AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #1 Skrevet 24. desember 2021 Det skjer hvert år…i løpet av vintersesongen. Og nå fikk jeg det brått julekvelden etter 5 dagers forkjølelse. Starter med at jeg blir svært hes i stemmen…før jeg mister stemmen helt. Noen andre som har erfaring med- og blir lett plaget av dette? Noen tips? Skal i juleselskap hos svigers i morgen sammen med samboer og sønnen. Ser dem kun ett par ganger i året…ihvertfall nå under corona. De gleder seg til å treffe oss/meg. Men jeg stresser nå. Er det legitim grunn å holde seg hjemme uten stemme?🙈 Høres utrolig slitsomt ut å sitte der som ‘tause Birgitte’…og jeg har en del sosial angst fra før😣 Anonymkode: 6691a...120
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #2 Skrevet 24. desember 2021 Man får ikke virus på stemmebåndene isolert sett, men virus/bakterieinfeksjon i halsen. Så ja, må holde seg for seg selv 😕 Anonymkode: 0904d...318 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #3 Skrevet 24. desember 2021 Jeg får ca 2.hvert år virus på stemmebåndene. Kommer uavhengig av forkjølelse. ØHN lege sier det er fordi jeg har en jobb med mye stemmeslitasje, og fritidsaktiviteter med stemmebruk. Har aldri vondt i halsen, våkner bare opp helt stemmeløs. Må være helt stille i 3-4 dager, da har det så langt iallefall løst set selv. Følges opp av ØNH på årlig basis Anonymkode: 2538c...0f3 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #4 Skrevet 24. desember 2021 Jeg har akkurat slitt med det samme- kommer kun i forbindelse med forkjølelse, så heldigvis ikke ofte. Hele juleshoppingen har gått med på å forsvare meg selv, testa meg sikkert 10 ganger. Var stille i omtrent 24 timer, da begynte jeg å høre bedring. Så jeg har ingen andre tips enn å være stille ei stund😂 Anonymkode: c19bd...178 2
Blue Berry Skrevet 25. desember 2021 #5 Skrevet 25. desember 2021 (endret) Varm te med ingefær og sitron hjalp meg litt. Varte i 4-5 dager hos meg nylig, så kom hosten Endret 25. desember 2021 av Blue Berry
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå