Gå til innhold

Våtserviett for kattunge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen ganger etter vår kattunge har vært på toalettet må vi gi hun en liten vask eller rense henne litt, vi prøvde med noen helt parfymfrie våtservietter får babyer, men så søkte jeg litt opp og fant ut at det finnes alternativ spesielt for dyr, burde jeg bytte til alternativet med en gang eller er det ufarlig å bruke våtservietter ment for babyer (parfymefri)

Anonymkode: 937c0...57a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er neppe gunstig. Katter slikker jo pelsen sin, da får de i seg stoffene fra våtservietten. 
Hva med å klippe opp et gammelt håndkle til kluter og kaste dem etter bruk? Da får du vasket katten kun med vann. 

Skrevet
7 minutter siden, CrazyCatLady2500 said:

Det er neppe gunstig. Katter slikker jo pelsen sin, da får de i seg stoffene fra våtservietten. 
Hva med å klippe opp et gammelt håndkle til kluter og kaste dem etter bruk? Da får du vasket katten kun med vann. 

Det kan bli gjort, hva med slike våtservietter som er ment bare for katt/hund, tror du det kunne vært en mulighet eller ville du bare anbefalt vann på klut

Skrevet

Man får kjøpt "dyrevåtservietter" på bl.a. Rusta. Vi har en pakke. Lukter og kjennes ut som vanlige våtservietter som ikke har parfyme. Vi har brukt det til vår (voksne) katt når han måtte bruke krage etter operasjon og ikke fikk vasket seg. Funket helt greit.

Men de var uansett litt for tørre for å få vekk alt så fort som jeg hadde håpet, så jeg hadde på litt vann og bruke de sånn.

Men siden det er en liten kattunge hadde jeg brukt en klut som brukeren over foreslår, eller tørre engangskluter man får kjøpt i butikken, og bare hatt på vann og tørket over etterpå så det ikke blir igjen noe fra våtserviettene. Da er man sikker på at den lille ikke får i seg noe "skummelt", selv om jeg egentlig tviler på at det er veldig mye farlig i våtservietter spesielt utviklet for dyr som selvsagt slikker pelsen sin. :) 

Anonymkode: 02ccb...c39

• Liker 2
Skrevet
trengerhjelpkatt skrev (24 minutter siden):

Det kan bli gjort, hva med slike våtservietter som er ment bare for katt/hund, tror du det kunne vært en mulighet eller ville du bare anbefalt vann på klut

Jeg kjenner ikke til de som er beregnet for dyr - men de er sikkert fine 🙂 tenkte bare at å rive opp et gammelt håndkle til kluter er en billig og kjapp løsning. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Noen ganger etter vår kattunge har vært på toalettet må vi gi hun en liten vask eller rense henne litt, vi prøvde med noen helt parfymfrie våtservietter får babyer, men så søkte jeg litt opp og fant ut at det finnes alternativ spesielt for dyr, burde jeg bytte til alternativet med en gang eller er det ufarlig å bruke våtservietter ment for babyer (parfymefri)

Anonymkode: 937c0...57a

Hva med slike? Med vann. 

71433F69-1305-4836-BFE9-24BC87FA176C.png

Anonymkode: 7cd40...280

Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (5 timer siden):

Eller bare vaske kluten etter bruk, må jo ikke kaste den. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...