Gjest Blondie65 Skrevet 28. desember 2021 #21 Skrevet 28. desember 2021 Man fyrer ikke opp fyrverkeri når man har en hund som ikke liker det. Jeg synes også det er noe sært at en 22-åring omtales som en ungdom. Dette er da en ung voksen? Vil de feste på nyttårsaften får de gjøre det annen plass når huseier allerede har lagt andre planer.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #22 Skrevet 28. desember 2021 Hadde gitt henne lov. Fordi mange er usikre på smittevernreglene kjører man strengere for sikkerhetsskyld. Det er veldig dumt for de som er unge og taper mye på at de «voksne» er for strenge hele veien isteden for å følge anbefalingene som er utarbeidet av FHI på bakgrunn av kunnskap. Ser det i vennekrets og skole hos mine barn også. Alt avlyses i beste mening, men man kjører en mye strengere linje for sikkerhetsskyld fordi folk er usikre. Det er dumt for de unge og veldig unødvendig. Anonymkode: fdf08...c4b 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #23 Skrevet 28. desember 2021 Når dere allerede har huset fult av besøk så hadde jeg sagt nei. Det blir garantert fyllefest på de voksne i kjelleren, da kan de ta den et annet sted. Raketter når hunden er redd er selvsagt nogo, det vet til og med jeg som ikke eier hund. Anonymkode: bab4e...ab8 6
Luckiness Skrevet 28. desember 2021 #24 Skrevet 28. desember 2021 Dersom kjellerstuen ikke skal brukes til å sove i av gjestene deres så kan den vel brukes uten at det blir så mye styr. Er vel ingen av dere som skal sitte i kjellerstuen under besøket nyttårsaften. Om dere har to eller flere bad så kan jo de bes om å kun bruke ett av de. Så kan dere heller vaske over kontaktpunkt med klor dagen etter. Eller ikke dere, men datteren deres som har hatt besøk av venner. Dere kan fint si at de ikke får lov å skyte opp raketter pga hunden. Det er nok mye raketter rundt om. Men man trenger ikke å skyte opp unødig når man har en redd hund. Ellers be datteren deres være tydelig på at ingen med symptomer, selv svake, eller som er i risiko for å ha vært utsatt for korona kan komme. Feks om de bor med en som har symptomer etter å ha vært øvrig nærkontakt og den venter på prøvesvar. Da er det en unødig risk å ta av hensyn til barnet deres i risiko. Med tanke på korona er det sikkert tryggere å ha det hos dere slik dere/deres datter kan være ekstra streng og nøye. Drar hun på fest til andre har man ingen kontroll og korona kan drasses med hjem. Selvsagt kan man ha uflaks. Noen er jo symptomfri da. 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #25 Skrevet 28. desember 2021 Jeg hadde sagt ja, men på betingelsen at det ikke sendes opp fyrverkeri. Anonymkode: 78183...1c9 6
Hippogriff Skrevet 28. desember 2021 #26 Skrevet 28. desember 2021 Ser folk tenker veldig annerledes enn meg. Har alltid hatt huset fullt av ungdommer nyttårsaften, både egne og deres venner. Også sammen med mange andre gjester, og selv om folk skal overnatte. Jeg er så glad når ungdommene ønsker å feire med oss. De har gjerne spist middag med oss, og så dratt videre på festligheter andre steder. Eller bare vært hos oss. Pga hunden ville jeg sagt nei til fyrverkeri, ut over det så hadde jeg ønsket datter og venninner hjertelig velkommen. 11
Serafina. Skrevet 28. desember 2021 #27 Skrevet 28. desember 2021 Hippogriff skrev (15 minutter siden): Ser folk tenker veldig annerledes enn meg. Har alltid hatt huset fullt av ungdommer nyttårsaften, både egne og deres venner. Også sammen med mange andre gjester, og selv om folk skal overnatte. Jeg er så glad når ungdommene ønsker å feire med oss. De har gjerne spist middag med oss, og så dratt videre på festligheter andre steder. Eller bare vært hos oss. Pga hunden ville jeg sagt nei til fyrverkeri, ut over det så hadde jeg ønsket datter og venninner hjertelig velkommen. Akkurat sånn er jeg vokst opp også, alltid plass til venner hjemme. Hadde jeg hatt barn hadde det blitt videreført hos meg også. 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #28 Skrevet 28. desember 2021 Slik jeg forstår det er det en egen kjellerstue slik at 2 besøk samtidig burde gå helt fint. Jeg ville tillatt at datteren har besøk, men bare dersom man forholder seg innenfor reglene på max 20 totalt. Jeg ville også sagt nei til fyrverkeri pga. hunden. Ev. må de gå et godt stykke før de får skyte opp. Anonymkode: 9b26e...cc4 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #29 Skrevet 28. desember 2021 Det skulle nå gå fint. Drop fyrverkeri. Anonymkode: 57808...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #30 Skrevet 28. desember 2021 Mulig hunden har behov for kjelleren? Hos oss er kjelleren i alle fall det stedet i huset som skjermer best for lys og lyd. Passer ikke med fest i kjellerstue denne gangen, og mener dere har gode argumenter. Anonymkode: 3928a...8c3 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #31 Skrevet 28. desember 2021 Om kjelleren er "reservert" gjester som kommer langveis fra er jo det selvfølgelig dealbreakeren her. Men om disse har et separat soverom i kjelleren må da andre få disponere selve kjellerstua noen timer? Pandemi: har vi hatt i 2 år, man må leve. Og både 22.åringen og sønnen er vel ute og lever livet ellers nå? Fyrverkeri og hund: man går selvfølgelig et stykke fra huset, eller dropper det. Ville som far (og mor) bare syntes det var trygt at hun er i eget hus en slik kveld. Ikke rart det er krig i mange familier når jeg leser HI og mange av svarene... Anonymkode: 29441...c42 3
