Gå til innhold

Når blir jeg tjukk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jepp :( Jeg spiser godteri og sukkerspinn og usunt hver eneste dag fordi jeg leker tivoli :(

Men jeg går ikke opp så derfor tillater jeg meg selv dette, jeg holder meg helt på 50 kg hele tiden, ikke spyr jeg opp alt heller.

Er dette med forbrenning, eller kommer det til å si PANG en dag?

ja en dag spsidte jeg en banan se det gå bra. Med meg.

Med vennlig naiv og nisse hilsen meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer til å si pang - en dag vil du våkne og veie 110,5 kg.

Skrevet

Følg med på vekta og du kan selv kontrollere dette. Det er ikke sånn at du "PANG!!" går opp ti kilo, men folk har ofte en følelse av det fordi de ikke har vært på vekta en god stund og når de endelig går på vekta så ser de at de har lagt på seg.

Syns ikke du skal bekymre deg jeg ;)

Skrevet

Ja du kan prise deg lykkelig som er velsignet med en perfekt forbrenningsmotor :) Du kan nok bare fortsette å spise så mye som du orker! Tenk på de stakkarene som legger på seg en halvkilo bare de ser på en 200 grams sjokolade!

Skrevet

Nei nei nei! jeg g¨år og henger meg på do :(

Skrevet

Så HYGGELIGE svar i motsetning :) Jeg veier meg hver dag, ja det er stress men sånn er jeg i sløve perioder som vinteren kommer og jeg beveger meg mindre :S JEg er lykkelig ja, går hjem og spiser sjokolade nå :---D

Skrevet

Hvis du driver og spyr opp mat, så må du slutte med det med en eneste gang! Du blir ikke lykkelig av det - tro meg... Kom deg ut av det. Slutt å tenke på mat og vekt. Kast badevekta om nødvendig. Spis når du er sulten. Vanlig mat som alle andre spiser. Og spis nok mat. 4-5 måltider om dagen helst.

Håper det går bra med deg :)

Skrevet

Nei nei, du må ikke høre på de snille svarene, de juger.

Skrevet

Hmmm? jeg sa jo jeg IKKE spydde :)

Men ok slemme gjest, jeg skal slutte å spise helt, bortsett fra gulrøtter og resirkulere min egen oppkast :)

Side nejg spyr etter vert måltid

Skrevet
...... ikke spyr jeg opp alt heller.

Betyr dette at du spyr opp noe av det, for å unngå å legge på deg? I så fall har du et alvorlig spiseproblem, som du absolutt bør gjøre noe med.

Hvis du forsetter å spise mye søtsaker og sukker, så kommer du til å legge på deg. Det vil legge seg rundt midjen først, og så øker det på. Men det kan godt hende at det ikke skjer før du har passert 30.

Du kan også fint leve i mange år bare på sukker og snop - du hodler fint vekta hvis du ikke spiser noe særlig annen mat. Du vil sannsynligvis bli ganske slapp, uopplagt og grinete i første omgang, og sjansen er ganske stor for at du en dag får en kronisk eller livstruende sykdom.

Så det er ditt valg. Men du kan ikke komme og si etterpå "hvorfor i all verden skulle dette ramme med" - for det legger du opp til nå.

And who am I to talk? Well, I've been there, done that (og fått sykdommen etterpå, ja....)

Skrevet

Tja, selv om du er tynn, betyr ikke det nødvendigvis at du har en sunn kropp som er i balanse. Man kan få både for høyt kolesterol og svingende blodsukker av å stappe i seg usunn mat. I tillegg må kondisjonen holdes ved like ved å trene aerobt.

Hvorfor kan ikke folk snart fokusere på å ha en sunn kropp, i stedet for å være så fordømt slank? Jeg ville ikke stappet i meg masse sukker, selv om jeg ikke la på meg av det. Hvis jeg stapper i meg mye sukker, blir jeg slapp og får mindre energi i hverdagen. I stedet trener jeg og spiser sunt, så får det bare være at jeg ikke klarer å ha ta av de siste kiloene som jeg nok ideelt sett burde blitt kvitt :sjenert:

:)

Skrevet

Nei nå må dere høre her da:O

Jeg spyr ALDRI opp maten min! Er det konstantert nå!? Dessuten, hvem har skrevet disse innleggene? Det ser ut som meg, men jeg har ikke vært i nærheten av datan da.

Jeg byttet passord! Ingen skal tro jeg spyr opp maten min altså. Skam dere.

Gjest Bellatrix
Skrevet
ikke spyr jeg opp alt heller.

Skal vi skamme oss for at vi tolker dette som at du spyr? :overrasket:

Gjest Gulltopp
Skrevet

Jeg tolket det iallfall ikke som at hun spyr...

Skrevet

Ja vet du hva det synes jeg. Enkelte ganger lønner det seg å tenke to ganger før man "tolker". :roll:

Skrevet

Jeg tolker det også som at hun ikke spyr.

Hvorfor må man automatisk tro det verste?

"ikke spyr jeg opp alt" betyr slik jeg leser det selvsagt at man IKKE spyr det opp. Allurat som "ikke har jeg så veldig lyst til å leggge meg forran en bil" slett ikke betyr at jeg har litt lyst heller, men at jeg altså slett IKKE har lyst.

Men, å spise masse usunne saker fordi man ikke legger på seg det er ikke så kjempelurt egentlig. Det sier ikke pang en dag, men sunt er det uansett ikke.

Men, jeg gjør det jo selv. Jeg veier 50 kilo uansett hva jeg spiser (og nei, jeg spyr heller ikke opp alt. Eller noe i det hele tatt) Jeg trener ikke heller. Jeg bare holder denne vekta likevel. Men jeg vet at det ikke er lurt, at jeg burde trene (jeg beveger meg, jeg går i en time hver dag, men jeg trener ikke) og jeg burde spise mindre snop og mere grønnsaker. Ikke for vekta (jeg er jo allerede undervektig, men dette er slik jeg er, uansett) men av helsemessige årsaker.

JEg skjønner godt at du lever sånn du gjør. Men det er kke lurt. Vi skal nyte at vi kan kose oss med sjokolade. Men vi burde leve litt sunnere likevel.

Skrevet (endret)

I hovedtrekk kan jeg skissere tre ulike retninger dette kan ende i.

Scenario nummer en:

Du spiser mye junk nå, men er såpass aktiv at du likevel forbrenner like mye energi som du tar inn. Etterhver når du blir eldre (om 2-4 år), vil du imidlertid merke at forbrenningen din reduseres litt og litt, samtidig som du sannsynligvis vil bli mindre fysisk aktiv. Du vil sakte, men sikkert, legge på deg. Buksene passer dårligere, rumpen og magen blir slappere. Du vil ende opp som overvektig, men spesifikt hvor overvektig er vanskelig å spå.

Dette skjer i mer eller mindre grad med 75% av alle jenter

Scenario nummer to:

Du spiser junk, men har medfødt liten apetitt, som gjør at du egentlig inntar få kalorier, selv om de kommer fra godteri og annen drittmat. Du vil ikke bli tykk i tyveårene, men holde deg relativt slank. Mangelen på trening vil imidlertid gi deg en kropp som i treningsmiljøer går under betegnelsen "skinny-fat". Du vil likevel bli foretrukket av gutter fremfor jenter i kategori en.

20% av alle jenter ender opp slik.

Scenario nummer tre:

Du spiser mye junk, men etterhvert innser du at dette ikke er veien å gå. Du begynner å trene og får etterhvert et sunt, kalorikontrollert kosthold. I tyve- og tredveårene vil du beholde og kanskje til og med forbedre din smekre ungpikekropp, og du vil være en evig kilde til misunnelse fra dine lubne og viljeløse medsøstre. Du vil spille hovedrollen i mang en manns seksuelle fantasi, redusere aldringstegn, få fordeler i yrkesrelaterte situasjoner og generelt ha det utmerket.

Elitesjiktet som utgjør denne kategorien er den kun 5% av den kvinnelige befolkningen som ender opp i.

Endret av Mito24
Skrevet

Jeg begynner nok å spisere skal dere se.

Forresten: jeg spiste nettopp middag! :kvalm: :kvalm: :kvalm:

Skrevet
Jeg tolker det også som at hun ikke spyr.

Hvorfor må man automatisk tro det verste?

"ikke spyr jeg opp alt" betyr slik jeg leser det selvsagt at man IKKE spyr det opp. Allurat som "ikke har jeg så veldig lyst til å leggge meg forran en bil" slett ikke betyr at jeg har litt lyst heller, men at jeg altså slett IKKE har lyst.

Men, å spise masse usunne saker fordi man ikke legger på seg det er ikke så kjempelurt egentlig. Det sier ikke pang en dag, men sunt er det uansett ikke.

Men, jeg gjør det jo selv. Jeg veier 50 kilo uansett hva jeg spiser (og nei, jeg spyr heller ikke opp alt. Eller noe i det hele tatt) Jeg trener ikke heller. Jeg bare holder denne vekta likevel. Men jeg vet at det ikke er lurt, at jeg burde trene (jeg beveger meg, jeg går i en time hver dag, men jeg trener ikke) og jeg burde spise mindre snop og mere grønnsaker. Ikke for vekta (jeg er jo allerede undervektig, men dette er slik jeg er, uansett) men av helsemessige årsaker.

JEg skjønner godt at du lever sånn du gjør. Men det er kke lurt. Vi skal nyte at vi kan kose oss med sjokolade. Men vi burde leve litt sunnere likevel.

Tusen takk for et fint svar bamsehuet! :D

Jeg har begynt å bli mer aktiv i det siste og velger vanlige trapper framfor rullingstrapper osv! Jessda! La oss bli sunne sammen en dag, hva? En dag vi gidder :engel:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...