AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #1 Del Skrevet 26. desember 2021 Hei Har slitt litt med bekkenet i maaange uker. De siste ukene så har det begynt å svi i benet over tissen om det gir mening? Om jeg ligger for lenge på siden, når jeg går osv..er grusomt! Noen som har hatt slik og vet hva det er, og hva som hjelper? Er 35 uker på vei Anonymkode: 82b70...5f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #2 Del Skrevet 26. desember 2021 Bekkenløsning. Anonymkode: f9763...8e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #3 Del Skrevet 26. desember 2021 Bekkensmerter i symfysen (som ligger over skambeinet). Anonymkode: 21aab...1eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #4 Del Skrevet 26. desember 2021 Symfyseløsning har jeg forstått at det heter, som er en form for bekkenløsning 😊 Anonymkode: fe9a7...9b8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #5 Del Skrevet 26. desember 2021 Lege og osteopat sa det var bekkenløsning til meg iallfall, eller smerter fra leddet foran på bekkenet. For meg startet det i uke 20. Forsøk å gå korte skritt og gå sakte, da gjør det mindre vondt. Anonymkode: d34e7...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Del Skrevet 26. desember 2021 Alle gravide har bekkenløsning i en eller annen form pga hormonene. Man har gått bort ifra den betegnelsen og bruker bekkensmerter. Smerter foran der du beskriver er i symfysen. Det er vanlige å ha bekkensmerter der og/eller bak i bekkenet. Jeg var først plaget av bakre bekkensmerter på begge sider bak på bekkenet. Hos meg var det musklene og leddene bak som knyttet/stramte seg skikkelig. Ukentlig fysio + øvelser har gjort at det har holdt seg noe stabilt fra uke 20 - uke 32. I uke 24 fikk jeg plutselig skikkelig smerter foran i bekkenet, over symfysen. Disse smertene er ikke like lett å behandle da de ofte kommer av den økte vekten fra livmoren. Fysio, samt å unngå diverse bevegelser har holdt det stabilt de siste ukene. Har også blitt 100 % sykemeldt fra en aktiv jobb hvor arbeidsgiver ikke kunne tilrettelegge til sittestillende arbeid. Hos meg strammer også musklene/leddene i lysken mot symfysen seg helt forferdelig. Fysio må jobbe skikkelig i symfysen/lyskene for å løsne litt på alt. Dagene nå går i å bevege meg litt hjemme samt å prøve å vugge en rolig 20 minutters tur hver dag. Det er vondt å bevege seg/gå og blir alltid værte utover dagen. Men nå er det under 2 måneder igjen heldigvis Anonymkode: 21aab...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2021 #7 Del Skrevet 26. desember 2021 Takk for svar! Da er jeg litt klokere. Det er forferdelig vondt, og kjennes ut som jeg er sår omtrent! Helt grusomt! Anonymkode: 82b70...5f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 27. desember 2021 #8 Del Skrevet 27. desember 2021 Samme her, uke 35 og tror jeg må trekke en kniv ut av skambenet hver morgen. Ekstra ille hvis jeg har sovet med gnagende truse med dårlig strikk. Har revet opp sømmen på beina i mange av trusene mine så de er helt slække rundt lårene. Jeg kan kjøpe nye etter fødsel. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Del Skrevet 27. desember 2021 Hadde veldig vondt der jeg også, økte mot slutten av svangerskapet. Anonymkode: c4780...e18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Del Skrevet 27. desember 2021 Veldig vondt. Jeg syns det ble litt bedre da hodet til baby festet seg godt nedi bekkenet. Stabiliserte seg liksom litt. Anonymkode: 92efb...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2021 #11 Del Skrevet 27. desember 2021 Jeg hadde slike smerter og det viste seg at det var en betennelse i symfysen. Jeg fikk noen øvelser av fysioterapi men det hjalp dessverre ikke stort. Men smertene forsvant i øyeblikket babyen ble født, og det gjør det heldigvis for de fleste så det er jo en trøst. Anonymkode: 3c726...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå