Gå til innhold

Er dette spontanabort? Nb: ekkelt bilde

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg går på p-piller og kjente at jeg plutselig begynte å blø. Så oppdager jeg at en stor klump har kommet ut av skjeden. Hva i all verden er dette??

Spoiler

6E17F448-403F-438B-9FEC-AEEA86CE2D18.jpeg

Anonymkode: c4321...a72

Bildet er skjult. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ligner ikke på et foster, mer en slimhinne

Anonymkode: 5428f...586

Skrevet

Er slimhinnen så liten? 

Anonymkode: 72b7f...153

Skrevet

Ææææsj

Anonymkode: 86843...a03

Skrevet

Helt vanlig at det kommer noen slimhinnebiter nå og da når man har mensen. 

Anonymkode: c3f5f...c40

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei

Det er bokstavlig talt det som skjer når man har mensen, blodet som ligger i endometrium, sammen med endomterium kommer ut. Normalt så er bitene med «slimhinner» så små at man ikke legger merke til det. 

Anonymkode: 01110...a30

• Liker 1
Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei

Ehm jo? Har du ikke lært basic biologi? 

Dette gjør at blodårene i slimhinnen trekker seg sammen slik at hele slimhinnen dør og faller ut sammen med blod. Dette er menstruasjon. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei

Ehhhh? Jo.

Slimhinnen kommer jo ut hver gang man har mensen da, men helt vanlig og normalt at det nå og da kommer så store biter at man ser dem slik som på bildet i hovedinnlegget her.

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ææææsj

Det står advarsel om ekkelt bilde, enda klikker du deg inn og attpåtil kommenterer som en liten unge.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skal ikke si at det ikke er det du tro, men ser mer ut som en del av endomterium, altså det som kommer ut når man har mensen.

Det er mulig å miste hele greia i et, kalt descidual cast. NB! grafisk bilde i linken: https://hellogiggles.com/lifestyle/health-fitness/what-is-a-decidual-cast/

Anonymkode: 01110...a30

Dette er korrekt! 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, det er ikke vanlig. Endometriet skal egentlig oppløse seg akkurat som størknet såpe, det skal bli helt flytende og ikke være biter. 

Shawtyella skrev (10 minutter siden):

Ehm jo? Har du ikke lært basic biologi? 

Dette gjør at blodårene i slimhinnen trekker seg sammen slik at hele slimhinnen dør og faller ut sammen med blod. Dette er menstruasjon. 

Les svar over. Dette er IKKE vanlig. Jeg har gått til utallige gynekologer pga dette, de færreste har sett det i virkeligheten, kun hørt om tilfeller. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ehhhh? Jo.

Slimhinnen kommer jo ut hver gang man har mensen da, men helt vanlig og normalt at det nå og da kommer så store biter at man ser dem slik som på bildet i hovedinnlegget her.

Den skal komme ut flytende, det er IKKE vanlig at det kommer i biter, hverken små eller store. 

TS: Det er ufarlig, men ekstremt smertefullt. Ingen spontanabort, men bit av endometrie/livmorslimhinne. 

Anonymkode: 76041...260

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ææææsj

Det ble advart før  du trykka deg inn. Eget valg. Er ikke jeg som er ts som skriver, men syntes det er teit at folk skriver æsj og ekkelt når det advares "ekkelt bilde" 😅

Anonymkode: 282e2...7a0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette er korrekt! 

Nei, det er ikke vanlig. Endometriet skal egentlig oppløse seg akkurat som størknet såpe, det skal bli helt flytende og ikke være biter. 

Les svar over. Dette er IKKE vanlig. Jeg har gått til utallige gynekologer pga dette, de færreste har sett det i virkeligheten, kun hørt om tilfeller. 

Den skal komme ut flytende, det er IKKE vanlig at det kommer i biter, hverken små eller store. 

TS: Det er ufarlig, men ekstremt smertefullt. Ingen spontanabort, men bit av endometrie/livmorslimhinne. 

Hva i himmelens navn er det du babler om? Dette er hverken ekstremt sjelden eller ekstremt smertefullt. Jeg har selv opplevd dette ganske mange ganger i løpet av de årene jeg har hatt mensen og man kjenner det ikke, man bare ser slike hinnebiter som den TS viser.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått sånn et par ganger, utrolig ekkelt - men garantert ikke SA hos meg. 

Anonymkode: 2e79c...c31

Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er korrekt! 

Hmm det kan hende ja at den skal bli flytende, men dette har både jeg og venninner opplevd opptil 10 ganger de siste 10 årene. Det er ikke uvanlig at all. MEN flytende eller i bit, det er iallefall slimhinna som kommer ut når man har mensen, det er jo derfor man får mensen. Men uvanlig er det absolutt ikke, og ikke smertefullt heller. Jeg tror du forveksler dette med noe annet, ellers har disse gynekologene ikke vært borti mye. Hva er det som gjør at dette ABSOLUTT må løses opp? Dødt embryo og morkake løses ikke opp under SA? Har du noen kilder på det? Kan godt hende du har 100% rett, jeg har bare aldri hørt om dette💗😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...