Gå til innhold

36,7 grader under tungen på termometer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye legger man på? Er det feber? Tenåringen er kokvarm å ta på og helt slapp

Anonymkode: eafe1...b75

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mye legger man på? Er det feber? Tenåringen er kokvarm å ta på og helt slapp

Det beste da er ikke å prøve å legge til grader, men å ta temperaturen i rumpa.

Anonymkode: c7485...9d0

Skrevet

Beste er å ta temperaturen i rumpa, ja. 

Men under munn skal man legge til ca 0,5. 

Anonymkode: 68fdf...71b

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Hvis man legger til 0.5 grader så er vel 37,2 ikke feber? Han er veldig varm og slapp. Negativ på Koronatest. Jeg forlanger ikke at han skal ta termometeret i rompa, men bare lurer på om han er syk eller ikke.

Skrevet

37.8 regnes vel som mild feber. Men han kan jo være syk uavhengig av feber.

Anonymkode: 4fb6a...39a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Hvis man legger til 0.5 grader så er vel 37,2 ikke feber? Han er veldig varm og slapp. Negativ på Koronatest. Jeg forlanger ikke at han skal ta termometeret i rompa, men bare lurer på om han er syk eller ikke.

Min erfaring sier at under tungen og under armen funker dårlig. Jeg har selv hatt feber i rumpa, men ikke de stedene. Er han veldig varm og slapp tyder det på feber, det viktigste er å kunne si noe om hvor mye feber, da for høy feber kan være farlig. Litt feber gjør ikke noe, men blir det 40-41+ grader, da begynner det å bli høyt, og man burde ta noe for det.

Mener influensasesongen er i gang, det er mulig å være veldig syk, og ikke ha korona 😅

Anonymkode: c7485...9d0

Skrevet

Hva er kroppstemperaturen hans normalt? Jeg har en lav kroppstemperatur og hvis termometeret måler 37,5-38 så er jeg skikkelig dårlig. 

Anonymkode: 5fbe7...d73

Skrevet

Hva skal du gjøre hvis han han 39 i feber kontra 37,5? Er han i dårlig form så gir du han litt smertestillende.. 

Hadde han hatt 41 i feber hadde han vært på legevakta alt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man kan være syk uten feber...

At han er veldig varm, og slapp, tyder på at han er syk, selv om han ikke har feber.

Anonymkode: 46f66...137

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...