MiniMjau Skrevet 14. oktober 2005 #1 Skrevet 14. oktober 2005 Har fått det ærefulle oppdrag å passe ei jente på 1.5 år fredag(nå snart) til i morgen ettermiddag. Hva gjør jeg? Jeg vet omtrent ikke opp ned på et barn. Får nok instrukser av mamma'n, men håper å få noen "inside-tips" her, slik at jeg ikke er helt grønn... (hva de spiser, hvor mye skal de spise og hvor ofte, hva liker de å gjøre/leke med, må de ha sove-pauser på dagtid, trenger de maaaasse klær på seg for å gå ut nå i oktober...osv hva gjør jeg hvis hun griner, ) ja..
asterix Skrevet 14. oktober 2005 #2 Skrevet 14. oktober 2005 Barn er ulike og har ulike vaner så foreldrene er de som best kan gi svar på disse spørsmålene. Selv begynte jeg forøvrig å være barnevakt for barn fra den alderen og av og til enda mindre fra jeg var 12 år uten noen spesielle "instruksjoner" på forhånd og det var aldri noe problem. Så for et normalt oppegående voksent menneske så burde jo det gå av seg selv.
Belit Skrevet 14. oktober 2005 #3 Skrevet 14. oktober 2005 Barn er forskjellige, men de fleste unger liker å leke ute i sandkasse og sølepytter. Ta med deg kaffe på termos og ei god matpakke og dra på utflukt til en lekeplass, og prøv å være der et par timer! Da blir hun sliten og kommer til å sove og spise godt. På denne tiden av året er gummistøvler og gummibukse (med strømpebukse og bukse under), trøye og ullgenser og ei lett lue lurt å ha på dem ute. Akkurat hva hun skal spise bør foreldrene fortelle deg, men for din egen del: Ikke gi henne saft, søtsaker eller søtpålegg! Så godt som alle unger blir hypre og ville av sukker. Et barn på 18 mnd trenger å sove på dagen, men hvor mye varierer fra unge til unge. Lykke til, håper du får et koselig døgn med barn!
Gjest Violetta Skrevet 14. oktober 2005 #4 Skrevet 14. oktober 2005 Om været er dårlig kan du f.eks. bake eller lignende inne. Alltid populært for barn å få hjelpe til med "voksenting". Eller klippe og lime, tegne og lignende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå