Gå til innhold

Barn nr 4.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skriver her fordi jeg er litt usikker på mitt eget valg. Jeg har 3 barn fra før, er i et stabilt og godt forhold. Har i lang tid tenkt at det holder med 3 barn i forhold til utgifter, plass ol. Men siden det ene er et tvillingpar føler jeg virkelig for å få et barn til. Føler på en måte jeg ble «tatt fra» en graviditet og mye kos. Vi har egentlig både inntekt og plass til et barn til, men på en annen side følte vi jo oss egentlig ferdige. Synes dette er så vanskelig. Er liksom et savn som er der, men nyter på en annen side at mine nå er store. Mannen er litt i samme båt som meg. Har på en måte lyst på en til, men synes det er deilig med litt mere frihet nå når de er store. 
Er det noen som har vært i samme situasjon? Hva falt valget på? 

Anonymkode: 8e0ef...5c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Broren min har 4 barn. Fruen er veldig fornøyd med det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne skrevet HI. Vi har dog 3 tette og ikke tvillinger.

Nå går alle på skola og vi leker med tanken på en til. Ingen av oss er sikker, men klarer heller ikke legge det vekk..

Anonymkode: 15d00...862

Skrevet

Mine er også på skolen. Er litt rart, men føler liksom ikke familien er komplett.. 

ts 

Skrevet

Hva med å adoptere sistemann? Da gjør man en god gjerning i samme slengen 😊

Anonymkode: ef5cc...aaf

Skrevet

Vi har fire. 

Og det er fint. Vi var ferdig, vi hadde gitt bort alt av baby ting, også valgte vi å satse på en til. Og det var helt riktig for oss. Ja, det er mye, men så koselig også. 

Anonymkode: c3127...939

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Skriver her fordi jeg er litt usikker på mitt eget valg. Jeg har 3 barn fra før, er i et stabilt og godt forhold. Har i lang tid tenkt at det holder med 3 barn i forhold til utgifter, plass ol. Men siden det ene er et tvillingpar føler jeg virkelig for å få et barn til. Føler på en måte jeg ble «tatt fra» en graviditet og mye kos. Vi har egentlig både inntekt og plass til et barn til, men på en annen side følte vi jo oss egentlig ferdige. Synes dette er så vanskelig. Er liksom et savn som er der, men nyter på en annen side at mine nå er store. Mannen er litt i samme båt som meg. Har på en måte lyst på en til, men synes det er deilig med litt mere frihet nå når de er store. 

Vi har 12 barn og alle er ønsket og elsket, første fikk jeg da jeg var 15 og siste var jeg 38 (45 nå) Har 3 sett med tvillinger (17,21 og 25 åringer) og bestemor til 18. 3 av barna mine har også fått tvillinger. Vi er en storfamilie med masse kjærlighet, det er det viktigste. Lykke til ♥️

• Liker 1
Skrevet
Mammantiljonathan skrev (4 minutter siden):

Vi har 12 barn og alle er ønsket og elsket, første fikk jeg da jeg var 15 og siste var jeg 38 (45 nå) Har 3 sett med tvillinger (17,21 og 25 åringer) og bestemor til 18. 3 av barna mine har også fått tvillinger. Vi er en storfamilie med masse kjærlighet, det er det viktigste. Lykke til ♥️

Stakkars barn. Hvor mye oppfølging får man egentlig når man er ett av 12 barn? 

Anonymkode: 4a74a...e1b

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke noe synd på noen av mine barn!! De er jo ikke like gamle! De har søsken å leke med. Selv har jeg 8 søsken og hadde en veldig god oppvekst. Absolutt ingenting p klage på. Unger som sitter syddfast på mors fang og dullet med døgnet rundt:de ungene er det mye mer synd på!! 

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, Mammantiljonathan said:

Mor til 12, men det er bare Jonathan som får være med i nicket ditt? 😢

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor mye oppmerksomhet får dagens barn som går på skolen så trening, de rekker såvidt å si natta og hei.knapt nok spise hjemme. Har inntrykk av at både foreldre og barna sitter med nesaaa nedi skjermen så det veksles ikke hverken ord eller blikk. Det er tragisk syns jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mor til 12, men det er bare Jonathan som får være med i nicket ditt? 😢

Haha Jonathan er hunden vår.. 😋 

• Liker 5
Skrevet
Mammantiljonathan skrev (7 minutter siden):

Det er ikke noe synd på noen av mine barn!! De er jo ikke like gamle! De har søsken å leke med. Selv har jeg 8 søsken og hadde en veldig god oppvekst. Absolutt ingenting p klage på. Unger som sitter syddfast på mors fang og dullet med døgnet rundt:de ungene er det mye mer synd på!! 

