AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Jeg har litt utfordringer med å grensesette spilletiden for barna mine. Ja, jeg vet at det er jeg som er den voksne og som bestemmer, men likevel... Det er jo der de er sosiale nå.. Har egentlig en grense på to timer om dagen, barneskolebarn. Barna synes selv dette er veldig strengt, og "alle vennene får spille mye lengre.." Hvor lenge får dine spille? Anonymkode: d16e9...cd6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har litt utfordringer med å grensesette spilletiden for barna mine. Ja, jeg vet at det er jeg som er den voksne og som bestemmer, men likevel... Det er jo der de er sosiale nå.. Har egentlig en grense på to timer om dagen, barneskolebarn. Barna synes selv dette er veldig strengt, og "alle vennene får spille mye lengre.." Hvor lenge får dine spille? Anonymkode: d16e9...cd6 Lurer veldig på dette selv. Har en på ni, som kunne spilt hele dagen (mest Minecraft, men også super Mario o.l på switch) hvis han fikk velge selv. Vi har en grense på 1 time på hverdager og 1,5 time nå i ferien. I dag fikk han litt mer (sikkert mer enn to timer også), fordi vi hadde vært ute og stått på langrenn i over tre timer. Da følte jeg det var innafor med litt mer spilletid etterpå 😅 Han mener også at jeg er veldig streng og hevder at «alle andre» får spille mer, så jeg tenkte jeg skulle høre litt med foreldrene til vennene hans. Hvor gammel er din? Anonymkode: 3acd6...cab
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Ingen grenser, noen dager spilles det mange timer og andre dager en Anonymkode: 44f7e...9d0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Litt avhengig av hvilke spill de spiller så kan 1-2 timer være litt lite for ei spilleøkt. Minecraft f.eks, om de liker å bygge og skape, utforske verdenen, så tar det tid. En er liksom knapt kommet igang og fordyper seg kanskje i konstruksjonen av noe. Vi har ikke fast tid per dag. Ser det heller an i løpet av uka. Greit at det noen dager kan spilles lenge, mens de fleste dagene holder vi på med andre ting. Da vet barnet vårt å planlegge, så det kan være god tid 1-2 ganger i uka kanskje, til å gjøre større prosjekt/oppdrag. Andre dager blir det evt bare kort innom til å hilse på og sulle littegrann. Snakk med ungene om hva de spiller, hvordan spillene fungerer, og hvordan spilletiden kan organiseres bedre - uten at det må bli fritt fram alltid. Det skjønner de stort sett selv også. Anonymkode: c19c2...22c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 Vi har ingen grense for 13 åringen. Han liker å være ute, så han kan spille mye en dag og ingen ting dagen etter. Min bror har 2 gutter på 11 og 13. De får kun spille 45 minutter hver pr dag. Uansett om det er ferie eller ikke. Det synes jeg er for strengt. De fikk ikke ps4 for så lenge siden. Mange år etter kompisene. Anonymkode: 11de3...9a7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå