Gå til innhold

sur mann som legger seg i protest

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Umoden mann legger seg" - mener du vel, TS? 

Han forventer en voksen reaksjon hos barna, men han selv reagerer som et barn? Dette må dere ta tak i, det og nekte å prate med partner er uaktuell oppførsel fra godt voksne folk. 

Hvis du har prøvd å snakke med han, så må du nesten begynne å stille krav/ultimatum. Dra han med på par terapi, han kan ikke melde seg ut på den måten. Hadde han sagt "jeg er sliten i dag, jeg tenger litt tid for meg selv" OK, men det er jo ikke casen her i det hele tatt.. Helt utrolig å gjøre sånt, så faller heller alle oppgaver på deg. I tillegg hvis du gjør det samme, klarer han fortsatt ikke bidra når han er alene?! Tiltaksløs mammadalt. 

Still umtimatum, dra han med på par terapi. Eller si at dere trenger en pause for dette orker du ikke leve med lengre. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Poision-Ivy skrev (23 minutter siden):

Nettopp det. 

Klart begge foreldre må bidra, men når det blir så stressende hjemme at en av partene kapitulerer og bare "må legge seg" /melde seg ut, da er det på tide å gjøre noe med det stressnivået fremfor å hakke videre på vedkommende, for å være "svak". Når man er hjemme må man også få lov til å ha fri. Så blir det noen ganger slik at oppvasken blir stående til dagen etter - ok! Det er ikke verdens undergang...

Vi gjorde den samme feilen hjemme hos min familie. Jeg gikk inn i en depresjon og sluttet å delta i familielivet, og livet for øvrig. Fikk selvfølgelig tyn for det også. 

Nå er vi separert og snart skilt. Gir heller ned, sammen med mannen din, istedenfor å fokusere på de tingene som blir liggende. Det betyr nada. 

Kvinner føler også at de "bare må legge seg". Men man kan ikke legge seg før barna er lagt. Slik er det å være forelder.

Anonymkode: 59a84...192

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er stor forskjell på "kjære. I dag er jeg HELT kaputt. Det er tomt inni meg. Jeg trenger tre timer for meg selv. Jeg kommer ut når jeg har hentet meg inn igjen. Vi kan snakke om det i kveld. Hbis du trenger en time for deg selv så ordner vi det etterpå." 

og 

*slamre med døra og forsvinne og nekte å snakke om problemene sine*

Det første er lov, den andre er ikke lov. 

Anonymkode: 24af2...b8c

Tre timer til meg og en time til deg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tre timer til meg og en time til deg?

Var det DET du klarte å få ut av innlegget mitt… 🤯

Anonymkode: 24af2...b8c

• Liker 1
Skrevet

Teit av han å gå å legge seg. Da lar han jo barna bestemme da. Det er tross alt dere voksne som bestemmer. Barn skal legge seg selv om de ikke vil. Legge seg selv i protest nytter jo ikke? Ta en alvorsprat med han. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Når skal mannfolk skjønne at også kvinner blir slitne?

Bedritne jævler!

Anonymkode: 41725...437

Den der var unødvendig! Hva er poenget med å kalle andre bedritne jævler? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kvinner føler også at de "bare må legge seg". Men man kan ikke legge seg før barna er lagt. Slik er det å være forelder.

Barna vil vel også legge seg, senest når alle lys skrus av og det tydelig sies: nå er det natta. Da er det ingenting mer spennende å holde dem våkne med uansett. 

Skrevet
5 hours ago, Poision-Ivy said:

Barna vil vel også legge seg, senest når alle lys skrus av og det tydelig sies: nå er det natta. Da er det ingenting mer spennende å holde dem våkne med uansett. 

Har du barn?

Anonymkode: 61f95...33b

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du barn?

Anonymkode: 61f95...33b

Ja 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 0.50):

Når skal mannfolk skjønne at også kvinner blir slitne?

Bedritne jævler!

Anonymkode: 41725...437

Ja... HAN er lei?? Hvor lei tror han vi er??? Samme x100 grunnet x100 i ansvarsområder.
Mannfolk er så...tafatte. For en merkelig del av arten vår. De duger egentlig til tøm og røm, mens kvinner skal gå sammen i store grupper og ta seg av barna sine og sanke bær. Mannfolka kommer ut av skogen med et kadaver i ny og ne. Og tømmer og rømmer igjen. Seriøst - det er det vi er skapt for, ikke hverdagslivet 2021 der mannen liksom skal "bidra likt". De hater det som pesten.  Og så blir de deprimerte fordi den jobben som er den eneste de kan ha, den hater de, og de finner ingen nytte i seg selv når de ikke kan dra kadavre ut av skogen. De har ingen rolle mer, annet enn å lage barn. Tenk om de hadde sett verdien av å være en støttende partner, en skikkelig god far og fattet interesse for å bistå i familien AS. Da ville nok mange menn hatt det bedre med seg selv også, heller enn å gå rundt å være helt verdiløse og helt ærlig for det meste i veien. Men kommer aldri til å skje.. 

Jaja, vi får leve med dem så godt det går. Eller bare la være. Problemet er at man blir litt glad i dem da gjerne, og det er jo trist å kaste dem ut i kulda alene fordi de ikke duger til noe. 

Anonymkode: b1013...522

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Ja... HAN er lei?? Hvor lei tror han vi er??? Samme x100 grunnet x100 i ansvarsområder.
Mannfolk er så...tafatte. For en merkelig del av arten vår. De duger egentlig til tøm og røm, mens kvinner skal gå sammen i store grupper og ta seg av barna sine og sanke bær. Mannfolka kommer ut av skogen med et kadaver i ny og ne. Og tømmer og rømmer igjen. Seriøst - det er det vi er skapt for, ikke hverdagslivet 2021 der mannen liksom skal "bidra likt". De hater det som pesten.  Og så blir de deprimerte fordi den jobben som er den eneste de kan ha, den hater de, og de finner ingen nytte i seg selv når de ikke kan dra kadavre ut av skogen. De har ingen rolle mer, annet enn å lage barn. Tenk om de hadde sett verdien av å være en støttende partner, en skikkelig god far og fattet interesse for å bistå i familien AS. Da ville nok mange menn hatt det bedre med seg selv også, heller enn å gå rundt å være helt verdiløse og helt ærlig for det meste i veien. Men kommer aldri til å skje.. 

Jaja, vi får leve med dem så godt det går. Eller bare la være. Problemet er at man blir litt glad i dem da gjerne, og det er jo trist å kaste dem ut i kulda alene fordi de ikke duger til noe. 

Anonymkode: b1013...522

Jeg kastet ut min i kulda 😄 

Anonymkode: 3b028...ec0

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Alterego666 skrev (På 22.12.2021 den 0.48):

Det fremkommer vel tydelig i HI.

TS savner arbeidskraften hans.

Velkommen til AS Familien.

Driver også et AS, her får de som ikke yter det de skal sparken ;) 

Skrevet

Dette er ikke noe som har skjedd over natta.

Han er blitt komfortabel med å slippe å bidra, og du lar han slippe unna med det.

Neste gang det skjer så sender du eller om du må bære den eller de ungene som ikke vil legge seg inn til han. "Jeg holder på med noe - i kveld legger du de".

Og så går du.

Skrevet

La mannen få slappe av. Er han slaven din eller

Anonymkode: 20d37...80b

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Og når skal mor få slappe av? 

Anonymkode: 66558...472

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Er HUN slaven hans eller??

Anonymkode: 05c87...3e6

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde også en mann som ikke gadd å bidra fordi han var lei. Av forholdet og alt. Da satt jeg igjen med alt. Akkurat som jeg hadde det superfint da? Men kunne jeg bare drite i alt slik som han? Jeg fikk jo bare dobbelt opp! Drittfyr! Og din også! Var bare herlig da han forlot meg. Nå har han fått ny hushjelp. Og jeg har mye mer fritid og en mindre unge å rydde opp etter. Ungene våre er forresten flink til å bidra i huset. Det var jo HAN som var den store rotekoppen og grisen! Og når de griste så var det jo fordi de tok etter han :(

Nei, sett hardt mot hardt! Be han skjerpe seg, eller pelle seg ut!

Anonymkode: e76c9...21e

• Liker 2
Skrevet

Han er på mobilen konstant høres det ut som. Også når han legger seg i protest. Han har ny dame og finner ikke veien ut av livet ditt, blir irritert og sutrer. Håper jeg tar feil 😔

Gjest Anonym373
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.12.2021 den 23.28):

Vi er en vanlig trebarnsfamilie, mor og far på jobb og barna på skole (småskole og mellomtrinn). Siste ukene har vært krevende med mye som skjer, typisk desember. Barna har lyst å være lengre våkne på kveldene, er ekstra gira på grunn av jul og ja i det hele tatt. Flere kvelder på rad nå melder mannen seg ut. Han sitter på sofaen med mobilen, er sikkert sliten men det er jeg også og sikkert de fleste småbarnsforeldre i julen. Kommer det en protest på at de ikke vil legge seg går han å legger seg selv. Så da sitter jeg igjen med alt, både barna og kjøkkenrydding ++ Nå sitter jeg alene igjen. Han la seg i 21 tiden, i protest fordi ene barnet ikke ville legge seg. Var inne på soverommet med noen klær og han ligger i senga med mobilen. Jeg er drittlei av dette, det er ikke bare i desember heller. Nytter ikke å snakke med han om det, har prøvd. Flere ganger jeg har hatt lyst å tatt samme enkle utvei selv, men da er det komplett kaos neste dag, han drar alltid på jobb litt før vi andre står opp. 

Anonymkode: c8943...b27

Da går du å legger deg 20.00, ta med snack aksepter at det er rot, han får finne ut av det . Kos deg litt på sengen før du legge deg , vær ego og sovn fra alt.  

Skrevet

Her er det mange ting som mangler av informasjon. 

Alder på barna?

Når er normal leggetid?

Hvorfor må barna vere lenger våken på kvelden i desember?

Når far sier til barna at det er legge tid, hva sier du?

Om du holder på å si imot far ved å sei at dei kan nå være litt lenger våken, når han er lei og trøtt av ungene og bare ønsker å få dem i seng for fred og ro da er det du som er problemet og ikke far.

Hva kommunisere du til far Når det er leggetid?

Anonymkode: 9db0e...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...