kan derfor fint ligge på magen som jeg normalt gjør. Den kalles «high waist», men går ikke over navlen, som jeg gjerne liker best. Den er også stram, siden det ikke er noe stretch i den. Vet ikke hva det kalles på norsk, men de kaller stoffet på sidene av trusen for «mesh» på engelsk, netting kanskje på norsk, tett netting. Men den sitter godt på, og kjennes ikke for liten ut, selv om den sitter stramt. Reviews på denne sorten sier å gå opp en størrelse, og jeg tror gjerne på det, pga. som skrevet ingen stretch. Jeg har følt meg beskyttet, og ikke redd for at noe skal komme utenfor. Jeg har sovet godt, siden jeg ikke har bekymret meg for om bindet ligger riktig. Selv med nattbind, så er det fort gjort at de flytter på seg, og blir klemt sammen og man da fort kan blø utenfor. Trusen er der, dekker godt, hele tiden. Jeg er foreløpig stor fan av disse trusene. Det står at man fint kan bruke disse i 12 til 24 timer alt avhengig av blødningen. Holder 60 ml. Jeg var redd det skulle syntes mer, men for meg ser blødningen ut som utflod i en truse. Ikke noe skummelt. Men jeg har dog liten blødning, kan hende det ville vært annerledes med mye blod. Det får jeg evt. ikke testet før jeg sluttet på p-pillene, som ikke vil skje med mindre jeg skal prøve å bli gravid, som ikke ligger i planene mine akkurat nå. Jeg er fornøyd. Vet ikke om jeg kommer til å kjøpe flere i første omgang, må se det an littegram. Må få sett hvordan de er å vaske, og hvor lenge de bruker på å tørke. Kan hende 3 stk er nok. Mensen for meg på p-piller varer ofte i 5 dager, der de 2 siste nesten ikke er noe annet enn spotting. Pga. endometriose så har jeg kun mensen 3-4 ganger i året, da jeg bruker p-piller helt frem til jeg må ta en pause pga. smerter, blødning ol. Også en grunn til å ikke bruke mer penger akkurat nå på mer. Anonymkode: 96432...a36
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #13 Skrevet 30. desember 2021 Blir det ikke lukt i løpet av dagen? Hvordan skal disse vaskes? Anonymkode: 3c7d3...ee5
Olive_North Skrevet 30. desember 2021 #14 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 28.12.2021 den 18.46): Tusen takk for tips, disse må sjekkes ut. 😊 Anonymkode: 5b100...a3b Tror jeg så en reklame fra libresse tidligere i dag faktisk, med 50%
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #15 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Blir det ikke lukt i løpet av dagen? Hvordan skal disse vaskes? Anonymkode: 3c7d3...ee5 Jeg har ikke merket noe selv, men har da lite blødning, så vet ikke hvordan det vil være med større blødninger. De jeg har skal skylles med vann, for så å vaskes i maskinen. Kan ikke tromles men må henges opp til tørk. Anonymkode: 96432...a36
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #16 Skrevet 30. desember 2021 Kunne ha testa ut, men det er mye plastikk i de som resulterer i mikroplast-avfall. Anonymkode: ffe4d...5ef
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2021 #17 Skrevet 30. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kunne ha testa ut, men det er mye plastikk i de som resulterer i mikroplast-avfall. Anonymkode: ffe4d...5ef De varer nå i mange år, så mindre plastavfall i forhold til å bruke vanlige bind tenker nå jeg Ikke at det å være «grønn» er hovedfokuset mitt for valget om å teste dem ut. Komfort før noe annet. Anonymkode: 96432...a36
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #18 Skrevet 31. desember 2021 Er det flere sider enn cool stuff som selger sånt? Aldri prøvd, men sliter med å blø MYE de første dagene, og blør ofte igjennom på natten. Må ha 2 truser med hvert sitt nattbind, men noen ganger vrir det seg litt. Tenker det kan være smart som sikkerhet utenpå vanlig truse i de verste periodene. Men synes det er litt ekkel tanke å kaste truse full av blod i vaskemaskinen?!! Og vasker dere trusene da for seg selv på 60 grader eller? Anonymkode: e0691...8cf
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #19 Skrevet 31. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det flere sider enn cool stuff som selger sånt? Aldri prøvd, men sliter med å blø MYE de første dagene, og blør ofte igjennom på natten. Må ha 2 truser med hvert sitt nattbind, men noen ganger vrir det seg litt. Tenker det kan være smart som sikkerhet utenpå vanlig truse i de verste periodene. Men synes det er litt ekkel tanke å kaste truse full av blod i vaskemaskinen?!! Og vasker dere trusene da for seg selv på 60 grader eller? Anonymkode: e0691...8cf Hvorfor er det ekkelt? Husk at mengden blod egentlig er ganske liten. Og med tanke på hvor mye avføringsrester som faktisk finnes i brukt undertøy, tror jeg at menstruasjonsblod bør tåles fint😉 Jeg kjører 60 grader på alt undertøy samlet, og så 90 grader innimellom når det faller meg inn. Anonymkode: 1d29f...240
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2021 #20 Skrevet 31. desember 2021 Æsj, det må jo stinke av dere? Jeg kan lukte når noen bruker bind og kan bare tenke meg hvordan lukt det blir etter at noen har hatt den trusa på i 12-24 timer. 🤢 Anonymkode: 3a2b5...209
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå