AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #1 Skrevet 21. desember 2021 Vi er en vanlig trebarnsfamilie, mor og far på jobb og barna på skole (småskole og mellomtrinn). Siste ukene har vært krevende med mye som skjer, typisk desember. Barna har lyst å være lengre våkne på kveldene, er ekstra gira på grunn av jul og ja i det hele tatt. Flere kvelder på rad nå melder mannen seg ut. Han sitter på sofaen med mobilen, er sikkert sliten men det er jeg også og sikkert de fleste småbarnsforeldre i julen. Kommer det en protest på at de ikke vil legge seg går han å legger seg selv. Så da sitter jeg igjen med alt, både barna og kjøkkenrydding ++ Nå sitter jeg alene igjen. Han la seg i 21 tiden, i protest fordi ene barnet ikke ville legge seg. Var inne på soverommet med noen klær og han ligger i senga med mobilen. Jeg er drittlei av dette, det er ikke bare i desember heller. Nytter ikke å snakke med han om det, har prøvd. Flere ganger jeg har hatt lyst å tatt samme enkle utvei selv, men da er det komplett kaos neste dag, han drar alltid på jobb litt før vi andre står opp. Anonymkode: c8943...b27 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #2 Skrevet 21. desember 2021 Har du spurt han hvorfor han forventer en mer moden respons fra barna enn det han har selv? Hadde prøvd å snakke med han om at dere er et team, og hvordan fordele oppgaver. Tar han ansvar på andre områder? Hadde krevd at han blei med på Familieterapi. Anonymkode: 43679...671 25
Poision-Ivy Skrevet 21. desember 2021 #3 Skrevet 21. desember 2021 Han er sliten. Gå til sengs du også, så er det natta for hele familien. Det kaoset kan dere ta neste dag. 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 Hva skal du med han egentlig? Anonymkode: 5662c...811 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 Hvis det ikke nytter å snakke med ham, så har du det bedre uten ham. Du har nesten like mye å gjøre, men du slipper å irritere deg i tillegg. Anonymkode: 1f791...b1a 5
Gjest Alterego666 Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva skal du med han egentlig? Anonymkode: 5662c...811 Det fremkommer vel tydelig i HI. TS savner arbeidskraften hans. Velkommen til AS Familien. Endret 21. desember 2021 av Alterego666
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #7 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er en vanlig trebarnsfamilie, mor og far på jobb og barna på skole (småskole og mellomtrinn). Siste ukene har vært krevende med mye som skjer, typisk desember. Barna har lyst å være lengre våkne på kveldene, er ekstra gira på grunn av jul og ja i det hele tatt. Flere kvelder på rad nå melder mannen seg ut. Han sitter på sofaen med mobilen, er sikkert sliten men det er jeg også og sikkert de fleste småbarnsforeldre i julen. Kommer det en protest på at de ikke vil legge seg går han å legger seg selv. Så da sitter jeg igjen med alt, både barna og kjøkkenrydding ++ Nå sitter jeg alene igjen. Han la seg i 21 tiden, i protest fordi ene barnet ikke ville legge seg. Var inne på soverommet med noen klær og han ligger i senga med mobilen. Jeg er drittlei av dette, det er ikke bare i desember heller. Nytter ikke å snakke med han om det, har prøvd. Flere ganger jeg har hatt lyst å tatt samme enkle utvei selv, men da er det komplett kaos neste dag, han drar alltid på jobb litt før vi andre står opp. Anonymkode: c8943...b27 Når skal mannfolk skjønne at også kvinner blir slitne? Bedritne jævler! Anonymkode: 41725...437 16
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når skal mannfolk skjønne at også kvinner blir slitne? Bedritne jævler! Anonymkode: 41725...437 Er jo bare en side av saken som kommer frem her da Anonymkode: 87796...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er jo bare en side av saken som kommer frem her da Anonymkode: 87796...2e3 Nå står jo saken beskrevet, så hvorfor ikke svare på det som står? Anonymkode: 3260a...d6f 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 Det sliter på med barn hver dag som protesterer. Kommuniser, hold ut. Anonymkode: b837a...e1d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 Sånn utover å snakke sammen.. Hva om du sender barnet som ikke vil sove inn til han? "Xx vil ikke sove, jeg har andre ting som må gjøres". Det at han legger seg på soverommet betyr ikke nødvendigvis at han bare skal få fri. Send oppgavene inn til rommet han befinner seg på, og gjør det tydelig at han må ta del i familielivet. Også spørre han (ikke foran barnet) "hvordan hadde du reagert dersom jeg bare gikk og la meg og overlot alt til deg?" Anonymkode: aa678...2ff 18
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 Reis bort noen dager og la han være alene, eller gjør som det blir sagt, send ungene inn til han i senga. Jeg hadde IKKE giddet å stå igjen med masse oppgaver for at han ikke gidder. Hjelper ingen av delene, krev familieterapi. Anonymkode: 5d255...24b 7
got2go Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 Hva er det med kvinner som finner seg i sånt? Røsk han opp av senga, forlang at han bidrar! 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 Be han pelle seg opp og enten rydde hus og forberede til morgendagen, ELLER få ungene i seng. Hvis ikke vil han få et brev fra fylkesmannen på digipost rimelig kjapt Anonymkode: e76c9...21e 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 got2go skrev (2 timer siden): Hva er det med kvinner som finner seg i sånt? Røsk han opp av senga, forlang at han bidrar! Relativt vanskelig når hun har snakket med ham, det neste er et ultimatum. Men da må man også være forberedt på at ekteskapet ryker, og det er det jo ikke sikkert hun er. TS, det er åpenbart dere har noen problemer. Er han med på parterapi? Han kan ikke håndtere utfordringer i familielivet ved å melde seg ut. Anonymkode: 3b028...ec0 2
Poision-Ivy Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 (endret) Alterego666 skrev (14 timer siden): Det fremkommer vel tydelig i HI. TS savner arbeidskraften hans. Velkommen til AS Familien. Nettopp det. Klart begge foreldre må bidra, men når det blir så stressende hjemme at en av partene kapitulerer og bare "må legge seg" /melde seg ut, da er det på tide å gjøre noe med det stressnivået fremfor å hakke videre på vedkommende, for å være "svak". Når man er hjemme må man også få lov til å ha fri. Så blir det noen ganger slik at oppvasken blir stående til dagen etter - ok! Det er ikke verdens undergang... Vi gjorde den samme feilen hjemme hos min familie. Jeg gikk inn i en depresjon og sluttet å delta i familielivet, og livet for øvrig. Fikk selvfølgelig tyn for det også. Nå er vi separert og snart skilt. Gir heller ned, sammen med mannen din, istedenfor å fokusere på de tingene som blir liggende. Det betyr nada. Endret 22. desember 2021 av Poision-Ivy
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 Det er så lett å si "la oppvasken stå til neste dag". hva skal man lage middag i da, hvis kjelene er brukt og tallerknene skitne fra dagen før? Hvilke klær skal barna gå i, hvis de varme klærne ikke henges til tørk? Å få unna løpende arbeidsoppgaver i tide er å gjøre seg en tjeneste - å la de stå er en bjørnetjeneste for seg selv dagen etterpå…. Hva sier mannen selv om taktikken sin da? Svarer han ikke hvis du spør? Hvis han ikke har det bra så må det tas tak i selvfølgelig, men det må han nesten gjøre selv og samtidig som resten av familielivet fortsetter, man kan ikke flere dager på rad bare legge seg ned og overlate TRE barn til kona si. En gang i blant, selvfølgelig trenger vi fri, men det må væee balansert her. Anonymkode: 24af2...b8c 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Når skal mannfolk skjønne at også kvinner blir slitne? Bedritne jævler! Anonymkode: 41725...437 Når skal kvinner skjønne at også menn blir slitne ? Anonymkode: 0917f...3bf
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 Det er stor forskjell på "kjære. I dag er jeg HELT kaputt. Det er tomt inni meg. Jeg trenger tre timer for meg selv. Jeg kommer ut når jeg har hentet meg inn igjen. Vi kan snakke om det i kveld. Hbis du trenger en time for deg selv så ordner vi det etterpå." og *slamre med døra og forsvinne og nekte å snakke om problemene sine* Det første er lov, den andre er ikke lov. Anonymkode: 24af2...b8c 16
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når skal kvinner skjønne at også menn blir slitne ? Anonymkode: 0917f...3bf Forskjellen er hvordan menn og kvinner håndterer det. Menn melder seg ut, mens kvinner tar ansvaret for barn og hjem. Det er ikke rart det blir skilsmisser. Anonymkode: 3b028...ec0 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå