Gå til innhold

Lesebrett

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser ikke bøker, men har egentlig lyst til det. Jeg orker ikke å kjøpe og lagre bøker som blir lest en gang, og deretter bare er rot. Og jeg syns det er litt stress med bibliotek, huske å levere tilbake. Så kom jeg på at det finnes lesebrett. Noen som har det og vil fortelle meg litt om hvordan det funker? Hvor mye koster bøkene?

Anonymkode: b1ccd...491

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lesebrettet er som et lite nettbrett, men skjermen er en annen type - de to hovedfordelene er at strømforbruket er omtrent lik null som gjør at batteriet varer leeeeenge og at det er behageligere å lese fra. Man kan også få med baklys som gjør at man kan lese i mørket.

Menyene på lesebrettet er enkle. Man har typisk en oppkobling mot wifi for å kunne hente ned nye bøker, noen nettbrett (kindle ihvertfall) er koblet opp mot bokhandel for direkte handel og det er en intern lagring som gjør at du kan ha mange bøker inne på nettbrettet til enhver tid.

Om jeg vil kjøpe en bok går jeg til en norsk nettside, feks. ebok.no og finner boken og kjøper den. Den sendes så til min kindle og etter noen minutter kan jeg lese den der. Prisene finner du der. De fleste bokhandlernettsider tilbyr også dette.

Engelske bøker vil man typisk kjøpe fra amazon for kindle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har digitalt lånekort på biblioteket, kan du lese bøker på telefon/iPad via Bookbites-appen. Helt gratis.

Ellers er Kindle fine saker

Anonymkode: 568e8...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...