Gå til innhold

Når kan man ha gulvteppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Les dette med litt humoristisk undertone, det er absolutt ikke noe overhysterisk rydde-/rensighetsmani her i gården. 

Men altså. Jeg har lyst på gulvteppe under kjøkkenbordet, fordi et er gulvkaldt og jeg innbiller meg at et teppe gjør det lunere. Men; ungene på 8 og 10 år søler og griser noe så jævlig! Glass velter, bestikk og brødskiver med syltetøy eller annet klissete faller på gulvet, likeens smuler og matrester. Et teppe blir jo ødelagt av slikt til slutt. 

Når slutter unger å søle så innmari ved matbordet, slik at det går an å ha gulvteppe?? 

Jeg VET at jeg må vente til ungene har slutta å grise før jeg anskaffer gulvteppe, jeg lurer bare på hvor mye lenger jeg må vente 😁 Hvor gamle er dine, og griser de ved matbordet? 

Anonymkode: 37870...02e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp et i plast som kan spyles i dusjen. Det er et svensk merke som har mange fine vevde plastmatter til kjøkken. 

Anonymkode: 31b16...981

• Liker 1
Skrevet

Ville heller tatt på meg tøfler. Mye styr å rengjøre teppe.

Anonymkode: 5afab...1f1

• Liker 3
Skrevet

På rusta har de billige tepper, noen av de kan nok vaskes og spyles. Ofte 25% rabatt og. 

Jeg tror aldri barn kommer til å slutte å grise.. 😂 kan fortsatt miste ned ting selv og. Jeg har tre barn under 10 år, og kjøper derfor rimelige tepper som kan spyles, eller kastes 😉

Anonymkode: 1125b...ddd

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kjøp et i plast som kan spyles i dusjen. Det er et svensk merke som har mange fine vevde plastmatter til kjøkken. 

Ååå det må vi ha!! Hvooor? 

Anonymkode: 1c7a9...8ed

Skrevet

Men jeg vil ikke haaaa plaaaast (med 4-årings sutrestemme). Jeg vil ha ull. Og jeg orker ikke å spyle et digert teppe (trenger minst 2 x 1,5 meter, gjerne større) i dusjen (som er nede) en gang i uka eller oftere. 

Æsj. Så unger slutter ikke å grise? Tenker ikkepå uhellene altså. Skjer meg også at kniven deiser i gulvet, eller at hen halv cherrytomat hopper av brødskiva. Det bare skjer ikke ved hvert måltid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg vil ikke haaaa plaaaast (med 4-årings sutrestemme). Jeg vil ha ull. Og jeg orker ikke å spyle et digert teppe (trenger minst 2 x 1,5 meter, gjerne større) i dusjen (som er nede) en gang i uka eller oftere. 

Æsj. Så unger slutter ikke å grise? Tenker ikkepå uhellene altså. Skjer meg også at kniven deiser i gulvet, eller at hen halv cherrytomat hopper av brødskiva. Det bare skjer ikke ved hvert måltid.

Nei. Selvom det hadde vært kun meg og mannen, hadde teppet blitt fullt av flekker. For all del, ta noe som kan rengjøres med vanlige produkter og hardhendt bruk. 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du må øve med barna på å ikke grise. Gjør det litt gøy, ha en konkurranse om hvem som har griset minst mat utenfor fatet sitt osv 

Anonymkode: c7f2f...649

Skrevet

😳 8 og 10? Det er da ikke normalt at så store barn griser? Alle, også voksne, kan jo være uheldig å velte et glass, miste mat på gulvet e.l, men beskrivelsen din høres det jo ut som om barna dine er 1 og 3 år. Våre barn på samme alder griser ikke noe mer enn voksne i alle fall. 

Anonymkode: 295f7...4fb

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det hjelper jo ingenting mot kulden på gulvet, da. 

Anonymkode: 3fb74...3aa

• Liker 1
Skrevet

Hva med et teppe også legger du sånn gulvskåner (sånn til å ha under kontorstoler) der hvor barna sitter? Det er jo ikke så pent. men da får du teppe der du er, også slipper du søl fra ungene rett på teppet??

Skrevet

Jeg er 50 og griser enda, så det er en stund å vente for deg da. 

Anonymkode: 2491d...233

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

😳 8 og 10? Det er da ikke normalt at så store barn griser? Alle, også voksne, kan jo være uheldig å velte et glass, miste mat på gulvet e.l, men beskrivelsen din høres det jo ut som om barna dine er 1 og 3 år. Våre barn på samme alder griser ikke noe mer enn voksne i alle fall. 

Men så god mor du er som har oppdratt dine barn såååå bra! What's the secret!?

Ts, ta på deg tøfler... Et gulvteppe under spisebordet i et hus med barn er ikke fin særlig lenge. 

Anonymkode: 151e0...dfe

• Liker 2
Skrevet

Kjøp litt billigere og bytt ofte, ja det blir flekker, men sånn er det om man har barn og spiser spesielt taco..  Tror ikke det er så store flekker, men det er lett å miste en gaffel med indisk mat også.    Noen har oppdratt roboter ved matbordet, andre synes ikke det er så farlig med litt livlige barn rundt bordet.  Jeg som voksen har også mistet sleiver på gulvet med farget innhold.

Anonymkode: 52ebe...b85

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan gjør dere det hos dere om dere har taco eller pizza? 

Jeg har alltid spist pizza med kniv og gaffel, og har lært å sitte ordentlig ved bordet, ikke ha albuene over bordkanten osv.. Søler likevel. 

Skrevet

Eldste sluttet å grise da hun var 6, yngste da hun var åtte, mellomste griser fortsatt. Jeg har og en kollega på jobb som ikke har sluttet å grise enda (han har med seg ekstra skjorte når det er noe viktig). Det handler nok mer om type og innsats enn alder når de er over 6.

Anonymkode: ba811...8e2

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men så god mor du er som har oppdratt dine barn såååå bra! What's the secret!?

Ts, ta på deg tøfler... Et gulvteppe under spisebordet i et hus med barn er ikke fin særlig lenge. 

Anonymkode: 151e0...dfe

Det er da ikke skryt eller unormalt "godt oppdratte" barn selv om de ikke griser sånn som TS beskriver som 8 og 10 år, ærlig talt. Jeg mener også at så store barn ikke trenger å grise på den måten ved bordet. "Hemmeligheten" er vel bare å fokusere litt på det fra tidligere alder, si at barna må sitte rolig osv. Gris når man er 10 år er jo pga barnet ikke bryr seg/er uforsiktig/uoppmerksom osv.

Anonymkode: 326d2...ddd

• Liker 3
Skrevet

Mine barn er 10 og 15 og griser ikke ved bordet. Det har vært et av fokusområdene våre, vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt «len deg over tallerken» i oppveksten😂 Må ha teppet under bordet og da kan vi ikke ha grisete unger. Du må nesten velge: Teppe og evig mas om bordskikk eller tøfler og lave skuldre

Anonymkode: ef58f...210

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ååå det må vi ha!! Hvooor? 

Var ikke hensikten med teppet å gjøre det lunt og varmt å gå på gulvet? Et plast-teppe luner jo ingenting. Det er bare noe som gir deg merarbeid hver gang du må rengjøre det og spyle det.

Invester heller i et par tøfler til hvert familiemedlem.

Skrevet

Dessverre så tror jeg ikke nødvendigvis det finnes noen aldersgrense. Faren min er den personen jeg kjenner som søler mest når han spiser. Akkurat hvordan han får det til vet jeg ikke, og med vilje er det nok ikke (selv om det har vært så ille at jeg nesten har mistenkt at han gjør det for å irritere meg). Men det blir mer søl etter ham enn fireåringen. Toåringen er hakket verre foreløpig. 

Anonymkode: 5ffda...0fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...