Gå til innhold

Når blir du frisk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis du går igjennom en ubehandlet depresjon?

Anonymkode: 63780...d79

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du går igjennom en ubehandlet depresjon?

Aldri.. Neida, kan bare svare for meg selv som har hatt depresjon og angst hele livet, så jeg lever med det. Men det går veldig opp og ned.  Aldri fått hjelp før faktisk nå, muligens. Så tror det er blitt kronisk. 

Anonymkode: 0acb0...63e

• Liker 1
Skrevet

Når livet blir bra. I mitt tilfelle ble jeg deprimert fordi jeg var hjemløs og levde i fattigdom. 

Anonymkode: 48a95...f52

• Liker 1
Skrevet

Det varierer når man blir bra. Noen blir bare gradvis bedre, mens for andre kan det bli kronisk, eller at det kommer tilbake på nytt og på nytt. 

• Liker 1
Skrevet

Når livet blir bra. I mitt tilfelle ble jeg deprimert fordi jeg var hjemløs og levde i fattigdom. 

Det høres vanskelig og trist ut. Godt at det ordnet seg. Men noen får depresjoner uten at noe er galt i livet, ikke så lett å endre på noe da.

• Liker 2
Skrevet
Purple_Pixiedust skrev (Akkurat nå):

Det varierer når man blir bra. Noen blir bare gradvis bedre, mens for andre kan det bli kronisk, eller at det kommer tilbake på nytt og på nytt. 

Det var ikke særlig god trøst. Sannheten svir.

Skrevet

Det kan ta et år ubehandlet. Jeg vil anbefale deg og snakke med noen om det, det kan bli verre om det er nå hvis du utsettes for noe vondt. 

Anonymkode: c1f0a...bed

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Aldri.. Neida, kan bare svare for meg selv som har hatt depresjon og angst hele livet, så jeg lever med det. Men det går veldig opp og ned.  Aldri fått hjelp før faktisk nå, muligens. Så tror det er blitt kronisk. 

Hele livet?! Hvordan holder du det ut? Hadde vært lettere å motivere seg til å bli frisk hvis man visste at det snart var ferdig. Leste et sted 4-7 måneder.

Skrevet

Det var ikke særlig god trøst. Sannheten svir.

Nei, det er vel ikke så god trøst. Men man kan altså bli bedre. De fleste blir det. 

Skrevet

Jeg kan ikke huske at jeg noensinne har vært "frisk" ...

Etter mange år med traumer både i fra hjemmet og på skolen, har jeg med årene blitt bare mer og mer pessimistisk til selve livet. Jeg finner ikke gleden i noen ting lengre, og det har vært sånn veldig lang tid.. Ser ikke vitsen. Sosial og panikk angst hjelper ikke særlig på akkurat. Især ikke når du føler at du har prøvd ALT.. og da mener jeg alt fra healing, akupunktur til medisiner og psykiatri i flere år.

Når jeg møter folk som er positiv og har selvtillit og ser lyst på livet blir jeg bare tappet for energi. 

Anonymkode: 7294d...b6e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan ta et år ubehandlet. Jeg vil anbefale deg og snakke med noen om det, det kan bli verre om det er nå hvis du utsettes for noe vondt. 

Anonymkode: c1f0a...bed

Verre enn det er nå? Nei er ikke utsatt for noe vondt. Har gått ti måneder her.

Skrevet

Hele livet?! Hvordan holder du det ut? Hadde vært lettere å motivere seg til å bli frisk hvis man visste at det snart var ferdig. Leste et sted 4-7 måneder.

Ja, jeg tror det er pga adhd også at jeg ikke blir kvitt det. Jeg prøver alltid så godt jeg kan og være positiv og glad, men det går ikke. noe av grunnen er sikkert at jeg har opplevd for mye vondt, og fortsatt gjør det på en måte. Jeg har ikke selvmordstanker, men jeg kuttet meg for en stund siden. Noe jeg aldri i mitt liv hadde trodd kom til å skje. Jeg kan heller ikke drikke alkohol ( til en viss grense ) da depresjonen tar overhånd. 
oi, det var kort tid. Håper jeg får riktig hjelp nå, sånn at jeg kan bli kvitt det. Har prøvd å få hjelp i 10 år, så det sier sitt om helsevesenet. 

Skrevet

Jeg kan ikke huske at jeg noensinne har vært "frisk" ...

Etter mange år med traumer både i fra hjemmet og på skolen, har jeg med årene blitt bare mer og mer pessimistisk til selve livet. Jeg finner ikke gleden i noen ting lengre, og det har vært sånn veldig lang tid.. Ser ikke vitsen. Sosial og panikk angst hjelper ikke særlig på akkurat. Især ikke når du føler at du har prøvd ALT.. og da mener jeg alt fra healing, akupunktur til medisiner og psykiatri i flere år.

Når jeg møter folk som er positiv og har selvtillit og ser lyst på livet blir jeg bare tappet for energi. 

Anonymkode: 7294d...b6e

Det skjønner jeg. De folka viser hvordan livet kunne vært så da blir det sårt. 

Det er vel noe med det at når du har opplevd mange ganger å bli syk så svinner fremtidshåpet litt hen. Men om man må bli syk så finnes det kanskje en bedre måte å mestre, lindre symptomer og korte ned sykdomsperioden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

For andre så kommer depresjonen snikende selv om de ellers har det bra i livet. Når blir de friske da?

Noe av det verste ved depresjon etter min mening, er denne bunnløse følelsen av tungsinn, frustrasjon og tristhet uten noen knagger i livet å henge følelsene på. Det er selvsagt ikke særlig bedre å være deprimert fordi man har store utfordringer i livet, men det er utrolig frustrerende å føle seg så langt nede uten å ha noen grunn til å føle seg sånn. Når da folk velmenende sier at man bare må tenke positivt, eller legen sier man må stresse ned, så blir man enda mer frustrert. Og deprimert.

Når man blir frisk av depresjon kommer vel an på flere ting, blant annet grad av depresjon, årsak til depresjon, hvor tidlig man får hjelp, osv. Noen jobber seg ut av det (med eller uten behandling/medisin) og blir frisk, mens andre blir aldri kvitt det og har gode og dårlige perioder resten av livet.

Anonymkode: cfad8...c5f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...