Momma Skrevet 28. desember 2021 #32 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): på nyttårsaften, i kjellerstuen. Og sende opp litt raketter, mm. Men mannen nekter. Usikker på hva jeg skal mene. Det utslagsgivende for han: - pandemi, og lillebror i risikogruppen. - hund som er livredd fyrverkeri. -vi skal egentlig ha besøk av familie, som kommer langveisfra. Og da er det upraktisk at de okkuperer kjelleren. Men... Så har vel ungdommen ikke noen andre steder å være heller? (Datter er 22, og hjemme i julen). Anonymkode: 9fd85...3ff Dropp fyrverkeriet (eller send det opp et annet sted), og så må de holde seg i kjellerstua. Jeg ser ikke det store problemet med å skulle kunne få til dette på en grei måte for alle involverte. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #33 Skrevet 28. desember 2021 Hippogriff skrev (1 time siden): Ser folk tenker veldig annerledes enn meg. Har alltid hatt huset fullt av ungdommer nyttårsaften, både egne og deres venner. Også sammen med mange andre gjester, og selv om folk skal overnatte. Jeg er så glad når ungdommene ønsker å feire med oss. De har gjerne spist middag med oss, og så dratt videre på festligheter andre steder. Eller bare vært hos oss. Pga hunden ville jeg sagt nei til fyrverkeri, ut over det så hadde jeg ønsket datter og venninner hjertelig velkommen. Men dette er jeg vant med også. Kjempehyggelig at venner av barna får bli invitert hjem til nyttårsfeiring, men det er jo noe annet enn at de skal være i underetasjen, (som jeg tolker at de trenger pga gjestene). Anonymkode: b1890...548
Ulrikke Skrevet 28. desember 2021 #34 Skrevet 28. desember 2021 Hvis kjellerstua egentlig er ledig, at ingen skal sove der osv, så ville jeg sagt ja. Avhengig av hvor mange de er osv. Ville tatt en prat om flatfyll på forhånd. Fyrverkeri utgår glatt pga hunden. Kjøkkenet er kanskje opptatt til familieselskapet, så de må tenke alternativt med tanke på evt servering. Men å la dem oppholde seg der er vel uproblematisk. Møtes på midten her må da være greit.... Det kan like gjerne være deres gjester som uvitende tar med seg smitte, som datters venninner. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #35 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så skal det selvklart ikke være nyttårsfest i kjelleren. Og hva i helvete er du for en uansvarlig hundeeier som påtenker å tillate fyrverkeri!? Anonymkode: 92813...df4 Påtenker...? Bruk ord som passer da... Anonymkode: b777f...026
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 28. desember 2021 #36 Skrevet 28. desember 2021 Hvis ingen av gjestene sover i kjellerstua, hadde jeg sagt ja til fest, men nei til fyrverkeri.
Lærke Skrevet 28. desember 2021 #37 Skrevet 28. desember 2021 Serafina. skrev (3 timer siden): Mange surpomper som svarer her. Jeg hadde med glede latt henne invitere noen få hjemme. I og med dere har to etasjer kan dere fint splitte dere. Jeg hadde sagt nei til fyrverkeri pga hunden. Enig i dette😊 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #38 Skrevet 28. desember 2021 Hadde tillatt sammenkomst i kjelleren om de kunne holde seg der og ikke blande seg med gjester og ta litt hensyn. Testing før sammenkomsten og ingen fyrverkeri full fra tomta. Hvis lillebror er i faresonen er det ikke like mye risiko med gjester langveisfra som datterens venner. Når det gjelder hunden, da får de gå lenger unna, at akkurat datterens gjeng har fyrverkeri er vel en brøkdel av resten. Prøv å ha hunden på et så lydisolert rom som mulig. Svigers hund er alltid på badet hos oss med vifta på fullt for å utligne litt støy. Anonymkode: 2d222...bb8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #39 Skrevet 28. desember 2021 Ser de fleste vil skjerme hunden, det er bra. Men hva med lillebror? For meg er det merkelig å ha både slektninger og vennegjeng i hus under pandemien når man har barn i risikogruppen. Anonymkode: ddbb8...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2021 #40 Skrevet 28. desember 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): på nyttårsaften, i kjellerstuen. Og sende opp litt raketter, mm. Men mannen nekter. Usikker på hva jeg skal mene. Det utslagsgivende for han: - pandemi, og lillebror i risikogruppen. - hund som er livredd fyrverkeri. -vi skal egentlig ha besøk av familie, som kommer langveisfra. Og da er det upraktisk at de okkuperer kjelleren. Men... Så har vel ungdommen ikke noen andre steder å være heller? (Datter er 22, og hjemme i julen). Anonymkode: 9fd85...3ff så lenge lillebror er i risikogruppen er jeg enig med far, datter kan vel finne på noe annet med venner hos dem Anonymkode: f4dae...358
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå