AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #21 Skrevet 25. desember 2021 Om dette var 20 meter fra husveggen MÅ det da har vært andre naboer og kjente der? Gjør deg selv og gutten en tjeneste. Knytt litt kontakter i nærmiljøet. Så kan du neste gang helt enkelt be noen om å ha et øye på han fordi situasjonen på hjemmebane er litt krevende. Anonymkode: a76c8...54a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #22 Skrevet 25. desember 2021 Om du som mor er komfortabel med dette, så skal du stå for det. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å gjort det samme med mine unger. Men ser jo på tanteunger og venners barn at graden av selvstendighet og trygghet varierer. Er tante til ei på 10 som ikke tør å være alene på fotballtrening feks. Anonymkode: 26ba6...7f3 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #23 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Om dette var 20 meter fra husveggen MÅ det da har vært andre naboer og kjente der? Gjør deg selv og gutten en tjeneste. Knytt litt kontakter i nærmiljøet. Så kan du neste gang helt enkelt be noen om å ha et øye på han fordi situasjonen på hjemmebane er litt krevende. Anonymkode: a76c8...54a Ja, absolutt, vi kjente flere andre der. Flere fra barnehagen, flere naboer. Følte ikke at noen andre trengte å holde noe øye med han, jeg gjorde jo det. ts Anonymkode: 3359e...b8e
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #24 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ja, absolutt, vi kjente flere andre der. Flere fra barnehagen, flere naboer. Følte ikke at noen andre trengte å holde noe øye med han, jeg gjorde jo det. ts Anonymkode: 3359e...b8e Du sier fra til noen. Det er en selvfølge. Selv om dine egne søsken, barnets tante/onkel, er der ute, så er det greit at de vet at han ikke har andre der. Og du hadde ikke et øye på han. Han ble jo tatt med til døra di, "plutselig". Altså var du uoppmerksom mer enn lenge nok til at noen får han inni en bil, eller at han rusler avgårde alene. Anonymkode: a76c8...54a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #25 Skrevet 25. desember 2021 Tror nesten jeg ville vært mer komfortabel med å sende 4-åringen ut dersom det ikke var andre i bakken. Da både ser og hører man lettere om noe skjer. Synes godt at barn som er modne for alderen kan leke alene ute i hagen fra tidlig alder så lenge man hører og ser dem. Men i akebakken er det fort barn som suser i full fart og kræsjer i andre eller andre som ikke skjønner at man ikke må ake der andre går og vica verse. Hadde nok vært lurt å spør en nabo om de kunne holde ett øye med sønnen din. Anonymkode: 8ff3f...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2021 #26 Skrevet 25. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men i akebakken er det fort barn som suser i full fart og kræsjer i andre eller andre som ikke skjønner at man ikke må ake der andre går og vica verse. Hadde nok vært lurt å spør en nabo om de kunne holde ett øye med sønnen din. Anonymkode: 8ff3f...7a4 Er akkurat det. Ikke bare faren for at noe skjer med barnet. Men en 4-åring trenger å få litt veiledning underveis. Som i å vente på tur. Ikke klatre opp midt i bakken. Holde seg unna der de minste ungene leker slik at han ikke kjører på dem. Og veldig mye mer. Anonymkode: a76c8...54a
Hactar Skrevet 25. desember 2021 #27 Skrevet 25. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Om du som mor er komfortabel med dette, så skal du stå for det. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å gjort det samme med mine unger. Men ser jo på tanteunger og venners barn at graden av selvstendighet og trygghet varierer. Er tante til ei på 10 som ikke tør å være alene på fotballtrening feks. Anonymkode: 26ba6...7f3 Barnet kan for så vidt være selvstendig nok, men om det går an å kjøre fort i akebakken det gjelder, er veien til uhell kort. Da handler det mer om trafikkforståelse enn selvstendighet, og den er ikke særlig utviklet før godt ut i barneskolealder. Endret 25. desember 2021 av Hactar
Gneis Skrevet 25. desember 2021 #28 Skrevet 25. desember 2021 20 meter fra huset, og du kan se ham fra vinduet - tenker det er innafor. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå