Mwanafunzi Skrevet 22. desember 2021 #22 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg er interessert i historisk litteratur, og har derfor lest Adolf Hitlers «Mein Kampf.» Mye av det som skrives om menn her inne er skremmende likt retorikken brukt i Hitlers verk. Man kan ofte bare bytte ut «jøder og sigøynere» med «menn», og man får det samme budskapet. Boken hadde store salgstall utover på 30-tallet, og vi ser det samme når det kommer til hvor mange kvinner her inne som trykker upvote på de dehumaniserende innleggene rettet mot menn her inne. Det er farlig med dehumaniserende hjernevask, hvis man hver dag leser hvor jævlige, mindre verdt og onde og fæle en spesifikk gruppe er, blir det raskt en «sannhet», det er jo brukere her inne som har skrevet hatefulle innlegg om menn i flere år her inne. KG er jo også et sted der mange mennesker med forskjellige diagnoser oppholder seg, jmf diagnosetrådene. Det kan egentlig smelle når som helst. Jeg tipper at vi har drapsforsøk mot menn, der motiv er female supremacy, innen kort tid. Spørsmålet står vel og faller på hvilke ressurser kvinnene bak AnonymBruker-funksjonen her inne har. Anonymkode: db204...296 Jeg har også lest den, og kan ikke se at jeg ser likheten. Jeg har heller ikke sett alle disse innleggene som dehumaniserer menn. Lenk gjerne. 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #24 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nå er det nå en gang slik at mange kvinner dikter opp voldtekt der det ikke har skjedd voldtekt, veldig ofte er det sinte kvinner bak tastaturet som skal "ta menn" og vil ha generaliseringer og hat rettet mot menn. Det er ofte kommentarene som følger som er mannehat, og ikke den oppdiktede versjon av hendelsenes forløp (og noen ganger reelle). Anonymkode: d927a...e68 Det er nok mange færre oppdiktede voldtekter og langt flere reelle voldtekter enn du tror. Og forsvinnende få skyldige voldtektsmenn som faktisk blir dømt for det. Synes du det er greit? Har du forståelse for at kvinner blir oppgitte og redde og sinte over at voldtektsofre har null rettssikkerhet? Anonymkode: 5a834...854 4
Flintis Skrevet 22. desember 2021 #25 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg synes det er altfor mye hat her inne generelt. Mot menn, kvinner, uføre, influencere, innvandrere osv. Anonymkode: 8aa65...35e Jeg synes det er greit meningene kommer frem så går det an å ta det derfra, er det ikke noen fornuft å spore så får det gå på motdebatantens regning. Altså folk får ha sine meninger, og andre får være uenige i dem. Andres erfaringer er greie å ta med seg. Heller litt friske meninger ut enn taushet synes nå jeg. Når det er sagt så kan det være greit å ikke sparke de som ligger nede og være litt mer diplomatisk i språkbruken enkelte ganger. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #26 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nå er det nå en gang slik at mange kvinner dikter opp voldtekt der det ikke har skjedd voldtekt, veldig ofte er det sinte kvinner bak tastaturet som skal "ta menn" og vil ha generaliseringer og hat rettet mot menn. Det er ofte kommentarene som følger som er mannehat, og ikke den oppdiktede versjon av hendelsenes forløp (og noen ganger reelle). Anonymkode: d927a...e68 Det er bare noe du har bestemt deg for. Jeg vet at dette skjer ofte. De fleste som forteller sin historie her inne er ikke ute etter å spre hat mot alle menn. Det er bare noen få, de fleste bare forteller hva de har opplevd. Menn er ikke ofre fordi kvinner blir voldtatt. Anonymkode: 8252a...d61 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #27 Skrevet 22. desember 2021 Det er jo heldigvis helt frivillig å være her da 🙂 Anonymkode: 83d56...fe7 2
GammelKaktus Skrevet 22. desember 2021 #28 Skrevet 22. desember 2021 På kg er er det rom for all slags hat. Det meste her blir ytterpunkter, underholdene til tider men skremmende om folk tar alt for god fisk, som sagt kg blir raskt litt ekstremt både når det gjelder det ene og det andre. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #29 Skrevet 23. desember 2021 Meh, for mange år siden så prøvde damene her inne å diskutere hvordan de skulle få stoppet kvinnehatet her inne. Prøvde selvfølgelig å påpeke at ingenting de foreslo ville hjelpe og alt jeg skrev ble slettet. Greia er at jeg forutså at situasjonen ville bli enda mer polarisert med årene. Så dette mannehatet forer bare mer kvinnehat. Sånn går dagene. Anonymkode: f9e12...14e
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #30 Skrevet 23. desember 2021 Kg er en morsom forpestelse og ingenting å ta på alvor. Det har jeg lært. Dessuten fins det all slags mot alle grupper. Folks tanker er anarki. Anonymkode: 1fdcd...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #31 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mange kvinner her som ønsker at alle menn skal kasteres… Skremmende Anonymkode: d9e11...9e8 Dette har også jeg lest ofte her inne. Det har til og med blitt diskutert utryddelse her inne. Anonymkode: 2e8f2...9c4
Gjest Warrior Skrevet 23. desember 2021 #32 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette har også jeg lest ofte her inne. Det har til og med blitt diskutert utryddelse her inne. Anonymkode: 2e8f2...9c4 Er det mulig? 😳 Folk må virkelig skjerpe seg og stoppe med denne hatet mot et helt kjønn. Selv om en mann (eller kvinne) har vært fæl mot noen så er ikke det alle menn (eller kvinner) sin feil. Å ønske andre vondt er ikke greit.
herzeleid Skrevet 23. desember 2021 #33 Skrevet 23. desember 2021 (endret) Jeg tror nok en må innse at det finnes og alltid vil finnes både troll og mennesker med dårlige holdninger på det store internett, uten at det nødvendigvis betyr at en ikke har likestilling eller på andre måter er særlig representativt for befolkningen som helhet. Jeg tror også vi bør unngå å gi dem for mye oppmerksomhet eller grave oss ned i en "min gruppe opplever så mye hat" mentalitet. Da ender en fort i ganske dumme skyttergraver Endret 23. desember 2021 av herzeleid 1
Entern Skrevet 23. desember 2021 #34 Skrevet 23. desember 2021 Beeblebrox skrev (20 timer siden): Det er ikke det... Det er de samme "undereibrugate-AB#2"-folkene som svarer på samme greiene over og over igjen... De får herje fritt her på KG, og inntil de gjør noe med det - så blir det sånn at noen alltid går "fÆm på" Om jeg skulle gjette, så tipper jeg du er en av de "skyldige" Helt greit for Egmont, selvsagt - for det gir jo trafikk på "papiret".... Jepp,dette☝️👍
Trolltunge Skrevet 23. desember 2021 #35 Skrevet 23. desember 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nå er det nå en gang slik at mange kvinner dikter opp voldtekt der det ikke har skjedd voldtekt, veldig ofte er det sinte kvinner bak tastaturet som skal "ta menn" og vil ha generaliseringer og hat rettet mot menn. Det er ofte kommentarene som følger som er mannehat, og ikke den oppdiktede versjon av hendelsenes forløp (og noen ganger reelle). Anonymkode: d927a...e68 Dette synes jeg var et utrolig trist og vondt innlegg. Faktisk verre enn når menn kaller oss kvinner hore, fæle og emosjonelle idioter, eller hvilket som helst ord. Nei vi kvinner har ikke for vane å lyve på oss overgrep. 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 #36 Skrevet 23. desember 2021 Det er ikke mannehat å diskutere samfunnsproblemer. At det oppfattes slike sier kanskje noe om personen som leser. Gode menn har ikke behov for å protestere og å rope notallmen fordi de vet det ikke gjelder dem. Anonymkode: 76dab...057 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå