Gå til innhold

Er norsk sjokolade best i verden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som føler det? I utlandet når ikke sjokoladen opp mener jeg. Da mener jeg dagligvarebutikker. Selvfølgelig finnes det sikkert mer avansere saker, men melkesjokolade er knall. 

Anonymkode: 952e2...bb3

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes at norsk sjokolade er den beste i hele verden, ja! 🍫

Anonymkode: 6a4d2...ebf

• Liker 4
Skrevet

Ikke bare er dette subjektivt, men det blir jo ekstra vanskelig å vite ettersom jeg har smakt mindre en 1%  av kommersielt produsert sjokolade på jorda.

Det er favoritten sålangt. Men hvis jeg hadde smakt all kommersielt produsert sjokolade på jorda, så er det vel lite sannsynlig at jeg hadde endt opp med en norsk sjokolade på top 3.

• Liker 3
Skrevet

Den norske er best syntes jeg. Østerrike og Belgia skryter mye av at sin sjokolade er best men det syntes jeg ikke. 

Anonymkode: dc2c8...a2d

• Liker 2
Skrevet

Har smakt Hershey’s. Smakte papp.

Anonymkode: 85898...cc8

• Liker 4
Skrevet

Jeg elsker norsk melkesjokolade, men jeg er mest svak for lindor-kuler som jeg kjøper i Sverige 

• Liker 2
Skrevet

Guylian :sikle: 

Valrhona :sikle:

Godiva Chocolatier :sikle:

Lindt :sikle:

+++ 

• Liker 6
Skrevet

Jeg syns det ja, men det handler nok om at det er det jeg er vant til. Utlendinger jeg har møtt har aldri blitt særlig imponerte over den norske sjokoladen... 😛

Skrevet

Norsk sjokolade er definitivt god, men jeg syns det meste av sveitsisk sjokolade er enda bedre enn den norske. 

• Liker 1
Skrevet
Albbas skrev (14 minutter siden):

Jeg syns det ja, men det handler nok om at det er det jeg er vant til. Utlendinger jeg har møtt har aldri blitt særlig imponerte over den norske sjokoladen... 😛

Jeg derimot kjenner utlendinger som er så glade i norsk sjokolade at de sender det i posten til familie i utlandet :sol:

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Norsk sjokolade er i verdensklasse, jeg har i vertfall ikke smakt bedre. 

Også må jeg si at jeg foretrekker Nidar, syns Nidar sin er noe bedre enn Freia. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har smakt Hershey’s. Smakte papp.

Anonymkode: 85898...cc8

Samme her! Så skuffet!

Mye anben sjokolade er bare supersøt! Men liker toblerone!

Anonymkode: e649d...b7f

Skrevet

Jeg synes det. Akkurat nå bor jeg i utlandet og spiser ikke sjokolade, rett og slett fordi at det ikke verdt pengene til tross for at det er en del billigere enn i Norge. Freia melkesjokolade eller kvikk lunsj derimot? Ta pengene mine.

Anonymkode: 1c7e9...f88

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ingen som har smakt på Fazer sjokolade? 

Endret av xaca
  • Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, xaca said:

Ingen som har smakt på Fazer sjokolade? 

Joo! Den er knallgod! ❤️ På linje med norsk melkesjokolade! 

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vært spesielt begeistret for den typiske melkesjokoladen, og jeg er sikker på at det finnes bedre alternativer.

Hvit Toblerone kunne jeg forøvrig badet i daglig.

• Liker 1
Skrevet

Melkesjokolade er skikkelig kvalmt. Men Berit Nordstrand sin 80 % sjokolade er verdens beste, og den er norsk, så ja, en norsk sjokolade er verdens beste. Det gjelder dog ikke "vanlig" norsk sjokolade. Tar tusen ganger heller en valrhona enn en freia.

En freia melkesjokolade inneholder mer sukker og melk enn sjokolade (kakaosmør og kakaomasse). Tragisk å kalle det sjokolade engang. Melk og sukker med litt kakao i.

Anonymkode: 8a3d3...59b

• Liker 4
Skrevet

Jeg liker Lindt sjokolade best. Både Lindor og 90%.

Anonymkode: 187a0...314

• Liker 1
Skrevet

90% fra Lindt er min favoritt, tror ikke det finnes så mørk norsk sjokolade? Så nei, for meg er ikke norsk sjokolade verdens beste.

Anonymkode: 2350f...a9f

• Liker 1
Gjest Krokanrullene
Skrevet

Jeg synes det. Marabou og Freias melkesjokolade.

Guylian og Lindt synes jeg er oppskrytt og kvalmende. Jeg liker noe fra Cadbury, men det smaker litt billig kalendersjokolade. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...