Gå til innhold

Migrene og koronavaksine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

dette blir jo bare spekulasjoner, men jeg opplever at migrenen min har blitt vesentlig forverret de seneste tre månedene. Har ikke endret medisineringen, går på samme forebyggende medisiner som alltid har fungert helt supert. Livsstil er heller ikke endret. Har tatt to doser med vaksinen i høst. 

Er det noen andre som har tenkt over dette eller har hørt om noe liknende? 

Anonymkode: 7f2a0...ecb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt om dette før. Jeg har migrene og har tatt 3 doser ikke merket forskjell. Klarte og avverge et anfall i dag med og ta medisin før det startet helt. Det er nå nesten 6 måneder siden siste store anfall. Fikk siste dose for 3 uker siden.  Men vi er jo forskjellige. Er du sikker på at du får i deg nok væske og mat? Det kan og være været du reagerer på. Ikke godt og si. 

Anonymkode: 40a45...6c1

Skrevet

Hørt flere si det samme. Mulig at vaksina trigger ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, 

dette blir jo bare spekulasjoner, men jeg opplever at migrenen min har blitt vesentlig forverret de seneste tre månedene. Har ikke endret medisineringen, går på samme forebyggende medisiner som alltid har fungert helt supert. Livsstil er heller ikke endret. Har tatt to doser med vaksinen i høst. 

Er det noen andre som har tenkt over dette eller har hørt om noe liknende? 

Anonymkode: 7f2a0...ecb

har migrene selv, har tatt 3 doser, ingen forandringer der. så ikke skyld på vaksinen

Anonymkode: b1404...305

Skrevet

Jeg merket en tydelig forverring etter vaksine, ja.  Spesielt etter dose 2, som jeg tok i slutten av august.  Har aldri hatt så mange anfall per måned som jeg hadde i høst.  I desember har det faktisk roet seg, til tross for mye stress i den måneden.

Skal ta dose 3 i midten av januar, og må si jeg gruer meg, selv om jeg så klart ikke vet det var vaksinen sin skyld.  Jeg har ikke endret på noe som helst annet.

Fikk Pfizer begge gangene.

Anonymkode: 1ac52...87d

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg har også blitt verre etter vaksinen. Har migrene fra før, og har fått et anfall som har vart helt siden dose 3 (Moderna) for 2 uker siden.  

Angrer selvsagt ikke på vaksinen uansett - Covid har også hodepine både som symptom og langtidsvirkning for noen.   Men jeg håper det gir seg snart.

I dag har jeg meldt det inn her:   https://tjenester.helsenorge.no/skjemautfyller-v2/SLV-PasRapp-2020

• Liker 2
Skrevet

Ja har migrene og det har blitt annerledes og verre etter to doser pfizer. Nå, flere måneder etterpå, begynner det å roe seg, men det var ille i høst

Anonymkode: c1988...ea3

Skrevet

Jeg har ikke merket noen endring, men jeg har mye migrene fra før (3-4 skikkelige anfall i uka). Har vært ekstra ille nå i jula selv om det er flere mnd siden jeg tok andre og foreløpig siste vaksinedose (moderna).

Skrevet

Jeg har tidvis tung migrene, men har ikke merka noen endring etter to vaksiner (Pfizer+Moderna). 

Anonymkode: 155d5...0d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12/23/2021 den 16.09):

har migrene selv, har tatt 3 doser, ingen forandringer der. så ikke skyld på vaksinen

Selv om det ikke har vært noen forandringer hos deg betyr ikke det at det ikke kan skje for andre. 

TS, jeg har hørt om flere som har fått forverret sin situasjon ifht migrene etter vaksinene. Både nære venner og folk jeg har lest erfaringer fra på Facebook og andre fora på nett. Husk å melde inn bivirkningen.

Anonymkode: 6e128...5fa

• Liker 2
Skrevet

Hadde hodepine/anfall i flere mnd etter første vaksine. Måtte få medisiner for å stoppe det. 
Sliter fortsatt med hyppigere anfall enn før vaksinene, virker som effekten av Ajovy ble dårligere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12/23/2021 den 16.09):

Bare fordi DU ikke har opplevd noen forandringer betyr det ikke at andre ikke har gjort det! Så jo  ts kan gjerne skylde på vaksinen!

Anonymkode: 87aa3...1fa

• Liker 2
Skrevet

Migrene forumet på reddit har mange poster om at folk der har merket endringer ettrt vaksinene.

Anonymkode: c1988...ea3

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener bestemt at migrenen endret form etter vaksinene. Føler nå at det letter, og kommer ikke til å ta dose 3. Migrene er såpass belastende slik det er, at jeg orker ikke risiko på fornyet forverrelse.

Anonymkode: 6334c...54a

• Liker 3
Skrevet

Har ikke merket noe endring på min migrene etter vaksinasjonene

Anonymkode: e8529...a21

Skrevet

Tråden stenges da den inviterer til vaksinemotstand. Viser til følgende nye retningslinjer:

Hvis man vil diskutere koronavaksine så oppfordrer vil til å gjøre dette på andre plattformer enn Kvinneguiden. Vi henviser ellers til Folkehelseinstituttet og deres offentlige informasjon om koronavaksinasjonsprogrammet.

Perelandra, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...