AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Vi har et barn på 14 år som har fått time på bup. Vi foreldre har ikke krav på fri for å følge barn på sykehus, lege etc eller være hjemme med sykt barn over 12 år. men i innkallelsen fra bup er barnet og foreldre innkalt. da må en jo få permisjon med lønn når vi foreldre er innkalt? Anonymkode: 2095b...6fd
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nei. Anonymkode: b0ddf...436 Hvorfor ikke? Når vi er innkalt? Anonymkode: 2095b...6fd
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor ikke? Når vi er innkalt? Anonymkode: 2095b...6fd Sånn er reglene. Du får selvsagt permisjon uten lønn. Anonymkode: b0ddf...436 3
Meridian Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 Du kan ta en sykedag. Si du skal til lege. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånn er reglene. Du får selvsagt permisjon uten lønn. Anonymkode: b0ddf...436 Hvis jeg skal følge et barn over 12 til sykehus/ lege er det en ting. Men her er vi innkalt og er en del av opplegget. mormor eller morfar kan liksom ikke kjøre han dit.. slik de kunne gjort med f eks tannlege? Vi er innkalt og er en del av det. Anonymkode: 2095b...6fd
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 Har du hørt med arbeidsgiver? Anonymkode: d5192...9d6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 Mange arbeidsgivere vil gi lønnet velferdspermisjon for dette. Det er ikke noe du har krav på. Anonymkode: fcf5d...f65 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 Du har ikke krav på lønn nei. Men helt ærlig, hvor smålig er det mulig å være? Krangle på et par timers lønn fra velferdsstaten når ungen din får gratis helsehjelp, helt vilt. Anonymkode: f0a35...3b0 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 Du har ikke krav på sykedager for barn når han er over 12. Hvis han ender opp med f.eks adhd eller autisme, så kan du søke om sykedager til han blir 18 år til nettopp slike ting. Det vil du trenge til f.eks kurs og timer du får i etterkant, og evt tilpassing medisiner. Men nå må du ta fri uten lønn. Du kan selvsagt ikke ta det ut på egen egenmelding. Har han allerede diagnose må du skyndte deg å søke om ekstra omsorgsdager for han! Ring legen og få erklæring og søk på nav. Anonymkode: 69644...2d5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du har ikke krav på lønn nei. Men helt ærlig, hvor smålig er det mulig å være? Krangle på et par timers lønn fra velferdsstaten når ungen din får gratis helsehjelp, helt vilt. Anonymkode: f0a35...3b0 Hvor står det et par timer? Jeg må ta fri en hel dag da bup ligger 2,5 time unna. lønn fra velferdsstaten? Vi skal flere ganger til bup de neste månedene. gratis helsehjelp er supert! Vi betaler store summer i skatt hver eneste måned med glede. Du kan gjerne være syk et par dager du uten å motta sykepenger? For å være raus med arbeidsgiver? ja det er virkelig helt «vilt» at jeg ønsker lønn når jeg er innkalt til spesialisthelsetjenesten 🤦♀️ Anonymkode: 2095b...6fd
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du har ikke krav på sykedager for barn når han er over 12. Hvis han ender opp med f.eks adhd eller autisme, så kan du søke om sykedager til han blir 18 år til nettopp slike ting. Det vil du trenge til f.eks kurs og timer du får i etterkant, og evt tilpassing medisiner. Men nå må du ta fri uten lønn. Du kan selvsagt ikke ta det ut på egen egenmelding. Har han allerede diagnose må du skyndte deg å søke om ekstra omsorgsdager for han! Ring legen og få erklæring og søk på nav. Anonymkode: 69644...2d5 Hvis jeg får en innkallelse på sykehus får jeg permisjon med lønn. har jeg legetime får jeg lønn. nå er jeg innkalt til bup. ja det handler om barnet mitt. Men jeg er også pliktig til å møte og da er det jo en innkallelse på meg Anonymkode: 2095b...6fd
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 Søk om velferdspermisjon. Det fikk jeg da vår sønn ble utredet for ADHD. Anonymkode: 32ce2...b34 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 Synes det er spesielt at du mener at du har rett på permisjon med lønn. Men meg om det. Anonymkode: 01fd6...3d9 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis jeg får en innkallelse på sykehus får jeg permisjon med lønn. har jeg legetime får jeg lønn. nå er jeg innkalt til bup. ja det handler om barnet mitt. Men jeg er også pliktig til å møte og da er det jo en innkallelse på meg Anonymkode: 2095b...6fd Du kan krangle så mye du vil på det, men du HAR IKKE KRAV PÅ PERMISJON MED LØNN. Du kan søke om det. Opp til arbeidsgiver. Det er du som satte ungen til verden, ikke arbeidsgiver. Anonymkode: 25715...f84 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvor står det et par timer? Jeg må ta fri en hel dag da bup ligger 2,5 time unna. lønn fra velferdsstaten? Vi skal flere ganger til bup de neste månedene. gratis helsehjelp er supert! Vi betaler store summer i skatt hver eneste måned med glede. Du kan gjerne være syk et par dager du uten å motta sykepenger? For å være raus med arbeidsgiver? ja det er virkelig helt «vilt» at jeg ønsker lønn når jeg er innkalt til spesialisthelsetjenesten 🤦♀️ Anonymkode: 2095b...6fd Jeg får aldri lønn om jeg er syk, eller noen har dødd eller hva som helst. Hilsen freelancer uten sympati for det her. Anonymkode: ca592...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi har et barn på 14 år som har fått time på bup. Vi foreldre har ikke krav på fri for å følge barn på sykehus, lege etc eller være hjemme med sykt barn over 12 år. men i innkallelsen fra bup er barnet og foreldre innkalt. da må en jo få permisjon med lønn når vi foreldre er innkalt? Anonymkode: 2095b...6fd du har ikke krav på lønn , du kan få velferdspermisjon Anonymkode: d4a9f...2cd 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis jeg får en innkallelse på sykehus får jeg permisjon med lønn. har jeg legetime får jeg lønn. Det er mer enn mange i det private arbedisliv får. Anonymkode: b0ddf...436
minister-mio Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 Du må få fri, men hvorfor syntes du det er logisk at du skal ha fri med lønn? Barnet er over 12 år. 1
Gjest theTitanic Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 Har ikke arbeidsgiveren din en ordning med fri med lønn for dette, så er det det du må forholde deg til. Mange har det, og mange har det ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå