Gå til innhold

Barn nr 4.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nummer fire og gruer meg til å fortelle det til venner og familie nettopp fordi jeg er redd for fordommer om at vi ikke for til å følge opp alle barna. Barna er 10, 9, og 5 år nå. Ingen i min omgangskrets har flere enn tre barn og økonomi og å gi alle barna det de behøver er argumentene for å stoppe på to eller maks tre barn. Jeg er ikke redd for å ikke få til å følge mine opp. Men er klar over at mange vil tenke at det nesten er dårlig gjort mot egne barn å få nummer fire. Undrer meg på dette veldige skillet mellom tre barn, som er litt status, og fire som slik jeg opplever sees på som nesten et ressurssvakt valg? 

Vi er i full jobbe har et ledig soverom mm. Rike blir vi nok aldri og vennene mine vil nok drikke mere vin enn meg pga at jeg igjen blir hengende fast i en baby en stund når alle rundt meg er ferdige. Valget er likevel gjennomtenkt og jeg gleder meg.

Anonymkode: 531be...9a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes dette høres fantastisk ut! Men er slike reaksjoner jeg er redd for, at folk tenker feil eller at barna ikke får nok på en måte.

Ts

Anonymkode: 8e0ef...5c0

Takk skal du ha ♥️ Ja, det er stort sett koselig, som de fleste familier har vi også noen uenigheter og diskusjoner, det ender alltid bra for vi har respekt for hverandre og vi har kjærligheten oss i mellom som plattform. Alle vet at de trygt kan få ha og gi uttrykk for sin egen mening og noen ganger ender det med at vi blir enige om å være uenige og at det ikke er en konkurranse om å få ha siste ordet. De har fått god oppdragelse og vet det ble konsekvenser om de brøt reglene (feks ikke lov å ta med venner hjem på 2 uker og ikke besøke dem) det har fungert godt. Ikke juge og ikke stjele, respektere de eldre og sette grenser og respektere egen kropp. 

Vi har ikke skånet dem fra den verden som er ond også, har de spurt så svarte vi ærlig og forklarte, også at det er ikke alt voksne vet svaret på og ikke alle har gode hensikter, og det er naturlig og lov å være både sint og lei seg noen ganger . Vi har selvfølgelig fokusert mest på at det er best å være optimist, og gjøre det beste av alt. ♥️⭐🌟

Skrevet
Mammantiljonathan skrev (40 minutter siden):

Takk skal du ha ♥️ Ja, det er stort sett koselig, som de fleste familier har vi også noen uenigheter og diskusjoner, det ender alltid bra for vi har respekt for hverandre og vi har kjærligheten oss i mellom som plattform. Alle vet at de trygt kan få ha og gi uttrykk for sin egen mening og noen ganger ender det med at vi blir enige om å være uenige og at det ikke er en konkurranse om å få ha siste ordet. De har fått god oppdragelse og vet det ble konsekvenser om de brøt reglene (feks ikke lov å ta med venner hjem på 2 uker og ikke besøke dem) det har fungert godt. Ikke juge og ikke stjele, respektere de eldre og sette grenser og respektere egen kropp. 

Vi har ikke skånet dem fra den verden som er ond også, har de spurt så svarte vi ærlig og forklarte, også at det er ikke alt voksne vet svaret på og ikke alle har gode hensikter, og det er naturlig og lov å være både sint og lei seg noen ganger . Vi har selvfølgelig fokusert mest på at det er best å være optimist, og gjøre det beste av alt. ♥️⭐🌟

Hvordan følger du opp lekser? Jobber du fullt? 

Anonymkode: 531be...9a6

Skrevet

Hvis både du og mannen ønsker et barn til TS så er det jo bare kjempekoselig 😊 Hvis man har økonomi, plass og alderen med seg så er det bare å kjøre på. Et slikt ønske forsvinner bare ikke, det er sikkert.

Jeg er høygravid med nr.4 nå og vi gleder oss veldig. Skal sies at de andre tre barna er ganske store nå (yngste 6 år), så det er jo ikke fire småbarn vi har. Må huske på det når jeg av og til får kommentaren er det nummer FIRE du venter?? :roll:

Det ER deilig at søsknene er så store nå at de tar mye ansvar selv, de hjelper til osv. Men nettopp derfor er det også veldig greit med en liten baby også ❤️ Vi har tid og overskudd, og jeg vet at alle barna vil få glede av hverandre.

Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2021 den 16.45):

Hvilken rolle spiller det om de ikke er like gamle? Man har ingen som helst mulighet til å følge opp barna slik man bør, når man har så mange barn. I byen vår er det mange store familier (mellom 10 og 18 barn) som følge av en spesiell trosretning. Foreldrene har jo null kontroll. Jeg ser ofte 10-åringer utendørs sent, sent på kvelden. Foreldrene er jo opptatt med en hel haug småsøsken. Så nei, ingen foreldre har mulighet til å følge opp 12 barn. Det sier seg jo selv. 

Anonymkode: 4a74a...e1b

Og da tar du det for gitt at alle storfamilier er som dette? 

Skrevet

Er 6 år her også, så føler litt det er nå eller aldri. Jeg er av typen som takler slike kommentarer dårlig, så er på en måte det som stopper meg litt. Vet vi takler det fint, vi har alt vi trenger. Hytte, hus, biler og jobb, men er så redd for hva folk skal mene og tenke. Vi har ganske «synlige» jobber så vet at det blir spørsmål/kommentarer. Er også mange som sier «du skal vel ikke ha flere» ol. 
ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er 6 år her også, så føler litt det er nå eller aldri. Jeg er av typen som takler slike kommentarer dårlig, så er på en måte det som stopper meg litt. Vet vi takler det fint, vi har alt vi trenger. Hytte, hus, biler og jobb, men er så redd for hva folk skal mene og tenke. Vi har ganske «synlige» jobber så vet at det blir spørsmål/kommentarer. Er også mange som sier «du skal vel ikke ha flere» ol. 
ts

Man må bare heve seg over kommentarer. Folk er så forskjellige. Noen vil bare ha ett barn og syns alt over det er mye... har hørt dem som kommenterer på at nr.3 er på vei og det virker mye, men -hallo, det er jo den nye normalen på en kjernefamilie omtrent. Fire stk er virkelig ikke så mye, spesielt ikke om de eldste barna er ganske store.

Jeg har vel utelukkende fått positive kommentarer på at vi venter nr.4 fra venner og familie. Alle syns det er stas! De kommende besteforeldre på begge sider er ekstatiske (antall barnebarn er visst status :fnise:). De få som har sagt hæ, er det nr.4 dere venter?? o.l har vært perifere bekjente og noen kolleger. Da har jeg bare smilt stort og bekreftet det. Virkelig ikke de som skal legge listen for hvor mange barn vi skal ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...