Hvilken rolle spiller det om de ikke er like gamle? Man har ingen som helst mulighet til å følge opp barna slik man bør, når man har så mange barn. I byen vår er det mange store familier (mellom 10 og 18 barn) som følge av en spesiell trosretning. Foreldrene har jo null kontroll. Jeg ser ofte 10-åringer utendørs sent, sent på kvelden. Foreldrene er jo opptatt med en hel haug småsøsken. Så nei, ingen foreldre har mulighet til å følge opp 12 barn. Det sier seg jo selv. 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Mammantiljonathan said:

Haha Jonathan er hunden vår.. 😋 

Fint navn 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Mine er også på skolen. Er litt rart, men føler liksom ikke familien er komplett.. 

ts 

Vi har ikke 4 stk, men hadde 2 store skolebarn. Vi hadde samme følelsen, at det ikke var helt komplett selv om vi egentlig planla bare 2 barn. 

Vi fikk nummer 3 for et år siden, og vi er veldig fornøyd med valget.

De store barna ble også veldig glad for å få en lillesøster og hjelper mye til 🥰

Anonymkode: a5755...8cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvilken rolle spiller det om de ikke er like gamle? Man har ingen som helst mulighet til å følge opp barna slik man bør, når man har så mange barn. I byen vår er det mange store familier (mellom 10 og 18 barn) som følge av en spesiell trosretning. Foreldrene har jo null kontroll. Jeg ser ofte 10-åringer utendørs sent, sent på kvelden. Foreldrene er jo opptatt med en hel haug småsøsken. Så nei, ingen foreldre har mulighet til å følge opp 12 barn. Det sier seg jo selv. 

Du kjenner hverken meg eller min familie, og vet derfor ingenting om hvor mye oppmersomhet barna mine får og har fått (tre som fortsatt bor hjemme) ALLE barna mine har fått kos, kyss, sittet på fanget og blitt fortalt at "jeg elsker deg", De har blitt lest nattaeventyr for i plenum. Vi har gjort lekser sammen og har familimøter to ganger i uken. Barna har deltatt i matinnhandlingen, matlaging og bordekking og vi spiser ALLTID sammen alle under vårt tak. Vi går på ski samnen, aketurer, bading. Jeg følger opp og har fulgt opp alle 12,hvordan de har det, hva de liker, hva de mener. Jeg har nok vært mer mor enn mange innpå her! Ps vi er ikke i noen spesiell trosretning, vi er norske romer og vi er ikke kriminelle heller. Vi deltar i samfunnet. 

Skrevet
Mammantiljonathan skrev (1 minutt siden):

Du kjenner hverken meg eller min familie, og vet derfor ingenting om hvor mye oppmersomhet barna mine får og har fått (tre som fortsatt bor hjemme) ALLE barna mine har fått kos, kyss, sittet på fanget og blitt fortalt at "jeg elsker deg", De har blitt lest nattaeventyr for i plenum. Vi har gjort lekser sammen og har familimøter to ganger i uken. Barna har deltatt i matinnhandlingen, matlaging og bordekking og vi spiser ALLTID sammen alle under vårt tak. Vi går på ski samnen, aketurer, bading. Jeg følger opp og har fulgt opp alle 12,hvordan de har det, hva de liker, hva de mener. Jeg har nok vært mer mor enn mange innpå her! Ps vi er ikke i noen spesiell trosretning, vi er norske romer og vi er ikke kriminelle heller. Vi deltar i samfunnet. 

Jeg synes dette høres fantastisk ut! Men er slike reaksjoner jeg er redd for, at folk tenker feil eller at barna ikke får nok på en måte.

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva med å adoptere sistemann? Da gjør man en god gjerning i samme slengen 😊

Nei, det gjør man ikke. Det er underskudd på barn som frigjøres for adopsjon i verden, og det er en prosess som tar mange, mange år. Vi må seriøst slutte å snakke om adopsjon som veldedighet, for det er det ikke.

Anonymkode: e55ed...c1a

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2021 den 14.05):

Hei!

Har 4 barn. Masse kos🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2021 den 14.05):

Hei!

jeg fikk 3 og 4mann når mine var 18 og 14, aldri angret, var helt perfekt :) de er nå 30,26 og 12, jeg er bestemor til 3 og tvillingguttene er mye hos storebroren og søsteren :) storebror flyttet ut når de små bare var 2 år,mens storesøster flyttet når de var 5

Anonymkode: 06538...0fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...