Jente37 Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Jeg var syk tirsdag til lørdag forrige pga omgangssyken. Brukte egenmelding. Så hadde jeg fri søndag. Var på jobb mandag, tirsdag og i dag onsdag. Jeg har blitt veldig forkjøla, hoster og halsen verker. Negativ hjemme test. Hvordan blir det hvis jeg er syk i morgen torsdag og evt fredag? Må jeg til legen for å få sykmelding?
Million Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 (endret) Ja. Du må til legen og få sykemelding. Sitat fra nettinfo: "Hvor ofte kan man bruke egenmelding? Har arbeidstaker egenmeldt sykefravær på 3 dager, må vedkommende være arbeidsfør i 16 kalenderdager før han på nytt kan bruke egenmelding ved sykefravær." Iflg annen info på nettet, kan man bruke egenmelding opptil 4 ganger på ett år. Endret 22. desember 2021 av Million 1
Jente37 Skrevet 22. desember 2021 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2021 Jeg jobber fast stilling i kommunen. IA Bedrift og vi får inntil 8 dager egenmelding.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 Jente37 skrev (2 minutter siden): Jeg jobber fast stilling i kommunen. IA Bedrift og vi får inntil 8 dager egenmelding. Det har ingenting å si. Etter at du har brukt en eller åtte dager av egenmeldingen, må det gå 16 dager før du kan bruke egenmelding på nytt. Anonymkode: 09ecf...783
Million Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 Jente37 skrev (2 minutter siden): Jeg jobber fast stilling i kommunen. IA Bedrift og vi får inntil 8 dager egenmelding. Men hun spør om hvor lang tid det må gå mellom to separate egenmeldinger, ikke hvor lenge én sammenhengende kan være i IA bedrifter...
AbsoluttIngen Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 Jente37 skrev (3 timer siden): Jeg var syk tirsdag til lørdag forrige pga omgangssyken. Brukte egenmelding. Så hadde jeg fri søndag. Var på jobb mandag, tirsdag og i dag onsdag. Jeg har blitt veldig forkjøla, hoster og halsen verker. Negativ hjemme test. Hvordan blir det hvis jeg er syk i morgen torsdag og evt fredag? Må jeg til legen for å få sykmelding? Du må nok ha sykemelding. Hvis du har gjenopptatt arbeidet etter endt egenmeldingsperiode må det gå 16 dager før du kan starte på en ny.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå